E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Konna-
    Bimmer Fanatic
    • May 2007
    • 185
    • Seinäjoki

    #61
    Toi vaihdekepin löysyys on kai melko yleistä E34:sssa. Vika on kohtuu helppo käsittääkseni korjata, jotku kumiohjurit tjsp vain vaihtaa. Taino vika ja vika, ei siitä taida olla haittaa ku tuntumalle.. Lukkoperä ei kovinkaa harvinainen omien empiiristen kokemuksen valossa ole...

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #62
      Kannattaa sinne sitä kakkua laittaa ton varmistamiseksi. Vielä näilläki bensan hinnoilla tankin täyttäminen 15 litralla on halvin tapa selvittää moinen käyntihäiriö. Tankkimittari voi kyllä näyttää mitä sattuu e34:ssä, varsinkin kun se on tyhjempänä. Tehot tuntuvat olevan tallella, melkein tulee ikävä tota entistä kampetta kun tällaista lukee, vaikka siinä ei lukkoperää ollutkaan.

      Comment

      • Anselmo H
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 936
        • Vantaa

        #63
        Originally posted by Peltsii View Post
        -Tyhjäkäynti alkoi koeajon jälkeen heittelemään eikä auto pysynyt käynnissä/käynnistynyt hyvin. Voiko johtua todella vähäisestä bensan määrästä?(mittari oli ihan nollissa ja valo paloi)
        Sellaisen havainnon tein, että jos auto on tyhjäkäynnillä hyvinkin loivassa mäessä, niin bensapumppu saattaa haukata tyhjää vaikka bensaa olisi vielä "vaikka kuinka paljon". Jos taas ei ole bensan vähyydestä johtuvaa röpötystä, niin äkkiä pois ja uutta ehdokasta hakemaan. Käyntihäiriön metsästäminen on viheliäistä puuhaa: Auto seisoo milloin missäkin, rahaa palaa, turhia uusia osia saa odotella/kantaa reppukaupalla, homma ei etene ja kaikki viisaat kertoo mistä vika oikeasti johtuu - eikä se ikinä johdu siitä.
        F11 523iA Touring
        E93 325i cabrio
        E81 116i
        Triumph Daytona 955i

        Comment

        • Peltsii
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 7060
          • Turenki

          #64
          Jep, maanantaina otetaan bensaa mukaan ja jos kone käy sen jälkeen hyvin, niin kyseinen pommi tarttuu matkaan mukaan ja siitä pitäs sit rakentaa hyvä
          DUCATI 1098 RACING EVO

          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #65
            Pitääkö pumppu minkäänlaista ääntä? Mulla kuuluu semmoinen "ujellus" oli tankissa bensaa minkä verran tahansa. Mutta tyhjällä tankilla joutuu sahaamaan aivan vitusti käyntiin ja käynti on röveltävää. Puslien vaihdolla saa soppakauha efektin pois vaihdekepistä.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #66
              En kuunnellut pumppua. Omassa e34 pitää niin hiljaista surinaa pumppu, että sitä ei kuule ennenkuin ottaa metallikannen pois
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7060
                • Turenki

                #67
                Mitäs muuten meinaa joku "kuhlwasser stand" tms? Luki sellanen tossa autossa check controllissa ku sammutti..

                Ja ajotietokoneen pikselit. Oli pieni alue "kultasena", mitenkä onnistuu korjaus?
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • illu^^
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1703
                  • Kajaani

                  #68
                  Originally posted by Peltsii View Post
                  En kuunnellut pumppua. Omassa e34 pitää niin hiljaista surinaa pumppu, että sitä ei kuule ennenkuin ottaa metallikannen pois
                  No se nyt on normaalia, mutta jos ulos asti kuuluu semmoinen "ininä" niin kyllä sen huomaa.

                  Comment

                  • SidiOus
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 523
                    • Helsinki

                    #69
                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Mitäs muuten meinaa joku "kuhlwasser stand" tms? Luki sellanen tossa autossa check controllissa ku sammutti..
                    Valittaa jäähdytysnesteen määrästä. Jos nestettä on kuitenkin tarpeeksi niin anturi paskana.

                    Comment

                    • Martti
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 787
                      • Suomi

                      #70
                      ei käy kunnolla ja syö jäähdytinnestettä...kuulostaa hyvältä.

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #71
                        Oma kuva noista e34:sta oli sellainen, että tuo Kühlwasserstand-teksti todella meinaa sitä että nestettä kuluu johonkin. Kannentiiviste mennyt. Ehjiäkin löytyisi. Tieten jos hinta/kunto on kohdillaan eikä pelkää auton laittamista, nin mikäs siinä...

                        Comment

                        • Anselmo H
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2003
                          • 936
                          • Vantaa

                          #72
                          Originally posted by Peltsii View Post
                          Mitäs muuten meinaa joku "kuhlwasser stand" tms? Luki sellanen tossa autossa check controllissa ku sammutti..
                          Duodanuin... Mitenkähän lienee nyt sitten: Joku hahmo on myymässä autoa ja sitä vaivaannutaan oikein katsomaan yms. Luulisi että syylärin nesteet voisi täytellä kohdalleen, jos anturivika niin senkin parin euron potikan olisi ehkä raaskinut fixata ettei mahdollisella ostajalla ole heti "vesivahinko"-fiilis kiesistä.

                          Tietty eri homma jos jokin spesiaalitapaus: auto seissyt pitkään jossain tjsp. Näillä spekseillä haisee pahasti pommille. Eihän siinä, kyllä koneet voi korjata mutta kun noita on tosiaan ehjiäkin tarjolla. Halpa + remontti on vähintäänkin saman hintainen kuin ehjä yksilö.
                          F11 523iA Touring
                          E93 325i cabrio
                          E81 116i
                          Triumph Daytona 955i

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            #73
                            Siis kansiremontti just tehty.. nestettä oli paisarissa syynäsin sitä kaaraa tunnin jo siinä viimeks, pitää maanantaina kattella vielä lisää..

                            Missä sanotaan että ei käy kunnolla ja syö jäähytinnestettä? Tosiaan se käynti johtui lähes varmasti bensan määrästä, pitää tarkistaa se vielä laittamalla ainetta tankkiin... Ideahan tossa autossa on se, että sen pitäs just perus tekniikaltaan olla hyvä(perä ei pauku, kansiremppa tehty, kytkin uusittu just, uus alustasarja kiinni jne). Maalipinta vitun paska(tuttu maalari tekee kossupullon hinnalla), ja vitusti pikkuvikaa(kaverilla seisoo 520 pommi pihassa josta voin käydä ruuvaamassa kaikennäköstä)

                            Helmeähän tässä EI olla hakemassa, projekti. On se vaan niin eri peli kun 520..

                            Ja kauppahan on se että 520iA 326tkm ajettu menee vaihdossa päikseen

                            Ainiin, mites toi M30B34 kestää "ylikierroksia"? Tossa autossa tais olla lastu, kun 7000rpm nappas rajotin..
                            Last edited by Peltsii; 07-06-2008, 11:17. Reason: Pikku känni!
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • SidiOus
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 523
                              • Helsinki

                              #74
                              Tuosta jäähdytinneste jutusta vielä. Yhtä hyvin sitä nestettä voi kulua myös "ehjässä". Ei tuo teksti mitään siitä kerro, ehjä anturi vain ilmoittaa että nestettä olisi hyvä lisätä. Jos pinta on riittävän korkealla niin anturi on vain paskana ja puhuu omiaan. Vaikka anturi onkin paskana, ei se aina nesteen määrästä valita. Luultavasti paska anturi valittaa nesteen määrästä kerran viikossa tai kahdessa, satunnaisesti tosin innostuu ja teksti tulee useammin. Itse en kyllä jättäisi muuten hyvää yksilöä ostamatta risan anturin takia. Muutenkin nuo käynnistyksen ja sammutuksen yhteydessä tulevat vikailmoitukset ovat ns. toisi sijaisia (esim. engine oil low), tärkeimmät tulevat myös ajonaikana.

                              Comment

                              • Lopaka
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2005
                                • 409

                                #75
                                Originally posted by Peltsii View Post

                                Ja kauppahan on se että 520iA 326tkm ajettu menee vaihdossa päikseen
                                Voisikohan jotain päätellä kaarasta, jos tuollaiseen kauppaan kaveri suostuu?

                                Comment

                                Working...
                                X