E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani73
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 4339
    • Turku

    #91
    Originally posted by Raputurkki View Post
    Sille ei vaan voi mitään, että yli 15 vuotta vanhassa autossa hajoaa varmaan parin kuukauden välein joku juttu.
    Ei E34:t nyt ihan noin huonoja autoja sentään ole. Itselläni tosin 520, 18v ja lähes 250tkm ajettu. Näiden noin neljän vuoden aikana varsinaisiin vikojen korjauksiin ei ole mennyt juuri nimeksikään rahaa.

    Comment

    • Raputurkki
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 545
      • Suomi

      #92
      No mun edellisestä E34:stä joutui parin vuoden sisään vaihtamaan seuraavia juttuja:

      -Visko
      -Paisuntasäiliö
      -Jarrulevyt
      -Iskarit
      -Jouset
      -Vesipumppu
      -Termostaatti
      -Tuulilasi
      -Renkaat
      -Kytkinpaketti
      -Koiranluut
      -Alatukivarret
      -Reaktiotangot
      -Raidetangot ja keskitanko
      -Pakoputken korjaus
      -Tuulettimen miekka
      -Ilmastoinnin täyttö ja kuivaimen vaihto
      -Ovien alareunojen ruostekorjaukset ja uudet listat

      Tollasta nyt tuli heti mieleen. Eikä toi mun E34 edes ollut mikään pommi. Se oli ihan siisti peli, joka kulki mukavasti, mutta kaikkea pikku korjattavaa oli silti säännöllisesti. Olihan noita huollettuja juttuja varmaan muitakin. Tietysti noista on osa ihan normaalista kulumisesta johtuvia juttuja. Varmaan jossain toisessa autossa olisi voinut olla enemmänkin korjattavaa, mutta vanha auto on silti aina vanha auto, merkistä huolimatta. Täytyy kyllä sanoa, että pidin autosta silti todella paljon.
      Last edited by Raputurkki; 20-09-2008, 14:38.

      Comment

      • Anselmo H
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 936
        • Vantaa

        #93
        Originally posted by Raputurkki View Post
        No mun edellisestä E34:stä joutui parin vuoden sisään vaihtamaan seuraavia juttuja:

        -Visko
        -Jarrulevyt
        -Iskarit
        -Vesipumppu
        -Tuulilasi
        -Renkaat
        -Koiranluut
        -Alatukivarret
        -Reaktiotangot
        -Pakoputken korjaus
        -Ilmastoinnin täyttö ja kuivaimen vaihto

        Tollasta nyt tuli heti mieleen. Eikä toi mun E34 edes ollut mikään pommi. Se oli ihan siisti peli, joka kulki mukavasti, mutta kaikkea pikku korjattavaa oli silti säännöllisesti. Olihan noita huollettuja juttuja varmaan muitakin.
        Sama täällä. Paitsi tuohon lisää:
        -takaluukun johtosarja
        -ohjaussimpukka
        +kaikenmoista sälää mikä ei tule just nyt mieleen.

        Ihme ja kumma, auto ei silti kypsytä. Kun kyseessä M, niin sitten kaikki vaan ///Maksaa vielä enemmän. Toki siellä on kaikkiin E34:n sopivia palasia mutta m-osat erikseen.

        Olen sitä mieltä, että jos autoa ei pistä kuntoon sitä mukaa kun vikoja tulee, kolinat yms. vaan kumuloituu. Eli joku pikku alustan välys hajottaa ennen pitkää ympäriltään jotain muuta, joka maksaa taas enemmän.

        Siispä: Älä nyt vaan osta sitä M5:ttä jos mielessäsi on jokin rahansäästöprojekti. Tuollaisen auton ylläpito vaan yksinkertaisesti maksaa yllättävän paljon.
        Last edited by Anselmo H; 20-09-2008, 19:59.
        F11 523iA Touring
        E93 325i cabrio
        E81 116i
        Triumph Daytona 955i

        Comment

        • kolariauto
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 135
          • 017

          #94
          Itse olen myös ostamassa e34 m5:sta tosin sillä 3.6 koneella. En tiedä uskollanko enää ostaa :think
          E39 M5

          Comment

          • illu^^
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1703
            • Kajaani

            #95
            Tuo 200tkm on semmoinen raja että siinä taitaa useampi kuluva osa tulla tiensä päähän. Vesipumppu nyt ainakin ja jne. Mutta toisaalta kun tiensäpäähän tulossa olevat kulutus osat ja tyyppiviat on fiksaillut kuntoon, niin taas on paljon huolettomia kilometrejä edessä.

            Comment

            • HC91
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 999
              • 29100/310053

              #96
              Jos tietäis mitä kulutustavaraa on uusittu vaikkapa viimeisten 2-3v. tahi 50tkm aikana, olisi viisaampi. Jos on täys huoltokirja, niin luulis olevan kuittejakin, joista näkee mitä on löydetty ja tehty?

              Kyllä ///M5:n uskaltaa ostaa jos a) on paksu lompakko eikä haittaa vaikka vähän ///Maksaa tai b) tietää mistä saa alkuperäiset tahi vastaavat osat edullisimmin sekä omaa kyvyn+ajan+välineet+tilan tehdä huollot ja peruskorjaukset itse.

              Koeajolla nyt voi todeta paljonkin alustan, moottorin ja voimalinjan kunnosta - mutta se kyllä edellyttää että arvion suorittajalla on referenssiä ehjästäkin yksilöstä. Eivät ne kaikki S38:t tyhjäkäynnillä betonimyllyltä kuulosta vaikka muuta näkee ja kuuleekin väitettävän.
              92' ///M5 3.8 individual
              09' 320d xDrive
              16' NIU N1 Sport
              19' NIU U+ Sport

              Comment

              • M5 bemu
                BTCF Member
                • Nov 2007
                • 318
                • Turku

                #97
                m5

                itelläni on tommonen 3.8 koneella. kulutus on ollu 11-21litraa.kyl sihen rahaa saa uppoomaan mut kyl se sit palkitsee.ja sen rahan kuluttaisit kuiteski johonki muuhun ni miks ei ämmään?
                TEAM E34

                Kesällä e34 3.8 ///M5 -93 +re85
                Jokapäiväisessä ajossa Scoda super-bee 1.8t -07

                Comment

                • Petteri75
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 2568
                  • Kirkkonummi

                  #98
                  Oma ex-M5 3.8 -92. Mittarissa oli 128tkm ostettaessa, keula täynnä pientä kiveniskemää, mutta sisustus kaikkine kytkimineen oli tod. hyvässä kunnossa. Ei sillä ainakaan 200tkm:ia oltu ajettu, mutta sekin jäänee ikuiseksi mysteeriksi (hankintakertomus löytyy jostain forumin uumenista).

                  -Valonpesureiden pesuletkujen vaihto
                  -Melkein kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut (mutta ei samalla kertaa)
                  -3 kpl puolia
                  -Viskon vaihdatus
                  -Takapään koiranluiden vaihto (ja jotain muutakin, ei muista)
                  -Etupäähän hiukan enemmän, olikos lasku yhteensä n. 1200€ - alum. tukivarret puslat jne
                  -Yhden EDC-iskunvaimentimen vaihto (romuosa, joka ei vuotanut ja toimi hyvin - ainoa tuurikohta)
                  -Ilmastointikompressorin vaihto & täyttö, yht. 190€ (käytetty kompressori ja omaa työtä - kuvaus löytyy tuolta jostain. En suosittele..)
                  -Jarrulevyjen ja palojen vaihto eteen
                  -Takakontin johtonipun läpikäynti, hyvin suositeltavaa
                  -jne

                  Vaikka alustaan upposi töineen kahdessa kesässä n. 1500€ ja vanteet olivat alkuperäisiä, niin lopullisesti tärinästä ei päästy. Kun etupää oli tullut pajalta, niin 1000 km:n jälkeen tärinät palasivat. Mälläsin auton juhannuksen jälkeen -07 joten syvällisempään diagnoosiin ei päästy.

                  Auto oli käytössä 1.5 kesänä n. 10000 km:n ajan. Yhtäkään kuukautta ei mennyt ilman rahanmenoa ja korjaustoimenpiteitä; talvet auto seisoi lämpimässä hallissa. Koska ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ei rahaa enää jäänyt säästöön, joten hiukan alkoi huolestuttaa. Tämä näkyi mm. siinä, että en hankkinut autoon tarpeeksi ajoissa uusia renkaita. Eteen kyllä käytetyt Nokialaiset mutta takana olivat vanhat ja kuluneet Michelinit. Sitten sinä sadepäivänä liikaa kaasua, mutka jne..PAM. Uusilla kumeilla ja kunnollisella kulutuspinnalla vekotin olisi saattanut pysyä tiellä, vauhtia ei ollut järkyttävästi mutta tämä on vain spekulointia.

                  Kaiken kaikkiaan autoon upposi muistaakseni n. 17 400€, ostohinta, verot, huollot yms mukaanluettuna. Bensaa se imi 10-12 l/100km, vähintään joten n. 1200 litraa bensaa upposi tuona aikana, mikä myöskin maksoi rahaa. Vaikka ruudulta luettuna joku 12l/100 km -kulutus ei tunnu missään, niin voin vakuuttaa että joka ikinen kerta kun laitat yli sata euroa tankkiin, alkaa siinä miettimään elämän perusasioita.

                  Ehkä äMMiin pätee sama kuin eräisiin toisiinkin asioihin. Ne vievät kaikki rahasi, aiheuttavat jatkuvaa stressiä milloin joku hajoaa ja ei pääse käyttämään, kuluttavat ollessaan kunnossa liikaa jne. Mutta mitä enemmän niitä polkee, sitä kivempaa on. Autoilu M5:lla on oikeasti erilaista. Se ei tarkoita jotain ylimaallista, lähes uskonnollista kokemusta mutta siirtymät minne tahansa kyllä olivat sisältörikkaampaa kuin vaikka Saab 900i:llä.

                  Ei koskaan ole turhaa kysyä mitä se maksaa, mitä se kuluttaa tai mikä voi mennä rikki. Mutta tällöin, ennen auton hankintaa on päätettävä kuinka paljon tämä merkitsee henkilökohtaisesti. Itse ajelen edelleen vanhalla turbo-saabilla, joka toivottavasti tulee vaihtumaan joskus vanhaan E34:een mutta kyllä se Avusblau 3.8 Vollederillä kajastelee edelleen mielessä. Joskus vielä, joskus vielä..
                  BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                  Comment

                  • jussi_r
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1655
                    • Nurmijärvi

                    #99
                    Mä ostin kolmisen vuotta sitten Saksasta harrastepeliksi viimeisen vuosimallin M5 Touringin. Normi E34 M5:een nähden sai tuossa vuosimallissa vielä lisää kalliita erikoiskohteita, kuten 345- ja 328-milliset jarrut monimäntäisillä puristimilla (samat kuin myöhemmässä E39 M5:ssä) ja 6-vaihteisen laatikon. Auto oli kohtuullisen vähän ajettu, mutta sitten sillä pisteltiin ekana vuonna yli 50tkm, ja sittemmin alle 10tkm/a.

                    Ulkomuistista voisi heitellä mitä kaikkea siihenkin on saanut tehdä:
                    - EDC-alustaa ehjätty kahdella etutolpalla
                    - Jouset vaihdettu
                    - Kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä vaihdettu
                    - Koiranluita ja tukivarsia vaihdettu
                    - Ajovalopesurit rakennettu uusiksi
                    - Kaikki valoumpiot uusittu
                    - Vesiventtiilit vaihdettu turhaan
                    - Ilmastoinnin käyttöpaneeli vaihdettu
                    - Flektin visko vaihdettu
                    - Vesipumppu vaihdettu
                    - Koneen öljyvaimenteiset tukikumit vaihdettu
                    - Öljypohjan tiiviste vaihdettu
                    - Apulaitteiden remmit vaihdettu pariin kertaan
                    - Vanteet fiksautettu
                    - Koko auto maalautettu
                    - Tuulilasi vaihdettu
                    - Kylkilistat vaihdettu
                    - Jarrulevyt ja -palat vaihdettu (yli tonnin osat!)
                    - Asennettu alkuperäinen irroitettava vetokoukku
                    - Asennettu alkuperäinen sammutin
                    - Takakontin sisäverhous vaihdettu (työkalukotelo oli rikki)
                    - Renkaita mennyt jo aikamoinen pino
                    - V-Poweria loroteltu vajaa tankkiautollinen
                    - Castrol TWS:ää läträtty puoli tynnyrillistä
                    - ATE Racing Blue -jarrunestettä vaihdeltu ämpärillinen

                    Tarkemmat osalistaukset löytyisi auton mapista, mutta pääsääntönä on ollut ennakoiva huolto ja kuluneiden osien uusinta. No, nyt se sitten alkaakin olla aika pirun siistissä kunnossa, ja samalla myynnissä (nettiauto-id: 2028893). En vaan aio siitä mihinkään rylläyslintan hintaan luopua, joten joko menee jollekin joka sitä osaa arvostaa tai sitten jää mulle.

                    Teetin vielä toiset ratin ja vaihdekepin nupin mokkanahasta, ja ostin eBaystä Winkelhock-mallin punaiset turvavyöt. Pitää katsoa jaksaako noita vöitä vaikka talven aikana kustomoida Touringiin vai laitanko kiertoon. Ne kun ovat sedanin vyöt, ja sovitus omaan autoon vaatinee hieman sepitystä.
                    Last edited by jussi_r; 21-09-2008, 19:41. Reason: typo
                    M3 Cabrio Individual
                    530d GT xDrive
                    GL420 CDI
                    ZX-12R

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11734
                      • Kouvola

                      Originally posted by jussi_r View Post

                      Teetin vielä toiset ratin ja vaihdekepin nupin mokkanahasta, ja ostin eBaystä Winkelhock-mallin punaiset turvavyöt. Pitää katsoa jaksaako noita vöitä vaikka talven aikana kustomoida Touringiin vai laitanko kiertoon. Ne kun ovat sedanin vyöt, ja sovitus omaan autoon vaatinee hieman sepitystä.
                      Teetitkö ton alkuperäisen ratin tuolla mokkanahalla vaiko sen lisävarusteena saaneen salmiakki-ratin? Joskus talvella meinasin tuollaisen salmiakki-ratin mokkanahalla ebaystä ostaa, mutta tulin järkiini ja säästin 400€.

                      Mietin kanssa, että olisi aika nätit ne punaiset Motorsport-vyöt, mutta toisaalta ei ne oikein sovi ehkä yhteen tuon violetin ulkokuoren kanssa.

                      Comment

                      • jussi_r
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1655
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by Esko View Post
                        Teetitkö ton alkuperäisen ratin tuolla mokkanahalla vaiko sen lisävarusteena saaneen salmiakki-ratin? Joskus talvella meinasin tuollaisen salmiakki-ratin mokkanahalla ebaystä ostaa, mutta tulin järkiini ja säästin 400€.

                        Mietin kanssa, että olisi aika nätit ne punaiset Motorsport-vyöt, mutta toisaalta ei ne oikein sovi ehkä yhteen tuon violetin ulkokuoren kanssa.
                        Hommasin siis toisen samanlaisen, nelipuolaisen ///M-ratin. Mulle on ihan yksi lysti miltä se airbag ratissa näyttää, kunhan kehä on se ämmäläisen paksu kehä niillä pullistuksilla. Laitoin alkuperäiset nahkaiset ratin ja valaistun nupin hyllyyn, ja verhoilutin ne samanlaiset vaihtokilkkeet mokkanahalla. Ainoa minkä tekisin nyt toisin olisi se, että en ehkä sittenkään ottaisi sitä keltaista merkkiä ratin yläkohtaan. Ei toi mikään ralliauto kuitenkaan ole.

                        Vöistä tuumailen juuri samalla lailla. Kuinka värit sopii/ei sovi, ja sitten vielä taitaa olla tosiaan sitä kustomointia tiedossa. Sedanin takavyöt kun tulevat keskeltä, ja Touringin laidoista. Pitää katsoa saako niitä rullia edes suoraan vaihdettua, vai mitä vaatii.
                        M3 Cabrio Individual
                        530d GT xDrive
                        GL420 CDI
                        ZX-12R

                        Comment

                        • JiiP
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1734
                          • Tampere

                          Joo, omat kokemukset E34 M5:sesta rajoittuu tuohon ex-touringiin johon en kesän (6tkm) aikana joutunut tekemään mitään muuta kuin nesteet vaihtamaan ja sähköflektin ropellin kiinnitys tuli tiensä päähän. Mutta autolla olikin ajettu aikuisten oikeesti se ~150tkm jos en väärin muista, joten sekin vaikuttaa. Jos auto ei olisi omista käsistä kadonnut niin seuraava toimenpide olisi ollut venttiilien säätö..

                          Eipä ole kyllä yleensäkään joutunut ite tekemään omiin E34:siin mitään yllätysremonttia. ALPINAan olen joutunut vaihtamaan yhden anturin, viskon ja termarin. 535 tais saada vain kovaa ajoa, turhaan ostin veden lämpötilan anturin kun korjaantui vähän liitin nitkuttamalla. Kaikki on menneet katsastuksesta huomatuksitta (no, okei ALPINAn tilasin uuden rengaskierroksen). Mutta mitä noita netto E34 olen käynyt katsomassa kun pitäisi saada talviauto hankittua niin en ihmettele, että joutuu osia vaihtaan.
                          Official member of BTCF-Sauna Team
                          E46 316i -03
                          Ex:
                          E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                          Comment

                          • aikamatkaaja
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 601
                            • Pori

                            BMW e34 vertailua

                            En tiedä kuuluuko ihan tänne, mutta on tässäkin ongelma johon odottelen vastauksia...

                            Elikkäs omistan BMW 520 -89 e34:sen ja nyt olen suunnitellut että vaihtaisin isompaan, mutta haluaisin tietää mielipiteitä että mikä kannattaisi ostaa ja että millain nuo kuluttavat ja kuinka ripeitä on..

                            Autot joita olen miettinyt olisi siis:
                            - 525
                            - 530
                            - 535

                            Auton kulutus tarvisi pysyä melko samoissa lukemissa kuin 520:n (seka-ajossa ilman isompia kenkimisiä)

                            Laittakaa siis tulemaan mielipiteitänne mikä olisi paras ja että paljon mikäkin kuluttaa, miten liikkuu, kuinka kestävä ja millaset vakuutukset jne..
                            Last edited by aikamatkaaja; 11-03-2010, 20:21.
                            e61 525i -05 & e23 732i -84

                            Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16431
                              • Leppävirta

                              Eipä noilla kai juurikaan eroa ole kulutuksessa. En tiedä sitten jos 525 24v veisi hiukan vähemmän. Mutta itse valitsisin joko sen 525 24v tai 535 ihan senkin takia että jakopää ketjulla. Ja tuo 530 on oikeastaan aika turha väliin putoaja. Jos ei sitten 8-sylinteristä katsele. Silloin menisi sekin. Mutta 535 ja 530 M30 moottoreilla on pomminvarmoja koneita, eli luotettavia. Tässä omia mielipiteitä. Lisätkööt muut jos jaksaa.

                              Näitä juttuja olisi myös voinut kysellä tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150912

                              Edit: Ei varmaan se 520 mene juurikaan vähemmällä bensalla väännön puuttumisen johdosta.
                              Last edited by Haju69; 11-03-2010, 21:21.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E32 Diamantscwharz 750iL '94

                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • zener
                                Moderator
                                • Oct 2004
                                • 14553
                                • Oulu

                                525i M50 on semmonen ok käyttispeli. Menee hieman pienemmällä kuin 535i... Tokihan 535:ssa löytyy vääntöä hieman mukavemmin.
                                E65 730dA '04 klick
                                F10 520dA '11 klick
                                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                                Instagram


                                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                                Comment

                                Working...
                                X