Originally posted by aikamatkaaja
View Post
E34 ostamassa
Collapse
X
-
-
-
juu kyllä se nyt taitaa olla päätetty että se tuo 525 on..
Kiitoksia kaikille vastauksista..
Nyt vielä kun joku ostais mun 520:sen tai vaihtais sen suoraan johonkin 525:seen..e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View Post
E36 325 on pienempi auto kuin E34 sisätiloiltaan ja vempula ajettava verrattuna E34. Lisäksi E36:lla ajaessa saa pitää peltoreita päässä muovin nitinän ja rengasmelun ym melun takia
Juu eli sen voi aikalailla sitten unohtaa ja nyt kun olen noita katsellut niin ei kyllä silmä totu yhtään myöskään auton ulkonäköön, on vaan sen verran hienompi kori tuo e34e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postjuu kyllä se nyt taitaa olla päätetty että se tuo 525 on..
Kiitoksia kaikille vastauksista..
Nyt vielä kun joku ostais mun 520:sen tai vaihtais sen suoraan johonkin 525:seen..Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postonko järkeä vaihtaa teidän mielestänne..??
Eli mun auto:
Vaihtotarjous:
http://www.nettiauto.com/bmw/535/3090377DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostEi kannata todellakaan koskea tollaiseen tekniikanvaihto pommiin
Kiinnostus loppui oikeastaan sen jälkeen, kun huomasin että autossa ei ole mitään herkkuja ja matkamittari on lopahtanut toimimasta..e61 525i -05 & e23 732i -84
Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postnyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..
Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?
Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?
Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
Comment
-
-
Originally posted by jsa014 View PostIhan oikeasti, osta nyt vaan se 540. Ei ala sitten se "entäs jos sittenkin olisin..." Se kun alkaa kuitenkin. Ellet sitten ole taksikuski kaupungissa, niin bensankulutuksessa 525 vs 540 ei ole juuri mitään eroa. Mutta kulkupuolessa on. Se 540 menee maantiellä alle 9l siinä missä 525:kin ja kaupungissa se 525 syö sen 15l minkä 540:kin.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View Postuskaltaisin kuitenkin väittää, että 525 tulee kaikkine kuluineen huomattavasti halvemmaks ylläpitää kun 540. onhan se kasi kiva peli, mutta jos käyttöautoo ettii, niin kannattaa miettiä mitä on varaa ylläpitää ja mitä ei. oma 525 24v meni kaupungissa emännän ajolla kyllä 10litran pintaan. 535 ia:sessa näytti obc lukemia 16.8-17.2l/100km seka-ajossa. paha lähtee veikkaan oliko autossa jotain häikkää, mut ei ihan jokapäivä kehdannu huviajelulle lähtee.
Muutenkin jos ne käyttökulut on se ykkösprioriteetti, niin 2-4t hintaluokassa joku Carina E tai Primera P10 on aika lyömättömiä...
Comment
-
-
Originally posted by aikamatkaaja View Postnyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..
Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?
Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?
Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
Viimeisen 10tkm keskikulutus mun edellisellä E500 4Maticilla oli vajaat 13l/100km, ja nyt 525xi:llä ekan noin tuhannen kilsan keskikulutus vajaat 12l/100km :/ Ajelen noin 12tkm vuodessa joten ero on mitätön muihin käyttökuluihin verrattuna.
540:llä tulet taatusti paremmalle tuulelle, mutta maksat autosta enemmän. Tiedä sitten onko ylläpidossa niin merkittävää eroa, tuon ikäisissä erot tulevat jo yksilöistä. E500:ssa kukkaro olisi hajonnut airmatikkeihin, nelivetoihin ja miljoonaan sähköhimmeliin eikä niinkään perustekniikkaan.Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid
Comment
-
-
Ei ihan taida kasille ihan 15l kaupunkiajossa riiittää, kylmäkäynnistykset päälle ja lompakko kiittää. Eivät nuo matkassa janoisia ole, mutta kun vähän antaa kenkää tai matelee neljän ruuhkassa niin ero keskikulutuksessa on 525:n kanssa helposti yli kolme litraa. Yhtälöön kun lisää vielä kohonneet vakuutusmaksut, suuremman öljytilavuuden, kaks lisätulppaa, takakumien kulutuksen ym. niin ei tarvitse asiaa enempää miettiä.
Sellainen tuhannenkin euron erotus käyttökuluissa alkaa olla aika paljon, kun puhutaan näistä P10 Primeran hintaisista autoista. Ellei se muka tunnu missään, niin en tajua miksi ylipäätään tarvitsee käyttöautona pitää jotain vanhaa pommia.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostKaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdie39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz
Comment
-
-
Originally posted by harriba View PostUudemmassa 525:ssa on vanos, joka parantaa alavääntöä, mikä jeesaa varsinkin automaatin kanssa.
Kulutuksesta sen verran että kannattaa muistaa että vannekoko yleensä voi lisätä helposti pari litraa. Itselläni menee talvella 15" vanteilla maantiellä vähän alle 9l/100km,mutta sitten kesällä 18" vantella menee 10-11l/100kmKäyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Comment