E34 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lopaka
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 409

    Originally posted by aikamatkaaja View Post
    nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..
    Sanoit tuossa ensimmäisessä viestissäsi, että se kulutus pitäisi pysyä suunnilleen siellä 520i:n paikkeilla. Ota oikeasti tuo 525i uudemmalla koneella. Tuo vanha 535i hörppii ihan tajuttomia määriä bensaa, jos vähänkin sitä kengit. Tai noh viehän se hurjasti vaikka kaasujalkaa ei kovin kovaa painaisikaan...

    Comment

    • aikamatkaaja
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 601
      • Pori

      juu kyllä se nyt taitaa olla päätetty että se tuo 525 on..
      Kiitoksia kaikille vastauksista..

      Nyt vielä kun joku ostais mun 520:sen tai vaihtais sen suoraan johonkin 525:seen..
      e61 525i -05 & e23 732i -84

      Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

      Comment

      • aikamatkaaja
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2009
        • 601
        • Pori

        Originally posted by Peltsii View Post

        E36 325 on pienempi auto kuin E34 sisätiloiltaan ja vempula ajettava verrattuna E34. Lisäksi E36:lla ajaessa saa pitää peltoreita päässä muovin nitinän ja rengasmelun ym melun takia

        Juu eli sen voi aikalailla sitten unohtaa ja nyt kun olen noita katsellut niin ei kyllä silmä totu yhtään myöskään auton ulkonäköön, on vaan sen verran hienompi kori tuo e34
        e61 525i -05 & e23 732i -84

        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          Originally posted by aikamatkaaja View Post
          juu kyllä se nyt taitaa olla päätetty että se tuo 525 on..
          Kiitoksia kaikille vastauksista..

          Nyt vielä kun joku ostais mun 520:sen tai vaihtais sen suoraan johonkin 525:seen..
          Varmaan tollaset downgradeaajat on vähissä, kun kyse kuitenkin ton hintaluokan autosta. Hinta, kun on kohillaan niin kyllä se menee kaupaks.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • aikamatkaaja
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2009
            • 601
            • Pori

            onko järkeä vaihtaa teidän mielestänne..??

            Eli mun auto:


            Vaihtotarjous:
            e61 525i -05 & e23 732i -84

            Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              Originally posted by aikamatkaaja View Post
              onko järkeä vaihtaa teidän mielestänne..??

              Eli mun auto:


              Vaihtotarjous:
              http://www.nettiauto.com/bmw/535/3090377
              Ei kannata todellakaan koskea tollaiseen tekniikanvaihto pommiin
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • aikamatkaaja
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2009
                • 601
                • Pori

                Originally posted by Peltsii View Post
                Ei kannata todellakaan koskea tollaiseen tekniikanvaihto pommiin
                Kiitos tästä.. Melkein jo tiesin vastauksen ja päätinkin oikeastaan jo mutta halusin varmistaa..
                Kiinnostus loppui oikeastaan sen jälkeen, kun huomasin että autossa ei ole mitään herkkuja ja matkamittari on lopahtanut toimimasta..
                e61 525i -05 & e23 732i -84

                Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                Comment

                • jsa014
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 1651
                  • Turun Pallivaha

                  Originally posted by aikamatkaaja View Post
                  nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

                  Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

                  Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
                  Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

                  Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S

                  edit: Kannattaako 325:sta ottaa edes vertailuun, onko millanen ajaa ja onko pieni (takapenkkitilat) ja onko lainkaan niin vakaa esim maantiellä mitä on 500sarja..
                  Ihan oikeasti, osta nyt vaan se 540. Ei ala sitten se "entäs jos sittenkin olisin..." Se kun alkaa kuitenkin. Ellet sitten ole taksikuski kaupungissa, niin bensankulutuksessa 525 vs 540 ei ole juuri mitään eroa. Mutta kulkupuolessa on. Se 540 menee maantiellä alle 9l siinä missä 525:kin ja kaupungissa se 525 syö sen 15l minkä 540:kin.
                  316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                  Comment

                  • Kwame
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 322
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by jsa014 View Post
                    Ihan oikeasti, osta nyt vaan se 540. Ei ala sitten se "entäs jos sittenkin olisin..." Se kun alkaa kuitenkin. Ellet sitten ole taksikuski kaupungissa, niin bensankulutuksessa 525 vs 540 ei ole juuri mitään eroa. Mutta kulkupuolessa on. Se 540 menee maantiellä alle 9l siinä missä 525:kin ja kaupungissa se 525 syö sen 15l minkä 540:kin.
                    uskaltaisin kuitenkin väittää, että 525 tulee kaikkine kuluineen huomattavasti halvemmaks ylläpitää kun 540. onhan se kasi kiva peli, mutta jos käyttöautoo ettii, niin kannattaa miettiä mitä on varaa ylläpitää ja mitä ei. oma 525 24v meni kaupungissa emännän ajolla kyllä 10litran pintaan. 535 ia:sessa näytti obc lukemia 16.8-17.2l/100km seka-ajossa. paha lähtee veikkaan oliko autossa jotain häikkää, mut ei ihan jokapäivä kehdannu huviajelulle lähtee.
                    e60 530d -04

                    e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                    e36 320i coupe M-sport -94,
                    e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                    e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      Originally posted by Kwame View Post
                      uskaltaisin kuitenkin väittää, että 525 tulee kaikkine kuluineen huomattavasti halvemmaks ylläpitää kun 540. onhan se kasi kiva peli, mutta jos käyttöautoo ettii, niin kannattaa miettiä mitä on varaa ylläpitää ja mitä ei. oma 525 24v meni kaupungissa emännän ajolla kyllä 10litran pintaan. 535 ia:sessa näytti obc lukemia 16.8-17.2l/100km seka-ajossa. paha lähtee veikkaan oliko autossa jotain häikkää, mut ei ihan jokapäivä kehdannu huviajelulle lähtee.
                      No minä en saa E39 525 Touringia menemään kaupungissa alle 14 oikeen millään

                      Muutenkin jos ne käyttökulut on se ykkösprioriteetti, niin 2-4t hintaluokassa joku Carina E tai Primera P10 on aika lyömättömiä...
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • harriba
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2010
                        • 420
                        • Espoo

                        Originally posted by aikamatkaaja View Post
                        nyt olen sen verran päättänyt jo että kyllä se on 525 tai 535..

                        Mitä eroja on tolla 525 vanhalla ja uudella koneella?

                        Ja nyt sit vielä eroja noiden kulutuksista, kestävyydestä ja onko isoja vakuutuseroja..?
                        Onko noilla paljonkin esim. kiihtyvyysero?

                        Tuo 520 on ollut kyllä hyvä auto ja olen tykännyt, eikä ole juurikaan tuo laiskuuskaan haitannut (tosin olen ajellut sillä vain talvella). Nyt silti rupeaa jo hieman tuntumaan että tarvis hieman tehokkaampi olla ja myös tuntuu että tuo 520 vie aika paljon menovettä verrattuna siihen miten laiska se on :S
                        Uudemmassa 525:ssa on vanos, joka parantaa alavääntöä, mikä jeesaa varsinkin automaatin kanssa. Sulla ilmeisesti manuaali siinä 520:ssä...

                        Viimeisen 10tkm keskikulutus mun edellisellä E500 4Maticilla oli vajaat 13l/100km, ja nyt 525xi:llä ekan noin tuhannen kilsan keskikulutus vajaat 12l/100km :/ Ajelen noin 12tkm vuodessa joten ero on mitätön muihin käyttökuluihin verrattuna.

                        540:llä tulet taatusti paremmalle tuulelle, mutta maksat autosta enemmän. Tiedä sitten onko ylläpidossa niin merkittävää eroa, tuon ikäisissä erot tulevat jo yksilöistä. E500:ssa kukkaro olisi hajonnut airmatikkeihin, nelivetoihin ja miljoonaan sähköhimmeliin eikä niinkään perustekniikkaan.
                        Ex: W114, W123, E34, E83, S211, E61, E39, W220
                        X308 Jaguar XJ + R1100RT + Ioniq hybrid

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2509
                          • Länsirannikko

                          Ei ihan taida kasille ihan 15l kaupunkiajossa riiittää, kylmäkäynnistykset päälle ja lompakko kiittää. Eivät nuo matkassa janoisia ole, mutta kun vähän antaa kenkää tai matelee neljän ruuhkassa niin ero keskikulutuksessa on 525:n kanssa helposti yli kolme litraa. Yhtälöön kun lisää vielä kohonneet vakuutusmaksut, suuremman öljytilavuuden, kaks lisätulppaa, takakumien kulutuksen ym. niin ei tarvitse asiaa enempää miettiä.

                          Sellainen tuhannenkin euron erotus käyttökuluissa alkaa olla aika paljon, kun puhutaan näistä P10 Primeran hintaisista autoista. Ellei se muka tunnu missään, niin en tajua miksi ylipäätään tarvitsee käyttöautona pitää jotain vanhaa pommia.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Peltsii
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 7060
                            • Turenki

                            Kaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..
                            DUCATI 1098 RACING EVO

                            Comment

                            • turbopuusti
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 826
                              • Helsinki

                              Originally posted by Peltsii View Post
                              Kaikenlisäksi hyvän 525i saa 2500-3000€, hyvästä 540i kun joutuu maksamaan jo 5000-6000€, tässä puhutaan nyt hieman eri hintaluokan autoista:think Sama kun joku olisi ostamassa 316i niin toinen tulee sanomaan, että osta nyt se 328 vaan niin ei tuu paha mieli..
                              Ihmeellisesti täällä verrataan 525i vs 540i. Ennemmin vertaisin 535i ja 540i. Jos nuo jälkimmäiset olisivat vaihtoehdot niin sillon miettisin enemmän tuota kasia. Kyllä sillä 525i:kin kerkeää ja varsinkin kuluissa voittaakin
                              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1571
                                • Wackyland

                                Originally posted by harriba View Post
                                Uudemmassa 525:ssa on vanos, joka parantaa alavääntöä, mikä jeesaa varsinkin automaatin kanssa.
                                Kannattaa muistaa että aivan ekoissa 24v uusissa koneissa ei ole vielä vanosta. Tulikohan vasta vm.92 eteenpäin?

                                Kulutuksesta sen verran että kannattaa muistaa että vannekoko yleensä voi lisätä helposti pari litraa. Itselläni menee talvella 15" vanteilla maantiellä vähän alle 9l/100km,mutta sitten kesällä 18" vantella menee 10-11l/100km
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X