Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Originally posted by -Tapi View Post
    Tuohon on aina helppo tarttua BMW:ssa Minulla on todennäköisesti Suomen parhaalla varustelulla oleva E39 mutta silti joku voi löytää juttuja joita siitä puuttuu.. Minäkin katsoin tuon 540 myynti-ilmon ja kiinnitin heti huomiota nahkan vähäisyyteen ja muutamaan muuhun puutteeseen. Mutta jos rajailee tarpeeksi reunaehtoja niin voi vaikka kehittää luokan "Parhaiten varusteltu ei-Individual" tai "Parhaiten varusteltu Sedan" tai "Parhaiten varusteltu musta 540iA sedan". Hehehhehehe..
    Parhaiten varusteltu Suomessa myynnissä oleva E39 540iA sedan M-Sport. Piste.

    Tero

    edit: missäänhän en ole väittänyt tuota maailman parhaiten varustelluksi E39:ksi... :think. Se "voll" läppä tuolla foorumin ilmossa oli lähinnä läppä. Eiköhän tuossa kuitenkin ole vitkuttimia useimpien E39 lovereiden tykötarpeiksi.
    Last edited by teropa; 14-01-2011, 20:44.
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by teropa View Post
      Siksi kun toinen kansi oli miedosti halki. Uusin luonnollisesti molemmat. Vai mitä salaliittoa epäilit tuossakohtaa?

      Ei ole DSP hifejä, "vain" Hifi PRO setti. Juu, tämäkään auto ei ole varustettu joka ainoalla varustella, eihän tuossa ole edes full leather kojelautaa eikä näädänkarkotinta.

      Tero
      En epäillyt salaliittoa.. Minullakin on toinen halki mutta ei ole tullut vaihdettua uutta vaan korjailin vanhaa. Mietin vaan, että onko noissa joku muukin vika. Niissähän taisi olla tiiviste reunassa eikä ole tullut tutkittua miten se vaikuttaa ilmansuodatukseen jos tiiviste on kovettunut/painunut kasaan (tosin ei se kovin joustava taida olla uutenakaan).

      Siis Hifi-systeemi, vai mitä tuo PRO tarkoittaa? Radio voi olla/on professional mutta ei ne kaiuttimet/vahvistin. Mutta pitää nyt todeta, että vaikka DSP:ssä onkin "subbari", niin sen muu äänenlaatu juuri sen DSP:n takia ei ole yhtä luonnollinen/raikas kuin hifissä. Minulla kun on myös hifit ja välillä oli DSP-vahvistin asennettuna.
      E39 528iA

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by TJJ View Post
        En epäillyt salaliittoa.. Minullakin on toinen halki mutta ei ole tullut vaihdettua uutta vaan korjailin vanhaa. Mietin vaan, että onko noissa joku muukin vika. Niissähän taisi olla tiiviste reunassa eikä ole tullut tutkittua miten se vaikuttaa ilmansuodatukseen jos tiiviste on kovettunut/painunut kasaan (tosin ei se kovin joustava taida olla uutenakaan).

        Siis Hifi-systeemi, vai mitä tuo PRO tarkoittaa? Radio voi olla/on professional mutta ei ne kaiuttimet/vahvistin. Mutta pitää nyt todeta, että vaikka DSP:ssä onkin "subbari", niin sen muu äänenlaatu juuri sen DSP:n takia ei ole yhtä luonnollinen/raikas kuin hifissä. Minulla kun on myös hifit ja välillä oli DSP-vahvistin asennettuna.
        Joo tuo Pro oli mun moka. Silloin joskus kun oli vakiokajarit parissakin E39:ssä niin tuli itselle semmonen sisäinen lingo, jossa Pro tarkotti tuota perus Hifi settiä, ja DSP tarkotti sitä parasta settiä eli 677, jonka virallinen nimi vaihtelee "Hifi System Professional" tai "Hifi System Professional DSP". Tuo on siis tavallinen Hifi.

        En minä jaksa tommosia muovikansia korjata. Jos halkeaa -> uusi.

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by 174000 View Post
          Tuossa taitaa olla aika lähelle verrokki vähän isommalla km-lukemalla, joka olis noin 22k€
          Tätäkö tarkoitat: http://tinyurl.com/5ro84ee

          Tuo olis auto+vero jo pelkästään 22k€ (aika tarkkaan).

          Vaiko tää: http://tinyurl.com/69z23fb

          Tämä olis auto+vero n. 18.8k€.

          Jälkimmäistä kauppaa Hünkar Akpinarin omistama "export autofirma", kokonaista 14 auton varastolla.

          Tuolla ekalla on privaattimyyjä, mutta taustapeilistä riippuvasta rihkamasta päätellen sielläkin on myyjänä joku "hünkar".

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by teropa View Post
            Eli E60 on iso laiva ja liian hiljainen. Ja E39:ssä tuntuma tiehen on paljon parempi. Joten oikea valintahan on selvästi E92, sehän on vielä äänekkäämpi, pienempi ja tunnokkaampi kuin E39...
            E39 528iA

            Comment

            • Eemeli
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1605
              • pk-seutu

              Jäähän tuossa Hukmarin autolle muutama dollari korjausrahastoon, jos pitää jotain fiksata.

              Mutta kannattaako tuollaista ylipäätänsä ostaa, kun o niin hyvä, ettei sen jälkeen tiedä mihin seuraavaksi vaihtaa?

              Comment

              • 174000
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2008
                • 1176
                • Tuusula

                Originally posted by teropa View Post

                Tuolla ekalla on privaattimyyjä, mutta taustapeilistä riippuvasta rihkamasta päätellen sielläkin on myyjänä joku "hünkar".

                Tero
                Joo, tuota ensimmäistä tarkotin. Pointti oli lähinnä se, että ei noita näköjään puissa kasva. Ja tuonkin yksilön tarkempi kunto on pieni mysteeri. Eli ei tuo sinun kamalan pielessä hinnaltaan ole, vaikka tuntuukin kovalta. Mielenkiintoista nähdä käykö kaupaksi, kun samaan hintaa saa kelpo M5:ia.

                Miten muuten vaihtoehtona E60 olisi tuollainen E39 Alpina V8S. Niitähän saa autoomaattina + switchtronicina?
                ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                '02 VW Golf 1.4i
                Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11683
                  • Kouvola

                  Originally posted by -Tapi View Post
                  Tuohon on aina helppo tarttua BMW:ssa Minulla on todennäköisesti Suomen parhaalla varustelulla oleva E39 mutta silti joku voi löytää juttuja joita siitä puuttuu.. Minäkin katsoin tuon 540 myynti-ilmon ja kiinnitin heti huomiota nahkan vähäisyyteen ja muutamaan muuhun puutteeseen. Mutta jos rajailee tarpeeksi reunaehtoja niin voi vaikka kehittää luokan "Parhaiten varusteltu ei-Individual" tai "Parhaiten varusteltu Sedan" tai "Parhaiten varusteltu musta 540iA sedan". Hehehhehehe..
                  Oliko sulla siitä se esittely jossain vai muistanko väärin?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9147
                    • Oulu

                    Originally posted by 174000 View Post
                    Miten muuten vaihtoehtona E60 olisi tuollainen E39 Alpina V8S. Niitähän saa autoomaattina + switchtronicina?
                    Tuo olis mässy, mutta koitapa löytää hyvä yksilö, kun niitä on muistaakseni valmistettu alle 200 kpl ever.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • pmv
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2032
                      • tornio

                      Menee OT:n puolelle hieman, mutta Eiköhän tämän topikin pääasiallinen tarkoitus ole jotenki korottaa E39:ien arvoa? Yli 400 postausta E39:n ylivoimasta ei vissiin voi olla väärässä. Sitten ladataan myyntiin keskiarvoisen paalausiän kohta saavuttava E39 nettiautoon "sopuhintaan". Noh, klassiko-status saavutetaan oikeasti hieman myöhäisemmällä iällä...

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by pmv View Post
                        Menee OT:n puolelle hieman, mutta Eiköhän tämän topikin pääasiallinen tarkoitus ole jotenki korottaa E39:ien arvoa? Yli 400 postausta E39:n ylivoimasta ei vissiin voi olla väärässä. Sitten ladataan myyntiin keskiarvoisen paalausiän kohta saavuttava E39 nettiautoon "sopuhintaan". Noh, klassiko-status saavutetaan oikeasti hieman myöhäisemmällä iällä...
                        Mitä ihmettä? Mulla ei tosiaan ole ollut semmosta tarkotusta topikkia aloittaessani, enkä ole omia ilmotuksiani mainostanu topikissa millään tavalla. Ne on muut ihmiset jotka aina kaivaa nettiautosta toisten ilmotuksia esille. Kuten taas.

                        Jos noin ahistaa niin laita modelle viestiä että poistaa kaikki näihin hintoihin tai kauppaamisiin liittyvät viestit ketjusta kokonaan. Mua ei haittaa yhtään ja olin aikeissa itekki tehä jo aiemmin niin. Minä en auton myyntiin tarvi mitään piilomainosketjua marginaaliselle harrastajafoorumille. Mutta olet oikeassa siinä, että noin paalitavaraksi tollanen ee kolmeysi on kyllä yllättävän hyvä auto.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by pmv View Post
                          Menee OT:n puolelle hieman, mutta Eiköhän tämän topikin pääasiallinen tarkoitus ole jotenki korottaa E39:ien arvoa? Yli 400 postausta E39:n ylivoimasta ei vissiin voi olla väärässä. Sitten ladataan myyntiin keskiarvoisen paalausiän kohta saavuttava E39 nettiautoon "sopuhintaan". Noh, klassiko-status saavutetaan oikeasti hieman myöhäisemmällä iällä...
                          Täällä siis on salaliitto ja osallisia ympäri Suomea? Kaikki oikeasti haluavat ostaa E60:n mutta eivät myönnä sitä vielä ennen kuin vanhat E39 paskat on saatu myytyä.
                          Taidanpa minäkin laittaa tuon äkkiä myyntiin ennen kuin tieto leviää kovin laajalle. Olisiko 15895 euroa sellainen sopiva lähtöhinta jolla puhelin alkaa soimaan?
                          E39 528iA

                          Comment

                          • pmv
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 2032
                            • tornio

                            "Salaliittolaiset" on laskettavissa yhden käden sormilla. Onhan Kauppalehdenkin keskustelupalstalla sankareita, jotka kuvittelee vaikuttavan markkinoihin omilla kirjoitteluillaan. Että miksei täällä sitten? Muuten totean, että mielstäni E28 on hauskempi ajaa kuin E60. Onko se sitten parempi ja siten arvostettavampi, on toinen juttu.

                            Comment

                            • nut
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1613
                              • Vaasa/Kauhajoki

                              Originally posted by Clavurion View Post
                              Tuo olis mässy, mutta koitapa löytää hyvä yksilö, kun niitä on muistaakseni valmistettu alle 200 kpl ever.
                              Saa varautua maksamaan vähintään 20k siististä V8S:tä saksassa, normi V8 löytyy varaa valita 15k luokassa. 188 kappaletta on muuten valmistettu. Kympin kun laittaa lisää hintaa alkaa jo saamaan alkupään B5:ia, ja onhan tuossa kompressoriahdetussa padassa hieman eri malliin löylyä verrattuna noihin vaparikaseihin. Ei nuo uudemmat ALPINAt keskimäärin kovin pahoin rokattuja oo, alkupään B10 V8 alkaa löytymään jo aika raatoja.
                              BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                              Comment

                              • EPDM
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2005
                                • 4621
                                • Lahti.

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Tuo olis mässy, mutta koitapa löytää hyvä yksilö, kun niitä on muistaakseni valmistettu alle 200 kpl ever.
                                Joo itsekin etsin b10 v8 (v8s hinnat pilvissä) noin vuosi sitten, mutta ei hyvää löytynyt. Sitten tulikin d10 pihaan. Nyt on vaikea luopua siitä väänöstä...saa olla ämmäläinen että pääsee ohitustilanteessa nopeammin kiihtymään.
                                Viviendo en Lahiti
                                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                                Vw Corrado vr6

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎