Originally posted by teropa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMuutaman sentin leveyden muutoksen aistii kuljettajan paikalta yllättävän hyvin. Eihän mittanauhalla mitaten pikkuautolla ja isolla autolla ole eroa kuin 15-20cm, mutta ero tuntuu valtavalta ohjaamossa. Kaikille tilat ei ole kovinkaan merkittävä seikka, ja silloin E9x on ihan hyvä vaihtoehto. Tilojen takia en omaa e39:iä hommannut ja jopa e36:n tilat riitti mainiosti. Harvoin sitä on neljää aikuista kyydissä ja ne muutamat kerrat kuin oli niin kyllä sitä e36:een vielä mahtui.
Meille kateltiin viime kesänä uutta kakkosautoa, ja koeajettiin useita pikkuautoja. Oli ne kyllä uudetkin pikkuautot semmosia ritsoja, että alta pois. Ajo-ominaisuuksia ei ole, meteli on mieletöntä ja tilat joka suhteessa mopomaiset. Kokeiltuja oli mm. Toyota Corolla, Fiat Grande Punto, Ford Ka, Ford Fiesta ja muutama muu. Suurin ihmetys itselläni on uusien tai uudehkojen ei-premium autojen sisämeteli, niin rengasmelu kuin moottorinmelu ja kaikenlaiset suhinat ja huminat ulkoa. Käsittämätöntä, että parinkympin autoja myydään kuin häkää, joiden sisätilat muistuttaa jotain rantakirppua melun suhteen. Monet 30ke luokassa myytävät perheautot on tuossa suhteessa aivan yhtä huonoja.
Itse en E9x:ää enää harkitse, pääsääntösesti sen melun vuoksi, ja onhan se kolmonen aina napsun verran vitosta jäljessä monessa muussakin mielessä. Paitti visuaalisesti M-sportilla ei ollenkaan paha, suorastaan hieno.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMites Audi A6, saisi kunnon nelivedolla?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostMites Audi A6, saisi kunnon nelivedolla?
Ja tosiaan itsellä oli tuo E60 M-Sporttina ja ei tuntunut tippaakaan E39:iä isommalta. Ehkä se vakioalustalla ja ruorilla voi sitten laivalta tuntua mutta oikeilla varusteilla - en usko.
Budjetin salliessa itsellekkin tulisi seuraavaksi E61 M-Sporttina vaan kun ei niin ehkä sitten tuttu ja turvallinen E39 & M-SportE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Vanquish View PostMuutaman sentin leveyden muutoksen aistii kuljettajan paikalta yllättävän hyvin.
Originally posted by teropa View PostE39 ei kyllä minusta mikään valtaisa auto siltikään ole.
Originally posted by teropa View PostItse en E9x:ää enää harkitse, pääsääntösesti sen melun vuoksi, ja onhan se kolmonen aina napsun verran vitosta jäljessä monessa muussakin mielessä. Paitti visuaalisesti M-sportilla ei ollenkaan paha, suorastaan hieno.Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2011, 21:24.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Komean yksilön löysit . On se kait aika harvinainen joo. Kyllä se Petrilläki pitää alkaa katteleen jotain uutta tilalle.
Kävin koeajaan X1 1.8d manuaalin viikonloppuna. X-Drivesta ei ole pahaa sanottavaa, mutta X1 ei tuntunut autona ihmeelliseltä. Melu oli korviahuumaava, ainakin tuolla Diisselillä. Samaten tärinä. Ei herättänyt omistamisenhaluja, onneksi .
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Mielenkiintoinen topic. Oli mennyt täysin ohi, joten tuli nyt selattua läpi. Seuraavaksi käyttöautoksi kovimpana ehdokkaana E61 LCI 530i.
Varusteita pitäisi olla vähintään seuraavat
- M-Sport (kori ja sisusta)
- Nahat sähkösäädöillä
- Manuaali
- Aktiiviohjaus
- Xenonit
- Kattoluukku
- Polttoainelämmitin
- Pro navi
- Vakionopeudensäädin
- Parkkitutkat
- Hifi pro Logic 7
Lähinnä mietityttää nelivedolla vai ilman?BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH
Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
Team vier Zylinder!
Comment
-
-
Originally posted by M_Power View PostMielenkiintoinen topic. Oli mennyt täysin ohi, joten tuli nyt selattua läpi. Seuraavaksi käyttöautoksi kovimpana ehdokkaana E61 LCI 530i.
Lähinnä mietityttää nelivedolla vai ilman?
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostVai olisko sittenkään? Pääsee niistä risteyksistä etenemään ilman nelivetoakin, ja mulla ei ole semmosia "kohteita", joihin ei takavetosella pääse.
Mutta tää nelivetokuumekin menee aaltoliikkeenä, nyt se on taas korkealla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostPääsee kyllä takavedollakin, mutta juuri se 0-30 km/h on monesti sen vaikein kohta ja sitähän saa taajamassa monta kertaa kiihdyttää. Liukkaaksi kiillottuneet liikenneympyrät on sitten toinen ongelma. Ja TJJ:nkin mainitsemat rampit kolmas. Välillä turha sutiminen vaan kyllästyttää.
Olen viimeaikoina ajellut aika paljon automaattilaatikon manuaalipuolella ja sillä on selvästi parantava vaikutus siihen miten paljon tehot putoaa/miten nopeasti niitä taas tulee noissa kiihdytyksillä liukkaalla pinnalla.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKannattaa kuitenkin huomioida, että E39 on noissa asioissa luistonesto päällä paljon huonompi kuin mitä nämä uudemmat takavetoiset.
Olen viimeaikoina ajellut aika paljon automaattilaatikon manuaalipuolella ja sillä on selvästi parantava vaikutus siihen miten paljon tehot putoaa/miten nopeasti niitä taas tulee noissa kiihdytyksillä liukkaalla pinnalla.
Lisäksi, en oikein ole varma kannattaako ainakaan itellä hommata nelivetoa ainoastaan noiden liikkellelähtöjen vuoksi. Pitäis olla sitten jotain muutakin tarvetta. Eipä sillä, kyllähän tuo X1 lähti kuin hauki rannasta ja oli tiellä mukavan vakaa lumivallien ylityksissä. X-Driven paras puoli on se, että se voi annostella voimaa täydet 100% etu- tai taka-akselille tarpeen mukaan, 100ms viiveellä. Joten samalla se toimii älykkäänä järjestelmänä, joka parantaa talviajon ja etenkin liukkaan kelin talviajon ominaisuuksia hurjasti, estäen ali ja yliohjautumista. Vois ajatella, että se on yksi turvallisuusvaruste talviajoon. Ja tekeehän se autosta nopealiikkusen myös liukkaissa taajamissa.
Mutta vaakakupin toinen puoli...
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostKannattaa kuitenkin huomioida, että E39 on noissa asioissa luistonesto päällä paljon huonompi kuin mitä nämä uudemmat takavetoiset.
Originally posted by teropa View PostEipä sillä, kyllähän tuo X1 lähti kuin hauki rannasta ...Last edited by Petri.Kekkonen; 18-01-2011, 23:59.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostAika jännä, miten suuri merkitys 30-40cm:llä pituutta ja 10cm leveyttä sitten on auton "laivuuteen".
edit: ja jos vitossarjoja verrataan, niin E60 on vain 6.6cm pidempi ja 4.5cm leveämpi. Ulkomitoilla ei voi olla mitään vaikutusta, vaan suuruuskokemukset on tultava alustasta ja ohjauksesta. Siksi luulen, että E60 sopivilla varusteilla "kutistuu" omaan käteen sopivaksi.
Tero
Kyllä tuo E60 on näppärämpi kuin perus E39 kunhan on tosiaan ruksittu oikeat varusteet. Kokemusta on.
Esim aktiiviohjaus ja m-sport alusta, DD:stä nyt puhumattakaan.
Lisäksi varmaan sisustakin tekee paljon, normisohvat hyllyämisineen vs comfortit jotka on jo aika napakat oleilla.
Lisäksi jättää ne runflatit pois.
Vakio E39 oli kyllä aika lulla jopa sen 7cm madallettuna, ja ero oli todella iso kun hyppäsi suoraan toisella ajon jälkeen uudemman penkkiin.
Mutta tämä vain oma mielipide. Jonkun mielestä E34 on parempi kuin mikään muu, toiselle se paras on vaikkapa Opel..
E60 kanssa pitää sitten muistaa käyttää sitä luistonestoa oikein
Täältä foorumilta tuli lopulta selkoa niihin moodeihin, ja kylläpä oli iso ero kun oppi näin kolmantena talvena käyttämään sitä DTC-moodia. Lähtee ihan eri tavoin, ja ei leikkaannu tehot liikaa. Ainoa miinus että pitää nappia hiplata erikseen aina joka startin jälkeen, tai sitten kun tarvitsee. Itse vaihdan sille kun aavistelen että tulee tarve.
Kahdestiko tuolla on jumissa ollut, kumpikin kerta omaa tyhmyyttä ja nastapyörät olis voinu korjata tilanteen. Ketjut (biltemasta 20€?) on hyvä varuste pidettäväksi varapyörän säilytystilassa talvella.
Jonkun mainitsemaa luistoneston vetelyä en ole havainnut, että kiskoisi mielivaltaisesti mihin sattuu. Siinä autossa on joko yksilönä vikaa tai sitten olisi kiva nähdä kuskin ajotapa, ei tosin kyydistä käsin..Last edited by viktor; 19-01-2011, 00:38.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
Comment