Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zeta
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7521
    • Kotona

    Originally posted by teropa View Post
    Älkää teurastako mutta kävin tänään ajaan uusia volkkareita, ja ne tuntu aika hyvältä ajaa.
    Aika huvittavaa, että tyrmäät lähes kaikki e60 "karvalakkeina" jos siitä puuttuu joku varuste vrt. omaan e39:siisi mutta joku tavallinen Jetta/Golf kelpaa kyllä.

    Mutta ei siinä sen kummempaa, jatkakaa keskustelua.
    -
    Käyttöautona: F20
    Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
    Myydään: HP 14" kannettava **90e**
    -

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by Zeta View Post
      Aika huvittavaa, että tyrmäät lähes kaikki e60 "karvalakkeina" jos siitä puuttuu joku varuste vrt. omaan e39:siisi mutta joku tavallinen Jetta/Golf kelpaa kyllä.

      Mutta ei siinä sen kummempaa, jatkakaa keskustelua.
      Mitä huvittavaa siinä on?

      Miksi en saa vaatia premium-autolta huippuvarustelua ja maksaa siitä, mutta kokeilla ja todeta hyväksi ajaa jotain toista autoa tai merkkiä?

      Minusta tommonen kuittailu on "huvittavaa". Ei kai mun automieltymykset ole mitään logiikkapelejä.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7521
        • Kotona

        Originally posted by teropa View Post
        Miksi en saa vaatia premium-autolta huippuvarustelua ja maksaa siitä, mutta kokeilla ja todeta hyväksi ajaa jotain toista autoa tai merkkiä?
        Tottakait saat ajaa/vaatia/omistaa millä/mitä haluat. En yrittänyt vttuilla, kunhan vaan totesin tätä ketjua seuranneena omat huomioni.

        edit: olen ajanut lyhyitä aikoja Golffia (2008) ja Golffin farkkua (2009) ja en ainakaan väittäisi hiljaisemmaksi rengasmelun osalta kuin e9x bemuja tai muutenkaan hirveän paljon laadukkaammaksi esim sisätiloilta.
        Last edited by Zeta; 05-02-2011, 20:49.
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        -

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by Zeta View Post
          Tottakait saat ajaa/vaatia/omistaa millä/mitä haluat. En yrittänyt vttuilla, kunhan vaan totesin tätä ketjua seuranneena omat huomioni.

          edit: olen ajanut lyhyitä aikoja Golffia (2008) ja Golffin farkkua (2009) ja en ainakaan väittäisi hiljaisemmaksi rengasmelun osalta kuin e9x bemuja tai muutenkaan hirveän paljon laadukkaammaksi esim sisätiloilta.
          Ok tulkitsin väärin.

          En ole uudehkoilla volkkareilla ajanut ihan äskettäin joten tuo menon tuntuma pikkasen yllätti. Noh, ei ne bemareita sentäs ole.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • ///J
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 569
            • Tre

            Itse olen nyt muutaman kuukauden ajellut '08 1.4 TSI Jettalla ja täytyy todeta, että tuo tupla-ahdettu pikkukone on yllättänyt erittäin positiivisesti, kulku on suht ripeää ja vääntää hyvin, kulutuksen ollessa silti olematon. DSG-loota kun olisi vielä jatkona niin olisi ihan miellyttävä paketti.
            Mutta kuten todettua, ei ne mitään bemareita ole mutta hintaisekseen ja omassa luokassaan erittäin asiallisia laitteita.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7521
              • Kotona

              Originally posted by ///J View Post
              Itse olen nyt muutaman kuukauden ajellut '08 1.4 TSI Jettalla ja täytyy todeta, että tuo tupla-ahdettu pikkukone on yllättänyt erittäin positiivisesti
              Mitäpä olet mieltä kyseisen Jetan sisustasta/penkeistä, onko viimeistely mielestäsi samaa luokkaa kuin vastaavan ikäisessä bemussa? :think Tupla-turbo kone kehrää varmasti ihan nätisti ja kulutuskin on alhaista luokkaa vrt ahtamattomat bemarit.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • ///J
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 569
                • Tre

                Originally posted by Zeta View Post
                Mitäpä olet mieltä kyseisen Jetan sisustasta/penkeistä, onko viimeistely mielestäsi samaa luokkaa kuin vastaavan ikäisessä bemussa? :think Tupla-turbo kone kehrää varmasti ihan nätisti ja kulutuskin on alhaista luokkaa vrt ahtamattomat bemarit.
                Laatuvaikutelma on ihan hyvä, ei toki ihan samaa luokkaa kuin esim. E60 (eikä näitä nyt muutenkaan voi verrata) mutta hakkaahan tuo Toyotat sun muut kipot. Samaan sarjaan menisi E90, sitä en kuitenkaan ole omistanut joten en lähde niitä vertailemaan.

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11683
                  • Kouvola

                  Mitä itse kävin tässä kuukausi pari takoperin koeajamassa huvikseen uutta VW Sciroccoa tuolla 1.4TSI koneella, niin kovin vaisu maku jäi suuhun. Perusasiat hoidettu saksalaisella jämäkkyydellä (hallintalaitteet, istuimet jne.), mutta itse ajettavuus ei ainakaan itseä sytyttänyt. Alusta kyllä oli napakka, mutta itse ohjaus kovin teennäinen eikä eturenkaiden pidosta saanut oikein mitään käsitystä. Keli oli perus talvinen luminen ja paikoin jäinen tienpinta. ESP kyllä hienosti korjasi lähes huomaamattomasti aliohjaamiset kaarteissa, kun keula tuntuikin karkaavan alta yllättävän helposti. Saattoi hyvillä mielin palata koeajon jälkeen omaan E36:een.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17512
                    • Turku

                    Itse ajoin viime viikolla kaverin juuri hankkimaa Golf GTI:tä mallia -05. Kehua täytyy tuota DSG-vaihteistoa! Aivan mahtava ja rattinapeilla vaihtaa salamannopeasti pienemmälle. Vähän eri kuin oma E46 tai vanha E39 bensafacelifitini . Kiihtyi myös mukavasti 0-100km/h. Miinuksia annankin sitten juuri rengasäänistä, jotka olivat vähintään E46 tasoa.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      Originally posted by ///J View Post
                      hintaisekseen ja omassa luokassaan erittäin asiallisia laitteita.
                      Aivan helvetin kalliita! Farmari jetta perusvarusteilla yli 30ke! Sillä saa jo tosi hyvän e39 tai siistin e60:sen. Ne on jo ihan oikeita autoja. Ymmärtäisin tuollaiset jos hinta oli max. 25ke.

                      Fifth gearissa kohisivat uuden golfin äänieristeistä ja edistyksellisistä tiivisteistä. Onko ne hiljaisia?

                      Comment

                      • Petri.Kekkonen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 7409
                        • Oulu

                        Originally posted by Bmw Master View Post
                        Aivan helvetin kalliita! Farmari jetta perusvarusteilla yli 30ke! Sillä saa jo tosi hyvän e39 tai siistin e60:sen.
                        Eihän tuo vielä mitään, mutta Startissa oli koeajossa se uusi farkku-Passat 2.0TDI varusteineen yli 50ke eikä ollut vielä xenoneita eikä peruutustutkaa. Vai kuulinko väärin sitten...
                        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                        E39 523i M Sport '00, Titansilber

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Aivan helvetin kalliita! Farmari jetta perusvarusteilla yli 30ke! Sillä saa jo tosi hyvän e39 tai siistin e60:sen. Ne on jo ihan oikeita autoja. Ymmärtäisin tuollaiset jos hinta oli max. 25ke.
                          Mutta se VW on uusi auto, se on ketterä ja ajettavuudeltaan hyvä/turvallinen talviauto kun E39 taas on vanha takavetoinen laiva jonka ajonhallinta ja turvalaitteet on suunniteltu yli 15 vuotta sitten. Ja se siisti E60 on kuitenkin monta vuotta vanha ja paljon ajettu, ei ihme jos ns. tavallinen kuluttaja valitsee sen volkkarin (tai Kian...).
                          Last edited by TJJ; 06-02-2011, 12:48.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • Ovlov
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2010
                            • 171
                            • Tre/Jvi

                            Liekö tässä tämä suurin ero käyttäjäkunnan välillä. Vanhan bemarin omistaja on usein autoista vähintäänkin jotain tietävä harrastaja ja volkkarilla ajaja on ihminen, jolla on auto siksi, kun on pakko päästä liikkumaan. Eli auto on välttämätön hyödyke, niinkuin esimerkiksi lämmitys asunnossa. Bemari tai miksei jonkin muunkin merkin harrastaja fiilistelee sitä ajamista lähes joka kerta kun autolla liikkuu eikä saa sydänkohtausta vaikka joutuukin joskus nivelen vaihtamaan, ehkä jopa useammin kuin alle 100 tkm ajettuun volkkariin.

                            Toiset taas palvoo sitä vuosilukua ja mittarilukemaa yli kaiken. Joillekki ei välttämättä ole selvää se, että jossain autossa voi olla 200 tkm mittarissa ja siinä on silti enemmän käyttökilometrejä jäljellä kun jossain uudessa. Tai 100 tkm ajettu E60 voi olla mukavampi ajaa kuin 15 tkm ajettu KIA.

                            Uuden auton ostajahan saa takuun ja valita varusteet. Eli suomessa uuden auton ostaja pystyy karsimaan kaikki varusteet pois. Takuulle tulee kuitenkin aika kallis hinta ja oon kuullu juttuja siitä, että ilman kovaa väittelyä ne ei kaikkea korvaakkaan. Sitten on tietysti ihmisiä, joilla on varaa ostaa uusi kunnollinen auto ja siihen vielä varusteita. Onneksi näin, koska muuten ei olisi käytettyjäkään.

                            Meni ehkä karvan OT:ksi . Itse tuli täs hankittua E39 muutama kuukausi sitten. Jos nyt pitäisi johonkin vaihtaa, joka olisi inhimillisissä hinnoissa, niin E38 iso diesel todella hyvin varusteltuna tai E6x 53x diesel, myös hyvin varusteltuna.
                            E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                            Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                            Comment

                            • Jape2
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 262

                              Niin ja jollekkin on vain mahdoton hyväksyä se tosiasia, että joku uusi volkkari voisi mahdollisesti olla parempi ajaa kuin se oma 10v vanha, 300tkm ajettu e39.

                              Varmasti nämä huippuyksilöt (esim. eskon M5 ja teropan 540i) sitä ovatkin, mutta en lähtisi yleistämään silti. Munmielestä noi uudet volkkarit on hyviä ajaa, ainoa miinus oikestaan rengasmelusta.

                              Mun mielestä suurin osa e39 malleista alkaa olemaan jo harrasteautoiässä, kuitenkaan ei tarpeeksi mielenkiintoinen, jotta semmoista harrasteautoksi hankkisi. Poislukien nämä yksittäiset helmet joita epäilemättä löytyy tältä forumilta muitakin kuin yllä mainitut yksilöt.
                              A5 2.0tq S-tronic -13

                              Comment

                              • Ovlov
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2010
                                • 171
                                • Tre/Jvi

                                Ja lisää OT:tä

                                Nuo mielipiteet, mikä on mukavempi ajaa ovat mielipiteitä. Niistä on huono kinastella. Toinen tykkää matalasta ja kovasta alustasta toinen taas löysästä ja mukavasta. Sitten on mielipiteet pitääkö auto olla iso vai pieni. Näitähän löytyy. Mutta koska faktoista on huono kiistellä, taytyy väitellä näistä mielipideasioista.

                                Itse olen tykästynyt isoon autoon mukavalla alustalla, joka kuitenkn tarvittaessa taipuu jotenkin nopeampaankin ajoon. Aina se kuitenkin kiristää, kun sitä koittaa tukkia taskuparkkiin, josta juuri lähti polo.

                                Olen ottanut sen kannan, että auto on hyvä, jos sillä ajava on siihen tyytyväinen. Olen nähnyt kaameita pommeja, joiden omistajat aivan huokuvat tyytyväisyyttä. Silloin on turha mennä sanomaan mitään faktaa, vaan olla vaan iloinen kaverin puolesta. Kateus on sitte oma lukunsa, mutta sille tielle on turha lähtiä.


                                Ps. Kukkarolle sopimattomista malleista uudet 500, 700, x5 tai x6 mallit varustelluina ja isolla dieselillä huokuttaa. Tietenkin myös M-sarjalaiset, jos vaan olis lompsa lyönnis.
                                E39 530da -02 Exclusive "pappamalli"

                                Pakko tyytyä Bemariin, kun rahat ei riitä Ferrariin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎