Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zanta
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2908
    • Oulu

    Originally posted by teropa View Post
    Aika jännä, miten suuri merkitys 30-40cm:llä pituutta ja 10cm leveyttä sitten on auton "laivuuteen".

    edit: ja jos vitossarjoja verrataan, niin E60 on vain 6.6cm pidempi ja 4.5cm leveämpi. Ulkomitoilla ei voi olla mitään vaikutusta, vaan suuruuskokemukset on tultava alustasta ja ohjauksesta. Siksi luulen, että E60 sopivilla varusteilla "kutistuu" omaan käteen sopivaksi.

    Tero
    Joo kyllähän tuo E60 menee jäisellä kapealla lumirännillä ihan yhtä nätisti kuin E39 M5.

    Ja tuohon neliveto kysymykseen, eipä taida olla mitään hyötyä jos ei satu vetämään kärryä talvisaikaan.
    Tuommosissa erittäin huonon kelin ohituksissa sen keskivallin puhkasee turvallisemmin mutta jos auto on M-sport niin taitaa kolista lumet aika pahasti pohjaan... X1-X6 erikseen...
    LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

    eksälista:
    E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Originally posted by teropa View Post
      Miksei X-Drive vitossarjassa? Parempi kait se on, ei puske .

      Tero
      Eikös tässä ollut tarkoitus miettiä vaihtoehtoja? Onko kokemusta Audista? Minulla ei ole, mutta nelikkoa tekisi mieli seuraavaksi, eikä x-drive oikein innosta.

      Comment

      • HC91
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2007
        • 998
        • 29100/310053

        Originally posted by teropa View Post
        Lisäksi, en oikein ole varma kannattaako ainakaan itellä hommata nelivetoa ainoastaan noiden liikkellelähtöjen vuoksi. Pitäis olla sitten jotain muutakin tarvetta.
        Hommaa muutaman tonnin neliveto talvikelejä varten ja sitten kesärengaskaudelle voi hyvällä omalla tunnolla ostaa vimosen päälle ALPINAn :think

        Auto käyttötarkoituksen/vuodenaikojen mukaan
        92' ///M5 3.8 individual
        09' 320d xDrive
        16' NIU N1 Sport
        19' NIU U+ Sport

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7412
          • Oulu

          Originally posted by Bmw Master View Post
          Onko kokemusta Audista? Minulla ei ole, mutta nelikkoa tekisi mieli seuraavaksi, eikä x-drive oikein innosta.
          Ei ole kokemusta kuin pari koeajoa, ja nekin A3/A4/A5 lähinnä. Mutta sitä en kiellä etteikö A6 4.2 ois käynyt mielessä, ja toki myös S6. Vähän vaan noissa Audeissakin pelottaa potentiaalisen kalliit remontit, siis ainakin V8-malleissa. V6 ei taas moottorityyppinä juurikaan kiinnosta.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            Originally posted by Bmw Master View Post
            Eikös tässä ollut tarkoitus miettiä vaihtoehtoja? Onko kokemusta Audista? Minulla ei ole, mutta nelikkoa tekisi mieli seuraavaksi, eikä x-drive oikein innosta.
            Tottakai on. Se oli vaan mun kommentti tohon vaihtoehtoon.

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              Originally posted by HC91 View Post
              Hommaa muutaman tonnin neliveto talvikelejä varten ja sitten kesärengaskaudelle voi hyvällä omalla tunnolla ostaa vimosen päälle ALPINAn :think

              Auto käyttötarkoituksen/vuodenaikojen mukaan
              Nääh.. ennemmin ajaa hyvällä ympärivuoden kuin kituuttaa jollain ikälopulla ritsalla talvet.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                Originally posted by HC91 View Post
                Hommaa muutaman tonnin neliveto talvikelejä varten ja sitten kesärengaskaudelle voi hyvällä omalla tunnolla ostaa vimosen päälle ALPINAn :think

                Auto käyttötarkoituksen/vuodenaikojen mukaan
                En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Talvea on melkein puolet vuodesta ja se sitten pitäisi ajaa jollain romulla. Kyllä yhdellä on pärjättävä.

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Ei ole kokemusta kuin pari koeajoa, ja nekin A3/A4/A5 lähinnä. Mutta sitä en kiellä etteikö A6 4.2 ois käynyt mielessä, ja toki myös S6. Vähän vaan noissa Audeissakin pelottaa potentiaalisen kalliit remontit, siis ainakin V8-malleissa. V6 ei taas moottorityyppinä juurikaan kiinnosta.
                Aika paljon kallista remonttia noissa kuulemma on, taitaa olla parempi ajaa vain Bemarilla...

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Talvea on melkein puolet vuodesta ja se sitten pitäisi ajaa jollain romulla. Kyllä yhdellä on pärjättävä.
                  Nojoo, mutta talvella ei kuitenkaan pääse ajamaan lujaa ja auto on aina paskanen niin mulle on ainakan aika yks ja lysti et millän talvet huristelee. Tärkeintä on lämpö =)
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9152
                    • Oulu

                    Talvikaudella onnettomuusriski on kuitenkin moninkertainen, kun pitää huristella liukkaalla tai muuten arvaamattomalla pinnalla ja heikolla näkyvyydellä pimeässä ja tuiskussa. Jos samat työmatkasiivut on joka tapauksessa ajettava, niin mielellään se talviauto saisi olla myös turvallinen mahdollista kolaritilannetta ajatellen. Toki jos massia on, niin hommaa sen Alpina E39 V8S:n kesäksi ja E60 530ix:n talvikeleille.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • nut
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1613
                      • Vaasa/Kauhajoki

                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      En ole koskaan ymmärtänyt tätä. Talvea on melkein puolet vuodesta ja se sitten pitäisi ajaa jollain romulla. Kyllä yhdellä on pärjättävä.
                      Täysin samaa mieltä. Kaks talvea kärsin W202 mersulla yhteensä 80 tkm, ja totesin että saa riittää. Ajettavaksi ne autot on tehty
                      BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

                      Comment

                      • HC91
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 998
                        • 29100/310053

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Talvikaudella onnettomuusriski on kuitenkin moninkertainen, kun pitää huristella liukkaalla tai muuten arvaamattomalla pinnalla ja heikolla näkyvyydellä pimeässä ja tuiskussa. Jos samat työmatkasiivut on joka tapauksessa ajettava, niin mielellään se talviauto saisi olla myös turvallinen mahdollista kolaritilannetta ajatellen.
                        Pätee varmasti sinun työmatkoillasi, mutta jonkun 10-20km suuntaansa olevan valaistun ja kunnossapidetyn pätkän nyt ajaa millä vaan?

                        Jos pitäisi tästä nyt lähtiä vaikka Ivaloon, niin kyllä minäkin kolmeysin puikkoihin ennemmin hyppäisin kuin yhdenkään E34:n. Mutta jos pitää kipaista maitokaupassa, niin ehdottomasti nolonvanhalla nelivedolla.

                        Talviaikainen onnettomuusriski on oma lukunsa, siihen nyt vaikuttaa kaikki mahdollinen rengastuksen ja ajotavan väliltä. Monasti paskoissa autoissa on myös paskat renkaat ja nelivetoisissa koheltava kuski

                        Jonkun E46-koppaisen nelivedon saanee kympin paikkeille, mutta sekin alkaa olla vissiin jo vanha romu ja sitouttaa liikaa pääomaa pelkkään talviautoiluun?
                        92' ///M5 3.8 individual
                        09' 320d xDrive
                        16' NIU N1 Sport
                        19' NIU U+ Sport

                        Comment

                        • Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7412
                          • Oulu

                          Tämä 550i näyttää halventuneen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...=1&tabNumber=1
                          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                          E39 523i M Sport '00, Titansilber

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                            Tämä 550i näyttää halventuneen: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...=1&tabNumber=1
                            Kolaroitu. 20k€ rempat tehty...

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • jyrbba69
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2394
                              • Kouvola

                              Originally posted by HC91 View Post
                              Pätee varmasti sinun työmatkoillasi, mutta jonkun 10-20km suuntaansa olevan valaistun ja kunnossapidetyn pätkän nyt ajaa millä vaan?

                              Jos pitäisi tästä nyt lähtiä vaikka Ivaloon, niin kyllä minäkin kolmeysin puikkoihin ennemmin hyppäisin kuin yhdenkään E34:n. Mutta jos pitää kipaista maitokaupassa, niin ehdottomasti nolonvanhalla nelivedolla.

                              Talviaikainen onnettomuusriski on oma lukunsa, siihen nyt vaikuttaa kaikki mahdollinen rengastuksen ja ajotavan väliltä. Monasti paskoissa autoissa on myös paskat renkaat ja nelivetoisissa koheltava kuski

                              Jonkun E46-koppaisen nelivedon saanee kympin paikkeille, mutta sekin alkaa olla vissiin jo vanha romu ja sitouttaa liikaa pääomaa pelkkään talviautoiluun?
                              Juu tuli itsekkin vastattua vähän omaan tarpeeseen. Mulla työmatka on noin kilometrin ja aivan ydinkeskustassa. Joten on aivan yksi ja lysti millä sen ajaa.
                              2015 AMG GTS
                              -----------------------------

                              www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                              [email protected]

                              Comment

                              • [BMW]
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 700
                                • Joensuu

                                Mietteitä

                                On tullut hieman seurattua tätä keskustelua ja tässä hieman omia mietteitä. Ensinnäkin tuohan on melko maku kysymys että mikä on iso ja mikä sopiva auto, ihmistä on monen kokoista ja kaikki eivät tarvitse liikaa tilaa. E39 kun ajelin aikani niin omaan makuun se oli aika sopiva, mutta yhtään isompi ei tarvinnut olla. Melko hyvin käänty parkkiin kuin parkkiin, mutta joskus kyllä koosta oli haittaa, varsinkin taskuparkki oli tuskaa ja joutui etsimään kauempaa parkkipaikkaa. E39 ajo oli kyllä hieman ennakointia vaativaa, kokonsa puolesta, mutta ei kuitenkaan liian häiritsevää että jättäisin semmoisen ostamatta. Kyllä sillä sladiakin sai vedettyä mutta ei se kyllä siihen hommaa ole kovin hyvä vehe. Jos ajaa paljon isolla tiellä nii huippu auto siihen, no tämähän on selvä.

                                Kokeilin sitte E60 535d M-Sporttia ja se kyllä todellakin tuntui aivan kuin laivalta. Kulmia oli vaikea hahmottaa ja meno oli vakaata mutta tilaa vaativaa. Sisustus oli muovisen tuntuinen kuten lähes kaikissa 2000-luvun autoissa, ei siinä mitään uutta. Mutta kaikista eniten autossa haittasi sport penkki joka oli mielestäni mitoitettu jättiläiselle taikka paksulle toimitusjohtajalle, ei siitä mitään tukea saanut vaan liukui puolelta toiselle liukkaalla nahkapenkillä vaikka olenkin normaali kokoinen. Toinen juttu mikä silmään tökkäsi oli ne karmeat hiilikuitu jäljitelmät(?) oven kahvoissa ja kojelaudassa. Ihan tuli mieleen että tännehän on joku tuunari liimaillut heijastimia ympäriinsä. Hyvää autossa oli vakaus ja todella hyvä moottorin vääntö. Auto oli kaikin puolin järkyttävä pettymys, oman e39 jälkeen joka oli lähes 5 kertaa halvempi hinnaltaan. En halua haukkua autoa mutta tältä minusta tuntui kun e60 koeajoin.

                                Tällä hetkellä ajelen gti golfilla koska halusin pienen ja huolettemon auton ihan välillä, ja sitähän se on ollutkin. Ei paljoa tartte parkkipaikkoja metsästää ja on hyvä auto ajaa kovempaakin. Jotenkin tuntuu että nämä vag-konsernin vehkeet on vaihteistoltaan ja ergonomialtaan paljon paremmin meikäläiselle sopivia, niissä on myös tiiviimpi ja ihmisläheisempi tunnelma kuin bmw:ssä. Jos vertaa e36 ja e46 ohjaamoja niin e36 on lähempänä vw kuin liian avara e46 ohjaamo joka saa minusta senkin auton tuntumaan isolta. Auton vaihtokin on ollut hieman mielessä, kun aina haluaa jotain uutta kokeilla. Vaihtoehtoina vanha tuttu e36, tosin näitä on jo ollut, mutta se takaveto.... Audi A4 quattro, luotettavuus mietityttää ja ne kuuluisat nivelet, mutta siinä olis hyvä vaihteisto ja neliveto. Taikka sitten uudempi GTI golf, mutta onkohan siinä nyt järkevä vaihtaa uudempaan....

                                Toivottavasti en sotkenut topikkia vähän liikaa....
                                Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                                -----------------------------
                                VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                                BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                                Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                                Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎