Olihan täällä foorumilla niitäkin kirjottelojoita, jotka ei osannu ajaa. Hankalahan se on silloin asioista keskustella, kun viitekehys on niin eri. Joskus muistelin, että Mersu miehet arvosti korkealle E39 530d:tä. Ehkä siinä autossa ne mersu-miesten kaipaamat ominaisuudet on parhaiten pinnalla. Liikuttana hiljainen ja pehmeä kyyti, maantiellä hyvää suorituskyky, hyvät penkit jne. Mutta ei Mersu-miehet taida oikeen tajuta tuosta ajodynamiikasta mitään. Eli siitä, mitä alustassa tapahtuu kun mennään mutkaan kovempaa ja ajetaan jopa pidon rajalla ja vähän ylikin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39:n jälkeen
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TJJ View PostKumma juttu tuo viiveen kokeminen. Sitä pitäisi olla E60 535d:ssä vielä vähemmän ja silti sekin oli sellainen, että kaasun painamisen jälkeen melkein ehti matkustajille sanoa: kohta lähdetään, pitäkää kiinni... Vai oliko se 535d rikki? Automaatti se tietenkin oli.
Siis tuntuiko tuo 535d tosiaan enemmän miettivämältä kun tuo 528..
Sain E38 735 taas pajalta (rempatulla laatikkolla*) ja en kyllä tekniikassa näe mitään parempaa kuin tuossa 535d:ssä.
Kyllä oma 535d liikahtaa heti kun kaasua painaa näin liukkailla keleillä tuota voimaa on..riittävästi.
Tunnehan tuossa on että mitään ei tapahdu mutta nopeusmittari väittää jotain muuta
Mutta itse aiheeseen Tero onkin kokeillut jo melko monet 39:sit, joten olisko aika kokeilla bensa E6X..iso kasi tuolla keulalla megavarusteilla+m-sportilla voisi ehkä tuoda sen tunteen että se uudempi mallisarja on sittenkin parempi
Näin jälkikäteen itsekkin voisin ottaa ison bensakoneisen E61:sen jossa voimaa riittävästi ja kulutus kohtuullinen kun kilsoja tulee kuitenkin lähemmäs 30 tkm\vuodessa
Mielenkiintoinen keskustelu..itsekin mietin samaa tuossa pari kk sitten mutta otin tuon 535d jolla ajattelin pari-kolme vuotta pärjätä ennen seuraajaa..Last edited by veku; 01-01-2011, 19:59.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostKokeile Chrysler c300 . Hiljainen, hyvä ajaa ja halpa. E Mersun akselit, moottori ja vaihteisto.
Originally posted by TJJ View PostKumma juttu, että E39 vaatii aikamoiset viritykset jotta se pystyy samaan kuin vakioalustainen etuvetoinen perheauto.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOfftopic..kai
Siis tuntuiko tuo 535d tosiaan enemmän miettivämältä kun tuo 528..
Sain E38 735 taas pajalta (rempatulla laatikkolla*) ja en kyllä tekniikassa näe mitään parempaa kuin tuossa 535d:ssä.
Kyllä oma 535d liikahtaa heti kun kaasua painaa näin liukkailla keleillä tuota voimaa on..riittävästi.
Tunnehan tuossa on että mitään ei tapahdu mutta nopeusmittari väittää jotain muuta
Kyse ei ollut virheellisestä tunteesta, sitten kun se lähti, niin se kyllä huomasi muuallakin kuin mittarissa... Samantyylinen, mutta vielä paljon suurempi viive tuntui olevan diesel Volvossa ja Kiassa, hermot menisi niiden kanssa. Niissä kun käytti nopeasti kaasupoljinta pohjassa, ei moottori reagoinut siihen vielä mitenkään. Mikä juttu se sitten on? Turboviive tai joku ekojuttu?
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSamantyylinen, mutta vielä paljon suurempi viive tuntui olevan diesel Volvossa ja Kiassa, hermot menisi niiden kanssa. Niissä kun käytti nopeasti kaasupoljinta pohjassa, ei moottori reagoinut siihen vielä mitenkään. Mikä juttu se sitten on? Turboviive tai joku ekojuttu?Last edited by Petri.Kekkonen; 01-01-2011, 21:08.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostEiköhän se turboviive ole. Ei munkaan ajama 535dA mitenkään nopeasti reagoinut ainakaan automaatin D-asennossa jolla lähinnä ajoin. Selvä viive löytyy E9x 318d ja 320dA myös. Ja vielä paljon pahempana viimesyksynä ajossa ollut Mondeo 2.0TDCi Aut, mutta on se myös tuossa nyt alla olevassa manuaalissa erittäin selvä. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Test Driver View Posttulen tähän keskusteluun vähän puskasta mutta ei ainakaa E92 320CdA:ssa ole mitään viivettä, lähtee kuin juna, pysyy 328i:n perässä 100-160 kiihdytyksessä.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Hauska ketju. Itsellä on sama tuska päällä. E39 M-sportin jälkeen kaikki kohtuuhintaiset autot tuntuvat meluisilta ja laaduttomilta. Suurin syy vaihtoon auton iän lisäksi oolisi auton koko, joka tökkii PK-seudulla parkkeeratessa joka kerta, erityisesti tänä talvena. Kärkivaihtoehto on tällä hetkellä E90, mutta kun tarttis olla sporttialustaa, -penkkejä ja automaatti-ilmastointi, niin hinnat nousee jo aika paljon noista "hinnat alkaen" malleista. Itselle jonkinlainen kipuraja menee siinä 20 k€ paikkeilla.
Onko kukaan entinen E39:n omistaja ostanut E90 320i:tä, kestääkö pää sitä neloskonetta?Last edited by JH.; 01-01-2011, 21:54.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKaasun voi tosiaan painaa pohjaan ja nostaakin eikä kiihtyminen ehdi edes alkaa. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
Comment
-
-
E39:lle täälläkin mietitään seuraajaa, mutta vaikeata on
Tällä hetkellä kiinnostaisi E90/E92 335i(x)A. Tähän saa kuitenkin ainakin minulle tarpeeksi "leluja" ja myös sen aktiiviohjauksen ja m-sportin jos sellaisen tahtoo. Pronavi, sähkö-sport istuimet, parkkitutkat, hifit, m-ratti yms. niin ei mielestäni häviä e39:lle sisustaltaan. On aika dynaaminen ajaa ainakin tuo sedan. Koeajosta on vaan sen verran aikaa, että melutasosta ei ole selkää mielikuvaa :think Toivottavasti se ei olisi selkeä downgrade.. coupesta ei ole sen kummempaa tietoa. 335 olisi erityisen kiinnostava kun saisi mainoslauseiden mukaisesti V8:n väännöt ja tehot 6-sylinterisen kulutuksella. Ja kun pelkällä boksilla saisi vielä turvallisesti sen 30-40hv lisää = nam! Kai myös 330i 200kw padalla olisi kähy peli.
Jos 300-sarja ei riitä tiloiltaa niin sitten ääni menee E60 LCI 530i.
ps. mulla tosin vaihtuu mielipide 3. vs 5. sarja lähes viikottain.. Kuten myös sedan vs coupe.
pps. Audeja olen myös yrittänyt katsella, mutta vaikeaa tuntuu olevan merkin vaihto. 2.0 TFSI kone ei vajaana kiinnosta ja seuraava on kai 3.2 V6? Mikä ei taas pärjää missään ominaisuudessa bemun vastaavalle..
ppps. tuli mieleen ministä ja golfista, että R32 Golf on jollain tapaa aikasta kiva kulkine! Sopivalla sisustalla yllättävän laadukkaan tuntoinen.Last edited by S.P.R; 02-01-2011, 11:15.
Comment
-
-
Ehkä yksi vaihtoehto olisi vaihtaa E39 kahteen autoon. Joku E60 tylsäksi A->B autoksi ja sitten joku hauskempi peli. E34M5/540, E24 635, E21 323 ym.
E60 on vähän tylsä, rumakin. E90 on pieni, F10 on liian keskijohtopappamalli.
Ehkä tuleva uusi kolmonen sitten olisi se oikea. Tosin sen tuloa käytettynä sopivalle hintatasolle odotellessa täytynee ajaa loppuun pari E39ä. X5 voisi olla myös yksi vaihtoehto. Tai jo mainittu E65.
Itse en näe mahdottomana merkinkään vaihtoa. Audi A5/6/8, Volvo XC90, VW Touareg, Nissan Murano, onhan noita siellä aidan toisellakin puolen.
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostHauska ketju. Itsellä on sama tuska päällä. E39 M-sportin jälkeen kaikki kohtuuhintaiset autot tuntuvat meluisilta ja laaduttomilta. Suurin syy vaihtoon auton iän lisäksi oolisi auton koko, joka tökkii PK-seudulla parkkeeratessa joka kerta, erityisesti tänä talvena. Kärkivaihtoehto on tällä hetkellä E90, mutta kun tarttis olla sporttialustaa, -penkkejä ja automaatti-ilmastointi, niin hinnat nousee jo aika paljon noista "hinnat alkaen" malleista. Itselle jonkinlainen kipuraja menee siinä 20 k€ paikkeilla.
Onko kukaan entinen E39:n omistaja ostanut E90 320i:tä, kestääkö pää sitä neloskonetta?
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View Postonneksi 325 ei ole kamalasti kalliimpi. 20-25te saa hyvän yksilön kohtuullisilla varusteilla.
Comment
-
-
Originally posted by Zeta View PostPistäs jotain linkkiä näistä.
Comment
-
-
Originally posted by S.P.R View PostNettiautoa oon sellannu varmaan viimeiset kaksi vuotta. Kyllä siellä välillä on tuohon hintahaarukkaan sopivia yksilöitä. Kohtuullisiin varusteisiin on laskettu manuaali sport penkit, xenon, autom. ilmastointi, autom. vaihteet, parkkitutka, ehkä puolinahat, ehkä hifit ja jotain muuta. Saksasta tuomalla saa varmasti tuohon hintaan.
Comment
-
Comment