Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tapi
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 3115
    • Välisuomi

    Originally posted by teropa View Post
    joita käytettäessä saa varata ajan ortopedille ja onneton "kepukka" toimittamassa oven tarttumiskahvan virkaa. Kaikkea muuta kuin laadukas.
    Tähän sopii ääneenihmettely BMW:n logiikasta laittaa 5-sarjassa penkkien kaikki käyttökytkimet penkin sivulle. RAIVOSTUTTAVAA!! Taaimmaiset nappulat, kuten selkänojan kaarevuuden säätö, vaativat jo jonkinmoista fysiikanvastaista venyttelyä. Jos itse muistat perusteellisen hyvin mikä nappula tekee mitäkin, niin odotappa että repsikan paikalle istuu joku joka koettaa säätää penkkiä mieleisekseen. Sormi osuu todennäköisesti jonkin muistipaikan nappulaan jolloin asetukset menevät miten sattuu, hyvässä lykyssä painetaan ensin muistin opetusnappulaa ja sitten tallennetaan vahingossa ne vinksinvonksin-säädöt jollekin muistipaikalle kun ei nähdä mitä nappulaa painetaan. E39:ssa oli tämän suhteen hankalaa ja E60:ssa hankaluus maksimoitiin. Tuossa olisi paljon opittavaa mersulta. Tai opittuhan on kun 7-sarjassa homma on kopioitu mutta miksi sitä ei kopioitu 5:seen?
    ---

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by TJJ View Post
      Ja kyseessä on kuitenkin yli 3 vuotta vanha auto jonka arvo laskee tulevina vuosina reippaasti. Toki tuo on mahtava auto, mutta paljon siitä riemusta on valmis maksamaan. Tuolla rahalla kun saa paljon muutakin. Järkevämpi ostos olisi joku vanhempi 545i, mutta sitä taas ei oikein muuten viitsisi ostaa kun LCI kuitenkin muutti sisustaa paremmaksi yms. Pahuksen autovero...
      Homma kiteytyy mielestäni siihen, että nuo uudehkot, 2-3 vuotta vanhat autot vaan ovat helvetin kalliita. Ja kalliimpia edelleen kun kiivetään portaissa ylöspäin kohti supermalleja. Jos odottais esim 3-4 vuotta, että LCI:t alkaa olla 7-8 vuotiaita, alkais niitä varmaan saamaan paljon sopevammin, sinne 30ke pintaan ja allekin. Arvonalenema varmaan tollasessa 45k autossa 4v aikana olisi hyvin sen ~3-4ke vuodessa.

      Sitten kun aikaa kuluu, niin ne vähän ajetut autot alkaa olla harvassa. Sitten voi olla homma löytää esim sata tai alle sata tuhatta ajettua. Nyt niitä vielä löytyy. Kaikki maksaa, kysymys todellakin on, paljonko siitä on valmis itse maksamaan.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4620
        • Lahti.

        Originally posted by -Tapi View Post
        Eikö kaduta edes ruokakaupan pihalla kun joutuu etsimään parkkiruutunsa sieltä kauempaa tai keskustassa kun ei voi edes harkita niitä kadunvarsiruutuja joissa E39:t ovat?

        Minunkin valintani E39:n seuraajaksi BMW-merkin tarjonnasta olisi varmasti E65 juuri sinunkin luettelemiesi hyvien puolien takia (mutta ei ehkä dsl..) mutta hei oikeasti se koko! Ei se haittaa kun liikkuu mutta kun pysähtyy niin joutuu aina hieman suunnittelemaan kun nuo ruudut ovat liian pieniä tai muiden autot vinksinvonksin. Mahtuuhan se Prisman pihalla ruutuun mutta jos kummallakin puolella on auto, niin ovien avaaminen kolistelematta on aikamoista taiteilua.

        E9x (3-sarja) taitaa olla ulkomitoiltaan E39 kokoluokkaa ja E60 melko lähellä E65:tta (Fxx on ainakin E65 kokoinen ellei jopa isompi). Tarvitsisin E39 laatuisen, E65-varusteisen mutta E9x-kokoisen auton. Miksi sellaista ei ole vielä hoksattu tehdä..
        Kyllä e9x on ainakin sisämitoissa pienempi kun e39. Olen 190cm ( tai joskus olin) ja hyvin mahdun istumaan "mun" takana takapenkissä. Noin ei voi sanoa e9x mallissa.
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3115
          • Välisuomi

          Originally posted by EPDM View Post
          Kyllä e9x on ainakin sisämitoissa pienempi kun e39. Olen 190cm ( tai joskus olin) ja hyvin mahdun istumaan "mun" takana takapenkissä. Noin ei voi sanoa e9x mallissa.
          Tiedän sen, siksi kirjoitinkin "ulkomitoiltaan".

          Ulko- ja sisämitan väliin on tullut vuosien varrella merkkiin kuin merkkiin lisää tavaraa.
          ---

          Comment

          • tmth
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 2193
            • Kangasala

            Näin E39:n jälkeen nyt väliaikaisesti ajossa -95 c-mersu, siinä vasta hirveä peli, mutta paskaankin kuulemma tottuu.

            Kyllä E39:n kanssa vaikka olikin vanha ja paljon ajettu, tottui ihan liian hyvään ja hiljaiseen autoon.

            F10 & E91
            ex:
            R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3115
              • Välisuomi

              Originally posted by TJJ View Post
              Vielä on tilaa! Ei muuta kuin koettamaan rajoja! Tänään tuossa näkyi kolmet ulosajojäljet tangentin suuntaan. Liekö uusia ennätyksiä tulossa näin talvikeleille
              ---

              Comment

              • Valtsude
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2007
                • 739
                • Jyväskylä

                Originally posted by rizzo View Post
                Jos haluat vielä enemmän päänvaivaa, niin saat tuota mun autoa käydä testaamassa jos haluat Suurin ero E34:ssä ja E39:ssa mun mielestä on juurikin laatuvaikutelma sisällä.
                Ois tosiaan ihan kiva joskus koittaa kolmeysiä jos vaan viittit. Lisää päänvaivaa on aina hyvä tai jotain...
                E34

                Comment

                • HC91
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 998
                  • 29100/310053

                  Originally posted by rizzo View Post
                  Suurin ero E34:ssä ja E39:ssa mun mielestä on juurikin laatuvaikutelma sisällä.
                  Whaaat? Minusta ero E39:n ja F10:n välillä ero on marginaalinen verrattuna E34 vs. E39 asetelmaan :think

                  Jos pitää ajaa pitempi siivu leppoisasti niin valinta on E39. Fiilistelyyn taas E34.

                  Oman tallin kaluston realisointiarvolla sais nippanappa pre-LCI E60:n, mieluummin kolme nolonvanhaa autoa eri käyttötarkoituksiin kuin yksi uudempi. Jos kiikuttais kaikki kolme tojo-liikkeeseen + about E60 LCI:n verran välirahaa = sais diesel+automaatti anjovis-farmarin about kaikilla lisävarusteilla. Yhtälöitä on monenlaisia

                  Kolmeysin vahvin puoli on pitkään jo ollut se miten paljoa autoa se tarjoaa suhteessa sitoutettuun pääomaan.
                  92' ///M5 3.8 individual
                  09' 320d xDrive
                  16' NIU N1 Sport
                  19' NIU U+ Sport

                  Comment

                  • rizzo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2007
                    • 5415
                    • Oulu

                    Originally posted by HC91 View Post
                    Whaaat? Minusta ero E39:n ja F10:n välillä ero on marginaalinen verrattuna E34 vs. E39 asetelmaan :think
                    Argh sori, kirjoitin epäselvästi - tarkoitin nimenomaan että ero E39:n ja E34:n välillä on helvetinmoinen E39:n ja F10:n eroa en kommentoi, kun ole koskaan F10 edes sisällä istunut

                    Originally posted by HC91 View Post
                    Kolmeysin vahvin puoli on pitkään jo ollut se miten paljoa autoa se tarjoaa suhteessa sitoutettuun pääomaan.
                    +1

                    Originally posted by Valtsude View Post
                    Ois tosiaan ihan kiva joskus koittaa kolmeysiä jos vaan viittit. Lisää päänvaivaa on aina hyvä tai jotain...
                    Passaa millon vain!
                    Last edited by rizzo; 04-01-2011, 08:27.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by HC91 View Post
                      Whaaat? Minusta ero E39:n ja F10:n välillä ero on marginaalinen verrattuna E34 vs. E39 asetelmaan :think
                      No nyt pitää kyllä sanoa whaaat? Siis F10 tuntuu ja näyttää sisältä kalliilta luksusautolta E39:ään verrattuna. Se antoi kyllä aivan erilaisen laatuvaikutelman kuin ensitapaaminen E60:n harmaan muovisisustan kanssa... En ole ajanut F10:llä joten en tiedä millainen riisikuppi se on, mutta oletettavasti se on ajossakin ylivertainen. Toki se on aivan liian iso laiva minun käyttöön.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by TJJ View Post
                        No nyt pitää kyllä sanoa whaaat? Siis F10 tuntuu ja näyttää sisältä kalliilta luksusautolta E39:ään verrattuna. Se antoi kyllä aivan erilaisen laatuvaikutelman kuin ensitapaaminen E60:n harmaan muovisisustan kanssa... En ole ajanut F10:llä joten en tiedä millainen riisikuppi se on, mutta oletettavasti se on ajossakin ylivertainen. Toki se on aivan liian iso laiva minun käyttöön.
                        F10 ja E60 ero olematon ajossa, mun 530d vertailujen perusteella. Tuntu aivan samalta kuin E60.

                        E34 ja E39 aivan erituntuisia ajaa. E39 ja E60 myös aivan erituntuisia keskenään.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • Lakeson
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 649
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by TJJ View Post
                          Hankala mutka on ajankohtainen vasta kesällä tai tietty rattimiehet toki vetää siitä talvellakin kylki edellä mutta minä vaan köröttelen 30km/h nopeudella...
                          "Hankala mutka" pitäisi näkyä tuossa: http://kartat.eniro.fi/m/Ita3D
                          Tuohan on Palokanorren jälkeen yksi seudun 'nautittavimmista' pitkistä mutkista. Tuossa kieltämättä tulee hyvin esille se, mitä auto kertoo persuuksiin tiestä. Ei puhetta että yhdelläkään tähänastisella etuvetoisella tuo tuntuisi jotenkin turvallisemmalta ajaa. Automaattisesti tulee ajettua paljon varovaisemmin, kun ei ole hajua millon pito lakkaa.
                          Ei mopolla mahottomia..

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7347
                            • Oulu

                            Originally posted by teropa View Post
                            Tällä hetkellä, jos auton vaihtaisin, mua kiinnostaisi bensavapari aivan samoista syistä kuin nyttenkin: luotettava mutta riittävän kookkaana myös tehokas ja näpäkkä, ilman turbojen hyviä taikka huonoja puolia.
                            Tämä kuulostaa kovin tutulta ajatukselta.

                            Originally posted by teropa View Post
                            E60 Pre-LCI ovipaneelit on mielestäni myös aivan kamalat.
                            En ole koskaan päässyt vertaan vierekkäin noita pre-LCI ja LCI ovipaneeleita, mutta jotain tuon suuntaista olen itsekin joskus pre-LCI:säs istuessa ajatellut.

                            Jos yhtään realistisesti omaa budjettia E39:n korvaajaksi miettii niin joku alkupään 545i vois olla mahdollinen, mutta kuten jo olikin puhetta niin Oulun seudulla pitoa puuttuu pahasti sen puoli vuotta ja siksi tulee useinkin mieleen joku tämmöinen E60 530xi manuaalina: http://www.blocket.se/boden/BMW_530x...htm?ca=1_9&w=2 Tästä nyt puuttuu varusteita varmaan paljon, silti hinta on minusta melko järkevä kun näitä on aika huonosti Saksassakaan tarjolla. Eikös tuohon pitäis verot olla noin 10ke, eli hiukka päälle 30ke Suomessa? Tuohan tietysti pre-LCI, mutta kuitenkin tuossa on tuo starttinappi eli siinä kai oli jo jotain teknistä faceliftiä tullut.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 04-01-2011, 09:48.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • HC91
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 998
                              • 29100/310053

                              Originally posted by TJJ View Post
                              En ole ajanut F10:llä joten en tiedä millainen riisikuppi se on, mutta oletettavasti se on ajossakin ylivertainen.
                              Odotukset olivat korkealla kun ensin luki hehkutusta uusista alustarakenteista ja alumiinin käytöstä korin ulkokehällä, vaan ei se ajossa nyt järisyttävän paljon parempi minusta ollut kuin ehjä E39 hyvillä renkailla.

                              Liekkö sitten osittaisen pettymyksen vaiko minkä syytä ettei samanlaista "mihin vanhaan vessaan sitä istui"-efektiä ei tullut F10 -> facelit E39 istumisen jälkeen kuin mitä E60 -> pre-facelift E39 aiheutti 2003. Toki lättäpenkit+jalopuut heikensivät E39:n osakkeita 7.5v sitten.

                              Jotta kolmeysistä on tolkkua ykkösautona luopua, niin seuraajan pitäisi tarjota jotain olennaisesti parempaa varuste- ja/tai tekniikkapuolella - E39:iin ei ole saanut:
                              -HUD:ia
                              -panoraamalasiluukkua
                              -active steeringiä
                              -dynamic drivea
                              -pientä kulutusta kohtuu suorituskyvyllä
                              -nelivetoa

                              Ilman paria ensimmäistäkin pärjää ja neljää viimeistä ei ole saanut samaan autoon E60:ssä, tiedä sitten tuleeko F10:iin?
                              92' ///M5 3.8 individual
                              09' 320d xDrive
                              16' NIU N1 Sport
                              19' NIU U+ Sport

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Kattelin kans itekki Saksasta noita E60 LCI 530i "volleja" (siis 272hp versio, joka tehoiltaan olis sama kuin nykynen 540, mutta väännöltään taas ei aivan, eli 320nm vs. 420nm). Aika kovissa hinnoissa on siellä nuokin kärryt, silloin kun varusteita on _paljon_. Puhutaan 30ke+ autoista. Veroista: 12/2007, 100t ajettuun 550:een verot on noin 15ke. Ja 530 samanikäsenä, samoilla kilsoilla on noin 9ke. Myyntihinnat Saksassa lähes samat.

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎