Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    Netistä löytyneen taulukon innostamana tein tuollaisen taulukon jossa on myös E92, E60, F10 ja F01. Kyllähän F10 aikamoinen laiva on. Sisätilojen leveyksistä en ole ihan varma, jostain syystä E39:ssä ja E60:ssä siinä on kaksi arvoa, en tiedä kumpi on vertailukelpoinen muihin verrattuna. Ja voi tuossa olla muitakin virheitä...
    .

    E39 528iA

    Comment

    • Bmw Master
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 13155
      • Kokomo

      Mielenkiintoista. E90 on leveämpi kuin e39, mutta sisältä kapeampi. E91 touring takakontti on n.10cm kapeampi kuin e39 touringin. Missä se leveys on, pulleat ovet?

      Eilen ihmettelin VW Jetan takakonttia, sinne meni 3kpl 18"vanteita renkaineen (Bmw koossa). E39 sedaniin menee yksi.

      F10 akseliväli melkein 14cm pidempi kuin e39, siellä mahtuu takana jalkoja heiluttamaan.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen..
        .
        E39 528iA

        Comment

        • Ju11i
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 1253
          • Oulu

          E39 jälkeen himottais E92 M3 tai sitten paluu E46 M3. Ei tunnu vain järkevältä hukata 100tkm ajettua, hyvin pidettyä ja huollettua M5:sta.
          G21 330e xDrive M-sport -23
          E46 M3 -02

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            Originally posted by TJJ View Post
            Tein taulukkoon muutoksia ja lisäyksiä, siinä on nyt kääntösäde ja myös E38 ja E65 ja mallisarjat ovat järjestyksessä. F10 kohdalla on kääntösäteessä kaksi arvoa, pienempi arvo aktiiviohjauksella varustetussa. Laitoin myös Mersun C- ja E-sarjan autot siihen.
            Voi tuosta taulukosta ainakin sen lukea, että E92:lla saa ajaa vasenta kaistaa Baustellella, mutta E90:llä ei. Myös E39 kelpaa
            Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?
            Last edited by jaki; 20-10-2019, 17:04.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by jaki View Post
              Voi tuosta taulukosta ainakin sen lukea, että E92:lla saa ajaa vasenta kaistaa Baustellella, mutta E90:llä ei. Myös E39 kelpaa
              Asiasta oli viime vuonna juttua useammankin kerran Saksan TV-kanavilla, kun ovat päättäneet, että 2m on maksimileveys, peilien kanssa, millä saa ajaa.No, E46:llä (mikähän mahtaa olla leveys) ajo on melkein rentoa, mutta rehellisesti, E60:llä melkein aina hirvittää vetää rekan ohi. Kaistan leveyshän virallisesti on 2m, mitähän oikeasti?

              Isoja heittoja on noissa kaistojen leveyksissä. Välillä on niin kapeaa, että on pakko vetää taakse, jos ei rekka anna yhtään lisää tilaa ja välillä saa päästää ihan rennosti ohi. Tuskin ne niitä mitan kanssa vetää. Ei taatusti ole todellinen leveys ikinä vain 2m, kun ei siinä pystyisi kukaan ohittamaan. Veikkaisin että minimissään on 250-300cm välissä.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Laxa
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2004
                • 1363
                • Tampere

                Mitä tulee noihin mittoihin niin mulla menee vanhus E30 cäbin peräkonttiin golfbagi mailoineen poikittain kyytiin. Ei mene E39 farkun eikä myöskään E61 konttiin. Millipillu, senttipillu, desipillu, vittu, hehtovittu, dekavittu, hevonvittu ja kirkkovene...kaikki on suhteellista...riippuu miten isot vehkeet. :think
                Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                EX: E61 530xdAT -07
                EX: E60 520dA Sedan -08
                EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                EX: E39 530dAT -02
                EX: E36 320iA -91
                EX: R1150RT -03

                Comment

                • Tenojono
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 1753
                  • Pohjanmaa

                  F10 lähti ja alle tuli e61 lci.

                  Tässäpä kommenttia puun idean mukaisesti.

                  E39 omistajan pitää siirtyä suoraan F10/F11 omistajaksi.
                  Ei ole mitään järkeä omistaa e6x. E6x on äänekäs ja ajonautinnosta kaukana.
                  F10 on driving machine.

                  F10 huonot puolet: Leveys tuo ajomukavuutta mutta parkkipaikat pitää tietää etukäteen. PDC ja/tai kamerat pakollinen varuste.
                  Talvella F10 vähän tunnoton liikenneympyrässä. Luistonesto on hyvä mutta tiestä häviää tunto. 520d jos hankkii niin kannattaa ohjelmoida.

                  Kaikki muu on plussaa!
                  Työmatkat: E46 preface 323 4d
                  Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                  Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                  Comment

                  • Vanquish
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1961
                    • Hki

                    Missä suhteessa f10 on driving machine? Itse ymmärrän termin täysin toisin

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7366
                      • Oulu

                      Originally posted by Tenojono View Post
                      E39 omistajan pitää siirtyä suoraan F10/F11 omistajaksi.
                      Ei ole mitään järkeä omistaa e6x. E6x on äänekäs ja ajonautinnosta kaukana.
                      Pitääkö tässä ajaa vielä toiset 7 vuotta E39:llä että F10 535i:n hinnat laskee sopiviksi. Tarttis päästä koeajaan jotain hyvää E60 LCI:tä niin asia ehkä selkenis. Liikkeissä täällä ei taida olla yhtäkään bensakoneella...
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Tenojono
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 1753
                        • Pohjanmaa

                        Originally posted by Vanquish View Post
                        Missä suhteessa f10 on driving machine? Itse ymmärrän termin täysin toisin
                        Jätin tietoisesti sanan Ultimate pois.

                        F10 lci kuulemma päivitetään ohjauksen tuntumaa.
                        Tämän jälkeen minun pitäis päästä kokeilemaan manuaalia ja moottorilla varustettua f10. Sen jälkeen voin sanoo että onko se "ultimate"

                        e6x kokemukset on minulla lci 520da ja preface 525iA

                        e39 on koettu monta erilaista. Hiljainen vakaa ja hyvä tuntuma jos on ehjä. Minun mielestä parempi kuin joulukuusi e6x
                        Työmatkat: E46 preface 323 4d
                        Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                        Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                        Comment

                        • Tenojono
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1753
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                          Pitääkö tässä ajaa vielä toiset 7 vuotta E39:llä että F10 535i:n hinnat laskee sopiviksi. Tarttis päästä koeajaan jotain hyvää E60 LCI:tä niin asia ehkä selkenis. Liikkeissä täällä ei taida olla yhtäkään bensakoneella...
                          530i lci e6x m-sport lienee ainut mitä edes voisi harkita. Ja siinäkin alusta, rengastus ja vanteet pitänee miettiä todella tarkkaan.

                          Mutta onhan se aika noloa jos 520 F10 olisi vertailussa parempi ajettavuudessa.
                          Last edited by Tenojono; 25-04-2013, 20:13.
                          Työmatkat: E46 preface 323 4d
                          Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                          Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            Originally posted by Tenojono View Post
                            530i lci e6x m-sport lienee ainut mitä edes voisi harkita. Ja siinäkin alusta, rengastus ja vanteet pitänee miettiä todella tarkkaan.

                            Mutta onhan se aika noloa jos 520 F10 olisi vertailussa parempi ajettavuudessa.
                            Nyt muutaman kuukauden ollut 530i lci E60. Kyllä tuo on mielestäni ihan kiva auto, ja ei häviä ajettavuudessa E39:lle. Toki E39:ssä on paljon asioita, jotka on oikeasti parempia siinä kuin E60:ssa. Samalla tekniikka kuitenkin kehittyy, ja noissa uudemmissa on elämää helpottavia asioita, joihin jää koukkuun.

                            Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään. Määrätyt varusteet noissa on oltava, muuten ei tule mitään.

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by teropa View Post
                              Petri bensakoneista pitävänä varmaan pärjäisi hyvällä E60 530i LCI:llä pitkään. Määrätyt varusteet noissa on oltava, muuten ei tule mitään.
                              Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
                              E39 528iA

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Olisi kiva kokeilla miten 530iA LCI kulkee, ainakaan E39 530iA ei tarjonnut oikein mitään uutta, mutta tuohan onkin vielä selvä tehohyppy siitä ylöspäin. Pitäisi edes joskus omistaa auto jolla ei "kokoajan" tarvitse ajaa kaasupoljin lattiassa ja jotenkin tuntuu, että vain turbolla tuo onnistuu. Ja kun diesel ei vaan iske, niin taas ollaankin F10 535i ja E90/E92/F30 335i autoissa...
                                Hmm... Mun mielestä e39 530i on selvästi pirteämpi ja nopeampi kuin 528i.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎