Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39:n jälkeen

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #91
    Olihan täällä foorumilla niitäkin kirjottelojoita, jotka ei osannu ajaa. Hankalahan se on silloin asioista keskustella, kun viitekehys on niin eri. Joskus muistelin, että Mersu miehet arvosti korkealle E39 530d:tä. Ehkä siinä autossa ne mersu-miesten kaipaamat ominaisuudet on parhaiten pinnalla. Liikuttana hiljainen ja pehmeä kyyti, maantiellä hyvää suorituskyky, hyvät penkit jne. Mutta ei Mersu-miehet taida oikeen tajuta tuosta ajodynamiikasta mitään. Eli siitä, mitä alustassa tapahtuu kun mennään mutkaan kovempaa ja ajetaan jopa pidon rajalla ja vähän ylikin.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6324
      • P-Pohjanmaa

      #92
      Originally posted by TJJ View Post
      Kumma juttu tuo viiveen kokeminen. Sitä pitäisi olla E60 535d:ssä vielä vähemmän ja silti sekin oli sellainen, että kaasun painamisen jälkeen melkein ehti matkustajille sanoa: kohta lähdetään, pitäkää kiinni... Vai oliko se 535d rikki? Automaatti se tietenkin oli.
      Offtopic..kai

      Siis tuntuiko tuo 535d tosiaan enemmän miettivämältä kun tuo 528..
      Sain E38 735 taas pajalta (rempatulla laatikkolla*) ja en kyllä tekniikassa näe mitään parempaa kuin tuossa 535d:ssä.

      Kyllä oma 535d liikahtaa heti kun kaasua painaa näin liukkailla keleillä tuota voimaa on..riittävästi.
      Tunnehan tuossa on että mitään ei tapahdu mutta nopeusmittari väittää jotain muuta

      Mutta itse aiheeseen Tero onkin kokeillut jo melko monet 39:sit, joten olisko aika kokeilla bensa E6X..iso kasi tuolla keulalla megavarusteilla+m-sportilla voisi ehkä tuoda sen tunteen että se uudempi mallisarja on sittenkin parempi

      Näin jälkikäteen itsekkin voisin ottaa ison bensakoneisen E61:sen jossa voimaa riittävästi ja kulutus kohtuullinen kun kilsoja tulee kuitenkin lähemmäs 30 tkm\vuodessa

      Mielenkiintoinen keskustelu..itsekin mietin samaa tuossa pari kk sitten mutta otin tuon 535d jolla ajattelin pari-kolme vuotta pärjätä ennen seuraajaa..
      Last edited by veku; 01-01-2011, 20:59.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7390
        • Oulu

        #93
        Originally posted by Bmw Master View Post
        Kokeile Chrysler c300 . Hiljainen, hyvä ajaa ja halpa. E Mersun akselit, moottori ja vaihteisto.
        Tota pitäis joskus kyllä kokeilla, V8:lla tietysti. Manuaalia ei tosin kai saa.

        Originally posted by TJJ View Post
        Kumma juttu, että E39 vaatii aikamoiset viritykset jotta se pystyy samaan kuin vakioalustainen etuvetoinen perheauto.
        Eihän se pitäis vaatia mitään virityksiä, oot varmaan lukenu TM 5/1996 koeajon kohtuu monta kertaa.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #94
          Originally posted by veku View Post
          Offtopic..kai

          Siis tuntuiko tuo 535d tosiaan enemmän miettivämältä kun tuo 528..
          Sain E38 735 taas pajalta (rempatulla laatikkolla*) ja en kyllä tekniikassa näe mitään parempaa kuin tuossa 535d:ssä.

          Kyllä oma 535d liikahtaa heti kun kaasua painaa näin liukkailla keleillä tuota voimaa on..riittävästi.
          Tunnehan tuossa on että mitään ei tapahdu mutta nopeusmittari väittää jotain muuta
          Riippuu missä asennossa vaihdekeppi on 528:ssa, D:llähän ei tapahdu mitään ennen kuin laatikko vaihtelee alaspäin ja siinä menee aikaa. Mutta jos on 2 tai 3 vaihde valittuna niin tapahtuu heti, tuolla 535d:llä taas ei siinä tilanteessa tapahtunut. Mutta en tosiaan tiedä oliko siinä esim. pienempi turbo pois pelistä, vikaa alipaineletkuissa tms. Minä kun en ole tuollaista ennen ajanut.

          Kyse ei ollut virheellisestä tunteesta, sitten kun se lähti, niin se kyllä huomasi muuallakin kuin mittarissa... Samantyylinen, mutta vielä paljon suurempi viive tuntui olevan diesel Volvossa ja Kiassa, hermot menisi niiden kanssa. Niissä kun käytti nopeasti kaasupoljinta pohjassa, ei moottori reagoinut siihen vielä mitenkään. Mikä juttu se sitten on? Turboviive tai joku ekojuttu?
          E39 528iA

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7390
            • Oulu

            #95
            Originally posted by TJJ View Post
            Samantyylinen, mutta vielä paljon suurempi viive tuntui olevan diesel Volvossa ja Kiassa, hermot menisi niiden kanssa. Niissä kun käytti nopeasti kaasupoljinta pohjassa, ei moottori reagoinut siihen vielä mitenkään. Mikä juttu se sitten on? Turboviive tai joku ekojuttu?
            Eiköhän se turboviive ole. Ei munkaan ajama 535dA-esittelyauto mitenkään nopeasti reagoinut ainakaan automaatin D-asennossa jolla lähinnä ajoin. Selvä viive löytyy E9x 318d ja 320dA myös. Ja vielä paljon pahempana viimesyksynä ajossa ollut Mondeo 2.0TDCi Aut, mutta on se myös tuossa nyt alla olevassa manuaalissa erittäin selvä. Kaasun voi tosiaan painaa pohjaan ja nostaakin eikä kiihtyminen ehdi edes alkaa. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
            Last edited by Petri.Kekkonen; 01-01-2011, 22:08.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Bmw Test Driver
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2010
              • 334
              • Turku

              #96
              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
              Eiköhän se turboviive ole. Ei munkaan ajama 535dA mitenkään nopeasti reagoinut ainakaan automaatin D-asennossa jolla lähinnä ajoin. Selvä viive löytyy E9x 318d ja 320dA myös. Ja vielä paljon pahempana viimesyksynä ajossa ollut Mondeo 2.0TDCi Aut, mutta on se myös tuossa nyt alla olevassa manuaalissa erittäin selvä. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
              tulen tähän keskusteluun vähän puskasta mutta ei ainakaa E92 320CdA:ssa ole mitään viivettä, lähtee kuin juna, pysyy 328i:n perässä 100-160 kiihdytyksessä.

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7390
                • Oulu

                #97
                Originally posted by Bmw Test Driver View Post
                tulen tähän keskusteluun vähän puskasta mutta ei ainakaa E92 320CdA:ssa ole mitään viivettä, lähtee kuin juna, pysyy 328i:n perässä 100-160 kiihdytyksessä.
                Sori OT, mutta eipä mun ajamien E90 318d ja E91 320dA (130kW) viiveet nyt toki merkittävän pitkiä olleet jos moniin muihin merkkeihin vertaa, mutta kyllä ne silti oli olemassa. Noitten kanssa nyt voisin kuitenkin elää, toisin kuin toi Mondeo.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • JH.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 781
                  • PKS

                  #98
                  Hauska ketju. Itsellä on sama tuska päällä. E39 M-sportin jälkeen kaikki kohtuuhintaiset autot tuntuvat meluisilta ja laaduttomilta. Suurin syy vaihtoon auton iän lisäksi oolisi auton koko, joka tökkii PK-seudulla parkkeeratessa joka kerta, erityisesti tänä talvena. Kärkivaihtoehto on tällä hetkellä E90, mutta kun tarttis olla sporttialustaa, -penkkejä ja automaatti-ilmastointi, niin hinnat nousee jo aika paljon noista "hinnat alkaen" malleista. Itselle jonkinlainen kipuraja menee siinä 20 k€ paikkeilla.

                  Onko kukaan entinen E39:n omistaja ostanut E90 320i:tä, kestääkö pää sitä neloskonetta?
                  Last edited by JH.; 01-01-2011, 22:54.
                  MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
                  Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
                  BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

                  Käyttis i4 eDrive40
                  Kesällä E36 M3
                  Radalla E36 325i track day tool

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    #99
                    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                    Kaasun voi tosiaan painaa pohjaan ja nostaakin eikä kiihtyminen ehdi edes alkaa. Hermot todellakin menis jos ois oma auto.
                    Juu, Volvolla meinasi jo mennä auton kylki... Liikenneympyrään meno kun ei tapahtunutkaan sillä nopeudella mitä oletin vaan auto valui sinne pikkuhiljaa ja moottorin tehot tuli vasta ympyrässä. Tuollaisella pitää noissa tilanteissa kesälläkin ennakoida eikä edes yrittää kovin pieniin rakoihin, siis samaan tapaan kuin E39:llä talvella.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • S.P.R
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2003
                      • 1009
                      • Oulu area

                      E39:lle täälläkin mietitään seuraajaa, mutta vaikeata on
                      Tällä hetkellä kiinnostaisi E90/E92 335i(x)A. Tähän saa kuitenkin ainakin minulle tarpeeksi "leluja" ja myös sen aktiiviohjauksen ja m-sportin jos sellaisen tahtoo. Pronavi, sähkö-sport istuimet, parkkitutkat, hifit, m-ratti yms. niin ei mielestäni häviä e39:lle sisustaltaan. On aika dynaaminen ajaa ainakin tuo sedan. Koeajosta on vaan sen verran aikaa, että melutasosta ei ole selkää mielikuvaa :think Toivottavasti se ei olisi selkeä downgrade.. coupesta ei ole sen kummempaa tietoa. 335 olisi erityisen kiinnostava kun saisi mainoslauseiden mukaisesti V8:n väännöt ja tehot 6-sylinterisen kulutuksella. Ja kun pelkällä boksilla saisi vielä turvallisesti sen 30-40hv lisää = nam! Kai myös 330i 200kw padalla olisi kähy peli.

                      Jos 300-sarja ei riitä tiloiltaa niin sitten ääni menee E60 LCI 530i.

                      ps. mulla tosin vaihtuu mielipide 3. vs 5. sarja lähes viikottain.. Kuten myös sedan vs coupe.

                      pps. Audeja olen myös yrittänyt katsella, mutta vaikeaa tuntuu olevan merkin vaihto. 2.0 TFSI kone ei vajaana kiinnosta ja seuraava on kai 3.2 V6? Mikä ei taas pärjää missään ominaisuudessa bemun vastaavalle..

                      ppps. tuli mieleen ministä ja golfista, että R32 Golf on jollain tapaa aikasta kiva kulkine! Sopivalla sisustalla yllättävän laadukkaan tuntoinen.
                      Last edited by S.P.R; 02-01-2011, 12:15.

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        Ehkä yksi vaihtoehto olisi vaihtaa E39 kahteen autoon. Joku E60 tylsäksi A->B autoksi ja sitten joku hauskempi peli. E34M5/540, E24 635, E21 323 ym.

                        E60 on vähän tylsä, rumakin. E90 on pieni, F10 on liian keskijohtopappamalli.

                        Ehkä tuleva uusi kolmonen sitten olisi se oikea. Tosin sen tuloa käytettynä sopivalle hintatasolle odotellessa täytynee ajaa loppuun pari E39ä. X5 voisi olla myös yksi vaihtoehto. Tai jo mainittu E65.

                        Itse en näe mahdottomana merkinkään vaihtoa. Audi A5/6/8, Volvo XC90, VW Touareg, Nissan Murano, onhan noita siellä aidan toisellakin puolen.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • S.P.R
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 1009
                          • Oulu area

                          Originally posted by JH. View Post
                          Hauska ketju. Itsellä on sama tuska päällä. E39 M-sportin jälkeen kaikki kohtuuhintaiset autot tuntuvat meluisilta ja laaduttomilta. Suurin syy vaihtoon auton iän lisäksi oolisi auton koko, joka tökkii PK-seudulla parkkeeratessa joka kerta, erityisesti tänä talvena. Kärkivaihtoehto on tällä hetkellä E90, mutta kun tarttis olla sporttialustaa, -penkkejä ja automaatti-ilmastointi, niin hinnat nousee jo aika paljon noista "hinnat alkaen" malleista. Itselle jonkinlainen kipuraja menee siinä 20 k€ paikkeilla.

                          Onko kukaan entinen E39:n omistaja ostanut E90 320i:tä, kestääkö pää sitä neloskonetta?
                          Olen koejanut 318i tai 320i, eikä se kyllä ole minkäänlainen vaihtoehto bensakuutosen jälkeen. Jos 4-pyttyinen käy niin sama vaihtaa merkkiä on mun mielipide. Eihän noissa yleensä ole edes mitään varusteita, onneksi 325 ei ole kamalasti kalliimpi. 20-25te saa hyvän yksilön kohtuullisilla varusteilla.

                          Comment

                          • Zeta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7509
                            • Kotona

                            Originally posted by S.P.R View Post
                            onneksi 325 ei ole kamalasti kalliimpi. 20-25te saa hyvän yksilön kohtuullisilla varusteilla.
                            Pistäs jotain linkkiä näistä.
                            -
                            Käyttöautona: F20
                            Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                            Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                            -

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              Originally posted by Zeta View Post
                              Pistäs jotain linkkiä näistä.
                              Nettiautoa oon sellannu varmaan viimeiset kaksi vuotta. Kyllä siellä välillä on tuohon hintahaarukkaan sopivia yksilöitä. Kohtuullisiin varusteisiin on laskettu manuaali sport penkit, xenon, autom. ilmastointi, autom. vaihteet, parkkitutka, ehkä puolinahat, ehkä hifit ja jotain muuta. Saksasta tuomalla saa varmasti tuohon hintaan.

                              Comment

                              • Zeta
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7509
                                • Kotona

                                Originally posted by S.P.R View Post
                                Nettiautoa oon sellannu varmaan viimeiset kaksi vuotta. Kyllä siellä välillä on tuohon hintahaarukkaan sopivia yksilöitä. Kohtuullisiin varusteisiin on laskettu manuaali sport penkit, xenon, autom. ilmastointi, autom. vaihteet, parkkitutka, ehkä puolinahat, ehkä hifit ja jotain muuta. Saksasta tuomalla saa varmasti tuohon hintaan.
                                Joo oon minäkin viime aikoina sattuneesta syystä aika paljon selaillut mutta tällä hetkellä lähemmäs 30te pitää köyhtyä jos hyvävarusteisen kohtuullisesti ajetun e90 325i meinaa löytää. Esimerkiksi Latviasta hakemalla saa varmasti alle 100tkm mittalukemalla edullisesti bemun...
                                -
                                Käyttöautona: F20
                                Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                                Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                                -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎