Announcement

Collapse
No announcement yet.

6-sarjalaista (E63/E64) hankkimassa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    Mitä tuossa keväällä ajelin E39:llä niin kyllähän siinä oli autoa rahalle todella paljon ja varustelua kun löytyy tarpeeksi niin kyllähän se melkoisen viihtyisä on sisältä. Toki on kohtia, joissa ikä näkyy mutta mielestäni varsin hyvin ikääntynyt jos vertaa esimerkiksi saman ikäiseen Volvo V70 jollaisella olen myöskin ajanut aika paljon aikoinaan.

    E39 materiaalien laatu valmistusajankohtaan nähden on hämmentävän hyvä, sisällä ei mikään rämissyt/tärissyt edes melkein 400tkm rullattuna 18v vanhana. Huolisin edelleen E39 ajoon, kyllä siitä hyvä maku jäi ja kyllähän se on oikeasti hiljainenkin, ainakin verrattuna E90, E60, F15, volvo S90 (2018) jne verrattuna. Tekniikka tuntui lähinnä vanhalta niin moottorin kuin vaihteistonkin puolesta. Olen kyllä miettinyt että jos sitä auton uudelle omistajalle jättäis viestin että soittelee kun on luopumassa.

    Jotain kai sekin kertoo, että alkuun kun isäukko näki auton, hän mietti vain että miksi tuollainenkin piti mennä ostamaan ja koeajon jälkeen totes vaan että kyllähän parilla tonnilla saa hämmästyttävän hyvää kyytiä. Samaa mieltä minäkin olin vakioalustan tarjoamasta menosta.

    Todettakoon tähän väliin, että ei noita 20 vuotta vanhoja malleja nyt voi ihan suoraan vertaillakkaan uusiin, mutta joiltain osin kehitys on ollut pienempää/huonompaa kuin joiltain.
    Last edited by E39Fin; 10-10-2018, 11:47.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • arpuC
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1377

      Originally posted by Laku View Post
      Hauska seuratata tätä E39, E34, E30 ym. ihannointia käyttöautona tänä päivänä tällä foorumilla .
      Eikös tää ole ihan normaalia teinituning foorumilla, kun varaa on just siihen 440tkm ajettuun premiumiin
      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
      En löydä enää sun luo
      Teitkö sä tän tahallaan?
      Nyt kaikki palaa.

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4992
        • Forssa

        Originally posted by arpuC View Post
        Eikös tää ole ihan normaalia teinituning foorumilla, kun varaa on just siihen 440tkm ajettuun premiumiin
        No minun kokemukset pohjautuvat ainakin täysin omaan kokemukseen ja kyllä tuo 103tkm ajettu -06 650i jotain jo maksoikin. Arvostelen siis omaa ostostani ihan kriittisesti ilman sitä yleistä omansa kehumista, jota suomalaiset harrastavat.

        Sanon myös sen, että onhan se e39 toki todella vanhanaikainen tuohon verrattuna mutta laatuvaikutelma ei tule iästä. Ja hiljaisuus on fakta, jopa entinen E34 oli huomattavan paljon hiljaisempi kuin kutonen. E39 on jo aivan äänetön, varsinkin jollain hankookin ventuksilla.
        Minusta premium merkin auton, josta maksetaan uutena varmaan +100k€ pitää olla hiljainen.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Aanold
          Bimmer Rookie
          • May 2015
          • 90
          • Vantaa

          Originally posted by mikae34 View Post
          No minun kokemukset pohjautuvat ainakin täysin omaan kokemukseen ja kyllä tuo 103tkm ajettu -06 650i jotain jo maksoikin. Arvostelen siis omaa ostostani ihan kriittisesti ilman sitä yleistä omansa kehumista, jota suomalaiset harrastavat.

          Sanon myös sen, että onhan se e39 toki todella vanhanaikainen tuohon verrattuna mutta laatuvaikutelma ei tule iästä. Ja hiljaisuus on fakta, jopa entinen E34 oli huomattavan paljon hiljaisempi kuin kutonen. E39 on jo aivan äänetön, varsinkin jollain hankookin ventuksilla.
          Minusta premium merkin auton, josta maksetaan uutena varmaan +100k€ pitää olla hiljainen.
          Toisesta threadista:


          Tuossa ilmoituksessa luki vielä eilen:
          "Ääni on taivaallista ei siihen kylllästy koskaan ja joka paikassa päät kääntyy äänet kuuluu (3km) päähän."

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4992
            • Forssa

            Nyt on auto kotiutettu ja ensimmäiset ajot suoritettu. Autohan on aivan toinen! Nypytykset ovat tipotiessään. Myös hieman töksähtävät vaihdot, etenkin 1->2 ovat muuttuneet silkkisen sulaviksi. Tyhjäkäynnilllä kaasutettaessa kuulunut röpötys on muuttunut tasaiseksi. Polttoaineen kulutuslukematkin tuntuisivat pienentyneen. Myös vetoa on moottorissa paremman tuntuisesti. Täyskaasukiihdytyksiä tosin en ole tehnyt, vielä. Auto tuntuu täysin uudelta.

            Kaikki tämä siis kuluneen valvetronicin ansiosta. Tästä herääkin kysymys, että kuinkahan paljon tuolla/täällä oikeasti on valvetronic vikaisia autoja, joista ei vain tiedetä kun ei ehkä osata sanoa miltä se auto voisi tuntua? Tämä auto on nyt aivan toinen ajaa! Luulin itsekin, että tällaisen n62b48 kuuluukin röpöttää kaasutettaessa, koska olen kuullut samankaltaista röpötystä näistä youtubesta. Varmaan niissäkin autoissa saattaa sitten olla samankaltaista vikaa kuin tässäkin oli. Nyt nimittäin se on poissa.

            Autoon on nyt mennyt huomattavan paljon rahaa korjauksiin mutta nyt se on sellaisessa kunnossa, että ei haittaa. Nyt kun tämä keissi on ainakin näiltä osin loppuunkäsitelty niin haluan sanoa vielä erittäin suuret kiitokset nimimerkki supparille, jonka ansiosta ei tehty turhaan kallista vaihteistoremonttia vaan alettiin keskittyä valvetroniciin. Lisäksi erittäin suuret kiitokset Raision Vaunulalle, Kallelle ja Jonille, jossa auto laitettiin kuntoon. Voin varauksetta suositella kyseistä paikkaa.

            Nyt auto tuntuu kyllä todella hyvältä, melkein kuin uuden kutosen olisi hakenut kaupasta. Talven aikana pitää yrittää ehtiä suorittaa suunnittelemani modaukset, joista osa on jo hankittunakin ja keväällä sitten ottaa uusi startti puhtaalta pöydältä kun tämä kesä meni pipariksi.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Tuonela
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 368
              • Tampere

              Hienoa! Varmasti hienoa kyytiä, voisin sanoa että olen "hieman" kateellinen ;-)
              No ehkä omakin on vielä joskus kunnossa...

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17527
                • Turku

                Hieno homma, mikae34, että auto tuli kuntoon! Makoisia kilometrejä! Talveksi säilöön(kö)?
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • mikae34
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 4992
                  • Forssa

                  Originally posted by Laku View Post
                  Hieno homma, mikae34, että auto tuli kuntoon! Makoisia kilometrejä! Talveksi säilöön(kö)?
                  Joo, ei tällä talvella tulla ajamaan. Kesäauto. Tosiaan "pieniä" suunnitelmia on ja osa kamoista on jo hankittunakin. Tarkoitus olisi asentaa sport penkit. Ne ovatkin jo ostettuina, mutta vaativat verhoilun ensin. Myös kaikki kojelaudan yläpuoliset osat on tarkoitus verhoilla mustiksi eli hattuhylly, pilarit ja kattoverhoilu. Nämä olisi tarkoitus pyrkiä saamaan TiCaBolle vielä tämän vuoden puolella. Pakoputkiston olen myös hankkinut tuplaullstuloilla ja se asennetaan. Se vaatii hieman takapuskurin muokkausta ulostulojen kohdilta kun alkuperäinen on ainoastaan yksillä ulostuloilla ja tämä on tuplilla. Myös OEM M6 etupuskuri on tarkoitus hankkia ja samalla maalata se, muovihelmat ja takapuskuri uudelleen. Vanteet tekisi myös mieli ostaa ja hieman olen ajatellut noita Avantgarden M359. Ne olisi suht järkevillä spekseillä saatavilla 20" koossa (9" ja 10,5"x20"). Ne olisivat myös edulliset. Toisaalta olen katsellut myös noita Forgestar F14, jos teettäisi samantien kunnon spekseillä...

                  Hankittuna on jo myös Audiokitin audiopäivitys paketti match up7 vahvistimella ja Audisonin kaiuttimilla ja sekin pitäisi asennella.

                  Eibachin jouset on jo asennettukin mutta jättivät takapään hieman liian ylös omaan makuuni. Olisi saanut pudota vielä 1cm enemmän.

                  Onhan siinä juttuja ja saa nähdä mitä ehtii. Pohjan ruosteet harmittaa ja niillekin tekisi mieli tehdä jotain mutta se on isompi homma sitten jo...
                  Last edited by mikae34; 21-10-2018, 14:19.
                  Auto on liikkumaväline.

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    Originally posted by mikae34 View Post
                    Hankittuna on jo myös Audiokitin audiopäivitys paketti match up7 vahvistimella ja Audisonin kaiuttimilla ja sekin pitäisi asennella.
                    Ootko tsekannut että käy sulle? Kaikkiin S636a (tms, hifi-professionalin koodi) varustettuihin E64:iin ei match up käy kun kontissa oleva pääteaste ei ohjaa kaikkia kaiuttimia.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4992
                      • Forssa

                      Originally posted by j-a View Post
                      Ootko tsekannut että käy sulle? Kaikkiin S636a (tms, hifi-professionalin koodi) varustettuihin E64:iin ei match up käy kun kontissa oleva pääteaste ei ohjaa kaikkia kaiuttimia.
                      On se käyty läpi. Siellä tosiaan on tässä vanhemmassa CCC:llä varustetussa S676A:ssa ainoastaan subbareita ohjaava pääteaste takana. Tässä täytyy tehdä hieman enemmän töitä, kun pitää soittimen takaa ottaa siihen tehdyllä johtosarjalla ne puuttuvat signaalit taakse Match up7:lle ja takakontin vahvistimelta saa ainoastaan subbarin syötöt ja virrat. Tähän kytkentään löytyy valmiit johtosarjat mutta takakontin vahvistimelta otettavat kaapelit pitää itse kytkeä siihen Matchiin menevään johtosarjaan. Lopputulos on tämän jälkeen kuitenkin sama kuin noissa uudemmissa S676A autoissa, joissa on takana vahvistin joka kaiuttimelle. Tuossa toki on se, että samalla kannattaa johdottaa myös se keskikanava, kun joka tapauksessa joutuu johtosarjan viemään soittimen takaa taakse.
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • lj123
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2015
                        • 1215
                        • Lohja

                        Originally posted by BeamR View Post
                        Jaa-a, viimeksi vuosi sitten omistin kolmeysin, eikä se niin ihmeellinen laite ole; ahdas, antiikkinen, eikä nyt mitenkään ERITYISEN hiljainen. Paljon mieluummin ajelee ajot vaikka tolla W204:lla. Ja paljon enemmän tykkäsin E90 330i:stä kuin E39 540i:stä.

                        Ainoa missä koliysi kyllä hakkasi uudempansa oli lämpeneminen talvella, mutta se tietystikin näkyi sitten bensalaskussa.
                        Tämän foorumin perusteella esim. E39 on maailman täydellisin auto. Ja tuo M5 itselle aika lähellä sitä onkin, mutta täysin nostalgisista syistä.

                        Käyttöauton vaihdon kohdalla kävin ensin koeajamassa paria E39:iä ja sen jälkeen päätin kuitenkin kokeilla myös E61:stä. En kokenut E39:iä mitenkään hiljaisemmaksi tai paremmaksi ajaa, ja kyllä se ikä vain näkyy, vaikka E6x on jo myös wanha malli. 90-luku vs. 2000-luku löi kyllä silmille. Olisi saanut maksaa ainakin 8000€ E39:stä, että olisi ollut edes lähellä E61:stä edes kunnon puolesta.

                        Mutta se mitä tässä oli myös kommentoitu, että budjetti määrittää myös sitä, että mikä on hyvä, pitää varmasti myös paikkansa.
                        E39 M5 -99
                        F11 530d Xdrive -14

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4992
                          • Forssa

                          Originally posted by lj123 View Post
                          Tämän foorumin perusteella esim. E39 on maailman täydellisin auto. Ja tuo M5 itselle aika lähellä sitä onkin, mutta täysin nostalgisista syistä.

                          Käyttöauton vaihdon kohdalla kävin ensin koeajamassa paria E39:iä ja sen jälkeen päätin kuitenkin kokeilla myös E61:stä. En kokenut E39:iä mitenkään hiljaisemmaksi tai paremmaksi ajaa, ja kyllä se ikä vain näkyy, vaikka E6x on jo myös wanha malli. 90-luku vs. 2000-luku löi kyllä silmille. Olisi saanut maksaa ainakin 8000€ E39:stä, että olisi ollut edes lähellä E61:stä edes kunnon puolesta.

                          Mutta se mitä tässä oli myös kommentoitu, että budjetti määrittää myös sitä, että mikä on hyvä, pitää varmasti myös paikkansa.
                          E60 onkin varsin hiljainen auto. Itse olen vertaillut e39 ja e63. e63 on selkeästi meluisampi kuin e39. Pitäisi oikein hankkia db mittari ja suorittaa vertailu niin saisi faktat kehiin...

                          Toki e39 on paljon vanhemman tuntuinen, sitähän se onkin. Materiaalit ovat kuitenkin selkeästi enemmän premium henkisiä puhuttaessa perusmalleista. Esimerkiksi vaikka kattoverhoilun materiaali, kojelauta jne... Minä pidän myös enemmän e39:n sisustan kuljettajakeskeisestä tyylistä kuin noissa uudemmissa. En myöskään pidä I-drivestä, mieluummin painan napista jolla homma hoituu selkeämmin. Nämä digitaalinäyttöille keskitettävät toiminnot ovat huono tekniikan suuntaus, ihan vaikka turvallisuuden näkökulmasta.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • lj123
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2015
                            • 1215
                            • Lohja

                            Originally posted by mikae34 View Post
                            E60 onkin varsin hiljainen auto. Itse olen vertaillut e39 ja e63. e63 on selkeästi meluisampi kuin e39. Pitäisi oikein hankkia db mittari ja suorittaa vertailu niin saisi faktat kehiin...

                            Toki e39 on paljon vanhemman tuntuinen, sitähän se onkin. Materiaalit ovat kuitenkin selkeästi enemmän premium henkisiä puhuttaessa perusmalleista. Esimerkiksi vaikka kattoverhoilun materiaali, kojelauta jne... Minä pidän myös enemmän e39:n sisustan kuljettajakeskeisestä tyylistä kuin noissa uudemmissa. En myöskään pidä I-drivestä, mieluummin painan napista jolla homma hoituu selkeämmin. Nämä digitaalinäyttöille keskitettävät toiminnot ovat huono tekniikan suuntaus, ihan vaikka turvallisuuden näkökulmasta.
                            Meluunhan vaikuttaa myös se äänen korkeus ym. Eli vaikka dB-määrät olisi pienemmät niin voi silti kuulostaa meluisammalta.

                            Tuossa omassa on vielä se vanha I-drive niin onhan se kökkö. Vähän sellaisen tuntuinen, että piti väkisin tehdä jotain hienoa, mutta ei ihan vielä tekniikka tai osaaminen riittänyt. Se uudempi 08 vai 09 tullut on jo paljon parempi.
                            E39 M5 -99
                            F11 530d Xdrive -14

                            Comment

                            • mikae34
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 4992
                              • Forssa

                              Originally posted by lj123 View Post
                              Meluunhan vaikuttaa myös se äänen korkeus ym. Eli vaikka dB-määrät olisi pienemmät niin voi silti kuulostaa meluisammalta.
                              Todella meluisa tämä kyllä on. Tuli ostettua hiljattain työkäyttöön Ford transit touran ja se on aivan äänetön, jopa nastarenkailla. Oikein huvittaa, että tällainen uutena kallis premium on paljon meluisampi, kun se ero ei ole edes pieni.
                              Auto on liikkumaväline.

                              Comment

                              • TFV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 3080
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by mikae34 View Post
                                Todella meluisa tämä kyllä on. Tuli ostettua hiljattain työkäyttöön Ford transit touran ja se on aivan äänetön, jopa nastarenkailla. Oikein huvittaa, että tällainen uutena kallis premium on paljon meluisampi, kun se ero ei ole edes pieni.
                                Lataappa piruuttas kännyyyn sound meter appi.
                                Saat desibelien suhteen faktaa.
                                Minä käytän tuota päivittäin työssäni, kun pitää todistaa ihmisille, ettei lämpöpumppu melua.
                                E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎