Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä mieltä olet sähköautoista?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by Matuh View Post
    Kyllä. Kaikki ei tienaa 70k vuoteen. En sit tiiä mikä vitun massikeisari siellä on. Tähänkin mennessä ollut Käyttikset n. 15-20v vanhoja. Viat yleensä ulos ajettuna siinä vaiheessa.
    Ajele sä vaan niillä uusilla kun varaa on, Suomessa kuitenkin pientulosia suurin osa kellä ei oo varaa yhtään uutta autoa ikinä ostaa.
    Kysymys oli tarkoitettu ihan asialliseksi tiedusteluksi. No, mikäpä kommentti ei aiheuttas tällä foorumilla pahaa verta.
    En tiedä mitä mun persoona tai varallisuus tähän liittyy. Taidan olla ihan yhtä pa. kun kuka tahansa muu. Jos mun autoilusta pitää puhua niin mulla on yksi uudehko karvalakkimallin auto jossa on puolentoista tonnin lisävarusteet Siinä missä monet pariskunnat/lapsiperheet on kahden auton talouksia. Mä taas koen että ei olis varaa pitää kahta ~kymmenvuotiasta käyttistä.
    Mun pointti oli se että jos haluu rankaista itteään vanhalla paljon ajetulla käyttiksellä niin se on paskana vähä joka luukun alta. Toimipa sitten sähköllä, bensalla tai oravanpapanoilla.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • |foder|
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 7036
      • Forssa

      Vähän väärä paikka mutta menkööt.

      Omalla kohdalla vanhat 90-00 vuotiset olleet niitä halvimpia ja helpoimpia ylläpitää.
      Perus huollot joutuu tekemään niin uuteen kun vanhaan autoon. Vanhoihin ei minun ole tarvinnut mitään ylimääräistä remonttia, joka laskettaisiin gategoriaan -aina paskana ja ei ikinä liiku. Perus huoltojen lisäksi olen jopa ylihuoltanut autoa, koska ei ole muuta tekemistä ja autoharrastajaa vaivaa ikuinen nypliäinen.

      Toki jos sattuu ostamaan silmät kiinni auton, johon ei ole viimeiseen 10v mitään remontteja, voi tuollaisessa tulla mitä tahansa vastaan.

      Jotenkin vaan kummastuttaa kaikkia vallitseva käsitys että vanha auto on aina automaattisesti rikki ja jatkuvasti tarvitsee korjata.

      Omalla kohdalla odotan kovasti sitä aikaa kun on minullakin varaa sähköautoon. Tämä vain ja ainoastaan niiden halvan käyttökustannusten vuoksi.
      Nähtäväksi jää ehtivätkö ne ikinä siihen hintaan että sellaisen saisin hankittua.
      Nyt:
      E82 135i -11

      Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4985
        • Forssa

        Originally posted by petrolhead View Post
        Kysymys oli tarkoitettu ihan asialliseksi tiedusteluksi. No, mikäpä kommentti ei aiheuttas tällä foorumilla pahaa verta.
        En tiedä mitä mun persoona tai varallisuus tähän liittyy. Taidan olla ihan yhtä pa. kun kuka tahansa muu. Jos mun autoilusta pitää puhua niin mulla on yksi uudehko karvalakkimallin auto jossa on puolentoista tonnin lisävarusteet Siinä missä monet pariskunnat/lapsiperheet on kahden auton talouksia. Mä taas koen että ei olis varaa pitää kahta ~kymmenvuotiasta käyttistä.
        Mun pointti oli se että jos haluu rankaista itteään vanhalla paljon ajetulla käyttiksellä niin se on paskana vähä joka luukun alta. Toimipa sitten sähköllä, bensalla tai oravanpapanoilla.
        Monella perheellä on oltava kaksi autoa kun kummankin pitää päästä töihin ym.

        Kyllä se niin on että todella iso osa suomalaisista perheistä ajelee ajonsa muutaman tonnin vehkeillä. Elämä menee isolta osin kädestä suuhun. Tiedän monia tällaisia.

        Nyt on se ongelma että tämän hetken "vanhat autot" alkavat olla jo sen verran edistyneitä että ne ovat riskejä ostajille. Voi kalliita purkkeja hajoilla. Toista se oli vielä kymmenenkin vuotta sitten kun vanhat oli vielä yksinkertaisia. Nyt 15v vanha auto voi olla jo jopa e60.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • CarlosM
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2008
          • 4292
          • Kouvola

          Originally posted by petrolhead View Post
          Mä taas koen että ei olis varaa pitää kahta ~kymmenvuotiasta käyttistä.
          Mun pointti oli se että jos haluu rankaista itteään vanhalla paljon ajetulla käyttiksellä niin se on paskana vähä joka luukun alta. Toimipa sitten sähköllä, bensalla tai oravanpapanoilla.
          Heh, ihan spontaani repeäminen

          Ihan tosissasiko ajattelet niin että kaikkien pitäisi ajaa uusilla autoilla jos siihen vaan on varaa? Itse ainakin mieluummin ajelen 600tkm ajetulla väyrysmersulla kun yhdelläkään hinnat alkaen leonilla, tai corsalla tms. rimpulalla
          Joillekkin autossa merkkaa muukin asia kun pelkästään takuun alainen ja vaimon mielestä kiva väri
          Jo 10k€ keksin montakin mielekkäämpää ja järkevämpää luotettavaa käyttistä kun yksikään hinnat alkaen pikkukippo..

          Aika brutaali ajatus että 15v päästä suurin osa ihmiskunnasta olisi saanut ahaa-elämyksen laittaa rahansa johonkin mihin ne ei halua.

          Sähköautoissa on kyllä tulevaisuus, auringosta saa ilmaiseksi energiaa ja akut kehittyy. Mielenkiintoinen aihe!

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17500
            • Turku

            Kyllä tätä foorumia on Petrolheadkin seurannut sen verran monta vuotta, ettei pitäisi tulla yllätyksenä, että täällä moni ajaa 15-20 vuotta vanhoilla käyttiksillä. Kummastelen jatkuvasti noita ulostuloja....
            Näillä mennään:
            - BMW E81 118i since 2017
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              Originally posted by 205/65-15H View Post
              TSI&DSG yhdistettynä hybriditekniikkaan on ainakin mulle no no. Sähkö on volsussa bensalle alisteinen, eli kun polttis päättää käynnistyä niin sillä mennään sitten varsinkin talviaikaan seuraavat 10-15km kunnes moottori on lämmennyt, joten ajatus työmatkasta sähköllä saattaa jäädä haaveeksi. Sama ongelma myös bemarin ja Volvon plugareissa, paitsi i3REX.

              Mitä on hybrideillä ajanut niin onhan ne kivoja uutena kun toimivat. Niillä ajaessa huomaa tosin toivovansa koko ajan että polttis ei käynnistyisi. Plugari aidolla 100km kesärangella olisi hyvän jos polttis ei käynnistyisi talvellakaan. i3REX olisi lähes Ok, mutta auto ei ole kovin hyvä matka-auto ja bensarange on kans luokkaa 100km.

              TSI:n ongelma on ollut aikanaan venyvä jakoketju, mikä ei ole näissä uusissa enää ongelma, kun sinne on vaihdettu remmi tilalle. En usko että uusissa hybrideissä on laatikkokaan ongelma.

              Minulla kun on itsellä tuo GTE golf, niin en kyllä pikku pakkasilla ainakaan huomannut että pitäisi bensalla ajella. Siellä on täyssähkö moodi missä ei bensakone käynnisty ollenkaan.
              Last edited by bemu2000; 14-01-2018, 20:08.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • muuris
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 3501
                • Jyväskylä

                Originally posted by petrolhead View Post
                Hämmästyttää noi kommentit, "miten hyvin toimii 15 vuotta vanhoina", "miten paljon on vikoja 20 vuotiaana". Oikeesti? Näättekö te itsenne ajelemassa 2030 vuonna arkiajo autolla joka on '15-mallinen. Siis suorittamassa sen tarpeellisen 10-25 000 km vuotuista liikkumista. Harrasteautot erikseen. Siinä kohtaa itekin tajuan köh iänikusen pommin parsimisen.
                Tuolla kysymyksen asettelulla kyllä. Aika moni ajaa arkiajonsa yli 10v vanhalla autolla, ihan puhtaasti taloudellisesta näkökulma. Kaikki ei yksinkertaisesti halua laittaa isoa summaa autoon, jonka arvo laskee pari tonnia vuoteen. Toisille taas merkkaa autossa ensisijaisesti muut ominaisuudet kuin vuosimalli ja takuu.

                "Iänikuisen pommin parsiminen" on tähän mennessä ollut 25-35tkm/v ajomäärillä ollut mielekkäämpää ja selvästi halvempaakin
                E30 325iX '86
                Instagram

                Comment

                • GameOver
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3026
                  • Sjundeå

                  Tässä ollaan maanantaista lähtien oltu valmistelemassa koulutuksia uuden Leafin kanssa ja pakko myöntää, vaikka näin Nissan-takki päälläkin että on luokkaansa oikeasti kova tuote.

                  Terveisiä vaan Barcelonan nurkilta.
                  -22 Lexus ES300h
                  -08 Subaru Impreza

                  ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by GameOver View Post
                    ... ja pakko myöntää että on luokkaansa oikeasti kova tuote....
                    Perustelut

                    Comment

                    • GameOver
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2005
                      • 3026
                      • Sjundeå

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Perustelut
                      C-Segmenttiin oikeasti käytännöllinen 5 hengen auto (435l tavaratila sähköautossa)
                      Hinta/varustelu. Verrattuna vastaaviin sähköautoihin. Esimerkiksi adaptiivinen vakkari toiseksi alimmasta varustetasosta alkaen
                      Hauska. 150hv/320nm. 0-100 7,9sek.
                      Ja toki se, että on muotoilu muuttunut ulkoa ja sisältä ihan hyvään suuntaan.

                      -22 Lexus ES300h
                      -08 Subaru Impreza

                      ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        Originally posted by GameOver View Post

                        Historiallinen tilanne käsillä – tämän auton voit pian ostaa ilman autoveroa!



                        Uuden Leafin hinnat alkavat Suomessa ennen tuen myöntämistä 35900 eurosta. Autot saapuvat Suomeen helmi-maaliskuun vaihteessa.

                        ***
                        Iltiksen toimittajan ilmeisesti pahasta auringonpistoksesta huolimatta täytyy muistuttaa että "alkaen"-hinta vapaassa markkinataloudessa on aivan muuta kuin alkaen 35.900.

                        mobile.de: Nissan Leaf 2 mit Batterie 40 kWh MODELL 2018 ZERO
                        26.980 € (Brutto)

                        Comment

                        • 205/65-15H
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1422

                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          TSI:n ongelma on ollut aikanaan venyvä jakoketju, mikä ei ole näissä uusissa enää ongelma, kun sinne on vaihdettu remmi tilalle. En usko että uusissa hybrideissä on laatikkokaan ongelma.

                          Minulla kun on itsellä tuo GTE golf, niin en kyllä pikku pakkasilla ainakaan huomannut että pitäisi bensalla ajella. Siellä on täyssähkö moodi missä ei bensakone käynnisty ollenkaan.
                          Toivotaan että volsu kestää, hyviä autoja ajoltaan ja rakentamisen laadun suhteen.

                          GTE:n sähkörange on kesällä luokkaa 30-40km? Kun auto on sitä mieltä että bensaa tarvitaan kuskin mielihalujen täyttämiseksi otetaan bensa mukaan. Mitä kovempi pakkanen, sitä nopeammin tämä tilanne tulee eteen. Eri valmistajien softissa on eroa ja jos GTE:llä voi ajaa 10 asteen pakkasessa 10 kilsaa pelkällä sähköllä kun lähdet esilämmitetyllä autolla niin se on jo hyvä saavutus imo. Onnistuuko?
                          e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                          e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                          Ioniq5 AWD -22
                          Leaf 40kwh -18

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            Originally posted by 205/65-15H View Post
                            Toivotaan että volsu kestää, hyviä autoja ajoltaan ja rakentamisen laadun suhteen.

                            GTE:n sähkörange on kesällä luokkaa 30-40km? Kun auto on sitä mieltä että bensaa tarvitaan kuskin mielihalujen täyttämiseksi otetaan bensa mukaan. Mitä kovempi pakkanen, sitä nopeammin tämä tilanne tulee eteen. Eri valmistajien softissa on eroa ja jos GTE:llä voi ajaa 10 asteen pakkasessa 10 kilsaa pelkällä sähköllä kun lähdet esilämmitetyllä autolla niin se on jo hyvä saavutus imo. Onnistuuko?

                            Varmasti pääsee 30km esilämmitetyllä autolla
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • jokes911
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2008
                              • 875
                              • Espoo

                              Originally posted by nullzwei View Post

                              mobile.de: Nissan Leaf 2 mit Batterie 40 kWh MODELL 2018 ZERO
                              26.980 € (Brutto)
                              Juurikin näin! Sen verran huonosti oli ainakin Autokeskus tuosta autosta tietoinen että kannattaa katsoa josko vaikka Alankomaista sais tuon paljon halvemmalla ja helpommin.
                              2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                              2022 X3 Charged Edition Msport
                              1999 Honda CBR 900 SC33
                              2009 Husqvarna SMR 510
                              2017 KTM EXCF 350

                              Comment

                              • jokes911
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2008
                                • 875
                                • Espoo

                                Eilen ajoin Renault Zoe:a kun oma Rellu oli huollossa. Ihan ok ja sillä pääsi paikasta A paikkaan B, mutta ajo-ominaisuudet tosin olivat aika kaukana vaikka Talismanista. Hintakin on sillä tasolla, että tuskin moni miettii Rellua kun on ensin tuohon Nissaniin tai Bemun I3:een tutustunut.
                                2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
                                2022 X3 Charged Edition Msport
                                1999 Honda CBR 900 SC33
                                2009 Husqvarna SMR 510
                                2017 KTM EXCF 350

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎