Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    GT86:ssahan on ymmärtääkseni tahallaan valittu kapea rengastus jotta luistoja voi saada asfaltillakin aikaan ilman älytöntä vauhtia ja tehoa.
    Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7398
      • Oulu

      Originally posted by jva View Post
      Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!
      Ja minusta taas oikein piristävä poikkeus nykypäivän tarjontaan.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • jva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2006
        • 1419

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Ja minusta taas oikein piristävä poikkeus nykypäivän tarjontaan.
        Miten tuotetta voidaan markkinoida "urheiluautona" jos se on suunniteltu siten että sen rajat löytää "kuka tahansa" mahdollisimman helpolla?? Tuohan tarkoittaa sitä että siitä on tehty tarkoituksella "huono" jotta sitä voi vaikka meikäläinen viedä sen suorituskyvyn rajoilla?!?!

        Kyllä Kaimaanillakin pystyy jopa meikäläisen taidoilla asfaltilla mutkissa perää luistattamaan...mutta kyllä se nyt kuitenkin on suunniteltu siten että sillä ajetaan mutkat nopeasti eikä siten että kuka tahansa löytää auton rajat..

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7398
          • Oulu

          Originally posted by jva View Post
          Miten tuotetta voidaan markkinoida "urheiluautona" jos se on suunniteltu siten että sen rajat löytää "kuka tahansa" mahdollisimman helpolla?? Tuohan tarkoittaa sitä että siitä on tehty tarkoituksella "huono" jotta sitä voi vaikka meikäläinen viedä sen suorituskyvyn rajoilla?!?!
          Hyviä kysymyksiä joihin en kyllä osaa vastata mitään. Mutta kai siinä silti joku asia on onnistunut kun Chris Harris juuri tykkäsi että se toimii rajoilla ajettessa paremmin kuin 370Z ja muutenkin kai työkseen autoja testaavat on tykänneet. Tämän takia kiinnostais juuri päästä itse ajamaan. Ainoa vaan on että kun en voi kuitenkaan ajaa radalla, enkä muutenkaan osaa ajaa niin onko siitä sitten mitään hyötyä vaikka pääsiskin.

          Originally posted by jva View Post
          Kyllä Kaimaanillakin pystyy jopa meikäläisen taidoilla asfaltilla mutkissa perää luistattamaan...
          Sulla onkin paljon enemmän kuin se 200hv syöttää sinne renkaisiin.
          Last edited by Petri.Kekkonen; 03-09-2012, 18:13.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
            Hyviä kysymyksiä joihin en kyllä osaa vastata mitään. Mutta kai siinä silti joku asia on onnistunut kun Chris Harris juuri tykkäsi että se toimii rajoilla ajettessa paremmin kuin 370Z ja muutenkin kai työkseen autoja testaavat on tykänneet. Tämän takia kiinnostais juuri päästä itse ajamaan. Ainoa vaan on että kun en voi kuitenkaan ajaa radalla, enkä muutenkaan osaa ajaa niin onko siitä sitten mitään hyötyä vaikka pääsiskin.
            Tavallaan ymmärrän tuon - mutta jos ne rajat on ihan eri tasolla kuin esim 370Z:lla niin sitten en taas enää oikein pysty seuraamaan Toyotan inssien logiikkaa: Tehdään auto joka on "hauska", koska tällaiset tavallisetkin kuskit kuin meikäläinen pystyy tavoittamaan auton rajat..
            Mitä hauskaa siinä loppupeleissä edes on?? Paljon hauskempaa minusta on ajaa autolla jossa minun omat rajani tulevat vastaan paljon ennen auton rajoja.. :think

            Tarkoitan siis sitä että olen jokusen kerran ajanut sekä 911:sta että Kaimaanilla mutkia niin kovaa etten olisi uskaltanut ajaa kovempaa..ja silti auton rajat eivät tuntuneet olevan vielä lähelläkään.. paljon hauskempaa ja "sportimpaa" se minusta oli kuin se jos perä olisi luistellut sladissa ja kuski kieli keskellä suuta ja ohjaamo täynnä käsiä ja mielessä epävarmuus että päätyykö tässä kaiteeseen vai ei..
            Last edited by jva; 03-09-2012, 18:23.

            Comment

            • r.w.
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2007
              • 2510
              • Länsirannikko

              Originally posted by jva View Post
              Minusta tuo täysin älytön idea ja lähtökohta urheiluauton suunnittelussa! Täysin älyvapaa lähestymistapa urheiluautona markkinoitavan auton suunnitteluun!!!
              Parempi se lopputulos tuolla filosofialla on joka tapauksessa kuin esim. perinteisellä BMW-lähestymistavalla: mahdollisimman mammaystävälliset pyöränkulmat ja taakse niin paljon leveämmät läskit, ettei puskeminen vahingossakaan lipsahda yliohjauksen puolelle.
              1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                Originally posted by jva View Post
                Tarkoitan siis sitä että olen jokusen kerran ajanut sekä 911:sta että Kaimaanilla mutkia niin kovaa etten olisi uskaltanut ajaa kovempaa..ja silti auton rajat eivät tuntuneet olevan vielä lähelläkään.. paljon hauskempaa ja "sportimpaa" se minusta oli kuin se jos perä olisi luistellut sladissa ja kuski kieli keskellä suuta ja ohjaamo täynnä käsiä ja mielessä epävarmuus että päätyykö tässä kaiteeseen vai ei..
                Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by Vanquish View Post
                  Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.
                  Niinkuin sanoin: Pystyn kyllä tekemään senkin..auto mahdollistaa siis myös sen - mutta se tapahtuu vain silloin kun kuskina haluan niin tapahtuvan. Nythän jutut viittaavat vähän siihen että GT:n kohdalla se ei ehkä olekaan ihan täysin kuskin valinta milloin niin tapahtuu..

                  Minusta autossa pitää olla ominaisuuksia niin paljon että sillä voi ajaa mutkat niin lujaa kuin tällaisen taviskuskin kantti riittää ilman että ollaan lähelläkään auton rajoja JA autossa pitää olla sen verran paukkua että sen saa tällainen taviskuski myös sladiin jos haluaa..

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    Tästä tojosta on Top Gearin uusimman numeron mukaan olemassa myös yli 300 heppainen versio.
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • Masander
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2010
                      • 1396
                      • Dingolfing

                      Originally posted by TFV View Post
                      Tästä tojosta on Top Gearin uusimman numeron mukaan olemassa myös yli 300 heppainen versio.
                      Tiiä sitte onko suomen markkinoille asti:think
                      sigpic

                      Comment

                      • jva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1419

                        Originally posted by TFV View Post
                        Tästä tojosta on Top Gearin uusimman numeron mukaan olemassa myös yli 300 heppainen versio.
                        Niin onkos se Toyotan versio vai se mikä tuossa aiemmin jo linkitettiin?

                        Comment

                        • TFV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 3080
                          • Nurmijärvi

                          Tojotojo.....joku grmn tjsp. 315hp. Lehti on himassa, ei pääse just tarkistaan.
                          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7398
                            • Oulu

                            Ei varmaan ketään haittaa jos linkitän tähän tuolla toisessa threadissa olleen Italowestern:in koeajoraportin:


                            Toi oli todella positiivisen kuuloista luettavaa ja ei voi ainakaan syyttää ettei kirjoittajalla olisi kokemusta kalliimmista ja tehokkaammista "oikeista" urheiluautoista.
                            Last edited by Petri.Kekkonen; 05-09-2012, 10:19.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Ei varmaan ketään haittaa jos linkitän tähän tuolla toisessa threadissa olleen Italowestern:in koeajoraportin:


                              Toi oli todella positiivisen kuuloista luettavaa ja ei voi ainakaan syyttää ettei kirjoittajalla olisi kokemusta kalliimmista ja tehokkaammista "oikeista" urheiluautoista.
                              No joo..sen verran mitä "Italowesternin" kanssa on vuosien mittaan juttua ollut, niin tuolle raportille annan kyllä todella suuren painoarvon!

                              Comment

                              • Balle
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3413
                                • UKI, Suomen New York

                                Originally posted by Vanquish View Post
                                Tässä ollaan ytimessä Ehkä löydät ajamisesta vielä uuden hauskuuden kun tuot autoa sladissa ja ohjaamossa kädet vispaa. Tietenkin tälläinen sopii paremmin radalle. Yksi auto ei sovellu kaikille, mutta jotkut todellakin voi pitää rajalla ajamisesta 107% enemmän kuin rajan takana ajosta.
                                Mun omat fiilikset tästä on vähän kaksijakoiset; Toisaalta on kiva vetää limiitillä. Esim. mulla on porsaassa katukäyttöön kierros Nankangeja, joilla ne rajat löytyy aika äkkiä. On kiva vetää pienessä liipissä mutkapätkää. Toisaalta taas esim. R888:t alla saa ihan erilaiset kiksit kun voi syöttää helvetisti kovempaa niihin samoihin mutkiin ja ajo on silloin muutenkin aika lailla erilaista. Kyllähän se R888:llakin joskus perä lähtee alta mutta ei se auto ole koko ajan luisussa niin kuin nankangeilla. Eli molempi parempi!
                                Siinä on jotain käsittämöttömän hienoa siinä fiiliksessä kun auton saa "istumaan" kurviin kovassa vauhdissa. Nankangeilla ei samaa efektiaa saa millään aikaiseksi...
                                Possuja ja Bemareita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎