Originally posted by drifter
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT86
Collapse
X
-
Originally posted by drifter View PostHienoa että Toyota on tehnyt tällaisen auton ja itselläni oli odotukset korkealla. Suorituskyky Toyotassa on kyllä ihmeen huono verrattuna esim. e92 325i coupeen.
Toyotan huiput 226 km/h, 0-100 km/h 7,6 sek. ja yhdistetty kulutus 7,8 litr.
Bemarissa taas 250 km/h, 6,7 sek ja 7,2 litr.
BMW uutena n. 55k€ ja Toyota 47k€ eli hintaerokaan ei ole kovin suuri.
E92:seen vain M-sport paketti jolloin saa alustan, penkit, sopivan rengastuksen ja korisarjan - ja se on siinä ajettavuudeltaankin sitten jo. Tosin hinta pompsahtaa sen muutaman tonnin ylöspäin sitten toki.
Comment
-
-
No onhan tuo nyt esimerkiksi sisältä ihan hirveä esim. verrattuna tuohon omaan katiskaan(E82).. Jos uudesta ykkössarjasta tulisi coupe niin epäilen että valinta noiden kahden välillä ei olisi kovin vaikea. Suoritusarvotkin on samat kuin tuossa mun 120d:ssä vakiona.. Ohjelmoituna ei mitään jakoa toyotalla, puhumattakaan kulutuksesta todellisessa elämässä..F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Paikallisen toyota-liikkeen myyjä kapusi moisen laitteen rattiin, tuossa toissa päivänä ja totesi minulle työpaikkani pihalla, että ei ole huonoselkäisen auto tämä, kun tänne pitää näin ahtautua...
Tuli vielä siihen päälle: "tämä on sinunlaisten nuorten miesten auto, milloin sinä tulet hakemaan tälläisen?".
Enpä minä tuollaisen lelun kuppijakkaraan taida edes mahtua, kun tuon nykyisenkin kulkimen penkeistä tulee hartiat yli reunoista...
Totesin asiallisesti, että specsit ei oikein vakuuta, vaikka auto takavetoisuudesta pinnat saakin.
Hetken keskustelun jälkeen totesin, että tuollainen gt sopii keski-ikäiselle miehelle jolla alkaa joskus lapsettamaan ja joka haluaa muistella nuoruuttaan.
Ahdettuna tuo voisikin olla melko muikea peli...
Ulkonäkö on makuasia, äänet oli mitään sanomattomat, laatu on jo parempaan päin, mutta vielä on parannettavaa.
Ja kuten edellä mainittiin, ettei kitise mutta tulee taatusti kitisemään reilusti, ennen kuin on 100tuhatta-km mittarissa.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostMä en ehkä ole ihan Toyotan kohderyhmää, mutta mun kohdalla ei olisi kahta sanaa siitä kumman noista valitsisin jos ne olisi rinnakkain valittavana.
E92:seen vain M-sport paketti jolloin saa alustan, penkit, sopivan rengastuksen ja korisarjan - ja se on siinä ajettavuudeltaankin sitten jo. Tosin hinta pompsahtaa sen muutaman tonnin ylöspäin sitten toki.
Löytyyhän listalta toki hinnaltaan vastaavakin auto, 125i, joka pyyhkii Toyotalla pöytää jo ihan kaikessa, paitsi ehkä ajettavuudessa?
Olen silti periaatteessa takaveto-Toyotasta/-Subarusta innoissani, joskin GT:ssä saisi bokserin tilalla saisi olla Toyotalle tyypillisesti perinteinen rivinelonen (siitä voimasta puhumattakaan). Taitaa vaan käydä niin, että Autontuojamafia sekä Suomen veropolitiikka yhdessä ajavat tämänkin potentiaalisen hittituotteen pysyvästi marginaaliin. Tulee väkisin se toinen GT mieleen, nimittäin Mustang GT, "best bang for buck"-supermuskelista ylihintaiseksi paskaläjäksi vain yhdellä laivamatkalla...
Vielä pakollinen:
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostOlen silti periaatteessa takaveto-Toyotasta/-Subarusta innoissani, joskin GT:ssä saisi bokserin tilalla saisi olla Toyotalle tyypillisesti perinteinen rivinelonen
Toinen bokserin etu tuon kaltaisessa autossa on sen ääni, joka sopii rivinelosta rosoisempana mun mielestä selvästi paremmin sporttiauton äänimaailmaan.
Toki jos ajatellaan auton suunnittelun ja valmistuksen kannalta niin omasta mallistosta löytyvä valmis moottori olisi ollut järkivalinta. Minusta kuitenkin on hyvä, että Toyotalla on uskallettu valita erilainen moottori.
Comment
-
-
Siitä sitten. http://www.ksml.fi/uutiset/video-kuv...tymaan/1233879VW sharan 1,8T
e30 318i 4d -89 projekti
e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostSanoisin kuitenkin että bokseri on oikea valinta moottoriksi rivinelosen sijaan. Bokserin rakenteesta johtuen painopisteen saan selvästi alemmaksi ja se taas helpottaa auton suunnittelua ajo-ominaisuuksien kannalta. Bokseri kun on rakenteeltaan "lättänä" se antaa suunnittelijoille paremmat mahdollisuudet etsiä auton painopistettä optimaalisen alas ajo-ominaisuuksien kannalta.
Toinen bokserin etu tuon kaltaisessa autossa on sen ääni, joka sopii rivinelosta rosoisempana mun mielestä selvästi paremmin sporttiauton äänimaailmaan.
Toki jos ajatellaan auton suunnittelun ja valmistuksen kannalta niin omasta mallistosta löytyvä valmis moottori olisi ollut järkivalinta. Minusta kuitenkin on hyvä, että Toyotalla on uskallettu valita erilainen moottori.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by kalkkuna View PostSiitä sitten. http://www.ksml.fi/uutiset/video-kuv...tymaan/1233879
Okei, onhan se uusi auto ja siinä on takuu, mutta jos itsellä olisi nyt tuon verran ylimääräisiä euroja ja pitäisi OIKEA urheiluauto laittaa, niin kyllä se olisi käytetty muutaman vuoden ikäinen 911 porsche.
Toki tuohon rahaan, jos hyvän haluaa, niin sitä saa tovin etsiä.ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+
Comment
-
-
Mahtavaa että tätä ei ole pilattu etuvedolla! Jatkaa nousevan auringon sporttiautojen sarjaa, ihan ok peli. Rohkeaa myös tehdä auto joka ei ole suinkaan nopein ja tehokkain.. Varmaankin silti menee kaupaksi.
Eihän salillakaan kaikki saa 200kg penkistä, mutta silti moni käy kaupaksi baarissa hullun lailla
Vertailu 3-sarjan coupeen on mielestäni harhaanjohtava. Hieno auto uutena ja käytettynäkin varmasti, muttei suinkaan mitenkään erikoinen saati edes harvinainen. Noh ämmät asia erikseen. Katsoo vaan kuinka paljon nyt esim on e46 coupeja nurkat täynnä...Last edited by biglimited; 15-08-2012, 23:17.Deutchland uber alles!
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMistähän johtuu, että BMW on parempi ja arvostetumpi autonvalmistaja ? Olisko ne tuotteet yksinkertaisesti vaan parempia.. Siinä selitys noihin eroihin. Uskomattoman paskan oloinen vehje kyllä hintaansa nähden, niinkuin muutkin tojotat.
Mielestäni urheilullisuus tulee juuri ohajuksesta eikä niinkään moottorista. Esim. e36 325i tuntuu sporttiselta, vaikkei tänä päivänä n. 8s 0-100km/h kovin ihmeellinen arvo olekaan. Ohjaus taas on yhä todella tunnokas. Bemarin ohjaus on ottanut takapakkia jokaisessa uudessa korimallissa ja näissä sähköisissä voi vain unelmoida oikeasta tunnosta pyörien asentoon.
Kyllä tämä 200hp:llä vaikuttaa oikein kivalta peliltä
t: bemaristiLast edited by Vanquish; 15-08-2012, 23:42.
Comment
-
-
Originally posted by Juhaska View PostJos auton hinta nousee varusteiden kanssa, tuonne 50t euroon, niin sillä rahalla saa kyllä jotain mielenkiintosempaakin...
Okei, onhan se uusi auto ja siinä on takuu, mutta jos itsellä olisi nyt tuon verran ylimääräisiä euroja ja pitäisi OIKEA urheiluauto laittaa, niin kyllä se olisi käytetty muutaman vuoden ikäinen 911 porsche.
Toki tuohon rahaan, jos hyvän haluaa, niin sitä saa tovin etsiä.
Eli 10 vuoden ikäisestä, 90- luvun puolivälin paikkeilla suunnitellusta 911:sta silloin puhutaan.
Mobilen halvimmat kun kannattaa unohtaa - vaikka niiden perusteella moni mielellään laskeskeleekin mitä ehkä maksaisi..
Tuon hinnalla saa 2005-2007 2.7 Boxsterin/Caymanin ja jos isot kilsat ei haittaa niin Ässääkin alkaa saamaan..tosin sekä Boksu että Cayman, Ässällä tai ilman..menee kyllä urheiluautona pitkälle tuon Toyotan edelle, riippumatta siitä onko kilsoja mittarissa yli vai alle 100tkm (edellyttäen että auto on pidetty kunnossa)
Comment
-
Comment