Originally posted by Juppe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Toyota GT86
Collapse
X
-
Originally posted by jva View PostOot ilmeisesti nähny livenä? Mitä pidät - verrattuna tähän GT86:seen?
Kumpikaan ei hirveemmin ole omaan makuuni, mutta mutkatiellä varmaan makeita vehkeitä.
Comment
-
-
Originally posted by Nifa View PostUusimmasta Tekniikan maailmasta bongailtua:
GRMN:n 86 koemalli: korisarja + isompi lintulauta, mekaaninen ahdin + turbo = 235kW / 421 Nm
Tuollainen se ois pitänyt siihen 50k hintaan olla :P
Comment
-
-
Livuin tuossa muutama tunti takaperin mustalla mafia ML mersulla kylän läpi ja tuli GT86 vastaan. Menin nesteelle ja katos, vuosien takaa kaveri puikoissa..
Ei livenä ollut kovin kummonen laite, käyntiääni muistutti sähköautoa ja sanoi, että kun kakkosella tarpeeks kovaa ajaa mutkaan ja kaikki kytketty pois, voi vähän lähteä perä alta.
Se koeajon mielenkiinto karisi kokonaan jo pois.
///Pumppu Pojat Racing Team
Metaline sport #40
Comment
-
-
Originally posted by bimmerE34 View PostEi livenä ollut kovin kummonen laite, käyntiääni muistutti sähköautoa ja sanoi, että kun kakkosella tarpeeks kovaa ajaa mutkaan ja kaikki kytketty pois, voi vähän lähteä perä alta.
Se koeajon mielenkiinto karisi kokonaan jo pois.
Ja kyllähän se GT86 sitä noin 300 heppaa huutaisi ollakseen mielenkiintoinen. Voi olla, että olen vaan niin hiton huono kuski että mun pitää paikkoa osaamattomuuttani teholla, mitä tulee siihen ajamisen hauskuuteen.. 20 vuotta sitten 200 heppainen olisi ollut varmasti hauska - mutta ei se sitä enää kyllä valitettavasti ole - pl joku Lotus Elise ja Exige, jotka ovat kuitenkin aikalailla toisenlaisella filosofialla rakennettuja kuin GT86.
Ehkä se GT86 on Hyundai Coupen kaltainen teiniunelma - toki niitäkin tarvitaan - mutta mä oon kasvanu siitä iästä jo ohi. :think
Comment
-
-
Originally posted by Nifa View PostUusimmasta Tekniikan maailmasta bongailtua:
GRMN:n 86 koemalli: korisarja + isompi lintulauta, mekaaninen ahdin + turbo = 235kW / 421 Nm
Tuollainen se ois pitänyt siihen 50k hintaan olla :P
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Selkeesti näkee että tälläkin foorumilla auto kiinnostaa vaikka harva sitä pystyy myöntämäänkään, yritetään etsiä puutteita tosissaan että saadan auto näyttämään huonolta. Toki tehoa varmaan sais olla se 50hv enempi niin olis ripeämpi kiihtymään, mutta kyllähän tuohonkin viri osaa keksivät. Subarun bokseri on oikein mukava moottori ja 200hv tuon kokoisesta moottorista on hyvin. Kyllä minulle kelpaisi molemmat versiot, onhan ne aika räväkän näköisiä saksalaisten vieressä mutta niin pitääkin. Ohjaamo on mielestäni modernin hillity ja autohan on jopa käytännöllinen kun siitä saa takapenkit kaadettua. Mitähän aikoja tuo vetää sitten 60-120 taikka 80-120. Saattaa olla ihan mukavan ripeä välityksien ansiosta.Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostEi herneitä, mutta eikös saman tee allekirjoutuksesi kulkuväline ?
Comment
-
-
Selkeesti näkee että tälläkin foorumilla auto kiinnostaa vaikka harva sitä pystyy myöntämäänkään, yritetään etsiä puutteita tosissaan että saadan auto näyttämään huonolta. Toki tehoa varmaan sais olla se 50hv enempi niin olis ripeämpi kiihtymään, mutta kyllähän tuohonkin viri osaa keksivät
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostEi niitä tartte keksiä. Lukee esim EVO-lehden koeajot, niin ei huvita lähteä edes koeajamaan. Peruspuutteet tulee hyvinnoissa jutuissa selville. Joka artikkelissa todettu, että paperilla 200hv vaikutta asialliselta, mutta fiilis latistuu pahasti, kun pääsee kokeilemaan, miten ne 200 hevosta sieltä tulevat ulos. Jos kone on hengetön suurimmalla osalla kierrosalueesta ja type-r tyyppinen kunnon kierroskone loistaa poissaolollaan, ei kone kyllä hirveesti mitään tarjoile (paitsi paperilla). Tojota sai vähän plussa pienemmästä rengastuksesta, jolla saatiin aikaiseksi edes jotain yliohjaavuuteen viittaavaa, subarulla ei sitäkään.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostJoka artikkelissa todettu, että paperilla 200hv vaikutta asialliselta, mutta fiilis latistuu pahasti, kun pääsee kokeilemaan, miten ne 200 hevosta sieltä tulevat ulos
Tämä mielipide perustuu kokemuksiin siltä ajalta kun olin tekemässä kauppaa 335i:n vaihdosta 911:sta. Bemarin kolmilitrainen turbo on paperilla suunnilleen samaa luokkaa/ hiukan tehottomampi kuin eri Carrera-versioiden koneet. Kun ratin takaa asiaa tunnustelee niin Bemarin kone tuntuu antavan paukkua enemmän ja ennenkaikkea vaivattomammin kuin Porschen koneen eri versiot..jotka heräävät oikeasti henkiin vasta siellä 4000+ kierroksilla.. toki sitten se Bemarin turbopata alkaa hiukan puolestaan sammumaan siellä missä Possun koneet vasta heräävät, mutta jos puhutaan tieliikennekäytöstä niin kone joka antaa kunnolla paukkua jo 1300r/min alkaen on ihan eri mylly kuin 4000+ heräävä kone.
No, esimerkki ei siis suoraan viittaa GT86:seen, mutta konkretisoi mielestäni hyvin sitä miten erilaisia kaksi paperilla samanlaiselta vaikuttavaa myllyä voi olla. Jos ajaisin sokkona 911 Carreraa (996 tai 997), Cayman S:ää ja 335i:tä niin todennäköisesti arvioni olisi että 335i on tehokkain kone tuosta joukosta - vaikkei se sitä siis ole..vaan lähinnä päinvastoin.
Eli siltä pohjalta voisi arvella että konevalinnalla olisi voinut saada GT86:sta paremman vaikkei tehoja olisikaan nostettu.
En siis ole GT86:sta ajanut - mutta siis arveluna tuollainen johtopäätös.
Comment
-
-
Originally posted by jva View PostAllekirjoitan! Tosin en GT86:n koneen kohdalta suoraan kun en ole sitä ajanut, mutta allekirjoitan vahvasti tuon että kaksi paperilla samantehoista konetta voi ratin takana olla todella erilaisia!
Tämä mielipide perustuu kokemuksiin siltä ajalta kun olin tekemässä kauppaa 335i:n vaihdosta 911:sta. Bemarin kolmilitrainen turbo on paperilla suunnilleen samaa luokkaa/ hiukan tehottomampi kuin eri Carrera-versioiden koneet. Kun ratin takaa asiaa tunnustelee niin Bemarin kone tuntuu antavan paukkua enemmän ja ennenkaikkea vaivattomammin kuin Porschen koneen eri versiot..jotka heräävät oikeasti henkiin vasta siellä 4000+ kierroksilla.. toki sitten se Bemarin turbopata alkaa hiukan puolestaan sammumaan siellä missä Possun koneet vasta heräävät, mutta jos puhutaan tieliikennekäytöstä niin kone joka antaa kunnolla paukkua jo 1300r/min alkaen on ihan eri mylly kuin 4000+ heräävä kone.
No, esimerkki ei siis suoraan viittaa GT86:seen, mutta konkretisoi mielestäni hyvin sitä miten erilaisia kaksi paperilla samanlaiselta vaikuttavaa myllyä voi olla. Jos ajaisin sokkona 911 Carreraa (996 tai 997), Cayman S:ää ja 335i:tä niin todennäköisesti arvioni olisi että 335i on tehokkain kone tuosta joukosta - vaikkei se sitä siis ole..vaan lähinnä päinvastoin.
Eli siltä pohjalta voisi arvella että konevalinnalla olisi voinut saada GT86:sta paremman vaikkei tehoja olisikaan nostettu.
En siis ole GT86:sta ajanut - mutta siis arveluna tuollainen johtopäätös.
Auto muuttuisi luonteeltaan kerttaheitolla oikeaan suuntaan.Last edited by Ishvan; 02-09-2012, 16:10.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
Comment