Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Herra_X
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 37
    • Uusimaa

    #91
    Originally posted by Juppe View Post
    Ne putket kruunaa kyllä koko komeuden. Kevyt Motonet-lookki niissä vaimentimissa. Tuleekos tästä sitä Subarun versioo maahan myös?
    Subarun versio on toki jo maassa ja myymälöissä näytillä, ainakin täällä PK-seudulla.

    Comment

    • jva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 1419

      #92
      Originally posted by Herra_X View Post
      Subarun versio on toki jo maassa ja myymälöissä näytillä, ainakin täällä PK-seudulla.
      Oot ilmeisesti nähny livenä? Mitä pidät - verrattuna tähän GT86:seen?

      Comment

      • Herra_X
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 37
        • Uusimaa

        #93
        Originally posted by jva View Post
        Oot ilmeisesti nähny livenä? Mitä pidät - verrattuna tähän GT86:seen?
        Tätä Toyotaa en taas ole nähnyt niin läheltä, että vaikea tarkemmin verrata, mutta ulkoisesti ainakin hyvin samanlaisilta vaikuttavat.

        Kumpikaan ei hirveemmin ole omaan makuuni, mutta mutkatiellä varmaan makeita vehkeitä.

        Comment

        • Nifa
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2008
          • 292
          • Kymenlaakso™

          #94
          Uusimmasta Tekniikan maailmasta bongailtua:
          GRMN:n 86 koemalli: korisarja + isompi lintulauta, mekaaninen ahdin + turbo = 235kW / 421 Nm



          Tuollainen se ois pitänyt siihen 50k hintaan olla :P
          "That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            #95
            Originally posted by Nifa View Post
            Uusimmasta Tekniikan maailmasta bongailtua:
            GRMN:n 86 koemalli: korisarja + isompi lintulauta, mekaaninen ahdin + turbo = 235kW / 421 Nm



            Tuollainen se ois pitänyt siihen 50k hintaan olla :P
            No joo - lintulauta pois niin sitten tuo alkaisi jo tosiaan olemaan sitä mitä tuon pitäisikin olla!

            Comment

            • bimmerE34
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 6209
              • Gotham

              #96
              Livuin tuossa muutama tunti takaperin mustalla mafia ML mersulla kylän läpi ja tuli GT86 vastaan. Menin nesteelle ja katos, vuosien takaa kaveri puikoissa..

              Ei livenä ollut kovin kummonen laite, käyntiääni muistutti sähköautoa ja sanoi, että kun kakkosella tarpeeks kovaa ajaa mutkaan ja kaikki kytketty pois, voi vähän lähteä perä alta.

              Se koeajon mielenkiinto karisi kokonaan jo pois.

              ///Pumppu Pojat Racing Team
              Metaline sport #40

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                #97
                Originally posted by bimmerE34 View Post
                Ei livenä ollut kovin kummonen laite, käyntiääni muistutti sähköautoa ja sanoi, että kun kakkosella tarpeeks kovaa ajaa mutkaan ja kaikki kytketty pois, voi vähän lähteä perä alta.

                Se koeajon mielenkiinto karisi kokonaan jo pois.
                Katselin eilen päivällä tuossa kylillä parkissa vierekkäin GT86:sta ja Hyundai Coupea.. kuin kaksoset.. mitä en pidä välttämättä hyvänä asiana GT86:sen kannalta..
                Ja kyllähän se GT86 sitä noin 300 heppaa huutaisi ollakseen mielenkiintoinen. Voi olla, että olen vaan niin hiton huono kuski että mun pitää paikkoa osaamattomuuttani teholla, mitä tulee siihen ajamisen hauskuuteen.. 20 vuotta sitten 200 heppainen olisi ollut varmasti hauska - mutta ei se sitä enää kyllä valitettavasti ole - pl joku Lotus Elise ja Exige, jotka ovat kuitenkin aikalailla toisenlaisella filosofialla rakennettuja kuin GT86.

                Ehkä se GT86 on Hyundai Coupen kaltainen teiniunelma - toki niitäkin tarvitaan - mutta mä oon kasvanu siitä iästä jo ohi. :think

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11085
                  • Oulu

                  #98
                  Originally posted by Nifa View Post
                  Uusimmasta Tekniikan maailmasta bongailtua:
                  GRMN:n 86 koemalli: korisarja + isompi lintulauta, mekaaninen ahdin + turbo = 235kW / 421 Nm



                  Tuollainen se ois pitänyt siihen 50k hintaan olla :P
                  Näyttääpä kyllä melkoiselta tuning-teron rävellykseltä, niin konehuoneesta, kuin ulkoa ja sisältäkin...

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • [BMW]
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 700
                    • Joensuu

                    #99
                    Selkeesti näkee että tälläkin foorumilla auto kiinnostaa vaikka harva sitä pystyy myöntämäänkään, yritetään etsiä puutteita tosissaan että saadan auto näyttämään huonolta. Toki tehoa varmaan sais olla se 50hv enempi niin olis ripeämpi kiihtymään, mutta kyllähän tuohonkin viri osaa keksivät. Subarun bokseri on oikein mukava moottori ja 200hv tuon kokoisesta moottorista on hyvin. Kyllä minulle kelpaisi molemmat versiot, onhan ne aika räväkän näköisiä saksalaisten vieressä mutta niin pitääkin. Ohjaamo on mielestäni modernin hillity ja autohan on jopa käytännöllinen kun siitä saa takapenkit kaadettua. Mitähän aikoja tuo vetää sitten 60-120 taikka 80-120. Saattaa olla ihan mukavan ripeä välityksien ansiosta.
                    Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                    -----------------------------
                    VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                    BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                    Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                    Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                    Comment

                    • Ishvan
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 254

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Näyttääpä kyllä melkoiselta tuning-teron rävellykseltä, niin konehuoneesta, kuin ulkoa ja sisältäkin...
                      Ei herneitä, mutta eikös saman tee allekirjoutuksesi kulkuväline ?
                      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by Ishvan View Post
                        Ei herneitä, mutta eikös saman tee allekirjoutuksesi kulkuväline ?
                        Ei todellakaan. Asiallisella tyylillä rakennettu. Tojota taas näyttää joltain biltema lexusvalo pilipali viritykseltä. Miten ihmeessä sen perä onkin saatu pilattua ihan täydellisesti, hyi.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Juppe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 4541
                          • TURKU

                          Selkeesti näkee että tälläkin foorumilla auto kiinnostaa vaikka harva sitä pystyy myöntämäänkään, yritetään etsiä puutteita tosissaan että saadan auto näyttämään huonolta. Toki tehoa varmaan sais olla se 50hv enempi niin olis ripeämpi kiihtymään, mutta kyllähän tuohonkin viri osaa keksivät
                          Ei niitä tartte keksiä. Lukee esim EVO-lehden koeajot, niin ei huvita lähteä edes koeajamaan. Peruspuutteet tulee hyvinnoissa jutuissa selville. Joka artikkelissa todettu, että paperilla 200hv vaikutta asialliselta, mutta fiilis latistuu pahasti, kun pääsee kokeilemaan, miten ne 200 hevosta sieltä tulevat ulos. Jos kone on hengetön suurimmalla osalla kierrosalueesta ja type-r tyyppinen kunnon kierroskone loistaa poissaolollaan, ei kone kyllä hirveesti mitään tarjoile (paitsi paperilla). Tojota sai vähän plussa pienemmästä rengastuksesta, jolla saatiin aikaiseksi edes jotain yliohjaavuuteen viittaavaa, subarulla ei sitäkään.

                          Comment

                          • Ishvan
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 254

                            Originally posted by Juppe View Post
                            Ei niitä tartte keksiä. Lukee esim EVO-lehden koeajot, niin ei huvita lähteä edes koeajamaan. Peruspuutteet tulee hyvinnoissa jutuissa selville. Joka artikkelissa todettu, että paperilla 200hv vaikutta asialliselta, mutta fiilis latistuu pahasti, kun pääsee kokeilemaan, miten ne 200 hevosta sieltä tulevat ulos. Jos kone on hengetön suurimmalla osalla kierrosalueesta ja type-r tyyppinen kunnon kierroskone loistaa poissaolollaan, ei kone kyllä hirveesti mitään tarjoile (paitsi paperilla). Tojota sai vähän plussa pienemmästä rengastuksesta, jolla saatiin aikaiseksi edes jotain yliohjaavuuteen viittaavaa, subarulla ei sitäkään.
                            Hondalta olisi lainattu K20-sarjan kone keulille niin olisi meininki muuttunut kerttaheitolla. Tuo Subarun hengetön bokseri on suurin virhe tuossa autossa.
                            -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Juppe View Post
                              Joka artikkelissa todettu, että paperilla 200hv vaikutta asialliselta, mutta fiilis latistuu pahasti, kun pääsee kokeilemaan, miten ne 200 hevosta sieltä tulevat ulos
                              Allekirjoitan! Tosin en GT86:n koneen kohdalta suoraan kun en ole sitä ajanut, mutta allekirjoitan vahvasti tuon että kaksi paperilla samantehoista konetta voi ratin takana olla todella erilaisia!
                              Tämä mielipide perustuu kokemuksiin siltä ajalta kun olin tekemässä kauppaa 335i:n vaihdosta 911:sta. Bemarin kolmilitrainen turbo on paperilla suunnilleen samaa luokkaa/ hiukan tehottomampi kuin eri Carrera-versioiden koneet. Kun ratin takaa asiaa tunnustelee niin Bemarin kone tuntuu antavan paukkua enemmän ja ennenkaikkea vaivattomammin kuin Porschen koneen eri versiot..jotka heräävät oikeasti henkiin vasta siellä 4000+ kierroksilla.. toki sitten se Bemarin turbopata alkaa hiukan puolestaan sammumaan siellä missä Possun koneet vasta heräävät, mutta jos puhutaan tieliikennekäytöstä niin kone joka antaa kunnolla paukkua jo 1300r/min alkaen on ihan eri mylly kuin 4000+ heräävä kone.

                              No, esimerkki ei siis suoraan viittaa GT86:seen, mutta konkretisoi mielestäni hyvin sitä miten erilaisia kaksi paperilla samanlaiselta vaikuttavaa myllyä voi olla. Jos ajaisin sokkona 911 Carreraa (996 tai 997), Cayman S:ää ja 335i:tä niin todennäköisesti arvioni olisi että 335i on tehokkain kone tuosta joukosta - vaikkei se sitä siis ole..vaan lähinnä päinvastoin.

                              Eli siltä pohjalta voisi arvella että konevalinnalla olisi voinut saada GT86:sta paremman vaikkei tehoja olisikaan nostettu.

                              En siis ole GT86:sta ajanut - mutta siis arveluna tuollainen johtopäätös.

                              Comment

                              • Ishvan
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2005
                                • 254

                                Originally posted by jva View Post
                                Allekirjoitan! Tosin en GT86:n koneen kohdalta suoraan kun en ole sitä ajanut, mutta allekirjoitan vahvasti tuon että kaksi paperilla samantehoista konetta voi ratin takana olla todella erilaisia!
                                Tämä mielipide perustuu kokemuksiin siltä ajalta kun olin tekemässä kauppaa 335i:n vaihdosta 911:sta. Bemarin kolmilitrainen turbo on paperilla suunnilleen samaa luokkaa/ hiukan tehottomampi kuin eri Carrera-versioiden koneet. Kun ratin takaa asiaa tunnustelee niin Bemarin kone tuntuu antavan paukkua enemmän ja ennenkaikkea vaivattomammin kuin Porschen koneen eri versiot..jotka heräävät oikeasti henkiin vasta siellä 4000+ kierroksilla.. toki sitten se Bemarin turbopata alkaa hiukan puolestaan sammumaan siellä missä Possun koneet vasta heräävät, mutta jos puhutaan tieliikennekäytöstä niin kone joka antaa kunnolla paukkua jo 1300r/min alkaen on ihan eri mylly kuin 4000+ heräävä kone.

                                No, esimerkki ei siis suoraan viittaa GT86:seen, mutta konkretisoi mielestäni hyvin sitä miten erilaisia kaksi paperilla samanlaiselta vaikuttavaa myllyä voi olla. Jos ajaisin sokkona 911 Carreraa (996 tai 997), Cayman S:ää ja 335i:tä niin todennäköisesti arvioni olisi että 335i on tehokkain kone tuosta joukosta - vaikkei se sitä siis ole..vaan lähinnä päinvastoin.

                                Eli siltä pohjalta voisi arvella että konevalinnalla olisi voinut saada GT86:sta paremman vaikkei tehoja olisikaan nostettu.

                                En siis ole GT86:sta ajanut - mutta siis arveluna tuollainen johtopäätös.
                                Tuo Subarun kone on nimenomaa tasaisen paksusti vetävä kone ilman mitään fiilistä. Mielestäni tuohon kuuluisi kovaa ja korkealta kiekuva vapari eikä mikään tasaisesti "vääntävä" fiiliksen tappaja. Semmoinen mukava fiiliksen muuttaja kuin esim. Hondan reilussa 5000rpm:ssä liftille hyppäävä vapari, joka vetää kokoajan kasvavalla innolla sinne ~8500:rpm olevalle rajottajalle.

                                Auto muuttuisi luonteeltaan kerttaheitolla oikeaan suuntaan.
                                Last edited by Ishvan; 02-09-2012, 16:10.
                                -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎