Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toyota GT86

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1419

    Originally posted by Ishvan View Post
    Tuo Subarun kone on nimenomaa tasaisen paksusti vetävä kone ilman mitään fiilistä. Mielestäni tuohon kuuluisi kovaa ja korkealta kiekuva vapari eikä mikään tasaisesti "vääntävä" fiiliksen tappaja. Semmoinen mukava fiiliksen muuttaja kuin esim. Hondan reilussa 5000rpm:ssä liftille hyppäävä vapari, joka vetää kokoajan kasvavalla innolla sinne ~8500:rpm olevalle rajottajalle.

    Auto muuttuisi luonteeltaan kerttaheitolla oikeaan suuntaan.
    No, en tiedä..ehkä mun makuun siihen sopisi enemminkin joku sopiva ahdettu mylly - ainakin kun jos auton pääasiallinen käyttö on tieliikenteessä. Se on vähän sama kuin noiden Possujen kanssa - kyllä niistä iloa irtoaa kun polkee kunnolla, mutta se oli vaan niin moninverroin "vaivattomampaa" 335i:llä se ilon irtoaminen kun se löytyy sieltä heti ilman että tarvitsee konetta huudattaa sinne ylärekisteriin. Totta siitäkin iloa irtoaa, mutta siinä pitää aina vähän katsoa koska sen ilon voi fiksusti ottaa irti..335i:n kanssa se oli paljon helpompaa
    No, se on tietysti suhteellista tuo, kyllähän nuo 3.4 ja 3.6l bokserit paukkua antaa jo alhaaltakin useimpiin liikenteessä kulkeviin autoihin nähden - mutta 335i vaan oli

    Comment

    • Ishvan
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 254

      Originally posted by jva View Post
      No, en tiedä..ehkä mun makuun siihen sopisi enemminkin joku sopiva ahdettu mylly - ainakin kun jos auton pääasiallinen käyttö on tieliikenteessä. Se on vähän sama kuin noiden Possujen kanssa - kyllä niistä iloa irtoaa kun polkee kunnolla, mutta se oli vaan niin moninverroin "vaivattomampaa" 335i:llä se ilon irtoaminen kun se löytyy sieltä heti ilman että tarvitsee konetta huudattaa sinne ylärekisteriin. Totta siitäkin iloa irtoaa, mutta siinä pitää aina vähän katsoa koska sen ilon voi fiksusti ottaa irti..335i:n kanssa se oli paljon helpompaa
      No, se on tietysti suhteellista tuo, kyllähän nuo 3.4 ja 3.6l bokserit paukkua antaa jo alhaaltakin useimpiin liikenteessä kulkeviin autoihin nähden - mutta 335i vaan oli
      Mielipide-asioita . Itse olen vankkumaton korkealle kiertävän vaparin kannattaja puhuttaessa fiiliksestä. Vaununvetovehkeet vääntöineen sitten erikseen .
      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        Originally posted by [BMW] View Post
        Selkeesti näkee että tälläkin foorumilla auto kiinnostaa vaikka harva sitä pystyy myöntämäänkään, yritetään etsiä puutteita tosissaan että saadan auto näyttämään huonolta. Toki tehoa varmaan sais olla se 50hv enempi niin olis ripeämpi kiihtymään, mutta kyllähän tuohonkin viri osaa keksivät. Subarun bokseri on oikein mukava moottori ja 200hv tuon kokoisesta moottorista on hyvin. Kyllä minulle kelpaisi molemmat versiot, onhan ne aika räväkän näköisiä saksalaisten vieressä mutta niin pitääkin. Ohjaamo on mielestäni modernin hillity ja autohan on jopa käytännöllinen kun siitä saa takapenkit kaadettua. Mitähän aikoja tuo vetää sitten 60-120 taikka 80-120. Saattaa olla ihan mukavan ripeä välityksien ansiosta.
        Kyllähän kaikki automerkit itseäni kiinnostaa henkilökohtaisesti, varsinkin vähän erikoisemmat mallit esim. GT86.

        Mutta ei mun tarvitse tosissaan etsiä autosta puutteita, eikä tarvitse edes koeajaa tai muutakaan. Tämä urheiluautoksi rinnastettava on moottorin vuoksi kaukana urheiluautosta, johan tästä tulee moottoritien rampissa molemmilta puolilta tavallisia perheautoja ohi naputtavan diisselin voimin. Eli tehoahan saisi olla ainakin 100hp enemmän, kun auto ei kuitenkaan mitään 700kg paina.

        Auton muotoilu noin niinkun lähtökohtaisesti on ihan hieno, mutta luonnossa auto näyttää niin surkuhupaisalta että en tiedä toista. Todella halvan näköinen joka kulmasta katsottuna, takapää kruunaa kaiken. Kysympä vaan että mitä vittua? Ihan kun olisi motonetin osilla kasaan parsittu, äänenvaimentajatkin on suoraan motonetin hyllystä.

        50 000€ on niin paljon rahaa, että jos sellainen summa tarvitsisi hassata autoon niin ei se todellakaan olisi Toyota. En hiljaa mielessäni saa tästä millään 50k hintaista urheiluautoa, siihen rahaan voi kyllä odottaa jo autolta enemmän kun 4 pyörää, ratti ja halvan näköinen koppa ympärillä.

        Taitaa 50k rahaan melkein jo saada vähän ajetun, alle vuoden vanhan 370Z:n. Molemmat hyvin pitkälti samantyylisiä autoja. Ei kauaa tarvitse valintaa miettiä.

        Comment

        • jva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1419

          Originally posted by Micce///M View Post
          Auton muotoilu noin niinkun lähtökohtaisesti on ihan hieno, mutta luonnossa auto näyttää niin surkuhupaisalta että en tiedä toista. Todella halvan näköinen joka kulmasta katsottuna, takapää kruunaa kaiken.
          Nyt kun tuollaista GT86:sta on tuossa liikkuessaan aika usein nähnyt niin mulle tulee siitä koko ajan vaan vahvemmin ja vahvemmin mieleen Hyundai Coupe.. ja sanotaan mitä sanotaan niin se ei ole eduksi autolle jota koitetaan markkinoida urheiluautona..

          Comment

          • Juhaska
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 3983
            • Suomi

            Viimeksi näin paljon keskustelua aikaiseksi saanut auto ja "ei bmw", taisi olla se turbo volvo, jonka perässä ei M5 pysynyt, muutama vuosi sitten...

            Ei herneitä sitten, jatkakaa minun puolesta, vaikka sata sivua lisää.
            ex. e39 540i vm-98, ex. audi S8 vm-01. ex. Saab 9-5 aero 2.3t sportcombi vm-05 RE85 stage 5+

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7397
              • Oulu

              Originally posted by Ishvan View Post
              Tuo Subarun kone on nimenomaa tasaisen paksusti vetävä kone ilman mitään fiilistä.
              Tuo ei kyllä hyvältä kuulosta, mutta se on totta että moottoreissa on hurjasti eroja tuon luonteen suhteen vaikka tehot oliskin samalla tasolla.

              Originally posted by Micce///M View Post
              Taitaa 50k rahaan melkein jo saada vähän ajetun, alle vuoden vanhan 370Z:n. Molemmat hyvin pitkälti samantyylisiä autoja. Ei kauaa tarvitse valintaa miettiä.
              Siinähän se on, että makuja on vaan niin monia näissäkin asioissa. Sen tiedän että kaveri joka osti tuon GT86:n nyt tuskin on uhrannut sekuntiakaan ajatusta 370Z:n hankkimisen suhteen. Sen verran eri filosofian autojahan noi selvästi silti on. Pitää toki kysäistä mitä hän ajattelee tuosta Nissanista, jos ens viikonloppuna pääsisin tuota GT86:stä tyyppään.

              Itellä taas tilanne vois olla erilainen, mutta sitä ei kannata edes miettiä kun ei ole rahat kädessä ostamassa. Toivoisin kyllä että joku instanssi kehtais tehdä vertailun jossa ois GT86 ja E82 125i Coupé.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 02-09-2012, 17:30.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • jva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1419

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Siinähän se on, että makuja on vaan niin monia näissäkin asioissa. Sen tiedän että kaveri joka osti tuon GT86:n nyt tuskin on uhrannut sekuntiakaan ajatusta 370Z:n hankkimisen suhteen.
                Kyllähän se näin ehdottomasti on että makuja ja mieltymyksiä on monia, eikä sitä oikein toinen voi sanoa että jonkun toisen maku on "väärä".
                Ja onhan tuossa sekin että samalla rahalla saa UUDEN GT86:n tai käytetyn 370Z:n. Uuden ostaminen on kuitenkin jo sinällään sellainen prosessi ja kokemus lisävarusteiden, värien jne miettimisineen, uuden auton luovutuksen odotuksineen ja lopulta luovutuksineen ja ensimmäisine kilsoineen. Taloudellisesti ajatellen käytetty on aina järkevämpi - mutta kaikelle ei voi laskea hintaa. Muistan edelleen kun itse ostin E92 335i:n uutena. Se oli mieleenpainuva kokemus, koska se oli ensimmäinen "kunnon auto" jonka pystyin uutena ostamaan. Kyllä se kokemus oli - ja jopa se reilun 9kk:n odotus että auto saadaan maahan ja luovutukseen oli mieleenpainuvaa aikaa..ensi kilsat muistan varmasti aina. Ne on juttuja joille ei vain voi laskea hintaa.

                Comment

                • Micce///M
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2008
                  • 3552
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by jva View Post
                  Kyllähän se näin ehdottomasti on että makuja ja mieltymyksiä on monia, eikä sitä oikein toinen voi sanoa että jonkun toisen maku on "väärä".
                  Ja onhan tuossa sekin että samalla rahalla saa UUDEN GT86:n tai käytetyn 370Z:n. Uuden ostaminen on kuitenkin jo sinällään sellainen prosessi ja kokemus lisävarusteiden, värien jne miettimisineen, uuden auton luovutuksen odotuksineen ja lopulta luovutuksineen ja ensimmäisine kilsoineen. Taloudellisesti ajatellen käytetty on aina järkevämpi - mutta kaikelle ei voi laskea hintaa. Muistan edelleen kun itse ostin E92 335i:n uutena. Se oli mieleenpainuva kokemus, koska se oli ensimmäinen "kunnon auto" jonka pystyin uutena ostamaan. Kyllä se kokemus oli - ja jopa se reilun 9kk:n odotus että auto saadaan maahan ja luovutukseen oli mieleenpainuvaa aikaa..ensi kilsat muistan varmasti aina. Ne on juttuja joille ei vain voi laskea hintaa.
                  Tottahan tämä on. Enkä minä sillä kirjoittanutkaan, kun eihän uutta ja käytettyä voi verrata keskenään. Uusi pakasta vedetty on aina uusi, ja juuri sellainen kun asiakas haluaa. Naarmuton, lommoton ja täyden takuun omaava ajokki.

                  Oikeastaan sen takia toi vertauksen esille tuohon 370Z, että mitä kaikkea sillä reilulla 50k hinnalla saa. Alle vuoden vanha 370Z on kuitenkin vielä lähes uusi ja takuutakin on jäljellä. Kuntokin pitäisi olla uutta vastaava vielä. Mutta kokenut jo ison arvon tiputuksen.

                  Comment

                  • Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

                    Originally posted by Micce///M View Post
                    Oikeastaan sen takia toi vertauksen esille tuohon 370Z, että mitä kaikkea sillä reilulla 50k hinnalla saa. Alle vuoden vanha 370Z on kuitenkin vielä lähes uusi ja takuutakin on jäljellä. Kuntokin pitäisi olla uutta vastaava vielä. Mutta kokenut jo ison arvon tiputuksen.
                    Ite ajattelisin varmaan just näin, mutta GT86 uutena oli kuitenkin alennuksineen selvästi alle 50k mikä myös varmasti vaikuttaa.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      Originally posted by Micce///M View Post
                      Oikeastaan sen takia toi vertauksen esille tuohon 370Z, että mitä kaikkea sillä reilulla 50k hinnalla saa. Alle vuoden vanha 370Z on kuitenkin vielä lähes uusi ja takuutakin on jäljellä. Kuntokin pitäisi olla uutta vastaava vielä. Mutta kokenut jo ison arvon tiputuksen.
                      Joo, ymmärrän hyvin pointtisi - ja valitsisin itse ehdottomasti 370Z:n käytettynä uuden GT86:n sijaan..aivan ehdottomasti.
                      Jos tuossa tilanteessa valitsee sen uuden tilaamisen, niin silloin sen uuden pitää olla todella JUURI SE malli mikä saa fiilikset todella nousemaan! Mun kohdalla tilanne oli se, että kun näin ensimmäiset kuvat E92:sta, tiesin heti ensimmäisestä kuvasta samantien että TUON auton tahdon! Seuraavana päivänä otin yhteyttä lähimpään BMW-liikkeeseen ja kysyin koska myynti alkaa. Alustava tilauskin sitten tehtiin jo ennenkuin myynti Suomessa oli edes alkanut - ja hinnatkin olivat tarkkudeltaan "suurinpiirtein" siinä vaiheessa. En siis edes nähnyt autoa kuin kuvissa, saati että olisin koskaan koeajanut sellaista ennen tilauspäätöstä..jotta sellaisen kaupan tekee, on auton TODELLA tehtävä vaikutus - kuten E92 tuolloin teki. Olisihan silloin senkin hinnalla saanut vaikka mitä "parempaa" jos olisi valinnut 1-4v ikäisistä käytetyistä. E92 on ainoa auto tähän mennessä joka meikäläiseen on tehnyt samanlaisen säväyksen.

                      Comment

                      • Squamish
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 260
                        • HEL

                        Jos katsoitte tuon Chris Harrisin videon, niin siitä käy ilmi aika selvästi, että 370Z sekoaa askeleissaan, kun aletaan ajamaan vähän vauhdikkaammin. Siinä on yksi merkittävä ero Toyotan ja Nissanin välillä. Riippuu sitten kuskista, että antaako tuollaiselle tekijälle arvoa vai ei.
                        Byrokratian motto: älä tee mitään ensimmäistä kertaa

                        Comment

                        • jva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1419

                          Originally posted by Squamish View Post
                          Jos katsoitte tuon Chris Harrisin videon, niin siitä käy ilmi aika selvästi, että 370Z sekoaa askeleissaan, kun aletaan ajamaan vähän vauhdikkaammin. Siinä on yksi merkittävä ero Toyotan ja Nissanin välillä. Riippuu sitten kuskista, että antaako tuollaiselle tekijälle arvoa vai ei.
                          No juu, todellakin riippuu sekä kuskista että käytöstä..
                          99% noiden, kuten muidenkin urheiluautojen ostajista ei aja koskaan radalla tai ajavat siellä vain satunnaisesti..eli lähes koko käyttö on tieliikennekäyttöä. 370Z ei taatusti "sekoa askeleissaan" siinä käytössä..ja jos ajetaan radalla niin tuskin sekoaa sielläkään, koska suurin osa urheiluautojen omistajista ei taitojensa puolesta pääse lähellekään autonsa rajoja.

                          Tässäkin keskustelussa sorrumme oikeastaan jokainen arvioimaan autojen ajettavuutta ikäänkuin olisimme ammattikisakuskeja ja pystyisimme viemään näitä autoja niiden äärirajoille..

                          Tosiasia on että 370Z:n (ja myös GT86:n) ajettavuus on sellaista luokkaa, että hyvin harva meistä sitä pystyy oikeasti mittaamaan niiden rajoilla..

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7397
                            • Oulu

                            Originally posted by jva View Post
                            No juu, todellakin riippuu sekä kuskista että käytöstä..
                            99% noiden, kuten muidenkin urheiluautojen ostajista ei aja koskaan radalla tai ajavat siellä vain satunnaisesti..eli lähes koko käyttö on tieliikennekäyttöä.
                            Eihän Chris Harriskaan ajanut radalla tuossa testissä jos nyt yhtään oikein muistan.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • jva
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1419

                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Eihän Chris Harriskaan ajanut radalla tuossa testissä jos nyt yhtään oikein muistan.
                              No..jos tieliikenteessä saa 370Z:n ajo-ominaisuudet loppumaan niin sitten mennään kyllä kaukana laillisten nopeuksien yläpuolella

                              Mutta vakavasti puhuen olen kyllä vahvasti sitä mieltä hyvin harva meistä pystyy taitojensa puolesta urheiluautoilla..tai edes GT86:lla ajamaan siten että auton ominaisuuksien rajat rajoittaisivat menoa. Tieltä ulos niitä kyllä saadaan varmaan yksi jos toinenkin, mutta silloin on loppunut kuskin ominaisuudet - ei auton
                              Tarkoitan siis sitä että ehkä kuitenkin vähän liikaa takerrumme näissä arvioissa asioihin joita emme koskaan pystyisi todentamaan tai kokemaan itse siellä ratin takana millään tavoin.

                              Comment

                              • Petri.Kekkonen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 7397
                                • Oulu

                                Originally posted by jva View Post
                                Mutta vakavasti puhuen olen kyllä vahvasti sitä mieltä hyvin harva meistä pystyy taitojensa puolesta urheiluautoilla..tai edes GT86:lla ajamaan siten että auton ominaisuuksien rajat rajoittaisivat menoa.
                                No en minä ainakaan jos nyt jostain Chris Harrisin testin tyyppisestä mutkatiestä puhutaan, mutta kyllähän liikenteessäkin kuka tahansa voi vetää jonkun motarin 180/270° rampin suunnilleen sallituilla nopeuksilla pidon rajalla ajaen jos haluaa ja varmaan siinäkin jo voi tulla jotain eroja esiin. GT86:ssahan on ymmärtääkseni tahallaan valittu kapea rengastus jotta luistoja voi saada asfaltillakin aikaan ilman älytöntä vauhtia ja tehoa. 370Z en ole myöskään ajanut, joten hyvä näistä nyt on kirjoittaa, mutta kuvittelen että se on taas hiukan eri filosofialla tehty auto eikä painonsäätö tai kapea rengastus ole varmaan ollut niin tärkeitä juttuja.

                                Originally posted by jva View Post
                                Tarkoitan siis sitä että ehkä kuitenkin vähän liikaa takerrumme näissä arvioissa asioihin joita emme koskaan pystyisi todentamaan tai kokemaan itse siellä ratin takana millään tavoin.
                                Tämähän on kaikkien hyvien nettikeskuteluiden perusidea.
                                Last edited by Petri.Kekkonen; 03-09-2012, 17:33.
                                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎