todella jäätävä tarina. Tässä olisi kyllä ollut käyttöä ammattimaiselle reklamaatiokäsittelijälle ja viestinnän vahvalle osaajalle. Ottamatta kantaa siihen, mitä on paikan päällä tapahtunut ja sanottu (koska en ole paikalla ollut), niin täällä foorumilla mäkemäni viestintä yrityksen puolelta on ollut syvää myötähäpeää herättävää.
Tässä on minun mielestäni hyvä esimerkki siitä viestinnästä, miten ei tosiaan kuuluisi toimia.
Itse otin heti siinä vaiheessa kun harrastus laajeni "yrittämiseksi", ainakin siinä muodossa että tarvittiin asiakaspalvelua, yritykselle oman nimimerkin foorumille.
- Yrityksen nimimerkillä tarjoillaan sitä perseen nuolentaa ja kermakakkuja hopeavadilla vaikka kuinka ottaisi vaikeaa.
- Omalla nimimerkillä sai sitten homostella ja kertoa kaikki pirkkamies vitsit.
Niin en mä tällä muuta, mutta tuntuu tässä toiminnassa menevän nämä roolit vähän päälekkäin ja sekaisin.
Mutta se ei paljon painaa tääläpäin kun en valittavasti ota paineeta tästä asiasta. Päinvastoin.
Ootko koskaan kuullu semmosta että "asiakas on aina oikeassa"?
Mä oon tehny moottorinohjauksia ihan harrastuksena 7v, mutta kun toisen omistamaan autoon tekee jotain niin se tehdään omistajan toiveiden mukaan, eikä oman mielen mukaan.
Sellaisella asenteella oon pärjänny ja uskon että pärjään pitkään vaikkei tästä ehkä koskaan ns. leipäänsä saisi. Sulla on vähän väärä näkökulma, vaikka olisitkin oikeassa. Asioiden hoitaminen kunnolla loppuun asti pitäisi olla yrittäjän tärkein asia.
Tyytyväinen asiakas tuo kolme uutta. Pettynyt asiakas vie kymmenen vanhaa...
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Ootko koskaan kuullu semmosta että "asiakas on aina oikeassa"?
Mä oon tehny moottorinohjauksia ihan harrastuksena 7v, mutta kun toisen omistamaan autoon tekee jotain niin se tehdään omistajan toiveiden mukaan, eikä oman mielen mukaan.
Sellaisella asenteella oon pärjänny ja uskon että pärjään pitkään vaikkei tästä ehkä koskaan ns. leipäänsä saisi. Sulla on vähän väärä näkökulma, vaikka olisitkin oikeassa. Asioiden hoitaminen kunnolla loppuun asti pitäisi olla yrittäjän tärkein asia.
Tyytyväinen asiakas tuo kolme uutta. Pettynyt asiakas vie kymmenen vanhaa...
eräällä pajalla kysytään jopa saako asentaja aukasta hanska lokeron jotta hän voi leimata huoltokirjan. no jokainen käsittelee toisten omaisuutta miten haluaa. yleensä vain ensinmäisen ja viimeisen kerran.
Täällä ei kuules Niko ole ketään muuta sanojen vääristelijää ja paskan puhujaa kuin sinä ja senhän täällä foorumillakin tietää jo varmasti kaikki toivottavasti.
Taitaa olla jo suht hiljaista Hyvinkään pajallasi?
Ja hyvää huomenta kaikkille.
Ai ollaanko ihan etunimi suhteessa? En valitettavasti muista sinun, pahoittelen.
Lopunlopuksi kyse on törkein pienestä painaumasta mitä on nyt korjattu kun kerran asennus vaiheessa itse ja herra itse emme saannut se lista oikeaan asentoon.
liitteessä on pieni teaseri, ennen ja jälkeen. Kymmenenessä vuodessa olen kenties muutamia kertoja kuullut "asiakas on aina oikeassa" lause. Ja mokia on tullut muutamia kuten kaikille. Olen valitettavasti vaan sen luonetein kaveri että alasellän nuoleminen ei ole koskaan ollut lajini. Eli jos teen virhe niin minulla on oltava oikeus myös korjata sen. Se taitaa olla myös lakiteksissä mainittu, tai sitten ei. Jos asiakas tuo autonsa ilman että ollaan lyöty aika lukkoon ja oletaa että olen hänelle varmasti tutumpi Laakkosen kaltainen yritys ja vähän niin kuin saanhan auto käyttöön kun olen niin kiireilinen, niin se on vielä ok. Tässä tapauksessa minulla oli jos paljon muitakin tehtäviä sille päivällä, olisin pitänyt sanoa ettei nyt käy, minun moka. Muisitakaa toki myös että herra itsekin yhtä "ammattitaitoisesti" kun minä painoja se lista puskuriin.
Missä minulle menee sukset ristiin on että kun saadaan oliko seuraavana päivänä tai saman illalla sp että haluataan rahat takaisin kun haluataan viedä auto johunkin muualla ja että "minä tunnen näitä kuluttajansuojan juttua" ja laitetaan sen nettiin joset suostu.
Se on uhkailua. Jotkut siitä lannistuu, ja käärintyvät pieneen palloon, minä en. Päinvastoon, annan saman verran takaisin. Olisimme hyvin voinnut loppuviikolla "korjata" tilanne jos olisin saannut nähdä livenä ( ei kännykkäkameralla) ne ns törkeät vauriot mitä me molemmat emme huomaneet silloin. Mutta herra piti sen mieluisemmin "hoitaa" asiansa näin, se oli hänen valintonsa ja oikeus, kai.
Suomalaisilla kosto ja ennen kaikkea vahingonilo eivät piileskele kovin syvää pinnan alla, sen olen nyt 20v aikana jo huomattu.
Eli kyllä kuten Zoui sanoi ihan oikein. Pitäisi pystyä erottella työ ja siviili luonteensa. Se on vaikea minulle, selvästi.
Ens keskiviikkona sitten jos herra vaan suostuu astua minun kamalaa pajaan, hoidetaan asiat loppuun.
....ja vastaakseni kysymykseen onko ollut hiljainen, niin valitettavasti ei, ei ole koskaan ollut enemmän töitä. Mutta toivossa on hyvää elää, eikö niin.
ps. Otin muutamia kuvia rikkinäisestä pohjalevystä ja siihen liittyvä ilman otto kanavaan, mikä repsotti kuskinpuolellaa alaspäin ja missä näkyy ahtimen runsaasta vuodosta, ei vaan ns hikoilusta. Nämä asiat sitten ei nähtävästi paljon painaa tärkeysjärjetyksessä puskurin verrattuna. Meitä on monenlaisia...
Täällä ei kuules Niko ole ketään muuta sanojen vääristelijää ja paskan puhujaa kuin sinä ja senhän täällä foorumillakin tietää jo varmasti kaikki toivottavasti.
Ja Maniver...
Ryssittely tässä kohtaa auttaa varmasti lopputulosta ja sitä, miten nopeasti saa auton kuntoon.
Käsittämätöntä toimintaa Toki virheitä sattuu, mutta ne pystyy hoitamaan myös asiallisesti jos vain haluaa. Voi olla myös asiakkaitakin,joiden kanssa ei välttämättä niin helposti pääse sopuun, mutta tämän tapauksen kohdalla ei ainakaan asiakasta voida syyttää, etteikö olisi antanut mahdollisuutta paikata tilannetta ja on ollut erittäin kärsivällinen. En kyllä aio suositella kyseistä firmaa kenellekkään
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Tässä tapauksessa minulla oli jos paljon muitakin tehtäviä sille päivällä, olisin pitänyt sanoa ettei nyt käy, minun moka.
Sun selitykset kyllä syö mainettas jos sitä enää olikaan...
Mokat korjataan ensin, sitten vasta otetaan uudet työt.
Odotin ja oletin kyllä että olisit hoitanut asian kunnialla, olisin jopa tilannut uusia valoja sinulta, mutta taidankin tilata ne huomattavasti edullisemmin muualta.
Luulin ennen että marmoritiskillä homma ei toimi, mutta siellä sentään myönnetään ja korjataan virheet.
Ps. venäläisiltä ja karvaranteilta saa oikeasti hyvää palvelua ja työnjälkeä, sinulta ei näköjään saa kumpaakaan, kiinnostaa nyt lähinnä minkähän takia herra van Os on paennut Alankomaista tänne ikävään pohjolaan..
LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)
Siinä meillä sukset ristiin meni, että sinä et monista toistuvista yrityksistä huolimatta suostunut ensin edes näkemään mitään vikoja, vaikka kaikki muut näkivät. Ja mitään et olis asialle alkanu tekemään, vaikka sitkin pitkän aikaa ihan rauhassa yritin kanssasi selvittää.
Sitten kun lopulta tajusin sen, niin sanoin, että pakkohan asiaa on viedä jotain kautta eteenpäin. Ihan sinä itse olet tällä palstalla ja sähköposteissasi sen hyvin tuonut esille.
Jokainen nyt varmaan on nähnyt, että minä olen ihan helvetin monta mahdollisuutta antanut laittaa asia kuntoon. Jos tapahtumasta on jo puolitoista kk ja nytkin ollaan vasta siinä tilanteessa, että puskuri lojuu vielä sun nurkissa ja minä en ole ykkösprioriteetti, niin luuletko ettei sellainen ala vituttamaan. Enkä kaiken jälkeen tule uskomaan, että sinun puolelta olis tapahtunu yhtään mitään tilanteen korjaamiseksi, ellen olis tällaista juttua nostanut.
Äläkä takerru tuohon öljyvuotoon, se ei kuulu sinulle pätkääkään, eikä liity tähän tapaukseen mitenkään. Olenko sanonut, että se ei olisi minulle merkittävä asia? Kyllä se on ja sen hoidosta on jo sovittu vähän ammattimaisemman ihmisen kanssa kuin sinun. Minä tykkään pitää kyllä auton kunnossa sekä ulkoisesti, että teknisesti ja se on ihan välttämätöntä jo senkin takia, että sillä niin paljon joudun liikkumaan.
Et sinä tosiaan perseennuolija ole vaan tunaroinnin jälkeen vielä asiakkaalle kaikin tavoin vittuileva ihminen, joka sekin on hyvin tällä ja tuolla toisellakin palstalla tullut ilmi. Ihan sitä olet saanut, mitä olet tilannut. Minä en ole sinua mitenkään uhkaillut millään tavoin vaan kertonut, että jos et kerta asiaa kuntoon hoida, niin totta helvetissä tulet sen näkemään. Ilmeisesti olet liian monta kertaa päässyt pälkähästä vain sillä samalla vittuilulla minkä minulle esitit silloin, että kyllä sinäkin osaat olla hankala ja olenko varma, että haluan hoitaa asian kuluttajaneuvonnan kautta. No vastauksen olet saanut.
Ja todellakin uskallan tulla keskiviikkona pajallesi saamaan tämän paskan päätökseen. Ja JOS se puskuri on nyt asiallisessa kunnossa paikallaan, ledit toimii, kaikki liittimet kiinni mitkä kuuluu, niin lähden helpottuneena paikalta. Vitutuksen laantumiseen voi sitten mennä enemmänkin aikaa.
Ai ollaanko ihan etunimi suhteessa? En valitettavasti muista sinun, pahoittelen.
Lopunlopuksi kyse on törkein pienestä painaumasta mitä on nyt korjattu kun kerran asennus vaiheessa itse ja herra itse emme saannut se lista oikeaan asentoon.
liitteessä on pieni teaseri, ennen ja jälkeen. Kymmenenessä vuodessa olen kenties muutamia kertoja kuullut "asiakas on aina oikeassa" lause. Ja mokia on tullut muutamia kuten kaikille. Olen valitettavasti vaan sen luonetein kaveri että alasellän nuoleminen ei ole koskaan ollut lajini. Eli jos teen virhe niin minulla on oltava oikeus myös korjata sen. Se taitaa olla myös lakiteksissä mainittu, tai sitten ei. Jos asiakas tuo autonsa ilman että ollaan lyöty aika lukkoon ja oletaa että olen hänelle varmasti tutumpi Laakkosen kaltainen yritys ja vähän niin kuin saanhan auto käyttöön kun olen niin kiireilinen, niin se on vielä ok. Tässä tapauksessa minulla oli jos paljon muitakin tehtäviä sille päivällä, olisin pitänyt sanoa ettei nyt käy, minun moka. Muisitakaa toki myös että herra itsekin yhtä "ammattitaitoisesti" kun minä painoja se lista puskuriin.
Missä minulle menee sukset ristiin on että kun saadaan oliko seuraavana päivänä tai saman illalla sp että haluataan rahat takaisin kun haluataan viedä auto johunkin muualla ja että "minä tunnen näitä kuluttajansuojan juttua" ja laitetaan sen nettiin joset suostu.
Se on uhkailua. Jotkut siitä lannistuu, ja käärintyvät pieneen palloon, minä en. Päinvastoon, annan saman verran takaisin. Olisimme hyvin voinnut loppuviikolla "korjata" tilanne jos olisin saannut nähdä livenä ( ei kännykkäkameralla) ne ns törkeät vauriot mitä me molemmat emme huomaneet silloin. Mutta herra piti sen mieluisemmin "hoitaa" asiansa näin, se oli hänen valintonsa ja oikeus, kai.
Suomalaisilla kosto ja ennen kaikkea vahingonilo eivät piileskele kovin syvää pinnan alla, sen olen nyt 20v aikana jo huomattu.
Eli kyllä kuten Zoui sanoi ihan oikein. Pitäisi pystyä erottella työ ja siviili luonteensa. Se on vaikea minulle, selvästi.
Ens keskiviikkona sitten jos herra vaan suostuu astua minun kamalaa pajaan, hoidetaan asiat loppuun.
....ja vastaakseni kysymykseen onko ollut hiljainen, niin valitettavasti ei, ei ole koskaan ollut enemmän töitä. Mutta toivossa on hyvää elää, eikö niin.
ps. Otin muutamia kuvia rikkinäisestä pohjalevystä ja siihen liittyvä ilman otto kanavaan, mikä repsotti kuskinpuolellaa alaspäin ja missä näkyy ahtimen runsaasta vuodosta, ei vaan ns hikoilusta. Nämä asiat sitten ei nähtävästi paljon painaa tärkeysjärjetyksessä puskurin verrattuna. Meitä on monenlaisia...
Comment