Tuosta kostosta ja vahingonilosta vielä, eipä sitä tarvinnut paljon herran kasvoilta etsimällä etsiä, kun toin autoa puskurin irroitukseen ja hämmästyin, kun se olisi pitänytkin sovitun vastaisesti jättää sinne"pariksi kolmeksi päiväksi". Sun toteamus, että ei ole sun ongelma, tuli kyllä siihen sävyyn, että jos en olis tienny saavani pahoinpitelysyytettä, niin olis läsähtänyt.
Sama kun olit purkanut sen puskurin ja pohjapanssarin irti ja aloit selostamaan öljyvuodosta ja ahtimen mahdollisesta leviämisestä. Että kyllä sitä vahingoniloa aika helvetisti näyttää sultakin löytyvän. Varmaan suomalaiset opettaneet...
ps. Otin muutamia kuvia rikkinäisestä pohjalevystä ja siihen liittyvä ilman otto kanavaan, mikä repsotti kuskinpuolellaa alaspäin ja missä näkyy ahtimen runsaasta vuodosta, ei vaan ns hikoilusta. Nämä asiat sitten ei nähtävästi paljon painaa tärkeysjärjetyksessä puskurin verrattuna. Meitä on monenlaisia...
Jos et kerran ole mitenkään liittyväinen tähän öljyvuotoon, niin miksi vitussa sitä pitää täällä sinun toimestasi mainostaa? Miksi se sinua kiinnostaa? Oisitko kenties tarjoamassa uutta ahdinta/vaihtotyötä??
Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
ex E39 535iA -97
sekä x määrä riisikippoja
Hoida nyt se seiska kuntoon ja keskity sitten uusiin töihin, jos sulla niitä enää tämän paskan jälkeen on. Voi helvetti mihin tämäkin on taas mennyt, kehtaa vielä tämän kaiken jälkeen rääpiä naamaansa täällä, huhhuh!
Muutaman vastaavan tapauksen saanut itsekkin kokea yrittäjänä tässä internet-aikakaudessa, että asiat ei menekkään asiakkaan mielestä toivotulla tavalla syystä tai toisesta. Heti alkukantaan ollaan uhkailemassa jo kirjoittelulla asiasta internettiin ja mustamaalaamassa yritystä/henkilöä. Äkkiä se juttu johonkin keskustelupalstalle sitten ilmestyykin ja usein asioista saa luettavaksi melko yksipuolisen version. Jätetään jutun kannalta olennaisia seikkoja kertomatta (yleensä) lihoittaakseen tarinaa ja yhteisössä kun ollaan, niin porukassa juttu paisuu entisestään.
Vaan ei noita asioita omasta mielestä noin kuulu hoitaa. Viallisen tuotteen ja epäkelvon palvelun saamisesta tulisi lähettää ensimmäisenä kirjallinen reklamaatio yritykselle. Jos asiat ei tuota kautta lähde selkiytymään, on Suomessa erinomainen kuluttajasuoja, joka hoitaa näitä tapauksia. Kuluttaja-asiamies tutkii tapauksen ja kuulee molempia osapuolia ja sitä kautta pyritään saamaan ratkaisu asiaan. Tapauksen päätyttyä on omasta mielestä vasta korrektia antaa palautetta vaikka sitten julkisesti näin foorumilla, että voiko jonkun palveluita suositella jatkossa tai ei.
Lyhyesti sanottuna, ei näitä asioita kuulu täällä foorumilla tai yleensäkään internetissä ratkaista. Siitä ei synny kuin huutamista ja vittuilua puolin ja toisin ja ratkaisua tuskin saadaan aikaiseksi vaan sukset menee entistä pahemmin ristiin. Toivon mukaan puskuri ja ledit tulee ens viikolla kuntoon ja jatkossa vastaavat tapauksen hoidetaan vähän fiksummin, niin säästytään turhalta mielipahalta. Hatunnosto vielä TFV:lle, että lähti yksityisenä välikätenä hoitamaan asiaa.
ps. Otin muutamia kuvia rikkinäisestä pohjalevystä ja siihen liittyvä ilman otto kanavaan, mikä repsotti kuskinpuolellaa alaspäin ja missä näkyy ahtimen runsaasta vuodosta, ei vaan ns hikoilusta. Nämä asiat sitten ei nähtävästi paljon painaa tärkeysjärjetyksessä puskurin verrattuna. Meitä on monenlaisia...
Eli siis sun logiikalla jos pohjapanssarissa esiintty öljyä ja ahdin vuotaa, niin voit vetää rukarilla auton maalipinnan pohjamaaleille saakka, kirveellä katosta läpi jne? Olet kyllä uskomattoman tyhmä.
Miks sä sytytit Bemarin palaa?
En löydä enää sun luo
Teitkö sä tän tahallaan?
Nyt kaikki palaa.
Luin eilen tän topicin läpi, ja totean vain yhden asian tähän. Itsekin joskus reklamaatioita tehneenä, eikä aina niin ole onnistunut asioimaan niin sivistyneesti joka intiaanin kanssa. Neuvo kuuluu:
Ei kannata heittää koko ajan bensaa liekkeihin.
Miksikö? Kun nyt kyseessä on tommonen rahallisesti aika pieni vahinko, vaikkakin ikävä (ja ymmärrän sen), niin jatkuva meuhkaaminen täällä julkisesti ei luonnollisestikaan asiaa edistä. Itse näen sen niin, että asia on hoidettu päin helvettiä kyllä, mutta en varmaan olisi lähtenyt tähän vittuilu/kärjistys karnevaaliin tällä foorumilla. Raportoiden joka ikisestä käänteestä tai toisen tekemisestä tai tekemättä jättämisestä.
Oma tyyli on hoitaa tämmöset asiat suoraan asianomistajan kanssa, ja jos ei hyvällä niin sitten vähemmän hyvällä. Lopulta yleensä löytyy ratkaisut kuitenkin. Tappelemalla koko ajan vain lisää se homma ei siitä tokene, ikinä.
Äkkiä se juttu johonkin keskustelupalstalle sitten ilmestyykin ja usein asioista saa luettavaksi melko yksipuolisen version.
Niinhän noissa yleensä käy, siksipä tämä juttu onkin kovin merkillinen kun yrittäjä tuntuu lähinnä vahvistavan asiakkaan kertomuksen mutta ei piittaa koko asiasta juuri lainkaan.
Tietänet itsekin, ettei kuluttajasuoja auttaisi. Se ei voi antaa sitovaa määräystä tai sakkoa, se antaa vain suosituksia joilla yrittäjän ei ole pakko noudattaa. Ja tuossakin menee 1,5 vuotta.
Korostetaanpa nyt oikein sitä seikkaa, että minä en todellakaan ensimmäisenä ollut uhkailemassa yhtään millään. Yritin selvittää asiaa ja antaa yrittäjän hoitaa asia kuntoon. Mutta jos kerran mitään vastaantuloa ei ole nähtävissä, niin kuin sen tuolta aiemmista viesteistä voi todeta, niin mitä helvettiä sitä tekee, nielee vaan kaiken vai?
No en todellakaan, nimenomaan sen jälkeen, kun selväksi kävi että yrittäjän puolelta ei olla valmiita muuhun kuin kokeilemaan uusia ledejä ja ohittaen kaiken muun, niin tein selväksi että asia ei tähän jää. Nimenomaan siksi toin asian tänne, että jos itse olisin vastaavan jutun nähnyt etukäteen olisi koko kärsimysnäytelmä jäänyt osaltani väliin. Siksi on erittäin hyvä, tällaisesta toiminnasta informoidaan.
Ja se vielä, että tässä tapauksessa ei todellakaan olisi tapahtunut mitään, jollen asiaa olisi vienyt montaa kautta eteenpäin. Ja helvetin vaikeaa ollut silti.
Korostetaanpa nyt oikein sitä seikkaa, että minä en todellakaan ensimmäisenä ollut uhkailemassa yhtään millään. Yritin selvittää asiaa ja antaa yrittäjän hoitaa asia kuntoon. Mutta jos kerran mitään vastaantuloa ei ole nähtävissä, niin kuin sen tuolta aiemmista viesteistä voi todeta, niin mitä helvettiä sitä tekee, nielee vaan kaiken vai?
No en todellakaan, nimenomaan sen jälkeen, kun selväksi kävi että yrittäjän puolelta ei olla valmiita muuhun kuin kokeilemaan uusia ledejä ja ohittaen kaiken muun, niin tein selväksi että asia ei tähän jää. Nimenomaan siksi toin asian tänne, että jos itse olisin vastaavan jutun nähnyt etukäteen olisi koko kärsimysnäytelmä jäänyt osaltani väliin. Siksi on erittäin hyvä, tällaisesta toiminnasta informoidaan.
Ja se vielä, että tässä tapauksessa ei todellakaan olisi tapahtunut mitään, jollen asiaa olisi vienyt montaa kautta eteenpäin. Ja helvetin vaikeaa ollut silti.
No jos muu ei auta, niin otamme osat mukaan ja laitamme ne paikoilleen minun tallissa. Säästyy kumminkin aikaa/vaivaa. Ei noiden kunnolla paikalleen laitto ole rakettitiedettä. UGH.
E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.
Comment