Originally posted by |parsakaali|
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II
Collapse
X
-
BMW 320i e46 Turussa
Terveiset Audiclubista,
Kävin koeajamassa tämän turun 320i:n
Tiedän, että uusia autoja saa autokaupasta, mutta tässä oli aikalailla € laitettava, jos haluaa hienon. Ruostekohtia oli konepellin alla, alalistoissa ja ovien alaosissa. Tuulilasi oli halki alareunasta pitkältä matkalta, mutta oli mennyt katsastuksessa läpi. Sisusta oli ihan siistissä kunnossa, joku tökerö handsfree/puhelinpaikka oli tosin aseteltu sisustaan. Pahinta oli suht kova jurnutus perästä, kun ajoi tasaista vauhtia. Lisäksi perä lonksahti, kun laittoi vaihteen silmään ja vedon päälle. Autoliike oli ei-suomalais-lähtöinen, mutta todella asiallisia kavereita
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostJa seiskoissa ei vai?
Volvosta esim se, että oikeastaan mitkään sähköosat eivät ole keskenään vaihdettavia niin, että toimisvat kunnolla tai ollenkaan.Last edited by |parsakaali|; 04-10-2013, 20:34.
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostNo jos ihan halvimman ostat niin voi yllättää toki, mutta kokemuksia on molemmista autoista ja Volvon kulut ihan yllättivät. Toki tiesin V70 korisen tyyppivikoja, mutta....
Volvosta esim se, että oikeastaan mitkään sähköosat eivät ole keskenään vaihdettavia niin, että toimisvat kunnolla tai ollenkaan.
Nooh... Kai kaikesta löytyy paskaa yksilöä ja hyvää yksilöä. Jos sulla oli paska Volvo ja harvinaisen hyvä seiska. Rockfordin kirottu yksilö toki saattaa vaikuttaa meikäläisen ennakkoluuloihin.
Originally posted by Audiowille View PostTerveiset Audiclubista,
Kävin koeajamassa tämän turun 320i:n
Tiedän, että uusia autoja saa autokaupasta, mutta tässä oli aikalailla € laitettava, jos haluaa hienon. Ruostekohtia oli konepellin alla, alalistoissa ja ovien alaosissa. Tuulilasi oli halki alareunasta pitkältä matkalta, mutta oli mennyt katsastuksessa läpi. Sisusta oli ihan siistissä kunnossa, joku tökerö handsfree/puhelinpaikka oli tosin aseteltu sisustaan. Pahinta oli suht kova jurnutus perästä, kun ajoi tasaista vauhtia. Lisäksi perä lonksahti, kun laittoi vaihteen silmään ja vedon päälle. Autoliike oli ei-suomalais-lähtöinen, mutta todella asiallisia kavereitaLast edited by GameOver; 05-10-2013, 08:22.-25 Toyota Proace City Verso
-23 Nissan Leaf
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Avovaimo tykkää Volvoista, joten kokemusta on S40, C70 ja nyt V70. S40 oli yli 100tkm ja n. 10 vuotta - ei mitään ihmeellistä tai kallista vikaa koko aikana. Pakoputki alkoi tulla loppuunsa. C70 ostaessa oli abs boksi rikki, juotettiin 2v. takuulla liikkeessä n. 200e. Muuten ei ihmeitä (ja ainoa auto aikoihin josta saatiin enemmän mitä maksettiin...). V70 on tuore hankinta. 280tkm ajettu ja täysin ruosteeton pelleiltään ja pohjastakin kokolailla. Ihan hyvin 13 vuotiaalle (ekoja MKII malleja). Saa nähdä mitä vikoja siihen sitten ajan kanssa tulee jos tulee.
Mun viimeisin BMW oli E34 540ia ja se oli jatkuvasti rikki jostain kohtaa. Puolessa vuodessa 2te korjauksiin. Meni sittemmin foorumilaiselle purkuun... Mitään en vissiin oppinut, kun on taas BMW hakusessa.Tuntuu vaan vaikealta löytää sopivaa.
Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostAvovaimo tykkää Volvoista, joten kokemusta on S40, C70 ja nyt V70. S40 oli yli 100tkm ja n. 10 vuotta - ei mitään ihmeellistä tai kallista vikaa koko aikana. Pakoputki alkoi tulla loppuunsa. C70 ostaessa oli abs boksi rikki, juotettiin 2v. takuulla liikkeessä n. 200e. Muuten ei ihmeitä (ja ainoa auto aikoihin josta saatiin enemmän mitä maksettiin...). V70 on tuore hankinta. 280tkm ajettu ja täysin ruosteeton pelleiltään ja pohjastakin kokolailla. Ihan hyvin 13 vuotiaalle (ekoja MKII malleja). Saa nähdä mitä vikoja siihen sitten ajan kanssa tulee jos tulee.
Mun viimeisin BMW oli E34 540ia ja se oli jatkuvasti rikki jostain kohtaa. Puolessa vuodessa 2te korjauksiin. Meni sittemmin foorumilaiselle purkuun... Mitään en vissiin oppinut, kun on taas BMW hakusessa.Tuntuu vaan vaikealta löytää sopivaa.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Susiraja View PostE36 M3 cabrion ostaminen taitaa muodostua kohtalaisen haastavaksi nyt kun edellinen kesäauto meni uudelle omistajalle. Tarjontaa vähän ja oma aikataulu ei hirveästi antaisi periksi lähteä Ruotsista tai Saksasta etsimään.M3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
-
Työkaverilla joku uudempi volvo, tai siis oli kunnes tuli mitta täyteen. En tiedä mikä malli mutta farmari ja diiseli.
Kolmen vuoden aikana ollut kaikkea vikaa vaikka kuinka, päällimmäisenä muistan olleen joku piirilevy vika. Volvo ei suostunut sitä vaihtaa takuun piikkiin. Uusi joku ohjain plus työt olis ollut n.3ke. Toinen harmittava vika oli ajovalot. Vetivät todella herkästi kunnolliseen paksuun huuruun. Xenonit kun ei paljon lämmitä umpiota niin ei valoista ollut juurikaan hyötyä. Kahteen kertaan siihen vaihdettiin ihan uudet alkuperäiset umpiot. Eikä auttanut.
Kerran kyydissä olleena ei myöskään sisusta vakuuttanut. Jopa e30ssä laadukkaampi sisustus ja ilme.
Ei kyllä tarvitse koskaan vollea edes harkita.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostKerran kyydissä olleena ei myöskään sisusta vakuuttanut. Jopa e30ssä laadukkaampi sisustus ja ilme.
Ei kyllä tarvitse koskaan vollea edes harkita.Suosittelen vahvasti pientä kierrosta autoliikkeissä uusia kulkineita tutkien. Jutellaan sitten uudestaan sisustan laadukkuudesta
. Jokaisessa Kian kipossakin on laatuvaikutelma parempi, kuin jossakin perus E30:ssa.
Last edited by Ishvan; 05-10-2013, 09:44.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View Post1, 2, vai 3-korisen V70:n? Valaise ihmeessä mitkä on moisia tyyppivikoja? Tää nyt kuulostaa jälleen Volvon puolustuspuheelta mutta oon oikeesti hämmästynyt. Sillä Itellä on lähinnä positiivisia kokemuksia. Mitä on nuo sähköosat mitä pitäisi saada vaihdettua keskenään? Kun tuo nyt oli vähän leviästi määritelty.
Nooh... Kai kaikesta löytyy paskaa yksilöä ja hyvää yksilöä. Jos sulla oli paska Volvo ja harvinaisen hyvä seiska. Rockfordin kirottu yksilö toki saattaa vaikuttaa meikäläisen ennakkoluuloihin.
Noitahan on nettiauto pullollaan onneksi. Nuo penkit on mun mielestä kyllä kaukana siisteistä ainakin kuvien perusteella. Kusi-/persehikiläikkiä täynnä. Ja kaiken lisäksi jäätävän väriset. Ei tietty käytettyä ostaessa pääse välttämättä valitsemaan...
Ykköskorinen V70 on vielä luja, mutta 2 korinen on jo heikompi. Esim radiota ei voi vaihtaa toisesta, siten että saat ratin napit pelaamaan, tuurilla saattaa sattua sellainen missä osa pelaa. Kaasuläppäkotelo, vetarien sisänivelet, abs boksi, keskuselektroniikka boksi, mittaristo, manuaalin vauhtipyörä yms. Ovat herkästi särkyviä osa ja netistä löytyy yllättävän paljon tietoa. Kaikki sähkölaitteet on ohjelmoitava liikkeessä, jotta ne saa toimimaan. Käytetyt ei käy keskenään ristiin ja uudet eivät käsittääkseni toimi ollenkaan mikäli niitä ei ohjelmoida. Ohjelmointia ei voi itse suorittaa, koska tiedot on ostettavissa Volvolta yksitellen ja sinne vaaditaan korjaamo tunnukset (merkkiliike). Eli ei ole samanlainen koodaaminen kysessä kuin esim bemarissa. Nämä kaikki ominaisuudet tulivat kakkos korin myötä. Koneet taitavat olla perus lujia kuten yleensä ovat Volvolla ja manuaali laatikot myös.
Comment
-
-
Mr.Speed
Pitäis olla keskustelua bemarin ostamisen sietämättömästä vaikeudesta, niin täällä dissataan volvoa minkä ehditään, ja millä perusteillaOn se hyvä että bemuissa ei ole mitään vikaa, ja nämät tulee niin edulliseksi pitää jne.
Aiheeseen liittyen, niin eipä ole ollut koskaan mitään ongelmia ostaa volvoa tai bemaria. Molemmat merkit on tuttuja.
Comment
-
Palataan siis aiheeseen. Itse olen todennut bemarin oston lähes mahdottomaksi, koska merkki tarjoaa täysin naurettavat vaihtotarjoukset verrattuna esimerkiksi mitä Audin, Mersun ja Volvon jälleenmyyjät tarjoavat. Pari viimeistä kertaa olen bemaria tingannut tosimielellä, mutta jos jo tinkauksen lähtötilanteessa hyvityksessä on ero yli 10000e verrattuna muihin merkkeihin ei BMW:n vetovoima ole vielä ihan niin kova, että tuollaisen eron hyvityksissä pörssi kestäisi :think. Sen verran ilmeisesti kauppa käy muutenkin, että vuoden vanhasta vaihto-autosta ei olla kiinnostuneita, vaikka ne muiden merkkien liikkeissä ovat kuuminta vaihtovaluuttaa.-21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport
Comment
-
-
Originally posted by Ishvan View PostPalataan siis aiheeseen. Itse olen todennut bemarin oston lähes mahdottomaksi, koska merkki tarjoaa täysin naurettavat vaihtotarjoukset verrattuna esimerkiksi mitä Audin, Mersun ja Volvon jälleenmyyjät tarjoavat. Pari viimeistä kertaa olen bemaria tingannut tosimielellä, mutta jos jo tinkauksen lähtötilanteessa hyvityksessä on ero yli 10000e verrattuna muihin merkkeihin ei BMW:n vetovoima ole vielä ihan niin kova, että tuollaisen eron hyvityksissä pörssi kestäisi :think. Sen verran ilmeisesti kauppa käy muutenkin, että vuoden vanhasta vaihto-autosta ei olla kiinnostuneita, vaikka ne muiden merkkien liikkeissä ovat kuuminta vaihtovaluuttaa.
Renun myyntiä yksityisestikin on tullut mietittyä, mutta vaikka auton pitäisi olla helppo (1-vuotias, ajettu 35tkm), niin jonkun 15-16k€ saaminen yksityiseltä ei ole aivan itsestään selvää, ei vaikka takuuta olisi 3v jäljellä. Autokauppa on olemassa juuri kalliimpien autojen vaihtoa varten.. ja välirahalla niitä marmorihalleja rakennetaankin. Ja kun on ollut kauppaamassa joskus vanhoja saabejaan ja bemareitaan, niin en tiedä onko enää mitään halua tehdä samaa. Bemaristit ovat aivan hirveitä, myytäessä auto on painonsa arvoinen kultaa ja ostaessa kasa korjattavaa sontaa. Saabilla melkein sama, mutta silloin satasilla odotettiin saavansa ruosteetonta ja asiantuntevan harrastajan ylläpitämää "vaarin erikoista".
Viimeisin bemu oli 330iA -01 joka meni 07/2011 vaihdossa 1. Meganeen. Tämä toinen tuli 09/2012 ja oikeastaan keväästä alkaen on tullut katsottua Nettiautoa "sillä silmällä". Tämä siis on vastaus kysymykseen, kannattaako ostaa järkevä kulkuväline vai jokin, joka kiinnostaa. Järkiauto, varsinkin kun "vakituista" työpaikkaa ei ole olemassakaan, kulkuväline tarvitaan töissä käyntiin ja taloudessa on pieniä lapsia, niin varman päälle pelaaminen on pakko. Jos ei olisi lapsia, niin auto voisi olla jotain hyvinkin toisenlaista. Mutta, ei sitä voi ikuisesti sitä Nettiautokaan katsella, joten kompromissi lienee joku perusvarusteltu, vähän ajettu ja mahd. uusi bemu, johon uskaltaa sijoittaa reilusti yli 20k€. Kenelläkään tarjolla? Vaihdossa hyvä renu, kukaan ei kadehdi!BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Mikähän e46 olisi oikeasti järkevin, bensa vai diesel? Ajoa tulee ainakin 35tkm vuodessa, mistä kaupunkiajoa tosin on hyvin vähän. Diisseleissä hirvittää turbot, pumput jne. Kalliit remontit, kun budjetti on 5000€ kantturoilla ja autot ovat järestään miljoonan ajettuja.
1,9 bensakoneen osaisi toisaalta itsekin purkaa ja kasata, mutta taas valvetronic kuluttaisi varmaan vähän. Onko tuokaan valvetronic kovin kestävässä maineessa?
Alkaa lievästi tuo foordi nyppimään, kesällä kuuma ja talvella kun pakastimessa olisi.
Comment
-
Comment