Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemarin ostamisen sietämätön vaikeus II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Originally posted by |parsakaali| View Post
    Volvohan on hyvä ajaa, mutta huolto / käyttökulut saattavat vain yllättää...
    Ja seiskoissa ei vai?
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • Muurahainen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Tenox View Post
      Ja seiskoissa ei vai?
      No ei, odotin että seiska olisi kalliimpi pitää

      Comment

      • Audiowille
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 32
        • Kuopio

        BMW 320i e46 Turussa

        Terveiset Audiclubista,

        Kävin koeajamassa tämän turun 320i:n


        Tiedän, että uusia autoja saa autokaupasta, mutta tässä oli aikalailla € laitettava, jos haluaa hienon. Ruostekohtia oli konepellin alla, alalistoissa ja ovien alaosissa. Tuulilasi oli halki alareunasta pitkältä matkalta, mutta oli mennyt katsastuksessa läpi. Sisusta oli ihan siistissä kunnossa, joku tökerö handsfree/puhelinpaikka oli tosin aseteltu sisustaan. Pahinta oli suht kova jurnutus perästä, kun ajoi tasaista vauhtia. Lisäksi perä lonksahti, kun laittoi vaihteen silmään ja vedon päälle. Autoliike oli ei-suomalais-lähtöinen, mutta todella asiallisia kavereita

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 996

          Originally posted by Tenox View Post
          Ja seiskoissa ei vai?
          No jos ihan halvimman ostat niin voi yllättää toki, mutta kokemuksia on molemmista autoista ja Volvon kulut ihan yllättivät. Toki tiesin V70 korisen tyyppivikoja, mutta....

          Volvosta esim se, että oikeastaan mitkään sähköosat eivät ole keskenään vaihdettavia niin, että toimisvat kunnolla tai ollenkaan.
          Last edited by |parsakaali|; 04-10-2013, 20:34.

          Comment

          • GameOver
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3029
            • Sjundeå

            Originally posted by |parsakaali| View Post
            No jos ihan halvimman ostat niin voi yllättää toki, mutta kokemuksia on molemmista autoista ja Volvon kulut ihan yllättivät. Toki tiesin V70 korisen tyyppivikoja, mutta....

            Volvosta esim se, että oikeastaan mitkään sähköosat eivät ole keskenään vaihdettavia niin, että toimisvat kunnolla tai ollenkaan.
            1, 2, vai 3-korisen V70:n? Valaise ihmeessä mitkä on moisia tyyppivikoja? Tää nyt kuulostaa jälleen Volvon puolustuspuheelta mutta oon oikeesti hämmästynyt. Sillä Itellä on lähinnä positiivisia kokemuksia. Mitä on nuo sähköosat mitä pitäisi saada vaihdettua keskenään? Kun tuo nyt oli vähän leviästi määritelty.

            Nooh... Kai kaikesta löytyy paskaa yksilöä ja hyvää yksilöä. Jos sulla oli paska Volvo ja harvinaisen hyvä seiska. Rockfordin kirottu yksilö toki saattaa vaikuttaa meikäläisen ennakkoluuloihin.

            Originally posted by Audiowille View Post
            Terveiset Audiclubista,

            Kävin koeajamassa tämän turun 320i:n


            Tiedän, että uusia autoja saa autokaupasta, mutta tässä oli aikalailla € laitettava, jos haluaa hienon. Ruostekohtia oli konepellin alla, alalistoissa ja ovien alaosissa. Tuulilasi oli halki alareunasta pitkältä matkalta, mutta oli mennyt katsastuksessa läpi. Sisusta oli ihan siistissä kunnossa, joku tökerö handsfree/puhelinpaikka oli tosin aseteltu sisustaan. Pahinta oli suht kova jurnutus perästä, kun ajoi tasaista vauhtia. Lisäksi perä lonksahti, kun laittoi vaihteen silmään ja vedon päälle. Autoliike oli ei-suomalais-lähtöinen, mutta todella asiallisia kavereita
            Noitahan on nettiauto pullollaan onneksi. Nuo penkit on mun mielestä kyllä kaukana siisteistä ainakin kuvien perusteella. Kusi-/persehikiläikkiä täynnä. Ja kaiken lisäksi jäätävän väriset. Ei tietty käytettyä ostaessa pääse välttämättä valitsemaan...
            Last edited by GameOver; 05-10-2013, 08:22.
            -25 Toyota Proace City Verso
            -23 Nissan Leaf

            ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Avovaimo tykkää Volvoista, joten kokemusta on S40, C70 ja nyt V70. S40 oli yli 100tkm ja n. 10 vuotta - ei mitään ihmeellistä tai kallista vikaa koko aikana. Pakoputki alkoi tulla loppuunsa. C70 ostaessa oli abs boksi rikki, juotettiin 2v. takuulla liikkeessä n. 200e. Muuten ei ihmeitä (ja ainoa auto aikoihin josta saatiin enemmän mitä maksettiin...). V70 on tuore hankinta. 280tkm ajettu ja täysin ruosteeton pelleiltään ja pohjastakin kokolailla. Ihan hyvin 13 vuotiaalle (ekoja MKII malleja). Saa nähdä mitä vikoja siihen sitten ajan kanssa tulee jos tulee.

              Mun viimeisin BMW oli E34 540ia ja se oli jatkuvasti rikki jostain kohtaa. Puolessa vuodessa 2te korjauksiin. Meni sittemmin foorumilaiselle purkuun... Mitään en vissiin oppinut, kun on taas BMW hakusessa. Tuntuu vaan vaikealta löytää sopivaa.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8270
                • Järvikylä (Nakkila)

                Originally posted by Tenox View Post
                Avovaimo tykkää Volvoista, joten kokemusta on S40, C70 ja nyt V70. S40 oli yli 100tkm ja n. 10 vuotta - ei mitään ihmeellistä tai kallista vikaa koko aikana. Pakoputki alkoi tulla loppuunsa. C70 ostaessa oli abs boksi rikki, juotettiin 2v. takuulla liikkeessä n. 200e. Muuten ei ihmeitä (ja ainoa auto aikoihin josta saatiin enemmän mitä maksettiin...). V70 on tuore hankinta. 280tkm ajettu ja täysin ruosteeton pelleiltään ja pohjastakin kokolailla. Ihan hyvin 13 vuotiaalle (ekoja MKII malleja). Saa nähdä mitä vikoja siihen sitten ajan kanssa tulee jos tulee.

                Mun viimeisin BMW oli E34 540ia ja se oli jatkuvasti rikki jostain kohtaa. Puolessa vuodessa 2te korjauksiin. Meni sittemmin foorumilaiselle purkuun... Mitään en vissiin oppinut, kun on taas BMW hakusessa. Tuntuu vaan vaikealta löytää sopivaa.
                Mulla on mennyt korjauksiin öbaut 600-700€ (laturin säädin, jäähdytin, etupyörän laakeri, narinahela ja tukivarsisetti eteen) jos öljynvaihdot jätetään huomoitta viimeisen 3v/50tkm aikana tuohon E38:n.. mittarissa kuitenkin se 345tkm
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • jussi_r
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 1655
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Susiraja View Post
                  E36 M3 cabrion ostaminen taitaa muodostua kohtalaisen haastavaksi nyt kun edellinen kesäauto meni uudelle omistajalle. Tarjontaa vähän ja oma aikataulu ei hirveästi antaisi periksi lähteä Ruotsista tai Saksasta etsimään.
                  Ihan sama ongelma E46 M3 Cabrion etsimisen kanssa. Ihmeellisiä myyjiä kyllä on löytynyt. Pitänee laajentaa haarukkaa ja alkaa katsomaan myös 911/996 Cabrioita. Ehkä jostain löytyy joku jolle riittää verottoman markkina-arvo + verot + hakukulut. Tunnearvosta ei paljon kannata maksaa.
                  M3 Cabrio Individual
                  530d GT xDrive
                  GL420 CDI
                  ZX-12R

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 7100
                    • Forssa

                    Työkaverilla joku uudempi volvo, tai siis oli kunnes tuli mitta täyteen. En tiedä mikä malli mutta farmari ja diiseli.
                    Kolmen vuoden aikana ollut kaikkea vikaa vaikka kuinka, päällimmäisenä muistan olleen joku piirilevy vika. Volvo ei suostunut sitä vaihtaa takuun piikkiin. Uusi joku ohjain plus työt olis ollut n.3ke. Toinen harmittava vika oli ajovalot. Vetivät todella herkästi kunnolliseen paksuun huuruun. Xenonit kun ei paljon lämmitä umpiota niin ei valoista ollut juurikaan hyötyä. Kahteen kertaan siihen vaihdettiin ihan uudet alkuperäiset umpiot. Eikä auttanut.
                    Kerran kyydissä olleena ei myöskään sisusta vakuuttanut. Jopa e30ssä laadukkaampi sisustus ja ilme.
                    Ei kyllä tarvitse koskaan vollea edes harkita.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • Ishvan
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 254

                      Originally posted by |foder| View Post
                      Kerran kyydissä olleena ei myöskään sisusta vakuuttanut. Jopa e30ssä laadukkaampi sisustus ja ilme.
                      Ei kyllä tarvitse koskaan vollea edes harkita.
                      Suosittelen vahvasti pientä kierrosta autoliikkeissä uusia kulkineita tutkien. Jutellaan sitten uudestaan sisustan laadukkuudesta . Jokaisessa Kian kipossakin on laatuvaikutelma parempi, kuin jossakin perus E30:ssa.
                      Last edited by Ishvan; 05-10-2013, 09:44.
                      -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                      Comment

                      • |parsakaali|
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 996

                        Originally posted by GameOver View Post
                        1, 2, vai 3-korisen V70:n? Valaise ihmeessä mitkä on moisia tyyppivikoja? Tää nyt kuulostaa jälleen Volvon puolustuspuheelta mutta oon oikeesti hämmästynyt. Sillä Itellä on lähinnä positiivisia kokemuksia. Mitä on nuo sähköosat mitä pitäisi saada vaihdettua keskenään? Kun tuo nyt oli vähän leviästi määritelty.

                        Nooh... Kai kaikesta löytyy paskaa yksilöä ja hyvää yksilöä. Jos sulla oli paska Volvo ja harvinaisen hyvä seiska. Rockfordin kirottu yksilö toki saattaa vaikuttaa meikäläisen ennakkoluuloihin.



                        Noitahan on nettiauto pullollaan onneksi. Nuo penkit on mun mielestä kyllä kaukana siisteistä ainakin kuvien perusteella. Kusi-/persehikiläikkiä täynnä. Ja kaiken lisäksi jäätävän väriset. Ei tietty käytettyä ostaessa pääse välttämättä valitsemaan...
                        Ei minulla mitenkään paska volvo ollut, yllätti vain tämä Volvon sähköosien sopivuus ja hinta. Siksi päätin hävittää auton, ennekuin näitä joutuu vaihtamaan. Kaasuläpän jouduin korjaamaan (merkkiliikkeessä 1000e ja itse englannista tilattuna ja merkkiliikkeen ohjelmoimana jotain 800e, nykyisin taitaa saada vielä edullisemmin jostain tilattua), käytetty ei käynyt suoraan, sillä tyhjäkäyntiä ei ollut kylmänä ja vakkari ei toiminut. Moottorin häiriövalo syttyi myös, koska tyhjäkäynti oli mitä oli.

                        Ykköskorinen V70 on vielä luja, mutta 2 korinen on jo heikompi. Esim radiota ei voi vaihtaa toisesta, siten että saat ratin napit pelaamaan, tuurilla saattaa sattua sellainen missä osa pelaa. Kaasuläppäkotelo, vetarien sisänivelet, abs boksi, keskuselektroniikka boksi, mittaristo, manuaalin vauhtipyörä yms. Ovat herkästi särkyviä osa ja netistä löytyy yllättävän paljon tietoa. Kaikki sähkölaitteet on ohjelmoitava liikkeessä, jotta ne saa toimimaan. Käytetyt ei käy keskenään ristiin ja uudet eivät käsittääkseni toimi ollenkaan mikäli niitä ei ohjelmoida. Ohjelmointia ei voi itse suorittaa, koska tiedot on ostettavissa Volvolta yksitellen ja sinne vaaditaan korjaamo tunnukset (merkkiliike). Eli ei ole samanlainen koodaaminen kysessä kuin esim bemarissa. Nämä kaikki ominaisuudet tulivat kakkos korin myötä. Koneet taitavat olla perus lujia kuten yleensä ovat Volvolla ja manuaali laatikot myös.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Pitäis olla keskustelua bemarin ostamisen sietämättömästä vaikeudesta, niin täällä dissataan volvoa minkä ehditään, ja millä perusteilla On se hyvä että bemuissa ei ole mitään vikaa, ja nämät tulee niin edulliseksi pitää jne.

                          Aiheeseen liittyen, niin eipä ole ollut koskaan mitään ongelmia ostaa volvoa tai bemaria. Molemmat merkit on tuttuja.

                          Comment

                          • Ishvan
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 254

                            Palataan siis aiheeseen. Itse olen todennut bemarin oston lähes mahdottomaksi, koska merkki tarjoaa täysin naurettavat vaihtotarjoukset verrattuna esimerkiksi mitä Audin, Mersun ja Volvon jälleenmyyjät tarjoavat. Pari viimeistä kertaa olen bemaria tingannut tosimielellä, mutta jos jo tinkauksen lähtötilanteessa hyvityksessä on ero yli 10000e verrattuna muihin merkkeihin ei BMW:n vetovoima ole vielä ihan niin kova, että tuollaisen eron hyvityksissä pörssi kestäisi :think. Sen verran ilmeisesti kauppa käy muutenkin, että vuoden vanhasta vaihto-autosta ei olla kiinnostuneita, vaikka ne muiden merkkien liikkeissä ovat kuuminta vaihtovaluuttaa.
                            -21 BMW X1 xDrive 25e Charged Edition Sport

                            Comment

                            • Petteri75
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 2565
                              • Kirkkonummi

                              Originally posted by Ishvan View Post
                              Palataan siis aiheeseen. Itse olen todennut bemarin oston lähes mahdottomaksi, koska merkki tarjoaa täysin naurettavat vaihtotarjoukset verrattuna esimerkiksi mitä Audin, Mersun ja Volvon jälleenmyyjät tarjoavat. Pari viimeistä kertaa olen bemaria tingannut tosimielellä, mutta jos jo tinkauksen lähtötilanteessa hyvityksessä on ero yli 10000e verrattuna muihin merkkeihin ei BMW:n vetovoima ole vielä ihan niin kova, että tuollaisen eron hyvityksissä pörssi kestäisi :think. Sen verran ilmeisesti kauppa käy muutenkin, että vuoden vanhasta vaihto-autosta ei olla kiinnostuneita, vaikka ne muiden merkkien liikkeissä ovat kuuminta vaihtovaluuttaa.
                              Hiukan samaa ollut aistittavissa jo pidemmän aikaan, kun pyytää Renusta tosimielellä vaihtotarjouksia, niin juuri bemareita vastaan ne ovat olleet vaatimattomampia kuin muiden merkkien kohdalla. Tämä siis ihan ei-merkkisidonnaisista autokaupoista. En ole vielä päässyt sisään hinnoittelun logiikkaan, mutta vastaan on tullut kaikkea 12-18k€ väliltä. Autot ovat olleet erilaisia (525i -07 - 318 -11), mutta hintaluokka aikalailla samaa. Menevätkö bemarit kovista hinnoista ja ennenkaikkea pienemmistä vaihtohyvityksistä huolimatta kaupaksi??

                              Renun myyntiä yksityisestikin on tullut mietittyä, mutta vaikka auton pitäisi olla helppo (1-vuotias, ajettu 35tkm), niin jonkun 15-16k€ saaminen yksityiseltä ei ole aivan itsestään selvää, ei vaikka takuuta olisi 3v jäljellä. Autokauppa on olemassa juuri kalliimpien autojen vaihtoa varten.. ja välirahalla niitä marmorihalleja rakennetaankin. Ja kun on ollut kauppaamassa joskus vanhoja saabejaan ja bemareitaan, niin en tiedä onko enää mitään halua tehdä samaa. Bemaristit ovat aivan hirveitä, myytäessä auto on painonsa arvoinen kultaa ja ostaessa kasa korjattavaa sontaa. Saabilla melkein sama, mutta silloin satasilla odotettiin saavansa ruosteetonta ja asiantuntevan harrastajan ylläpitämää "vaarin erikoista".

                              Viimeisin bemu oli 330iA -01 joka meni 07/2011 vaihdossa 1. Meganeen. Tämä toinen tuli 09/2012 ja oikeastaan keväästä alkaen on tullut katsottua Nettiautoa "sillä silmällä". Tämä siis on vastaus kysymykseen, kannattaako ostaa järkevä kulkuväline vai jokin, joka kiinnostaa. Järkiauto, varsinkin kun "vakituista" työpaikkaa ei ole olemassakaan, kulkuväline tarvitaan töissä käyntiin ja taloudessa on pieniä lapsia, niin varman päälle pelaaminen on pakko. Jos ei olisi lapsia, niin auto voisi olla jotain hyvinkin toisenlaista. Mutta, ei sitä voi ikuisesti sitä Nettiautokaan katsella, joten kompromissi lienee joku perusvarusteltu, vähän ajettu ja mahd. uusi bemu, johon uskaltaa sijoittaa reilusti yli 20k€. Kenelläkään tarjolla? Vaihdossa hyvä renu, kukaan ei kadehdi!
                              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

                              Comment

                              • Mikkomies84
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2005
                                • 1055
                                • Siilinjärvi

                                Mikähän e46 olisi oikeasti järkevin, bensa vai diesel? Ajoa tulee ainakin 35tkm vuodessa, mistä kaupunkiajoa tosin on hyvin vähän. Diisseleissä hirvittää turbot, pumput jne. Kalliit remontit, kun budjetti on 5000€ kantturoilla ja autot ovat järestään miljoonan ajettuja.

                                1,9 bensakoneen osaisi toisaalta itsekin purkaa ja kasata, mutta taas valvetronic kuluttaisi varmaan vähän. Onko tuokaan valvetronic kovin kestävässä maineessa?

                                Alkaa lievästi tuo foordi nyppimään, kesällä kuuma ja talvella kun pakastimessa olisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎