Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommi--fi
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1066
    • Riihimäki

    Originally posted by Haju69 View Post
    No mutta renault aiheinen kysymys.

    -98 Clio kyseessä. Kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi. On niin mystinen avain etten osaa avata. Liekö tuon saa aukaistua ilman että tarvitsee särkeä? Jos siis kokeilisi patterin vaihtoa. Avaimessa kyllä valo vilahtaa kun nappia painaa.
    Alkuun se toimi huonolla signaalilla vain jostain tietystä kohdasta oven vieressä painettaessa. Aikani koulin avainta ja yritin avata niin ei toimi enää laisinkaan. Enkä saanut sitä avainta aukikaan.

    Eipä tuossa suuri harmi ole, mutta ei toimi lukitus avaimella kuskin ovesta niin aina pitää toimia apparin ovesta jos haluaa ovia lukita tai avata. Yleensä jätän ovet auki.

    Edit: Alla kuvat avaimesta. Oletus että nuolen osoittamaan suuntaan täytyy "liu-uttaa" kansi irti vaan on perkeleen tiukassa jos näin pitäisi toimia. Kammennut veitsellä yms mutta ei tapahdu mitään.
    ihan ulkohatusta muistellen. Taaksepäin täytyy vetää ja ota tuo avainrengas pois, halkeaa ihan kokonaan.

    Täytyy oma avain viikonaikana vilkasta, kovin oman saman näköinen.

    ja ovat muuten hintavia. Nimimerkillä 500e biiliaan kantanut ajoneston hajottua avainvikaan.

    Kansiremonttia odotellut keväästä asti. Hyvä auto tämäkin homma harjoitella.

    Talviautona oikein mukava ja hyvin lphti käyntiin ilman lämmittelyjä.
    Auto tai moottoripyörä Virosta?

    Comment

    • BreeZi
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 2371
      • Jyväskylä

      Originally posted by |foder| View Post
      Nyt kun on tässä opeleista jauhettu, alkaa emännän a vectra olemaan ehtoopuolella. Moottorista alkaa olemaan vedot ihan hukassa ja kylmäkäynnistykset talvisin pitää kamalia kilinöitä. Kyllä se kohta laukee.
      Mikähän lepO sitten. Kuulemma bemarin haluaisi mutta takavetoa en halua antaa hetkeksikään talvella. Eli se olis oltava neliveto. Valikoima rajautuikin sitten jo liikaa. Kai se joku lepO tulee olemaan. Ehkä joku uudempi astra? :think
      Siinäpähän se emäntä oppii ajelmaan, kun takavedon antaa. Joskus se on sekin opittava.
      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
      - E- ja F- sarjan avaimet.
      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
      .

      Finmodi oy
      050-3063926
      [email protected]

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by |foder| View Post
        Nyt kun on tässä opeleista jauhettu, alkaa emännän a vectra olemaan ehtoopuolella. Moottorista alkaa olemaan vedot ihan hukassa ja kylmäkäynnistykset talvisin pitää kamalia kilinöitä. Kyllä se kohta laukee.
        Mikähän lepO sitten. Kuulemma bemarin haluaisi mutta takavetoa en halua antaa hetkeksikään talvella. Eli se olis oltava neliveto. Valikoima rajautuikin sitten jo liikaa. Kai se joku lepO tulee olemaan. Ehkä joku uudempi astra? :think
        Miksi ei takavetoa? Luistonestot jne. ovat aika hyvin toimivia kapineita.

        Oman puoliskon kanssa ei onneksi tarvitse pelätä ettei takavedolla selviäisi.

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3403
          • Kotka

          Mitä eroa on E36 325i ja 328i ilmansuodatinkoteloilla?





          Suodatin näkyy olevan samalla osanumerolla, mutta muuten on eroja. Virtaako toinen paremmin kuin toinen? Ei kait tuo 328i:n malli ainakaan pahasti kurista, kun M3:ssa on sama.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11006
            • Oulu

            Ihan hatusta vedettyä, mutta oisko maf:lle tuleva putki isompi 328:ssa, kuin 325:ssä. Ainakin m52 320:ssä se on pienempi kuin 328:ssa. En jaksa kännykällä katsoa, niin vertaas vaikka -96 320:n ja vanhemman 325:n koteloiden osanumeroita, että oisko ne samat.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3403
              • Kotka

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Ihan hatusta vedettyä, mutta oisko maf:lle tuleva putki isompi 328:ssa, kuin 325:ssä. Ainakin m52 320:ssä se on pienempi kuin 328:ssa. En jaksa kännykällä katsoa, niin vertaas vaikka -96 320:n ja vanhemman 325:n koteloiden osanumeroita, että oisko ne samat.
              320:ssä on pienempi ilmanotto, mutta se ei ole kumpikaan näistä.

              Osa 13 71 1 703 953:
              - E36 325i
              - E36 US-spec M3 (3,0l)

              Osa 13 71 1 740 140:
              - E36 323i
              - E36 328i
              - E36 US-spec M3 (3,2l)

              Suodatinpaneeli on molemmissa samankokoinen. IMM on eri osanumerolla, joten sen koossa saattaa olla eroa.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11006
                • Oulu

                Toinen juttu mikä tuli mieleen on se termostaatti kaasuläpän nestekierrossa. m52:ssa sitä ei ole, mutta m50:stä löytyy. Oisko sen paikka sit erona?

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Skarpa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2007
                  • 3403
                  • Kotka

                  Nyt taisin löytää sen eron:

                  325i:


                  328i:


                  Silmämääräisesti boksit näyttää samoilta tuota lisäsiipeä lukuunottamatta. Mikä sitten lieneekään sen funktio :think

                  E30:ssä:

                  325i


                  328i
                  BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                  E30 Armo "330i"

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16328
                    • Asikkala

                    Nyt on joku sekoittanut kuvat ja koneet tai putsarinkotelot, ylemmässä konehuoneessa on 328i, b25 imusarjalla tosin (?) ja siihen kuuluva putsarinkotelo (?) ja alemmassa 325i myös omalla putsarilla, tai ainakin omassa e36:ssa (325i) on alemman kuvan palikat just eikä melkein.

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3403
                      • Kotka

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Nyt on joku sekoittanut kuvat ja koneet tai putsarinkotelot, ylemmässä konehuoneessa on 328i, b25 imusarjalla tosin (?) ja siihen kuuluva putsarinkotelo (?) ja alemmassa 325i myös omalla putsarilla, tai ainakin omassa e36:ssa (325i) on alemman kuvan palikat just eikä melkein.
                      Ok, tulihan sitä tietoa. Minä olen se sekoittaja ;D Kaivelin netistä noita kuvia, mutta kuten usein on, ei netistä peräisin oleva tieto ole mitenkään yksiselitteistä. Ilmanputsarikoteloita on sulavasti otsikoitu ristiin.

                      Edit: Tahtoisitko vielä silmäillä mulle, etä mitä sen lisäsarven tai -siiven sisällä mahdollisesti on? Lieneekö siellä jokin anturi, vai onko kyseessä vain ilmanohjain tai kiinnike?
                      Last edited by Skarpa; 15-10-2013, 14:55.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • Tomuzki
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2009
                        • 75
                        • Finland

                        Taitaapi olla "äänenvaimennin" se ylimääräinen siipi siinä kotelossa.

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 6942
                          • Forssa

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Toinen juttu mikä tuli mieleen on se termostaatti kaasuläpän nestekierrossa. m52:ssa sitä ei ole, mutta m50:stä löytyy. Oisko sen paikka sit erona?
                          Oiskohan moisen termarin lisääminen M52:een hyväksi?

                          Imusarjaremontin yhteydessä meinasin ohittaa kaasuläpän nestekierron kokonaan, kunnes kaverin kanssa vähän pähkäiltiin.
                          Ilmeisesti kaasuläppää lämmitetään ettei vesi pääse pisaroitumaan läppään, etenkin kosteilla keleillä (syksy?). Muovinen imusarja kun ei pahemmin lämmitä kaasuläppää. Kuitenkin jatkuva kaasuläpän lämmittäminen lämmittää imuilmaa ja tämähän on huonoksi, etenkin kesällä tämä korostuu. Joten jos laittaisi tuon termarin tuohon väliin niin kesällä pysyis kaasuläppä viileämpänä.

                          Löytyy jo termari, tarvittavat letkut ja ilmanputsarin kotelo, jossa oem paikka kyseiselle termarille. Vielä vähän kahden vaiheilla että laittaako vaiko eikö. :think

                          Vai olenko hakoteillä? :think
                          Last edited by |foder|; 15-10-2013, 16:05.
                          Nyt:
                          F07 535xD GT -11

                          Ex: E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8243
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Oiskohan moisen termarin lisääminen M52:een hyväksi?

                            Imusarjaremontin yhteydessä meinasin ohittaa kaasuläpän nestekierron kokonaan, kunnes kaverin kanssa vähän pähkäiltiin.
                            Ilmeisesti kaasuläppää lämmitetään ettei vesi pääse pisaroitumaan läppään, etenkin kosteilla keleillä (syksy?). Muovinen imusarja kun ei pahemmin lämmitä kaasuläppää. Kuitenkin jatkuva kaasuläpän lämmittäminen lämmittää imuilmaa ja tämähän on huonoksi, etenkin kesällä tämä korostuu. Joten jos laittaisi tuon termarin tuohon väliin niin kesällä pysyis kaasuläppä viileämpänä.

                            Löytyy jo termari, tarvittavat letkut ja ilmanputsarin kotelo, jossa oem paikka kyseiselle termarille. Vielä vähän kahden vaiheilla että laittaako vaiko eikö. :think

                            Vai olenko hakoteillä? :think
                            Ei siitä termostaatista varmasti mitään haittaa tuossa ole mutta voisin lyödä vetoa että dynossakaan ei huomaa mitään eroa termostaatilla ja ilman :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11006
                              • Oulu

                              Minä vähän veikkaan että ne on siellä bmw:n kehitys osastolla aika tarkkaan laskenu tarviiko se sitä termaria vai ei. Se "siipi" on jonkin näkönen resonaattori, jonka tarkoitus on kai hillitä imuääniä. Kuten sen toisella puolella suodatinta olevan putkenkin.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                No kävin hakee omenan. :think

                                vm. 2000 (ko 2001) ja reilu 300t rullailtu, hihna vaihettu 278tkm paikkeilla ja ei kovin rapea. Muutama kohta pitää korjata (pari ruostetäppää ja naarmuja).

                                Aika laiskahan tuo 2.2l bensa on, mutta jakso asvaltilla pyörittää rinkiä, niin eiköhän tuolla talvi luistella...

                                Yllättävän mukava ajella, vaikkakin on aika lulla-alusta, yms..




                                ps. Liekö myyjä foorumilainen, kun oli musta 540i e39...
                                Last edited by bemmeri; 15-10-2013, 16:57.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎