Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14277
    • Oulu

    Originally posted by Kal.ju View Post
    Joo tollainen CTEKki oli tarkoitus hankkia ja viritellä se konehuoneeseen. Hyvä tietää että voipi ladata muualtakin.
    Laitat laturin vaikka vänkärin penkin alle ja vedät latausjohdot suoraan akulle.

    Tokihan sulla sisähaara on? Tällöin ei laturi joudu niin pahaan paikkaan... Noin oli mulla asennettuna E32:ssa ku eberiä talven jauho.
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Micce///M
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2008
      • 3552
      • Hämeenlinna

      Originally posted by petrolhead View Post
      Semmonen C-Tek ei vaan oo tarkoitettu asennettavaksi autoon. Siellä konehuoneessa on kuumaa, kylmää, kosteeta, jne.
      Hyvin noi pelittää kylmissäkin olosuhteissa, ja taitaa olla kaikki halvatkin luokkaa IP65.

      Jos jotain ongelmaa noista haluaa hakea, niin E34:n + piste on konehuoneessa ikävässä paikkaa ja ctekin oma hauenleuka vaatii vähän modifiointia että saa sen tukevasti paikalleen ja konepellin kiinni. Miinuskarva on helppo kiinnittää vaikka laturin telineeseen.
      Sitten pitkät (joskin myös paksut) kaapelivedot akulle tekee pienen resistanssin matkalle ja laturin älyominaisuudet hiukan heikkenee ja sen takia itse ctekin piuhojakaan ei saisi jatkaa. Se että onko mitään isoa käytännön merkitystä, niin tuskin.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by petrolhead View Post
        Semmonen C-Tek ei vaan oo tarkoitettu asennettavaksi autoon. Siellä konehuoneessa on kuumaa, kylmää, kosteeta, jne.

        Tällainen taas on konehuoneeseen tarkoitettu:

        Toki tuokin pitää ajatuksella asentaa ettei polta autoansa.


        Normaalissa käytössä auto ei tosin latureita tarvitse jos akku on ehjä eikä sähköjärjestelmässä oo kauheita lepovirtoja jotka purkaa akun.
        Kal.Ju oli vaan tekemässä tilapäistä asennusta mikäli oikein käsitin.

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Kal.Ju oli vaan tekemässä tilapäistä asennusta mikäli oikein käsitin.
          Jep, mietinkin oliko tarkoitus ruuvata se sinne kiinni vai latailla seisonnan aikana ja ottaa pois. Kunhan toin esiin ettei se ole autoon pysyvästi tarkoitettu varuste.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2876
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by petrolhead View Post
            Jep, mietinkin oliko tarkoitus ruuvata se sinne kiinni vai latailla seisonnan aikana ja ottaa pois. Kunhan toin esiin ettei se ole autoon pysyvästi tarkoitettu varuste.
            Nimenomaan tarkoitus on pitää se tuolla talven ajan. Ja toki irroittaa sitten kun sitä käyn käynnistelemässä.

            Originally posted by zener View Post
            Tokihan sulla sisähaara on?

            Mitään sisähaaroituksia en ala tuohon tekemään.

            Comment

            • Matson^
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2008
              • 2113
              • Seinäjoki

              Mitä konkreettista muutosta saan aikaan säätämällä alustan ulosjouston jäykkyyttä?

              Sisäänjouston nyt ymmärtää maalikkokin, että se vaan vaikuttaa about suoraan alustan "kovuuteen"..
              .. mutta miksi tai mitä varten ulosjoustoa pitäis jäykentää?

              Ajattelis että sillä jotain eroa (ehkä isoakin?) saa käytökseen, kun niitä niin moneen iskariin ympätään :think
              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
              | Nissan Navara TREK-1 |
              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

              Comment

              • opTA
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2011
                • 924
                • Suomi

                Kohdeauto: MB E 290td (w210) -96
                Kysymys: Montako jarrupalatunnistinta pitäisi olla edessä sekä takana sekä abs-tunnistimet? Jarrut ovat ATE:n valmistamat.
                (vertauksena e39 jossa yksi vas. edessä ja yksi oik. takana)

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11006
                  • Oulu

                  Originally posted by Matson^ View Post
                  Mitä konkreettista muutosta saan aikaan säätämällä alustan ulosjouston jäykkyyttä?

                  Sisäänjouston nyt ymmärtää maalikkokin, että se vaan vaikuttaa about suoraan alustan "kovuuteen"..
                  .. mutta miksi tai mitä varten ulosjoustoa pitäis jäykentää?

                  Ajattelis että sillä jotain eroa (ehkä isoakin?) saa käytökseen, kun niitä niin moneen iskariin ympätään :think
                  Halvoissa esim. D2 ja BC alustoissa se ulosjouston säätö vaikuttaa myös sisäänjoustoonkin. Saa niillä oikeesti muutettua yllättävän paljon alustan ominaisuuksia.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Matson^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2113
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Halvoissa esim. D2 ja BC alustoissa se ulosjouston säätö vaikuttaa myös sisäänjoustoonkin. Saa niillä oikeesti muutettua yllättävän paljon alustan ominaisuuksia.
                    Kyseessä street comfort, ja ilmajousitettu takapää on nyt jopa vähän turhan comfort tuolla madalluksella.. ei vaan millään jaksaisi taas purkaa koko peräkontin verhoiluja "turhaa"
                    Last edited by Matson^; 19-11-2013, 12:47.
                    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                    | Nissan Navara TREK-1 |
                    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Matson^ View Post
                      Mitä konkreettista muutosta saan aikaan säätämällä alustan ulosjouston jäykkyyttä?

                      Sisäänjouston nyt ymmärtää maalikkokin, että se vaan vaikuttaa about suoraan alustan "kovuuteen"..
                      .. mutta miksi tai mitä varten ulosjoustoa pitäis jäykentää?

                      Ajattelis että sillä jotain eroa (ehkä isoakin?) saa käytökseen, kun niitä niin moneen iskariin ympätään :think
                      Teoria on se että alustan kovuus säädetään jousijäykkyyksillä ja iskarit vaimentaa edestakaisen liikkeen joka seuraa joustosta. Jouset on iskunvaimentimia ja pumput on heilahtelunvaimentimet. .

                      Käytäntö on tonen. Ralliukot ei kuulemma paljon joudu jousten kanssa pelaamaan. Pumpussa on nopean ja hitaan jouston säädöt sisään ja ulos, niillä saa vissiin tarpeelliset muutokset.
                      Last edited by petrolhead; 03-11-2013, 14:40. Reason: kännyllä typoja
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • rgaweer
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 1670
                        • Vantaa

                        Originally posted by rgaweer View Post
                        Data for vehicle identification number: 8581642
                        Type: 4051
                        Katalysator: ohne
                        Screen:
                        nein
                        Steering: links
                        Transmission:
                        manuell
                        Series:
                        E28
                        Market:
                        Europe
                        Model description:
                        520i
                        Engine:
                        M20
                        Chassis: Sedan
                        Production date: 10/1982

                        Tollaset löyty, mutta ei varusteita?:think



                        Koitappa peto2 tuolta linkkaamaltasi sivulta. Valmistenumeron vikat 7 siis: 8581642
                        Kellään tietoa mistä löytäisin vanhukseeni alkup. varustelistan?:think
                        E34 x2, E12 x2, E30
                        E28 520i -82 & 520iA -86
                        Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8243
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by rgaweer View Post
                          Kellään tietoa mistä löytäisin vanhukseeni alkup. varustelistan?:think
                          kolmesta paikasta katoin, kaikki tunnistaa auton mutta varustelistaa ei löydy. olisko mahdollista ettei siihen ole ruksittu mitään lisävarusteita?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • basso72
                            BTCF Member
                            • Dec 2004
                            • 1837
                            • Ylä-Pinsiö

                            Originally posted by rgaweer View Post
                            Kellään tietoa mistä löytäisin vanhukseeni alkup. varustelistan?:think
                            Tuon ikäiseen tilaamalla tehtaan "sertifikaatin",ei muualta: http://www.bmwclassic.com/2/PDF/Orde...icate_engl.pdf
                            Tai sitten katsoo autosta,mitä varusteita siinä on..
                            sigpic
                            Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                            320i -77

                            Comment

                            • rgaweer
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1670
                              • Vantaa

                              Originally posted by basso72 View Post
                              Tuon ikäiseen tilaamalla tehtaan "sertifikaatin",ei muualta: http://www.bmwclassic.com/2/PDF/Orde...icate_engl.pdf
                              Tai sitten katsoo autosta,mitä varusteita siinä on..
                              Selvä homma. Kiitosta! Pointti olikin se että olisi ollut kiva saada alkuperäinen varustleista. Kyllä sitä kattomalla näkee mitä varusteita siinä tällähetkellä on kiinni

                              Kiitokset myös peto2:lle vaivannäöstä.
                              E34 x2, E12 x2, E30
                              E28 520i -82 & 520iA -86
                              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                              Comment

                              • VilleH.
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 560
                                • Oulu

                                Millä on porukka verhoillut kattoverhoilun.Minkälaisella kankaalla, Millä liimalla laittanut kiinni ja mistä ostanu kankaat/paljo maksanut.
                                Bmw E21 320

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎