Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |parsakaali|
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 997

    #76
    Originally posted by duuk View Post
    Muutama kyssäri..

    Onko E34 M5 S38B38 litratilavuudeltaan suurin 6cyl sarjavalmistemoottori bmw:ltä?
    Kyllä näin on henkilöautoissa. Lentokonemoottoreista löytyy jo hiukan isompi kutonen

    1919, 1925–? – IV, 23.5 L straight-six

    Muistan joskus lukeneen jonkun virityspajan tehneen m30 moottorista 3.9 ja 4.0 litraisia. Kyseessä on joku M30 moottorin "L" lohko jonka voi stroukata 3.9 litraiseksi.
    Last edited by |parsakaali|; 23-05-2013, 16:50.

    Comment

    • Kanttiinimies
      Newbiemmer
      • Apr 2012
      • 3
      • Turku

      #77
      Noniin en tiiä kuuluko tää kysymys juuri tähän topiciin mutta kysytään nyt kuitenkin. Ei kenelläkään sattuis olemaan mitään tuttua katsastusmiestä Turku - Pori akselilla? Tarvittaisiin hieman apua rekisteriotteen suhteen.

      Comment

      • _Rontti
        BTCF Member
        • Sep 2008
        • 1192
        • Raahe

        #78
        sopiiko e60 530da perä e60 535da:n peräksi ja toisinpäin? jos ei, niin mitä eroa perissä on? Kummassakin perässä välitys 2,56.
        -Raahe connection-
        E39 LeMans BlueM5
        E60 530da M-spört mod. Black sapphire metallic
        E39 523i Montrealblau
        E34 DiamantSchwartz 535i
        Vikakoodin lukua ja remontteja raahen seudulla

        Comment

        • Rva. S
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 60
          • Rajamäki-city

          #79
          En tiedä onko oikea paikka kysellä vai ei, mutta kysyn silti.

          Elikkä on ilmennyt mielenkiintoinen ongelma tuon E34 touringin kanssa. Viime vuonna noin elokuun tietämillä hajosi autosta startti ja kattoluukku samanaikaisesti (tosin en tiedä kumpi ensin) startti vaihdettiin kattoluukun toimivuudelle ei tehty mitään muuta kuin tarkistettiin ettei sulakkeet ole kärähtäneet. Nyt kevään mittaan jossain vaiheessa kattoluukku oli alkanut toimia itsekseen. Ja nyt eilen ilmeni sama asiaa uudelle. Startti kärmähti ja samalla loppui myös kattoluukun toiminta, edelleenkään en tiedä kumpi tapahtui ensin, koska kummallakaan kerralla en ole itse ollut auton puikoissa. Miten nämä kaksi ongelmaa liittyvät toisiinsa? Mistä kannattaisi ruveta vikaa etsimään? Kiitos jo etukäteen.
          E30 3XX '86 Das Bomber

          Gerbiili Racing

          E21 315 "Akvaario"
          E30 316 "Das Bomber"
          E34 525 "Ruumisauto"

          Comment

          • smo83
            Banned
            • Dec 2009
            • 1988
            • oulucity

            #80
            Originally posted by Rva. S View Post
            En tiedä onko oikea paikka kysellä vai ei, mutta kysyn silti.

            Elikkä on ilmennyt mielenkiintoinen ongelma tuon E34 touringin kanssa. Viime vuonna noin elokuun tietämillä hajosi autosta startti ja kattoluukku samanaikaisesti (tosin en tiedä kumpi ensin) startti vaihdettiin kattoluukun toimivuudelle ei tehty mitään muuta kuin tarkistettiin ettei sulakkeet ole kärähtäneet. Nyt kevään mittaan jossain vaiheessa kattoluukku oli alkanut toimia itsekseen. Ja nyt eilen ilmeni sama asiaa uudelle. Startti kärmähti ja samalla loppui myös kattoluukun toiminta, edelleenkään en tiedä kumpi tapahtui ensin, koska kummallakaan kerralla en ole itse ollut auton puikoissa. Miten nämä kaksi ongelmaa liittyvät toisiinsa? Mistä kannattaisi ruveta vikaa etsimään? Kiitos jo etukäteen.
            ei pitäisi liittyä mitenkään toisiinsa. jos liittyy niin huonoja insinöörejä (onko niitä hyviäkin?)

            Comment

            • BeamR
              BTCF Member
              • Jul 2007
              • 13363
              • Espoon takametsät

              #81
              tuulilasi sulaksi 4 sekunnissa, BMW tutkii mahdollisuutta ottaa tuotantoon. Milloinkahan nähdään ekan kerran isoissa seiskoissa... :think



              Ei silti, kotoisissa oloissa tuo olis kyllä hyvä, mutta eikös foordilla ole jo 80-luvulta asti ollut vastuksilla lämmitettävä tuulilasi, joten mikä lienee tämän keksinnön lisäarvo.

              Ja liekö mahdollista, että jos kerran laminaatin väliin laitetaan joku aines, niin sille tuulilasille käy vanhetessaan kuten elektrokromaattisille peileille: aines hajoaa sinne väliin ja muuttuu läpinäkymättömäksi.
              F46 Gran Tourer -20
              Boxster 2.5 -97

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17509
                • Turku

                #82
                BeamR: En kyllä tajua tuota keksintöä. Lämmitettävä tuulilasi oli mutsin Jaguarissa ja perusmondeoissa 90-luvulla. Aivan loistava keksintö paljon ajaville ja muutamana päivänä vuodessa sitä todella kaipaa (alijäähtynyt vesi).

                Eikö BMW:llä ole sitä edes seiskoissa saatavilla?
                Näillä mennään:
                - BMW E81 118i since 2017
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  #83
                  Originally posted by Laku View Post
                  perusmondeoissa 90-luvulla
                  Sierrassa ja Scorpiossa -80 luvulla.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #84
                    MIkä funktio on E34:ssa takakynkän ja takapalkin välisillä koiranluun näköisillä tangoilla? Ekana tulee mieleen että ne voi ulosjoustoa jonkinverran rajoittaa (??) ja/tai sitten ne pyrkii kääntämään kynkkää jouston mukana auraukseen/haritukseen(?) päin.

                    Originally posted by Laku View Post
                    BeamR: En kyllä tajua tuota keksintöä. Lämmitettävä tuulilasi oli mutsin Jaguarissa ja perusmondeoissa 90-luvulla. Aivan loistava keksintö paljon ajaville ja muutamana päivänä vuodessa sitä todella kaipaa (alijäähtynyt vesi).

                    Eikö BMW:llä ole sitä edes seiskoissa saatavilla?
                    Nimimerkillä vaihdan tuulilaseja, tuo on kohtuullisen yleinen varuste eri merkkisissä henkilö-ja hyötyautoissa. 80-luvun Escort (-yöh-) on vanhin peli mihin olen nähnyt saatavana. Ei kanssa aukea oikein mikä vitsi on keksiä pyörää uudelleen tässä kohtaa.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Cock
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 752
                      • Tsadi

                      #85
                      Meylestä..

                      Tekeekö noilla Meylen alustahiluilla yhtään mitään, vähän ristiriitaisia fiiliksiä on foorumilla ollu. Käyttis koliysistä on reaktiotangon puslat ihan riekaleina ja vähän Ebaysta katellu noita tukivarsi satseja.... :think
                      540i 6-Gang Touring -95 -ZzZz-
                      Audi A6 C7 S-Line ABT

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #86
                        Originally posted by Cock View Post
                        Tekeekö noilla Meylen alustahiluilla yhtään mitään, vähän ristiriitaisia fiiliksiä on foorumilla ollu. Käyttis koliysistä on reaktiotangon puslat ihan riekaleina ja vähän Ebaysta katellu noita tukivarsi satseja.... :think
                        Ei oo mulla ainakaan nelikutosen tukivarret ja puslat menny miksikään. Mielestäni Meylet. Onhan noita mollattu mutta mulla ei ole pahaa sanottavaa. Muistaakseni olen muihin kuin omiinkin vehkeisiin noita ruuvannut mutta ei oo valitusta kuulunut.
                        emt..
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • säkkij
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 299
                          • Rauma

                          #87
                          Omien kokemuksieni mukaan ei kannata rahojaan haaskata niihin, vaan ostaa suoraan alkuperäiset. Itse vaihdoin omaan kolmeysiin noin 15tkm sitten etupäähän kaikki meylea ja nyt jo tuntuu jossain tilanteissa väljältä ja pikkasen kumahtelee, ei nyt sentään kolise vielä.

                          Tai jos ostaa niin lisää ainakin vaseliinia niihin, mitä itse ei tullut tehtyä.
                          E30 325i Cabrio '87
                          E61 525d M-Sport LCI

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #88
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Nimimerkillä vaihdan tuulilaseja, tuo on kohtuullisen yleinen varuste eri merkkisissä henkilö-ja hyötyautoissa. 80-luvun Escort (-yöh-) on vanhin peli mihin olen nähnyt saatavana. Ei kanssa aukea oikein mikä vitsi on keksiä pyörää uudelleen tässä kohtaa.
                            mä veikkaisin jotakin patenttia ja lisenssiä ei saa/se on todella kallis. empä ole nähnyt lämmitettyä tuulilasia kuin Fordeissa :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #89
                              Originally posted by peto2 View Post
                              mä veikkaisin jotakin patenttia ja lisenssiä ei saa/se on todella kallis. empä ole nähnyt lämmitettyä tuulilasia kuin Fordeissa :think
                              Onhan noita vaikka ja missä. Huippuvaruste kyllä, loistaa vaan omissa autoissa poissaolollaan.

                              Comment

                              • Juice
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 817

                                #90
                                Vastaava viritys eli 1000w esivastus taitaa olla mm. kaikissa e90 johdannaisissa. Syö akkua normi käytössä erkkinä ja peittää koneen lämpiämisongelmat käyttäjältä tyystin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎