Originally posted by Korpraali
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
No mutta renault aiheinen kysymys.
-98 Clio kyseessä. Kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi. On niin mystinen avain etten osaa avata. Liekö tuon saa aukaistua ilman että tarvitsee särkeä? Jos siis kokeilisi patterin vaihtoa. Avaimessa kyllä valo vilahtaa kun nappia painaa.
Alkuun se toimi huonolla signaalilla vain jostain tietystä kohdasta oven vieressä painettaessa. Aikani koulin avainta ja yritin avata niin ei toimi enää laisinkaan. Enkä saanut sitä avainta aukikaan.
Eipä tuossa suuri harmi ole, mutta ei toimi lukitus avaimella kuskin ovesta niin aina pitää toimia apparin ovesta jos haluaa ovia lukita tai avata. Yleensä jätän ovet auki.
Edit: Alla kuvat avaimesta. Oletus että nuolen osoittamaan suuntaan täytyy "liu-uttaa" kansi irti vaan on perkeleen tiukassa jos näin pitäisi toimia. Kammennut veitsellä yms mutta ei tapahdu mitään.Last edited by Haju69; 12-10-2013, 13:03.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostNo mutta renault aiheinen kysymys.
-98 Clio kyseessä. Kaukosäätöinen keskuslukitus ei toimi. On niin mystinen avain etten osaa avata. Liekö tuon saa aukaistua ilman että tarvitsee särkeä? Jos siis kokeilisi patterin vaihtoa. Avaimessa kyllä valo vilahtaa kun nappia painaa.
Alkuun se toimi huonolla signaalilla vain jostain tietystä kohdasta oven vieressä painettaessa. Aikani koulin avainta ja yritin avata niin ei toimi enää laisinkaan. Enkä saanut sitä avainta aukikaan.
Eipä tuossa suuri harmi ole, mutta ei toimi lukitus avaimella kuskin ovesta niin aina pitää toimia apparin ovesta jos haluaa ovia lukita tai avata. Yleensä jätän ovet auki.
Edit: Alla kuvat avaimesta. Oletus että nuolen osoittamaan suuntaan täytyy "liu-uttaa" kansi irti vaan on perkeleen tiukassa jos näin pitäisi toimia. Kammennut veitsellä yms mutta ei tapahdu mitään.
Tuohan taitaa ollakin sellainen infrapuna-avain jonka kantomatka on todella lyhyt. Toimii juurikin oven ikkunan luota niin että osoitat taustapeiliin sillä avaimella.
Tuohon nuolen suuntaan Mä itsekin sitä kyllä kampeaisin... Mutta periaatteessa sen patterin pitäisi olla kunnossa jos valo vilahtaa painettaessa.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by GameOver View PostTuohan taitaa ollakin sellainen infrapuna-avain jonka kantomatka on todella lyhyt. Toimii juurikin oven ikkunan luota niin että osoitat taustapeiliin sillä avaimella.
Tuohon nuolen suuntaan Mä itsekin sitä kyllä kampeaisin... Mutta periaatteessa sen patterin pitäisi olla kunnossa jos valo vilahtaa painettaessa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Kun renut oli puheenaiheena, niin sitten opelit myös.
Onko ihan romuja nuo B(?)-mallin omegat? vm. 1995-2000 bensa, manuaalit. Katellu talvikärryä, nuo ois huokeempia kuin vastaavan ikäiset bemarit tai mersut.
Joku takaveto talveksi, niin hirveesti enempää vaihtoehtoja ole, tai sitten katsottava vanhempia ruoskia tai nostettava butjettia.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKun renut oli puheenaiheena, niin sitten opelit myös.
Onko ihan romuja nuo B(?)-mallin omegat? vm. 1995-2000 bensa, manuaalit. Katellu talvikärryä, nuo ois huokeempia kuin vastaavan ikäiset bemarit tai mersut.
Joku takaveto talveksi, niin hirveesti enempää vaihtoehtoja ole, tai sitten katsottava vanhempia ruoskia tai nostettava butjettia.
Hyväkuntoisen tai kunnossa olevan kun löytää niin miks ei? Ja lukkoperällä, eli useimmiten (aina?) Suomi-autoista löytyy, muissa kai ollut valinnainen.._____________________________________________________________________________________At the end of the tunnel, there's always light - It just might be a train
[ Focus stw ]
[ A6 C7 3.0tdi Q ]
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKun renut oli puheenaiheena, niin sitten opelit myös.
Onko ihan romuja nuo B(?)-mallin omegat? vm. 1995-2000 bensa, manuaalit. Katellu talvikärryä, nuo ois huokeempia kuin vastaavan ikäiset bemarit tai mersut.
Joku takaveto talveksi, niin hirveesti enempää vaihtoehtoja ole, tai sitten katsottava vanhempia ruoskia tai nostettava butjettia.
Kutosissa on voimanpaskaa enemmän, joskin nelipyttyset on huokeampia ylläpitää. Mikäli jotain korjaustarvetta siis ilmenee. Ja tietyllä tapaa ehkä helpompia korjailla.
Farkkuna jos ostat niin siellähän mahtuu sitten jo juoksemaan takaluukussa.-22 Lexus ES300h
-08 Subaru Impreza
...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
Comment
-
-
Originally posted by mixxis View Postei ne nyt ihan romuja ole iso auto, mukava ajaa tekniikan kestävyydestä en voi vielä sanoa mitään mutta peltihän näissä / noissa / niissä pilaantuu herkästi...
Hyväkuntoisen tai kunnossa olevan kun löytää niin miks ei? Ja lukkoperällä, eli useimmiten (aina?) Suomi-autoista löytyy, muissa kai ollut valinnainen..
e39 olisi varma valinta, etenkin 528i/523i, mutta talviautoksi turhan arvokas ja nuo parin tonnin yksilöt voi unohtaa. Toista e36:sta ei viittis v*ttuilun takia ostaa.
(montako vuotta vielä menee että e36:sta häviää teini-imago? e30 kärsi vuosia sitten samasta oireesta.)EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostToista e36:sta ei viittis v*ttuilun takia ostaa.
(montako vuotta vielä menee että e36:sta häviää teini-imago? e30 kärsi vuosia sitten samasta oireesta.)E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKun renut oli puheenaiheena, niin sitten opelit myös.
Onko ihan romuja nuo B(?)-mallin omegat? vm. 1995-2000 bensa, manuaalit. Katellu talvikärryä, nuo ois huokeempia kuin vastaavan ikäiset bemarit tai mersut.
Joku takaveto talveksi, niin hirveesti enempää vaihtoehtoja ole, tai sitten katsottava vanhempia ruoskia tai nostettava butjettia.
Yllättävän mukava on päästellä ,mitä nyt itselle ei ohjaamossa kaikki sovellu omaan lapaseen. Lukkoperä on plussaa tietysti talvikäytössä ja tilaa riittää farkussa. Yllättävän vähän ruostetta omassa katiskassa, takaovien takareunat tietysti ruosteessa kun on fiksusti tehty osaksi takakaarta..
Ja kun on tolla nelipyttyisellä versiolla niin on pirusti tilaa askarrella moottorin ympärillä. Esim. jakohihnan vaihto ei oikeen helpommaksi voi mennä!Last edited by säkkij; 14-10-2013, 18:14.E30 325i Cabrio '87
E61 525d M-Sport LCI
Comment
-
-
Ajelin B2 Omegalla muutaman vuoden (00 mallinen 2,5 V6) ja yksi mukavimmista autoistani koskaan. Kannattaa katsoa jos tuollaisen ostaa, että ei heti tartte tehdä 60tkm isoa huoltoa. (Tulpat, vesipumppu ja jakohihna tilpehööreineen). Maksoi aikoinaan ei merkkihuollossa likeemmäs tonnin. Mulla ei tuossa ollut n. 25tkm aikana oikeastaan mitään mainittavaa vikaa. Takimmaisen äänenvaimentimen jouduin ostamaan.Last edited by Tenox; 14-10-2013, 22:45.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKun renut oli puheenaiheena, niin sitten opelit myös.
Onko ihan romuja nuo B(?)-mallin omegat? vm. 1995-2000 bensa, manuaalit. Katellu talvikärryä, nuo ois huokeempia kuin vastaavan ikäiset bemarit tai mersut.
Joku takaveto talveksi, niin hirveesti enempää vaihtoehtoja ole, tai sitten katsottava vanhempia ruoskia tai nostettava butjettia.
Ei hassumpi oikeastaan. Kuhan ei vain ala pahemmin mätimään.
Pienemmällä koneella ei kyllä kulje oikein sitäkään vähää mitä tuo 2.5
Comment
-
-
Nyt kun on tässä opeleista jauhettu, alkaa emännän a vectra olemaan ehtoopuolella. Moottorista alkaa olemaan vedot ihan hukassa ja kylmäkäynnistykset talvisin pitää kamalia kilinöitä. Kyllä se kohta laukee.
Mikähän lepO sitten. Kuulemma bemarin haluaisi mutta takavetoa en halua antaa hetkeksikään talvella. Eli se olis oltava neliveto. Valikoima rajautuikin sitten jo liikaa. Kai se joku lepO tulee olemaan. Ehkä joku uudempi astra? :thinkNyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
Comment