Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tenox View PostRupesin miettimään, että miten niin loppu, mutta taisi tulla pieni mittayksikkövirhe tuossa... :think Siis 0,5 - 0,7cm jäljellä edessä. Ei millimetriä. Kiitoksia infosta, pitää katsoa kun talvirenkaita laittaa josko joutuu tekemään jotain antureille tai paloille, kun näkee missä kunnossa on sisäpuolelta.
Edit:
Olekko muuten varma sijainneista? Löysin linkeistäni tämän: http://bmwfans.info/parts/catalog/ en oo tarvinnut vuosiin, joten en aluksi moista edes muistanut, ja tuon mukaan on molemmat kuskinpuolella.
vaihda nyt vaan suosiolla uudet palat.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View Postvaihda nyt vaan suosiolla uudet palat.
Auto on mulle jäämässä tällä tietoa useammaksi vuodeksi, joten jos noi tunnistimet on noin ennakoivia, niin taitaa olla parempi laittaa sitten vaan piuhat yhteen ja vaihtaa tunnistin sitten myöhemmin palojen ja mahdollisesti levyjen kanssa.
Edit: Piti oikein alkaa tutkimaan tätä pala-asiaa ja jos googlehakuni palveli minua oikein (vähän vaikeaa löytää kunnon kuvia) niin uutena noi etujarrupalat on 1,73cm paksut - mukaanlukien tuo metalliosa missä kulutusosa on kiinni.
Kattelin tuota kuvaa koneella ja mittasin, että itse kulutuspinta on siis uutena noin 1,2cm paksu. Ei kai se käytännössä ole loppu jo siinä vaiheessa kun pintaa on jäljellä 50% alkuperäisestä?Last edited by Tenox; 23-10-2013, 19:23.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
No voihan ne ajaa juuri niin loppuun haluaa, tottakai tunnistimien kanssa on pelivaraa jos ei heti vaihda niin ei nyt tiellä jää.
Sulla on varmaan kuluneet levytkin? Seuraavaksi saa ihmetellä miks palojen rungot kolisee levyjen reunoihin- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostNo voihan ne ajaa juuri niin loppuun haluaa, tottakai tunnistimien kanssa on pelivaraa jos ei heti vaihda niin ei nyt tiellä jää.
Sulla on varmaan kuluneet levytkin? Seuraavaksi saa ihmetellä miks palojen rungot kolisee levyjen reunoihin
Levyt on itse asiassa hyvässä kunnossa. Ei juuri pykälää vielä edessä, mutta hiukan kuluneet, takana taitaa olla suht hiljan uusittu sekä levyt, että palat. Tiedä sitten onko tuolloin käynyt jokin käpäys ja jäänyt esim. anturi vaihtamatta ja se nyt levisi.
Yritin mittailla noita etupaloja vanteen välistä ja kyllä nekin on lähempänä senttiä kuin puolta - joskohta hankala niitä on mittailla noin. Sanoisin vähintään 0,8cm. Mielestäni ainoa vaihtoehto on - jos anturit on ehjät - että on sisäpuolen palat sitten edestä selvästi kuluneemmat kuin ulommaiset.
Edit: Anturit on jo hankittuna, palat haen tarvittaessa lauantaina kunhan saan auton nosturille talvirenkaiden vaihtoa ja jarrujen tsekkausta varten. Jos palat on OK, niin täytyy sitten miettiä josko säästäisi uudet anturit myöhempään palojen vaihtoon jos ne kerta on niin herkkiä vikaantumaan etuajassa. Vikavalon nollaus siis ilmeisesti virtalukko asentoon 1 ja 30s. siinä käynnistämättä?
Edit2: Kerrankin oma vainu osui oikeaan. Oli aikaa niin otin auki tuon apukuskin puolen takapyörän - ja oli muuten piukassa, ei vissiin ollut kuparispraytä liki kun noita on alle laitettu. Takajarrulevyt ja palat mitä ilmeisimmin hiljan vaihdettu. Syystä tai toisesta anturia ei oltu laitettu lainkaan ja nyt abiko patentti lauennut. Eli laitoin johdot uudelleen yhteen ja teippasin kunnolla, sekä tein tuon virtalukkojumpan ja valo sammui. Saa olla toistaiseksi noin. Jarruputkien uusiminen taakse on varmaan suhteellisen pian edessä. :(Last edited by Tenox; 24-10-2013, 22:36.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Ottaako 5HP18 laatikko kipeetä, jos hinaamalla siirtää?
Pitäisi toi sigun miina hinata kaverin hallille, jonne on n. 25km matka.Neloskoneen arkinen rahina
Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
+4 kulkuneuvoa
Comment
-
-
Onkos täällä enemmän JDM autojen kanssa pelanneita?
Onko tosiaan tänäpäivänä niin, että kaksi paikkaisesta autosta pitää irrottaa takapenkki kokonaan jos mielii leiman saada? Jossain vielä väläyteltiin että kiinnitkeetkin pitäis saattaa siihen kuntoon ettei niihin "tavanoimaisin työkaluin" kiinnitetä mitään. Aiemmin tuohon on kyllä leiman saanut kun vyöt on olleet tallin nurkassa, nyt sattui toinen katsuri...
Kai sheriffitkin näitä alkaa nyt sitten valvomaan että ei riitä jos katsastuksen ajaksi nakkaa penkit nurkkaan... Kuka sitten hoksaa kattoa just ton jutun, tiedä siitä...
Onhan tää nyt perseestä. Ei tuola MKIV Supran penkillä mahdu ees kukaan istumaan mutta näin kai sitten... Saattais harmittaa vähä enemmän jos olis joku oikeasti viisi paikkainen... Joskus tuotin Japseista parikin Subarua mutta ne sai maahantuojan todistuksella virallisesti "täyspaikkaisiksi." Hassua että yks paperilappu lisää auton kantavuutta muutamalla sadalla kilolla.F11 525dx M-Sport ’14
w123 240D Lang MR '81
Comment
-
-
Originally posted by addee View PostOttaako 5HP18 laatikko kipeetä, jos hinaamalla siirtää?
Pitäisi toi sigun miina hinata kaverin hallille, jonne on n. 25km matka.
Comment
-
-
Kertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta. Kyseessä siis E46, jossa orkkis alut, eli ei soviterenkaita ja ilmeisesti heitetty keväällä alle suoraan ilman mitään putsauksia tai kuparitahnoja / suihkeita. Jouduin yhden irrottamaan eilen toista hommaa varten ja oli sitten huolella kiinni. Hakkasin kumipäävasaralla rengasta sisäpuolelta ja laskin kertaalleen löysillä pulteilla alas ja ajoin muutaman metrin edes takas niin lopulta irtosi. Mietin vain, että tuo hakkaaminen ei ole niin kauhean mukavaa - vaikka ei tuollainen rengas taida siitä itseensä ottaa?
Mitäs muita konsteja on jos nuo kolme muutakin on jumissa? Lämmitys? CRC:tä ajattelin tänään laittaa tuonne pultinreikiin ja keskelle, kun huomenna on tarkoitus vaihtaa talvirenkaat. Sitten pultit hiukan löysään ja ajo korttelin ympäri. Jos nuo ei riitä, niin varmaan sitten vasaraa taas, ellei tule parempia ajatuksia.
Sitten ennen seuraavaa asennusta metalliharjalla harjailen nuo navat, ehkä hieman näytän hiekkapaperia keskiön kohtaan ja ainakin vanteille. Pultteihin vähän WD40:tä ja napoihin kuparispraytä. Ainakin tähän saakka on tuolla offensiivilla säästynyt renkaiden jumittumiselta.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
wb40:stä suihkasin ainakin pyöränpultteihin ennen kun kiinnilaitoin takasin. Tiedä si onko tolla jotain merkitystä, mut oli kierteet aikas kuivat. Siihe napaan en kyllä suihkis mitään, tai siihen kierre osaan 80%varmuudella menee käsijarrukengille ja sit ei pidä millään enään. ja olihan siihe soviteholkkiin/renkaaseen hyvä jotain suihkasta, kun eka teräsharjalla putsannu huolella.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostKertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta. Kyseessä siis E46, jossa orkkis alut, eli ei soviterenkaita ja ilmeisesti heitetty keväällä alle suoraan ilman mitään putsauksia tai kuparitahnoja / suihkeita. Jouduin yhden irrottamaan eilen toista hommaa varten ja oli sitten huolella kiinni. Hakkasin kumipäävasaralla rengasta sisäpuolelta ja laskin kertaalleen löysillä pulteilla alas ja ajoin muutaman metrin edes takas niin lopulta irtosi. Mietin vain, että tuo hakkaaminen ei ole niin kauhean mukavaa - vaikka ei tuollainen rengas taida siitä itseensä ottaa?
Mitäs muita konsteja on jos nuo kolme muutakin on jumissa? Lämmitys? CRC:tä ajattelin tänään laittaa tuonne pultinreikiin ja keskelle, kun huomenna on tarkoitus vaihtaa talvirenkaat. Sitten pultit hiukan löysään ja ajo korttelin ympäri. Jos nuo ei riitä, niin varmaan sitten vasaraa taas, ellei tule parempia ajatuksia.
Sitten ennen seuraavaa asennusta metalliharjalla harjailen nuo navat, ehkä hieman näytän hiekkapaperia keskiön kohtaan ja ainakin vanteille. Pultteihin vähän WD40:tä ja napoihin kuparispraytä. Ainakin tähän saakka on tuolla offensiivilla säästynyt renkaiden jumittumiselta.
Lähtee kovaakin kiinni olevat pyörät.
Comment
-
-
Originally posted by Tenox View PostKertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta
Sitten pultit irti ja sopivan pitkällä kakkosnelosella tms lyö rengasta ulospäin. Auto toki mielellään ensin nostettu ylös .BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment