Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    OK - ei varmaan olekaan sitten havainnekuvasta kyse tuolla katalogissa.





    Ei pitäisi varmaan vielä paloista huutaa noilla pinnoilla?
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      Originally posted by Tenox View Post
      Rupesin miettimään, että miten niin loppu, mutta taisi tulla pieni mittayksikkövirhe tuossa... :think Siis 0,5 - 0,7cm jäljellä edessä. Ei millimetriä. Kiitoksia infosta, pitää katsoa kun talvirenkaita laittaa josko joutuu tekemään jotain antureille tai paloille, kun näkee missä kunnossa on sisäpuolelta.

      Edit:

      Olekko muuten varma sijainneista? Löysin linkeistäni tämän: http://bmwfans.info/parts/catalog/ en oo tarvinnut vuosiin, joten en aluksi moista edes muistanut, ja tuon mukaan on molemmat kuskinpuolella.
      älä nyt pelkkiä tunnistimia laita, poltat vaan turhaan uudetkin tunnistimet. Niistä kun kuluu kärki puhki kun pala menee liian ohueksi.

      vaihda nyt vaan suosiolla uudet palat.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        Originally posted by BeamR View Post
        vaihda nyt vaan suosiolla uudet palat.
        Siis noillahan ajaa vielä jotain 40tkm minimissään ja ne kannattaisi vaihtaa ihan vaan tunnistimen takia? Ei oikein käy mun järkeeni. Ainakaan ex autossa 60tkm ei vielä mainittavasti paloja kuluttanut.

        Auto on mulle jäämässä tällä tietoa useammaksi vuodeksi, joten jos noi tunnistimet on noin ennakoivia, niin taitaa olla parempi laittaa sitten vaan piuhat yhteen ja vaihtaa tunnistin sitten myöhemmin palojen ja mahdollisesti levyjen kanssa.

        Edit: Piti oikein alkaa tutkimaan tätä pala-asiaa ja jos googlehakuni palveli minua oikein (vähän vaikeaa löytää kunnon kuvia) niin uutena noi etujarrupalat on 1,73cm paksut - mukaanlukien tuo metalliosa missä kulutusosa on kiinni.



        Kattelin tuota kuvaa koneella ja mittasin, että itse kulutuspinta on siis uutena noin 1,2cm paksu. Ei kai se käytännössä ole loppu jo siinä vaiheessa kun pintaa on jäljellä 50% alkuperäisestä?
        Last edited by Tenox; 23-10-2013, 19:23.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          No voihan ne ajaa juuri niin loppuun haluaa, tottakai tunnistimien kanssa on pelivaraa jos ei heti vaihda niin ei nyt tiellä jää.
          Sulla on varmaan kuluneet levytkin? Seuraavaksi saa ihmetellä miks palojen rungot kolisee levyjen reunoihin
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2538
            • Kajaani



            Sori OT, oli taas pakko :(
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Tenox
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 1732

              Originally posted by Supa View Post
              No voihan ne ajaa juuri niin loppuun haluaa, tottakai tunnistimien kanssa on pelivaraa jos ei heti vaihda niin ei nyt tiellä jää.
              Sulla on varmaan kuluneet levytkin? Seuraavaksi saa ihmetellä miks palojen rungot kolisee levyjen reunoihin
              Eli ihmiset ajoivat ennen kuin autoihin tuli nämä anturit, aina palat niin loppuun, että mitään ei jäänyt jäljellä paitsi pyörän napa? Eikös tuo nyt vain ole markkinointikikka varaosien myyntiin koko homma, jos tosiaan alta puolen välin käyttöikää alkaa valoja polttamaan mittaristossa?

              Levyt on itse asiassa hyvässä kunnossa. Ei juuri pykälää vielä edessä, mutta hiukan kuluneet, takana taitaa olla suht hiljan uusittu sekä levyt, että palat. Tiedä sitten onko tuolloin käynyt jokin käpäys ja jäänyt esim. anturi vaihtamatta ja se nyt levisi.

              Yritin mittailla noita etupaloja vanteen välistä ja kyllä nekin on lähempänä senttiä kuin puolta - joskohta hankala niitä on mittailla noin. Sanoisin vähintään 0,8cm. Mielestäni ainoa vaihtoehto on - jos anturit on ehjät - että on sisäpuolen palat sitten edestä selvästi kuluneemmat kuin ulommaiset.

              Edit: Anturit on jo hankittuna, palat haen tarvittaessa lauantaina kunhan saan auton nosturille talvirenkaiden vaihtoa ja jarrujen tsekkausta varten. Jos palat on OK, niin täytyy sitten miettiä josko säästäisi uudet anturit myöhempään palojen vaihtoon jos ne kerta on niin herkkiä vikaantumaan etuajassa. Vikavalon nollaus siis ilmeisesti virtalukko asentoon 1 ja 30s. siinä käynnistämättä?

              Edit2: Kerrankin oma vainu osui oikeaan. Oli aikaa niin otin auki tuon apukuskin puolen takapyörän - ja oli muuten piukassa, ei vissiin ollut kuparispraytä liki kun noita on alle laitettu. Takajarrulevyt ja palat mitä ilmeisimmin hiljan vaihdettu. Syystä tai toisesta anturia ei oltu laitettu lainkaan ja nyt abiko patentti lauennut. Eli laitoin johdot uudelleen yhteen ja teippasin kunnolla, sekä tein tuon virtalukkojumpan ja valo sammui. Saa olla toistaiseksi noin. Jarruputkien uusiminen taakse on varmaan suhteellisen pian edessä. :(
              Last edited by Tenox; 24-10-2013, 22:36.
              Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

              Comment

              • addee
                Bimmer Rookie
                • Aug 2011
                • 130
                • Mikkeli

                Ottaako 5HP18 laatikko kipeetä, jos hinaamalla siirtää?

                Pitäisi toi sigun miina hinata kaverin hallille, jonne on n. 25km matka.
                Neloskoneen arkinen rahina

                Ex: BMW 750IA -95, BMW 535IA -02, BMW 330dA -03, BMW 540iA -96, BMW 730i -92, BMW 325Ci -94, BMW 535i -89, BMW 530iA -93, BMW 525iAT -95, BMW 320i -91
                +4 kulkuneuvoa

                Comment

                • abject
                  BTCF Member
                  • Jan 2010
                  • 378
                  • Vähäkyrö

                  Onkos täällä enemmän JDM autojen kanssa pelanneita?

                  Onko tosiaan tänäpäivänä niin, että kaksi paikkaisesta autosta pitää irrottaa takapenkki kokonaan jos mielii leiman saada? Jossain vielä väläyteltiin että kiinnitkeetkin pitäis saattaa siihen kuntoon ettei niihin "tavanoimaisin työkaluin" kiinnitetä mitään. Aiemmin tuohon on kyllä leiman saanut kun vyöt on olleet tallin nurkassa, nyt sattui toinen katsuri...

                  Kai sheriffitkin näitä alkaa nyt sitten valvomaan että ei riitä jos katsastuksen ajaksi nakkaa penkit nurkkaan... Kuka sitten hoksaa kattoa just ton jutun, tiedä siitä...

                  Onhan tää nyt perseestä. Ei tuola MKIV Supran penkillä mahdu ees kukaan istumaan mutta näin kai sitten... Saattais harmittaa vähä enemmän jos olis joku oikeasti viisi paikkainen... Joskus tuotin Japseista parikin Subarua mutta ne sai maahantuojan todistuksella virallisesti "täyspaikkaisiksi." Hassua että yks paperilappu lisää auton kantavuutta muutamalla sadalla kilolla.
                  F11 525dx M-Sport ’14
                  w123 240D Lang MR '81

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14353
                    • Oulu

                    Originally posted by addee View Post
                    Ottaako 5HP18 laatikko kipeetä, jos hinaamalla siirtää?

                    Pitäisi toi sigun miina hinata kaverin hallille, jonne on n. 25km matka.
                    Kyllä sitä N-asennossa saa hinata. Eikä ota tuo 25km matkalla itseensä... Maksimi nopeus taisi olla 60km/h.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • Ovaali
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2010
                      • 242
                      • Ylivieska

                      Olisko kellään tietoa paljonko jakajapumpullisessa m47 motissa on suuttimien avautumispaineet? Vois ponnistaa seuraavalla kerralla kun käyttää imusarjaa irti.

                      Comment

                      • Tenox
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1732

                        Kertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta. Kyseessä siis E46, jossa orkkis alut, eli ei soviterenkaita ja ilmeisesti heitetty keväällä alle suoraan ilman mitään putsauksia tai kuparitahnoja / suihkeita. Jouduin yhden irrottamaan eilen toista hommaa varten ja oli sitten huolella kiinni. Hakkasin kumipäävasaralla rengasta sisäpuolelta ja laskin kertaalleen löysillä pulteilla alas ja ajoin muutaman metrin edes takas niin lopulta irtosi. Mietin vain, että tuo hakkaaminen ei ole niin kauhean mukavaa - vaikka ei tuollainen rengas taida siitä itseensä ottaa?

                        Mitäs muita konsteja on jos nuo kolme muutakin on jumissa? Lämmitys? CRC:tä ajattelin tänään laittaa tuonne pultinreikiin ja keskelle, kun huomenna on tarkoitus vaihtaa talvirenkaat. Sitten pultit hiukan löysään ja ajo korttelin ympäri. Jos nuo ei riitä, niin varmaan sitten vasaraa taas, ellei tule parempia ajatuksia.

                        Sitten ennen seuraavaa asennusta metalliharjalla harjailen nuo navat, ehkä hieman näytän hiekkapaperia keskiön kohtaan ja ainakin vanteille. Pultteihin vähän WD40:tä ja napoihin kuparispraytä. Ainakin tähän saakka on tuolla offensiivilla säästynyt renkaiden jumittumiselta.
                        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

                        Comment

                        • Risto113
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 1204
                          • GrassLake

                          Laita lankku renkaan taakse, niin voit lyödä moskalla eikä sillä kuminuijalla...

                          Comment

                          • Gemmi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 3355
                            • Espoo

                            wb40:stä suihkasin ainakin pyöränpultteihin ennen kun kiinnilaitoin takasin. Tiedä si onko tolla jotain merkitystä, mut oli kierteet aikas kuivat. Siihe napaan en kyllä suihkis mitään, tai siihen kierre osaan 80%varmuudella menee käsijarrukengille ja sit ei pidä millään enään. ja olihan siihe soviteholkkiin/renkaaseen hyvä jotain suihkasta, kun eka teräsharjalla putsannu huolella.

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              Originally posted by Tenox View Post
                              Kertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta. Kyseessä siis E46, jossa orkkis alut, eli ei soviterenkaita ja ilmeisesti heitetty keväällä alle suoraan ilman mitään putsauksia tai kuparitahnoja / suihkeita. Jouduin yhden irrottamaan eilen toista hommaa varten ja oli sitten huolella kiinni. Hakkasin kumipäävasaralla rengasta sisäpuolelta ja laskin kertaalleen löysillä pulteilla alas ja ajoin muutaman metrin edes takas niin lopulta irtosi. Mietin vain, että tuo hakkaaminen ei ole niin kauhean mukavaa - vaikka ei tuollainen rengas taida siitä itseensä ottaa?

                              Mitäs muita konsteja on jos nuo kolme muutakin on jumissa? Lämmitys? CRC:tä ajattelin tänään laittaa tuonne pultinreikiin ja keskelle, kun huomenna on tarkoitus vaihtaa talvirenkaat. Sitten pultit hiukan löysään ja ajo korttelin ympäri. Jos nuo ei riitä, niin varmaan sitten vasaraa taas, ellei tule parempia ajatuksia.

                              Sitten ennen seuraavaa asennusta metalliharjalla harjailen nuo navat, ehkä hieman näytän hiekkapaperia keskiön kohtaan ja ainakin vanteille. Pultteihin vähän WD40:tä ja napoihin kuparispraytä. Ainakin tähän saakka on tuolla offensiivilla säästynyt renkaiden jumittumiselta.
                              Pyörä ilmaan, yksi pultti kiinni muutaman jengan verran ettei pyörä lennä naapuriin asti. Sitten sellainen metrin mittainen vaneri auton alle ja päähän kakkosnelosen pätkä rengasta vasten (ei pakollinen, ihan miltä tuntuu) ja eikun reippaasti kyljelleen maahan ja vaneria pitkin yksi reipas kaari renkaan kylkeen pitkävartisella lekalla.
                              Lähtee kovaakin kiinni olevat pyörät.

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                Originally posted by Tenox View Post
                                Kertokaas hellävaraisia ja toimivia tapoja saada irti kiinni hitsautuneet vanteet autosta
                                Pyörä jää jumiin siitä keskiöstä ei pulttien kohdalta tietenkään. Ota keskinappi irti ja varovasti WD-40:ää siihen navan ja vanteen väliin ensin.

                                Sitten pultit irti ja sopivan pitkällä kakkosnelosella tms lyö rengasta ulospäin. Auto toki mielellään ensin nostettu ylös .
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎