Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tenox
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1732

    Kiitoksia neuvoista. Eiköhän nuo noilla lähde. Laitoin tänään keskiöihin crc:tä (tai jotain vastaavaa se oli jos tarkkoja ollaan) ja saa vaikuttaa yön yli. Talvivanteet hion siisteiksi samalla. Huomenna sitten kokeilemaan josko saisi loput 3 irti.
    Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14353
      • Oulu

      Ei tarvi liotella yötä turhaan. Lähtee painavalla kumilekalla tai normilekalla renkaaseen lyömällä.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • Tenox
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 1732

        On tuo nosturin korjaus huomenna, joten auton saa sille kuitenkin vasta sen jälkeen. Et saapi vaikutella.

        Edit: Kyllähän ne lähti, mutta jokaikinen oli hirttänyt kiinni.. Kokolailla huolellisesti putsasin nyt sekä navat että kaikki vanteet ja laitoin reilusti kuparispräytä väliin. Toivottavasti auttaa, ettei mene keväällä taas hermo noihin. Ja on muuten susirumat noi pappamallin 16" Star Spoket E46:ssa. :( täytyiskö veronpalautuksista vaihtaa koko setti..
        Last edited by Tenox; 26-10-2013, 23:00.
        Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9999
          • KVLA

          Varaosa valmistaja/merkki on "Vaico".Minkä maalaista osaa olisi tarjolla?Eli valmistusmaa kiinnostaisi.Kuukkelilla en tumpelo löytänyt.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Onko tavanomaista että E34:n iskarit on aivan vitun jökissä tolppaan?
            Tolpan mutteri ei lähteny edes kuumentamisen ja papukaijapihtien avulla, joutu ajamaan laikalla poikki. Iskari ei noussu reiästään ennenkun oli tonni vetoa ja kolkutteli kylkeen vasaralla . Semmosta tänä viikonloppuna. Olis parkkipaikalla ja Biltemankaluilla ollu vähä tekemätön paikka.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17509
              • Turku

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Varaosa valmistaja/merkki on "Vaico".Minkä maalaista osaa olisi tarjolla?Eli valmistusmaa kiinnostaisi.Kuukkelilla en tumpelo löytänyt.
              Alunperin ranskalainen?
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14353
                • Oulu

                Originally posted by petrolhead View Post
                Onko tavanomaista että E34:n iskarit on aivan vitun jökissä tolppaan?
                Tolpan mutteri ei lähteny edes kuumentamisen ja papukaijapihtien avulla, joutu ajamaan laikalla poikki. Iskari ei noussu reiästään ennenkun oli tonni vetoa ja kolkutteli kylkeen vasaralla . Semmosta tänä viikonloppuna. Olis parkkipaikalla ja Biltemankaluilla ollu vähä tekemätön paikka.
                Tolpan mutteri on kyllä tähän mennessä auennut isoilla putkipihdeillä helposti ja iskarikin tulee tolpastaan ihan vaan nostamalla. Joten erikoiselta kuulostaa.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  Originally posted by zener View Post
                  Ei tarvi liotella yötä turhaan. Lähtee painavalla kumilekalla tai normilekalla renkaaseen lyömällä.
                  Juuri näin. Ei ole vielä tullut vastaan tapausta, että ei olisi lähtenyt - ja on ollut joskus ihan oikeasti lujaakin kiinni. Auton alle, elämää suurempi leka tai vaikka ihan normi metrinen kakkosnelonen, iskee kerran kuin mies ja pyörä irti.
                  Ja nimenomaan siihen renkaaseen - ei vanteeseen...

                  Mitään crc:tä mihinkään tartte lirutella Jälkivoitelu toki paikallaan.
                  Last edited by Rockford; 27-10-2013, 20:53.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by zener View Post
                    Tolpan mutteri on kyllä tähän mennessä auennut isoilla putkipihdeillä helposti ja iskarikin tulee tolpastaan ihan vaan nostamalla. Joten erikoiselta kuulostaa.
                    No joo niin kuulostaa. Tosiaan tohottelu ja aikusten koon pihdit ei riittäny avaamaan kilkkeitä.

                    Minkä mittaset veivit M30B34 moottorissa on?
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Rockford View Post
                      Juuri näin. Ei ole vielä tullut vastaan tapausta, että ei olisi lähtenyt - ja on ollut joskus ihan oikeasti lujaakin kiinni. Auton alle, elämää suurempi leka tai vaikka ihan normi metrinen kakkosnelonen, iskee kerran kuin mies ja pyörä irti.
                      Ja nimenomaan siihen renkaaseen - ei vanteeseen...

                      Mitään crc:tä mihinkään tartte lirutella Jälkivoitelu toki paikallaan.
                      Minullapa on tullut vastaan. Ei sitten mihinkään vaikka kuinka lekalla löi.
                      Piti irroittaa pullotunkilla kun ei irronnut vaikka ajelin pultit löysällä, koitin kumia polttaa ja käsijarrullakin kurvailla.

                      Escortin vanteet olivat taunuksen akseliin alkujaankin vähän piukat ja toisisssa vetareissa oli pikkasen lyöty napoihin niin oli turvoksissa.

                      Comment

                      • walde
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2008
                        • 947
                        • Melkein Espoo

                        Originally posted by Heguli 31 View Post
                        Varaosa valmistaja/merkki on "Vaico".Minkä maalaista osaa olisi tarjolla?Eli valmistusmaa kiinnostaisi.Kuukkelilla en tumpelo löytänyt.
                        Yritys brändin takana on nimeltään Vierol AG (osamerkit Vaico ja Vemo).
                        OEM-laatu, osat valmistetaan Saksassa.
                        E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
                        F20 LCI2 118dA M-Sport '19

                        Comment

                        • Rhodry
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 3264
                          • Siuntio

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onko tavanomaista että E34:n iskarit on aivan vitun jökissä tolppaan?
                          Tolpan mutteri ei lähteny edes kuumentamisen ja papukaijapihtien avulla, joutu ajamaan laikalla poikki. Iskari ei noussu reiästään ennenkun oli tonni vetoa ja kolkutteli kylkeen vasaralla . Semmosta tänä viikonloppuna. Olis parkkipaikalla ja Biltemankaluilla ollu vähä tekemätön paikka.
                          Kuulostaa tutulta Me aikanaan ajateltiin että hommaan menee max. pari tuntia, todellisuus olikin sitten lähempänä 8h.
                          BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
                          Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
                          E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Rhodry View Post
                            Kuulostaa tutulta Me aikanaan ajateltiin että hommaan menee max. pari tuntia, todellisuus olikin sitten lähempänä 8h.
                            IX:n tolpat kanssa piti vähän lämmittää ja hakata meisselillä auki.

                            Comment

                            • rgaweer
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1670
                              • Vantaa

                              Mistäs löytää auton alkuperäiset varusteet, kun tuo bmw.fi sivulla oleva linkki ei suostu sitä tekemään. Eli valmistenumeron 7 vikalla numerolla tunnistaa kyllä auton, mutta ei löydy tuota options kohtaa missä sen pitäisi olla. Autona tuo E28:think
                              E34 x2, E12 x2, E30
                              E28 520i -82 & 520iA -86
                              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8258
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by rgaweer View Post
                                Mistäs löytää auton alkuperäiset varusteet, kun tuo bmw.fi sivulla oleva linkki ei suostu sitä tekemään. Eli valmistenumeron 7 vikalla numerolla tunnistaa kyllä auton, mutta ei löydy tuota options kohtaa missä sen pitäisi olla. Autona tuo E28:think
                                http://www.bmwvin.com tosin joutuu tekeen tunnuksen.. pistä 7 viimistä tähän niin pasteen tähän koko litanian?
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎