Announcement
Collapse
No announcement yet.
Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Veeksi View Post...loistavaa. Milloinkahan sitä rahaa alkaisi tulla lisää takaisin?M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostTuskin automaattisesti milloinkaan joten pitäkäähän huoli että valitatte määräajassa. Mutta ei kannattane heti valitaa vaan vasta määräajan loppupäästä (valitusaikahan on 3 seuraavaa kalenterivuotta) ettei käy niin että valitus on ehditty käsitellä ja tulla bumerangina ja valitusaika ehtii ummeta (sekä kuukausi viimeisestä päätöksestä)...
Onko joku muu saanut veroprosenttia koskevaan oikaisuun tullin vastinetta tämän vuoden puolella?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
No on taas kerran himoverottajavaltiot on kusessa EU-tuomioistuimessa. Julkisasiamiehen ratkaisuehdotus on kyllä kylmää kyytiä Suomen CO2-pohjauiselle verotukselle. Käytännössä jos se menee läpi niin kuin olettaa sopii ja hyvin suurella todennäköisyydellä tapahtuu koska se on linjassa aiempien päätösten kanssa tarkoittaa tuo Suomen osalta sitä, että valtiolla on tasan kaksi tapaa hoitaa käytettyjen autojen verotus.
1. Veroa peritään maksimissaan sen verran kun sitä on jäljellä vastaavassa aiemmin Suomeen rekisteröidyssä. Esim. 2003 vuoden bemmissä siis sen verran prosentteina veroa kun siitä perittiin uutena tai minä tahansa ajan hetkenä ensirekisteröintipäivän ja verotuspäivän välissä. Mikä ikinä on noiden päivien aikana käytössä ollut alin veroprosentti sitä pitää käyttää kaikkiin kyseisen päivän jälkeisiin tuonteihin eikä prosenttia voida koskaan enää korottaa.
2. Kohdan 1. mukaan on toimittava ellei vastaava korotusta peritä joka ainoalta Suomessa rekisterissä olevalta samanlaiselta 2003 vuoden bemmiltä. Vain tuossa tapauksessa voidaan 2014 käytettynä tuodusta periä enemmän veroa kun sitä perittiin esim. 19.3.-29.3.2009. Siis lähes kaikki käytettynä Suomessa kilvissä olevat autot on verotettava uusiksi joka kerta kun CO2 veroruuvia kiristetään. Tuolla tavalla on mahdollista korottaa veron prosenttia mielin määrin EUT:n siihen puuttumatta.
Arvata sopii kumpi noista on ainoa käytännössä toteutuskelpoinen vaihtoehto.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostNo on taas kerran himoverottajavaltiot on kusessa EU-tuomioistuimessa. Julkisasiamiehen ratkaisuehdotus on kyllä kylmää kyytiä Suomen CO2-pohjauiselle verotukselle. Käytännössä jos se menee läpi niin kuin olettaa sopii ja hyvin suurella todennäköisyydellä tapahtuu koska se on linjassa aiempien päätösten kanssa tarkoittaa tuo Suomen osalta sitä, että valtiolla on tasan kaksi tapaa hoitaa käytettyjen autojen verotus.
1. Veroa peritään maksimissaan sen verran kun sitä on jäljellä vastaavassa aiemmin Suomeen rekisteröidyssä. Esim. 2003 vuoden bemmissä siis sen verran prosentteina veroa kun siitä perittiin uutena tai minä tahansa ajan hetkenä ensirekisteröintipäivän ja verotuspäivän välissä. Mikä ikinä on noiden päivien aikana käytössä ollut alin veroprosentti sitä pitää käyttää kaikkiin kyseisen päivän jälkeisiin tuonteihin eikä prosenttia voida koskaan enää korottaa.
2. Kohdan 1. mukaan on toimittava ellei vastaava korotusta peritä joka ainoalta Suomessa rekisterissä olevalta samanlaiselta 2003 vuoden bemmiltä. Vain tuossa tapauksessa voidaan 2014 käytettynä tuodusta periä enemmän veroa kun sitä perittiin esim. 19.3.-29.3.2009. Siis lähes kaikki käytettynä Suomessa kilvissä olevat autot on verotettava uusiksi joka kerta kun CO2 veroruuvia kiristetään. Tuolla tavalla on mahdollista korottaa veron prosenttia mielin määrin EUT:n siihen puuttumatta.
Arvata sopii kumpi noista on ainoa käytännössä toteutuskelpoinen vaihtoehto.S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostNo on taas kerran himoverottajavaltiot on kusessa EU-tuomioistuimessa. Julkisasiamiehen ratkaisuehdotus on kyllä kylmää kyytiä Suomen CO2-pohjauiselle verotukselle. Käytännössä jos se menee läpi niin kuin olettaa sopii ja hyvin suurella todennäköisyydellä tapahtuu koska se on linjassa aiempien päätösten kanssa tarkoittaa tuo Suomen osalta sitä, että valtiolla on tasan kaksi tapaa hoitaa käytettyjen autojen verotus.
1. Veroa peritään maksimissaan sen verran kun sitä on jäljellä vastaavassa aiemmin Suomeen rekisteröidyssä. Esim. 2003 vuoden bemmissä siis sen verran prosentteina veroa kun siitä perittiin uutena tai minä tahansa ajan hetkenä ensirekisteröintipäivän ja verotuspäivän välissä. Mikä ikinä on noiden päivien aikana käytössä ollut alin veroprosentti sitä pitää käyttää kaikkiin kyseisen päivän jälkeisiin tuonteihin eikä prosenttia voida koskaan enää korottaa.
2. Kohdan 1. mukaan on toimittava ellei vastaava korotusta peritä joka ainoalta Suomessa rekisterissä olevalta samanlaiselta 2003 vuoden bemmiltä. Vain tuossa tapauksessa voidaan 2014 käytettynä tuodusta periä enemmän veroa kun sitä perittiin esim. 19.3.-29.3.2009. Siis lähes kaikki käytettynä Suomessa kilvissä olevat autot on verotettava uusiksi joka kerta kun CO2 veroruuvia kiristetään. Tuolla tavalla on mahdollista korottaa veron prosenttia mielin määrin EUT:n siihen puuttumatta.
Arvata sopii kumpi noista on ainoa käytännössä toteutuskelpoinen vaihtoehto.
Tuohan antaa vähän painetta miettimään uudempienkin autojen veroprosenttia, koska muutoin systeemi kannustaa ihan tolkuttomasti vanhempien autojen ostamiseen.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
Comment
-
-
Asian käsittely on kestänyt 12 vuotta. Viivästykset johtuvat yksinomaan viranomaisten hitaudesta. Veronkorotus perustuu siihen että A olisi ilmoittanut ensiverotuksessa pienemmän ostohinnan kuin hän on pankin kautta lähettänyt myyjälle ja osittain samaan väitteeseen rahdin osuuden osalta. A on vastineissaan kertonut seikkaperäisesti mistä ero muodostuu. Kohtelu ei ole normaalia tai tasavertaista muihin kansalaisiin nähden.
Valituksenalaiset päätökset eivät ole linjassa valituskirjelmässä mainittujen muiden hallinto-oikeuden ja Tullin päätösten kanssa, joissa markkina-arvot ovat suurin piirtein oikeilla tasoilla ja samalla tasolla muiden vastaavien museoautojen veropäätösten kanssa. Hallinto-oikeuden soveltama markkina-arvo on edelleen suurempi kuin ensiverotusarvo on ollut. Mitään tosiasioihin perustuvia jälkiverotusperusteita ei ole olemassa.
@@@@@@
12 vuotta... Eikä pääasia ole vieläkään ratkennut...Last edited by nullzwei; 17-06-2014, 18:55.
Comment
-
-
Valtion / tullin toimesta on venkoiltu vastaan jo niin monella tavalla, että ei voi kuin ihmetellä miksi ei mitään radikaalimpaa jo tapahdu...
Mitä autoveroon tulee noin ylipäätään, niin lähes jokaisesta liikenneonnettomuudesta löytyy jotain negatiivista vaikutetta, jonka nykyinen veromalli on aiheuttanut.
Onko järkevää että ylipäätään ajetaan suomessa nykyisellä kalustolla, äkkiä katsottuna tuossa(kin) on alle jäänyt 14-15 vuotias pikkuauto (1999-2000 renault clio), kun jokaisen päättäjän pitäisi ymmärtää mitä kustannuksia 7-8 vuotta liian vanhojen autojen käyttäminen kustantaa jo valtiolle itselleenkin. Rahallisen vahingon lisäksi on kuitenkin myös inhimillisyys mukana vaa-assa.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
Comment