Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veropäätösten käsittelytilanne / pohdintaa verotusarvosta ja veroprosentista II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    Originally posted by bemu2000 View Post
    Tullihan käyttää nykyään reilusti alakanttiin olevia verotusarvoja, että niistä ei ainakaan pääse kukaan valittamaan.
    Han ja hän, onhan, niinhän, eihän, juuhan.

    Tyhmällä kunnollisella tullimiehellä kauaa nokka tuhise kun se kusettaa tyhmemmän palkanmaksajansa tyhjän pään pyörryksiin.

    Edit. (Tulossa, ehkä)
    Verotustietojen hakupalvelu valmistenumerolla

    MAHTI-järjestelmästä voi hakea yksittäisiä verotustietoja valmistenumeron perusteella. Verotustietoja on saatavilla käytetyistä ajoneuvoista, joiden ensiverotuspäivä on ollut 1.4.2009 tai sen jälkeen. Uusimmat verotustiedot päivittyvät järjestelmään muutaman päivän viiveellä verotuspäätöksen päätöspäivästä. Verotustietoja ei ole saatavilla alennetun veron tai verosta vapautetuista ajoneuvoista.

    MAHTI-järjestelmän ohje-kohdasta löytyy tarkemmat selitykset saatavilla oleviin verotustietoihin. Tiedot ovat autoverolain nojalla julkisia ensiverotuspäätöksen tietoja. Järjestelmästä saatu verotustietojen tuloste ei ole virallinen verotuspäätös.
    Last edited by nullzwei; 23-06-2014, 15:05.

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      Originally posted by jaki View Post
      Mistäs sen tiedät? Täälläkin leveillään niin tuuba myyntihinnoilla ettei mitään rajaa.
      Missä täällä leveillään tuuba myyntihinnoilla?

      Ite ihmetellyt sitä, miksi jotkut ihmettelee kun toiset saa autoistaan paremmin kuin toiset. Se ei ole rakettitiedettä se.

      Toisekseen, näillä ei ole tullin touhujen kanssa mitään tekemistä.

      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        Originally posted by nullzwei View Post
        Han ja hän, onhan, niinhän, eihän, juuhan.

        Tyhmällä kunnollisella tullimiehellä kauaa nokka tuhise kun se kusettaa tyhmemmän palkanmaksajansa tyhjän pään pyörryksiin.

        Edit. (Tulossa, ehkä)
        Verotustietojen hakupalvelu valmistenumerolla

        MAHTI-järjestelmästä voi hakea yksittäisiä verotustietoja valmistenumeron perusteella. Verotustietoja on saatavilla käytetyistä ajoneuvoista, joiden ensiverotuspäivä on ollut 1.4.2009 tai sen jälkeen. Uusimmat verotustiedot päivittyvät järjestelmään muutaman päivän viiveellä verotuspäätöksen päätöspäivästä. Verotustietoja ei ole saatavilla alennetun veron tai verosta vapautetuista ajoneuvoista.

        MAHTI-järjestelmän ohje-kohdasta löytyy tarkemmat selitykset saatavilla oleviin verotustietoihin. Tiedot ovat autoverolain nojalla julkisia ensiverotuspäätöksen tietoja. Järjestelmästä saatu verotustietojen tuloste ei ole virallinen verotuspäätös.

        Vähintään kohdallaan noi verotusarvot on ollut viimeaikoina, siitä et edes sinä pysty enempää väittelemään. Prosentit sitten toinen juttu ja yleensäkin koko autovero.

        Huonosti on asiat, jos ei saa suomessa myytyä ehjää ja siistiä autoa sillä hinnalla, mikä on ollut verotusarvo. Hyvä esimerkki tuo E90 tapaus.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • nullzwei
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 11056
          • ?

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Vähintään kohdallaan noi verotusarvot on ollut viimeaikoina, siitä et edes sinä pysty enempää väittelemään.
          Argumentoinnin perusvirheet löytyy netistä. Kertaapa ne ties monennenko kerran (turhaan)

          Tullin käyttämä hinta-analyysi, eli aikasarja-aineisto koostuu säännöllisin ajanjaksoin kerätyistä havaintoarvoista. Aikasarjoissa esiintyy autokorrelaatiota eli havaintoarvot ovat keskinäisesti riippuvaisia. Aikasarjojen tutkimiseen liittyy oletus stationaarisuudesta. Autokorrelaatio ja epästationaarinen aikasarja johtavat näennäisregressioon, joka tuottaa tehottomia ja/tai harhaisia estimaatteja.

          Autokorrelaatio on matemaattinen työkalu, joka kuvaa aikasarjan havaintojen välistä riippuvuutta havaintojen välisen aikaeron funktiona. Voidaan ajatella, että aikasarjassa esiintyy autokorrelaatiota silloin, kun sarja ei ole täysin satunnainen, vaan uudet havainnot riippuvat jollain tavalla olemassa olevista havainnoista.

          Aikasarjan sanotaan olevan stationaarinen jos prosessin ominaisuuksiin kuuluu muuttumattomat varianssi ja keskiarvo, sekä kovarianssi joka säilyy muuttumattomana saman aikaviipeen välillä riippumatta aikasarjan kohdasta. Stationaarista aikasarjaa voidaan pitää ennustettavana, liittyen sen edellä mainittuihin ominaisuuksiin. Epästationaarinen aikasarja taas ei pidä sisällään vastaavia ominaisuuksia ja muuttujan muutokset ovat satunnaisia.

          Lisäksi tulli korjaa vanhoja hintahavaintoja indeksillä. Indeksikorjauksen perusteluista ei Tulli ole antanut tietoa, mutta indeksikorjausta käytettäessä tullin käyttämän stationaarisen regressioanalyysin kovarianssi sekä varianssi menettävät todisteellisen merkityksensä. Toisin sanoen kovarianssi ja varianssi muuttuvat.

          Johtopäätös

          Erityisesti indeksikorjattu hintahavainto, sekä tuoreimman hintahavainnon käyttö vääristää oikeudellisesti kestävää hinta-arviota silloin kun havaintoja on vähän ja vanhempia hintatietoja ei ole päivitetty MAHTI- tietokantaan. Tullin mainitsema tietyn ajoneuvon tuorein hintahavainto voi markkinatilanteesta johtuen olla myös aikaisempaa korkeampi, tai ajoneuvoa on myyntiä varten kunnostettu jolloin sen markkina-arvo on noussut tai ajoneuvo on siirretty helpommin myytävälle markkina-alueelle.

          Käsite tullin esittämästä tuoreimman havainnon käytöstä (myös autokorrelaation osalta) on erikoinen, sillä yleinen verotusarvo ei voi perustua yhteen yksittäiseen hintahavaintoon. Käsite tuorein hintahavainto voi myös olla vanha havainto. Toisin sanoen hintahavainto, jolla ajoneuvon myynti ei ole toteutunut, tai toteutuu vasta useiden kuukausien ja jopa vuoden kuluttua, ajoneuvon hinnoittelua myyjän toimesta muuttamalla.

          Osoituksena Tullin käyttämän stationaarisuuteen perustuvan regressioanalyysin yleisestä epästationaarisuudesta on autoverolain 67 § 1 momentin perusteella annettu tieto; Ajoneuvon verotusarvosta tai veron määrästä ei voida antaa ennakkoratkaisua tai muuta sitovaa etukäteistietoa. Lisäksi autoverotuksen lainvalmistelutyössä, VaVM 46/2002 mietintö, s. 7 on kirjoitettu; ”Käypää arvoa ei voida koskaan mallintaa eteenpäin”.

          Epästationaarisen aikasarjan muutokset eivät ole ennustettavissa, ja niiden sanotaan seuraavan satunnaiskulkua. (tieteellinen todistelu: Hill et al., 2001; Watsham, 1997)
          Epästationaarisuutta tukee erityisesti Tullin internet-sivuilla julkaisema ilmoitus: Vuoden 2008 alusta alkoi henkilöautojen CO2-perusteinen verotus. Muuttuneessa tilanteessa vuoden 2007 verotusarvot eivät olleet enää suuntaa-antavia, vaan pikemminkin harhaanjohtavia markkinatilanteen muutosten takia.

          Tulli on myös ilmoittanut (Tullihallituksen AK 141/340/09, annettu 11.2.2009) että uusien ajoneuvojen verotusarvossa olevien lisävarusteitten arvo kuoleentuu noin kahden vuoden kuluessa. Käytännössä tämän pitäisi tarkoittaa sitä, että arvon alenema tulisi olla voimakkaampaa kahden ensimmäisen käyttövuoden aikana. Tulli ei kuitenkaan ole kuvannut MAHTI:n järjestelmäkuvauksessa, miten tällaisten uusien ajoneuvojen hinnat käyttäytyvät erityisesti siinä vaiheessa kun niitten ikä ylittää kaksi vuotta.

          Esimerkki; Miten käyttäytyy sellaisen lisävarustellun ajoneuvon markkina-arvo, joka tulee käytettynä myytäväksi vajaan kahden vuoden ikäisenä, mutta se myydään esimerkiksi kahden ja puolen vuoden ikäisenä? Miten tulli huomioi lisävarusteitten korostaman arvon aleneman muuttumisen? Miten arvon alenema huomioidaan jos verrokkiajoneuvoa haettaessa hinnoittelu on perustunut ajoneuvon myyntiin tulon ajankohtaan ennen kahden vuoden iän täyttymistä, mutta veropäivä on esimerkiksi kahden ja puolen vuoden käyttöiässä? Lisäksi ajoneuvoille varsin usein myönnetään kahden vuoden takuu. Miten tullin MAHTI-järjestelmä huomioi tämän kuluttajan kannalta varsin tärkeän seikan arvon aleneman osalta?

          Tällaisille ajoneuvoille tulisi olla täysin erillinen arvon alenemisen laskentajärjestelmä. Sellaista ei kuitenkaan ole, joka myös omalta osaltaan osoittaa mahdottomaksi tuottaa tullin käyttämällä regressiomenetelmällä relevanttia, verotuksellisesti hyväksyttävää tietoa ajoneuvon todellisesta markkina-arvosta.

          Tulli; ”ajoneuvojen hinta elää markkinoilla jatkuvasti kysynnän ja tarjonnan mukaisesti”. Lisäksi Tulli on internet-sivustollaan avannut käyttämäänsä järjestelmää seuraavasti; ”MAHTIsta saatavat käytettyjen ajoneuvojen arvot eivät kuvaa yksittäisen ajoneuvon todellista hintaa, vaan arvo on autoverolain mukainen verotusarvo eli ajoneuvon yleinen vähittäismyyntiarvo. Tällä tarkoitetaan hintaa, joka yhdestä samanlaisesta ajoneuvosta olisi yleisesti saatavissa myytäessä se verollisena Suomen markkinoilla kuluttajan asemassa olevalle ostajalle veropäivänä. Ajoneuvojen hintatietoja voi hakea vain kuluvalta päivältä.”

          Johtopäätös

          Edellä mainittu varsin erikoinen tullin lausuma osoittaa myös selkeästi automarkkinan epästationaarisuutta erityisesti yleisempien automerkkien ja mallien osalta, koska ”hintoja voi hakea vain kuluvalta päivältä”.

          Näin ollen tullin käyttämä järjestelmä vääristää verovelvollisen Suomen Perustuslain mukaisen oikeuden tasavertaisesta kohtelusta lain edessä; Kuluttajan asemassa olevan ostajan ajoneuvon verotuksen arvopäivä (veropäivä) on aina autoveroilmoituksen jättöpäivä, mutta Tullin käyttämän hintajärjestelmän mukaisesti ajoneuvon verotusarvo (veropäivä) voi konkretisoitua, ”tuoreimman hintahavainnon mukaisesti”, useita kuukausia tai jopa vuosia veropäivästä suuntaan tai toiseen poikkeavasti.

          Hintahavainnoista

          Tulli poistaa hinta-analyysistaan osan ajoneuvoista ak 141/340/09 annettu 11.2.2009 mukaan osan ajoneuvoista mahdollista tilastoinnissa tapahtuneita tallennusvirheitä korjaamatta. Tätä ennen palvelun tuottaja (Netwheels) poistaa tietyn määrän ajoneuvoja Tullille toimitettavasta tilastosta. Lisäksi tulli käyttää erilaisia komponentteja hintatietoja manipuloidessaan. Komponentteja ovat muun muassa korrelaatiokerroin (moottorin teho) arvonalennuskerroin, indeksikorjaus sekä matemaattiset logaritmi- ja neliöjuurimuunnokset.

          Edellä mainittu kaksinkertainen poisto (kausipuhdistus) vääristää tietokannan tietoja jopa merkittävästi ja vaikutus korostuu käytettäessä dekomponointimenetelmiä.

          Dekomponointia ja kausipuhdistusta perustellaan usein sillä, että komponenttien (kausipuhdistetun aikasarjan) analysointi olisi helpompaa kuin alkuperäisen aikasarjan analysointi. Dekomponointia ja kausipuhdistusta voidaan suhteellisen järkevästi käyttää osana aikasarjojen kuvailua, mutta kausipuhdistuksen ja komponenttien käyttäminen tilastollisissa malleissa on arveluttavaa.

          Asialooginen kritiikki dekomponointia ja kausipuhdistusta vastaan:

          Aikasarjan jako trendi-, suhdanne-, kausi- ja jäännöskomponentteihin on enemmän tai vähemmän mielivaltaista, eivätkä komponentit ole todellisia, mitattavissa olevia suureita.

          Esimerkki: Myytävien ajoneuvojen pyyntihintoja kuvaavat aikasarjat julkaistaan tavallisesti kausipuhdistettuina. Kysymys: Ovatko kausipuhdistetut ajoneuvot kadonneet jonnekin? Minne ovat kadonneet nopeasti myydyt usein edullisemmat ajoneuvot?

          On myös yleisesti tiedossa että keskihintaa kalliimmat autot ovat markkinoilla eli tullin käyttämän regressioanalysoinnin perusteena olevassa aineistossa pitempään kuin vastaavasti keskihintaa halvemmat autot. Tämä aiheuttaa niin sanottua otantaharhaa. Se, sekä mahdollisia muita harhaa aiheuttavia tekijöitä yritetään kompensoida Tullin käyttämässä mallissa arvonalennuskomponenteilla.

          Edellä mainitun perusteella voidaan kuitenkin loogisesti todeta, että keskihintaa halvemmat autot päätyvät erittäin pienellä todennäköisyydellä Tullin vain kerran kuukaudessa tehtävään hinta-analyysiotantaan. Lisäksi autokauppiailla on usein käytössään asiakasrekisteri, jonka kautta voidaan suoraan tarjota myytävänä olevaa keskimäärin huomattavasti edullisempaa autoa sen milloinkaan päätymättä ”julkiseen” myyntiin ja Netwheels-tietokantaan sekä myöhemmin MAHTI-järjestelmään. Näitten keskihintaa halvempien, nopeasti myytävien autojen aikaansaamaa otantaharhaa sekä arvonalennuskomponentteja ei tullin käyttämässä kerran kuukaudessa päivitettävässä regressioanalyysissa ole huomioitu kuin sattumanvaraisesti tai todennäköisemmin ei lainkaan.

          Erityisen kummalliseksi tullin väite ajoneuvojen hintamuutoksista muodostuu otettaessa samanlaisella ajoneuvolla, mutta eri käyttöönottopäivämäärällä hintatietojen hakuja; Ajoneuvon käyttöönottoajankohdassa voi olla jopa reilusti yli vuoden eroavaisuus, mutta ajoneuvon ”yleinen markkina-arvo” on kuitenkin sama.

          Vielä merkillisemmäksi havainnot muodostuvat oheisen satunnaisesimerkin mukaisesti; 1.9.20xx käyttöön otettu xxxxxxx, jonka ajokilometrimääräksi on annettu 99 tkm, on Tullin MAHTI-järjestelmän tietojen mukaan yleiseltä markkina-arvoltaan KALLIIMPI kuin 31.12.20xx käyttöön otettu samanlainen, mutta vain tuhat (1000) kilometriä enemmän ajettu ajoneuvo. Satunnaisesti MAHTI-järjestelmästä tehdyt havainnot muitten ajoneuvomerkkien ja mallien osalta toteutuvat johdonmukaisesti samalla tavoin. Näin ollen Tullin MAHTI-järjestelmässä autokorrelaatio ja epästationaarinen aikasarja johtavat samaan näennäisregressioon, joka edellä todistellun mukaisesti tuottaa tehottomia ja/tai harhaisia estimaatteja.

          Netwheels oy:n julkisen ilmoituksen mukaan Tulli saa käyttöönsä tiedon ajoneuvon merkistä, mallista, käyttöönottoajankohdasta sekä pyyntihinnasta. Netwheels:n julkaisemissa asiakirjoissa mainitaan myös, että isoimmat autoliikkeet päivittävät tietokantaa jopa kaksi kertaa päivässä ja yli kuukauden päivittämättömänä olleet tiedot poistetaan Netwheels:n toimesta tietokannasta. Näillä lähtötietokriteereillä Tullin väitteet regressioanalyysin yksityiskohdista ja samalla verotuksellisesta oikeellisuudesta ovat erittäin puutteellisia.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Tulihan sieltä taas laidan täydeltä tekstiä, mutta laita nyt vaikka alkuun joku selkeästi yleisen myyntihinnan ylittävä hinta mahdista? Niin kuin tuossa sanoin, itselle ei ole osunut yhtään kohdalle. Toki joku muu on voinut löytää...
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Tulihan sieltä taas laidan täydeltä tekstiä, mutta laita nyt vaikka alkuun joku selkeästi yleisen myyntihinnan ylittävä hinta mahdista? Niin kuin tuossa sanoin, itselle ei ole osunut yhtään kohdalle. Toki joku muu on voinut löytää...
              Sori vaan mutta ei sulla näytä muutenkaan osuvan yhtään kohdalle. Olen oikeasti pahoillani etten pysty esittämään asiaa (sulle) riittävän yksinkertaisesti.

              Edit.



              ...Kaikissa yllämainituissa järjestelmissä tehdään jatkuvasti pienkehitystä ja tuotantovirheiden korjausta...
              Last edited by nullzwei; 23-06-2014, 22:46.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by nullzwei View Post
                Sori vaan mutta ei sulla näytä muutenkaan osuvan yhtään kohdalle. Olen oikeasti pahoillani etten pysty esittämään asiaa (sulle) riittävän yksinkertaisesti.

                Edit.



                ...Kaikissa yllämainituissa järjestelmissä tehdään jatkuvasti pienkehitystä ja tuotantovirheiden korjausta...

                Mua ei vaan valitettavasti kiinnosta tuo sinun liibalaaba paskanvertaa, etkä tunnu itse ymmärtävän pientä yksinkertaista asiaa, vaan tarjoat sivukaupalla ihan jotain muuta. Näytä nyt se yksikin mahdista löytyvä verotusarvo, joka on yli suomen yleisen hintatason, äläkä jauha mitään muuta paskaa.

                Jokaisessa postauksessa olet vaan provosoimassa, vittuilemassa, vihjailemassa jotain omituista ja haastamassa väkisin riitaa, niin joutaisit jäähylle pikkuhiljaa.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Koo_
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 320
                  • Suomi

                  Pakko kysyä, ihan oikeestikko itse kirjoitit ton romaanin vastaukseki?

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by bemu2000 View Post
                    Mua ei vaan valitettavasti kiinnosta tuo sinun liibalaaba paskanvertaa, etkä tunnu itse ymmärtävän pientä yksinkertaista asiaa, vaan tarjoat sivukaupalla ihan jotain muuta. Näytä nyt se yksikin mahdista löytyvä verotusarvo, joka on yli suomen yleisen hintatason, äläkä jauha mitään muuta paskaa.

                    Jokaisessa postauksessa olet vaan provosoimassa, vittuilemassa, vihjailemassa jotain omituista ja haastamassa väkisin riitaa, niin joutaisit jäähylle pikkuhiljaa.
                    Anteeksi nyt vaan mutta tuo pitkä "omituinen" kirjoitukseni oli minun. Sillä (osittain) olen tyrmännyt tullin mahtin ja säästänyt aika kasan euroja. Jos googlaat tuon kirjoituksen niin sen on alun perin postannut tuulilasin saitille nick ike... Joka taas sattuu olemaan nickini siellä.

                    Originally posted by Koo_ View Post
                    Pakko kysyä, ihan oikeestikko itse kirjoitit ton romaanin vastaukseki?
                    Copypastesin omaa tekstiäni. Siihen lienee oikeus.
                    Last edited by nullzwei; 23-06-2014, 23:24.

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Anteeksi nyt vaan mutta tuo pitkä "omituinen" kirjoitukseni oli minun. Sillä (osittain) olen tyrmännyt tullin mahtin ja säästänyt aika kasan euroja. Jos googlaat tuon kirjoituksen niin sen on alun perin postannut tuulilasin saitille nick ike... Joka taas sattuu olemaan nickini siellä.



                      Copypastesin omaa tekstiäni. Siihen lienee oikeus.

                      Otat aivan liian vakavasti nää asiat. Välillä tuntuu ettei sulla ole elämässä juurikaan muuta. Se on hienoa että olet taistellut asiassa tullia vastaan, mutta eikai sun tarvitse täällä taistella muita vastaan enää? Fiksuinta olisi kun jakaisit suoraa tietoa asiallisesti muillekin, eikä vaan jotain ainaista vihjailua ja vittuilua.

                      Ihan pieni kommentti että mahdin antamat verotusarvot on nykyään aika hyvällä tasolla verrattuna todelliseen autojen hintatasoon, niin voi kamala mikä raivopuuska ja kaikesta mahdollisesti vittuilu siitä syntyi. (Vaikka toi mun kommentti piti täysin paikkaansa)
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • nullzwei
                        BTCF Member
                        • Oct 2002
                        • 11056
                        • ?

                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        Otat aivan liian vakavasti nää asiat. Välillä tuntuu ettei sulla ole elämässä juurikaan muuta. Se on hienoa että olet taistellut asiassa tullia vastaan, mutta eikai sun tarvitse täällä taistella muita vastaan enää? Fiksuinta olisi kun jakaisit suoraa tietoa asiallisesti muillekin, eikä vaan jotain ainaista vihjailua ja vittuilua.

                        Ihan pieni kommentti että mahdin antamat verotusarvot on nykyään aika hyvällä tasolla verrattuna todelliseen autojen hintatasoon, niin voi kamala mikä raivopuuska ja kaikesta mahdollisesti vittuilu siitä syntyi. (Vaikka toi mun kommentti piti täysin paikkaansa)
                        Sillehän minäkään en voi mitään etten ole riittävästi yk-sin-ker-tais-ta-nut esittämiäni yksink... eeh perusasioita, joista ohessa yksi tärkeimmistä;

                        "Sovellettaessa arvonmääritysmenetelmää ei voitu varmistua siitä, että tuontiautolle määrättävän autoveron määrä ei yksittäistapauksessakaan jää samanlaisten Suomessa jo rekisteröityjen käytettyjen autojen arvoon sisältyvää veroa suuremmaksi."

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          "Sovellettaessa arvonmääritysmenetelmää ei voitu varmistua siitä, että tuontiautolle määrättävän autoveron määrä ei yksittäistapauksessakaan jää samanlaisten Suomessa jo rekisteröityjen käytettyjen autojen arvoon sisältyvää veroa suuremmaksi."

                          Niin kuin tuossa jo aikaisemmin sanoin, en ole väittänyt että veroprosentit, tai koko autovero yleensäkään on järkevä. Sanoin vaan että mahdin antamat verotusarvot on kohdallaan. Ei se voi oikeasti olla niin vaikea ymmärtää?
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            Originally posted by bemu2000 View Post
                            Niin kuin tuossa jo aikaisemmin sanoin, en ole väittänyt että veroprosentit, tai koko autovero yleensäkään on järkevä. Sanoin vaan että mahdin antamat verotusarvot on kohdallaan. Ei se voi oikeasti olla niin vaikea ymmärtää?
                            Näköjään on. Pandoran lipas oli jo vähän raollaan, nyt se meni kiinni.

                            Comment

                            • Moderaattorit
                              Terminator
                              • Mar 2014
                              • 74
                              • Skynet

                              Tähän keskusteluketjuun vain otsikkoon liittyviä viestejä kiitos. Kaikki henk.koht jutut ja offtopikit privaviestillä tai puhelin kouraan tmv.

                              I´ll be back..

                              Comment

                              • jaki
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2978
                                • Uusimaa

                                Originally posted by bemu2000 View Post
                                Niin kuin tuossa jo aikaisemmin sanoin, en ole väittänyt että veroprosentit, tai koko autovero yleensäkään on järkevä. Sanoin vaan että mahdin antamat verotusarvot on kohdallaan. Ei se voi oikeasti olla niin vaikea ymmärtää?
                                Bemulle vielä kerrattuna: MAHTI antaa yksittäistapauksissa ihan realistisia arvoja. Ei kai sitä kukaan kiellä. Se ei silti täytä lain vaatimusta, kts nullzwein postauksia edellä.

                                Jostakin syystä nimenoman BMW:n monet arvot näyttäisivät olevan melkein kohdillaan, mutta kuulemani mukaan esim monissa Audeissa (en tunne niiden hintatasoa), arvot on mitä sattuu. Veikkaan, että löytyy muitakin merkkejä/malleja joissa sama juttu.
                                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎