Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3667
    • seinäjoki

    Originally posted by TJJ View Post
    Toisaalta E60 voi näyttää myös tuolta:


    Se ajettavuus: E60:een saa aktiiviohjauksen, tuli sattumalta testattua sellaista (E61:ssä) tänään ja kyllä se vaan on ihan ehdoton varuste. Ohjaus on nopea, tarkka ja auto menee juuri sinne minne haluaakin, ihan toista luokkaa kuin E39:n epämääräinen hidas laivanohjaus. Taidan asentaa viikonloppuna reaktiotankoihin Powerflexit, jos tuo edes vähän paranisi...
    Kyllähän pienillä yksityiskohdilla tuota ulkonäköä pystyy parantamaan, mutta minua ei tietenkään niinkään tuo ulkonäkö kuiteskaan häiritse, kun nykyinenkin e39 on aika vitun ruma. Auto saisi olla hiljainen ja se että ei tulisi selkä kipeeksi pitkällä matkalla, toki ei kyllä ole selkään ottanut kertaakaan e39 kyydit.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by janke View Post
      toki ei kyllä ole selkään ottanut kertaakaan e39 kyydit.
      Ei tietenkään, useimmissa yksilöissähän on automaattinen hierontakone ainakin jossain nopeudessa ja bonuksena heiluu myös ratti
      E39 528iA

      Comment

      • janke
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 3667
        • seinäjoki

        Originally posted by TJJ View Post
        Ei tietenkään, useimmissa yksilöissähän on automaattinen hierontakone ainakin jossain nopeudessa ja bonuksena heiluu myös ratti
        :think Voi hyvinkin johtua siitä, että minulla on myös tuo e39 varustettu juurikin aktiivisilla hieronta jakkaroilla. Hieronta rattia ei ole tällä hetkellä varuste listalla, mutta kuskia väsyttävä ja korvia hivelevä e39 vakio kolkutus levy soi taukoamatta
        Bmw 316 E30 -88

        Comment

        • Tommix
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 5388
          • S:t Karins

          Originally posted by Juppe View Post
          Kyllä mua häiritsee tylsää ulkokuortakin enemmän se koelauta.
          No ei se kyllä tuossa 180:ssäkään silmiä hivele, helmenä nelipuolainen ratti .
          Ulkonäkö kyllä miellyttää silmää...
          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            No ei. Toisaalta toi nyt on vaan tommonen ihan perus kärry, miltä ei mitään ihmeellistä edes odota. Hiljainen, kulkee suoraan ja muutenkin ihan kiva ajella. Tasaisen hyvä, muttei mitenkään ihmeellinen. No pitkällä matkalla on kyllä hyvä ja on toi selkeesti parempi ihan joka suhteessa vanhempaan (203) C-sarjaan verrattuna. Tällaisella perus autolla ajellessa on aika sama onko puolia ohjauspyörässä kolme vai nejä. Seuraavaksi varmaan voisi etsiä jotain samanlaista amg paketilla ja jos massit riittäis niin ostais faceliftin, jossa jo hienompi sisustakin. Täytyy katsella, ei tässä varmaan ennen kevättalvea kaupoille lähdetä. Sitä ennen ehtii mieli muuttua miljoona kertaa. Mursu tai Bemari sieltä silti tulee, ehkä...

            Comment

            • MMF
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 461
              • Sipoo

              Originally posted by janke View Post
              Minusta tuo E60 kori on niin helvetin ruma, ainakin ihan vakio kuosissa.:think


              Ei oikein säväyttäisi tuohon malliin vaihtaa, vai tottuisko silmä sen ulkonäköön jossain välissä?
              Onkos noissa e60 enempi tai vähempi "sähkö" vikoja, kun e39:ssä? Mites ajettavuus? Olen täältä joskus lukenut, että meteli olisi suurempi sisällä kun e39:ssä? Pitääkö paikkaansa:think
              Mä vaihdoin just e39 530d:n vastaavaan e60:een. Kyllähän toi e60 on ihan eri auto. Mä olen ainakin todella tyytyväinen, kyllä e39 tuntuu auttamatta vanhalta. Kalliiksihan se tuli mutta saa sillä rahalle vastinettakin.
              E70 X5 3.0D -07
              W124 200d
              Hiace 4wd

              EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


              Comment

              • -challenger-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2009
                • 2148
                • L a h t i

                E60:han on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä että eikai se ihan rumakaan voi olla :think

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  Originally posted by -challenger- View Post
                  E60:han on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä että eikai se ihan rumakaan voi olla :think
                  Niin.. kauneus on katsojan silmissä. Kyllä joo, varmaan isot vanteet ja ehkä pientä madallusta kehiin, niin varmasti muuttuu erinäköiseksi ja muuta pientä yksityiskohtien muutosta. Mutta ihan noilla 17" vanteilla ja orginel lookilla ei säväytä. Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Originally posted by janke View Post
                    Niin.. kauneus on katsojan silmissä. Kyllä joo, varmaan isot vanteet ja ehkä pientä madallusta kehiin, niin varmasti muuttuu erinäköiseksi ja muuta pientä yksityiskohtien muutosta. Mutta ihan noilla 17" vanteilla ja orginel lookilla ei säväytä. Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
                    Mulla aivan ehdoton kriteeri ulkonäöllisesti oli M-Sport, ilman sitä se on aika pliisun näköinen. Mä olen kyllä omaani varsin tyytyväinen, M-Sport, musta, nahkasisusta ja kattoluukku. Alla orkkis 18" style 135M, ehkä vaihtuu ens kevääänä isompiin, ehkä ei.

                    Mulla oli budjetti 20ke ja jäi jopa reilusti sen alle, kerrankin. X3 oli alkuperäinen tarkoitus mutta 3 litrasella dieselillä ei ihan budjetti olis riittänyt kunnon vehkeeseen.
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by janke View Post
                      Tuossa TJJ:n Linkissä on jotain mikä säväyttää, mutta mikä?
                      Siinä on ollut taitava kuvaaja joka on valinnut E60:stä ne valotukset ja kuvakulmat joissa se näyttää hyvältä (paitsi tuo suoraa keulasta otettu kuva). Se totuus, siis sitten kun tuo möhkäle rumilus seisoo omassa pihassa, on hiukan toisenlainen... Mutta voihan sitä pitää silmät kiinni kun kävelee autolle

                      Minulla taas E60:n sisusta (LCI, kunnon varusteilla, sport-automaatilla ja tummilla puulistoilla) ei töki yhtään vaan näyttää oikein hienolta. Toki F10 on vielä selvästi paremman näköinen sekä ulkoa että sisältä.

                      Ja -challengerin- viestiä mukaillen: E39:hän on korina helevetin hieno.. Varsinki ku heittää kunnon vanteet alle ni avot.. Itekki saanu vaa kehuja tuntemattomilta ihmisiltä jotka ovat kovasti pettyneen näköisiä kun kertoo auton kuitenkin olevan jo 14 vuotta vanha.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5388
                        • S:t Karins

                        Originally posted by Juppe View Post
                        No ei. Toisaalta toi nyt on vaan tommonen ihan perus kärry, miltä ei mitään ihmeellistä edes odota. Hiljainen, kulkee suoraan ja muutenkin ihan kiva ajella. Tasaisen hyvä, muttei mitenkään ihmeellinen. No pitkällä matkalla on kyllä hyvä ja on toi selkeesti parempi ihan joka suhteessa vanhempaan (203) C-sarjaan verrattuna. Tällaisella perus autolla ajellessa on aika sama onko puolia ohjauspyörässä kolme vai nejä. Seuraavaksi varmaan voisi etsiä jotain samanlaista amg paketilla ja jos massit riittäis niin ostais faceliftin, jossa jo hienompi sisustakin. Täytyy katsella, ei tässä varmaan ennen kevättalvea kaupoille lähdetä. Sitä ennen ehtii mieli muuttua miljoona kertaa. Mursu tai Bemari sieltä silti tulee, ehkä...
                        Minkälainen tälläinen olisi:



                        tyyppivikoja?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3667
                          • seinäjoki

                          No, onhan tuo ihan hieno http://www.flickr.com/photos/autodet...n/photostream/


                          Ja en tuosta M5 sisustuksesta löydä oikein mitään häiritsevää.. On ihan mielettömän hieno!!!
                          Last edited by janke; 29-08-2013, 19:02.
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • mikkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2006
                            • 1898
                            • Vantaa

                            Originally posted by MMF View Post
                            Mulla aivan ehdoton kriteeri ulkonäöllisesti oli M-Sport, ilman sitä se on aika pliisun näköinen.
                            e60 ilman M-sport ulkopakettia ihan käsittämättömän tylsännäköinen vaikka hieno korimalli onkin, eivät olisi voineet tehtaalla enää tylsempiä puskureita ja sivuhelmoja laittaakkaan

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              Minkälainen tälläinen olisi
                              Täytyy sanoa, että tuon auton AMG-osist en osaa sanoa mitään. Ei oo kokemusta. Semmonen käsitys mulla on, että noi AMG-koneet olisivat asiallista tekoa. Käsin ne on ainakin kasattu. Vaihteistot kestää varmasti sen, mitä kone tuuppaa pihalle. Ohjainkortteja noihin laatikoihin on joskus jouduttu vaihtamaan, kun öljyt ovat päässeet piirikortille. Mä kyllä katselisin tuossa korimallissa C30 AMG:tä. On 5-syl. diesel, josta ohjelmoituna irtoaa helposti 300hv ja n.700nm potkua. Ei oo mitään katteja eikä muita tukoksia putkissa ja tehtaan jäljiltä putkisto on 3" kokoista. Käytännössä menee pikkuvireistyksillä sen minkä tuo bensakasi, mutta kulutus on huomattavasti siedettävämpi. Jos oikein sikamaisen sleeperin haluaa, niin sportcoupea on saanut C30 mallisena. Jarrut on hyvät kaikissa AMG-paketilla olevissa peleissä. Edessä vähintään 4-mäntäiset alumiinisatulat ja isot rei'itetyt levyt.

                              Tuosta korimallista on sen verran kokemusta, että kaikki luukut, sekä lokarin kaaret kannattaa katsoa tosi tarkkaan läpi ruosteen varalta. Jos niitä on korjattu vehossa, niin ovat liimanneet tiivisteet kiinni oviin sialla ja sen jälkeen sinne tiivisteen alle ei tarttekkaan sitten kurkkia. Liekö ollut joku ajatus tuossa hommassa, kun aina ei tullut ihan priimaan jälkeä. Sähkövikoja on. Mullla olleissa yksilöissä ei oo ollut mitään, mutta olen ymmärtänyt, että ei oo harvinaista, jos joku sähköhimmeli lopettaa toimintansa pimahtaneen ohjausboksin takia. Toisaalta osalla noista on ajettu ihan helvetisti, että varmasti jossain kohtaa jotain hajoaa. Ajoltaan ovat aika leppoisia pelejä. Kivoja autoja ajaa pitkää matkaa, mutta vielä tuossa 203 korissa ohjaus on aika tahmean oloinen hitaissa vauhdeissa. Siihen tottuu kyllä parissa päivässä. Vähän kuin perus 300srj, jossa olisi panostettu enemmän mukavuuteen. Amg-alusta taas varmaan aika paljon M-sportin kaltainen. Mulla ei oo ollut kuin C220cdi sportcoupe jossa "evo" alusta ja sitten avangarde alustalla oleva farkku 220cdi. Faceliftissä (tuli joskus -04) paremmat pellit ja fiksumpi sisusta.
                              Last edited by Juppe; 30-08-2013, 09:12.

                              Comment

                              • Veeksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 2175
                                • Kuopio

                                Ja mikä tärkeintä, niin tuollaisessa AMG V8:ssa on ihan jäätävän hienot äänet. Siksi en missään nimessä harkitsisi koskaan dieseliä vaihtoehtona tuollaiselle.
                                BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                                BMW E63 630iA '05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎