No jos havaitset moista löperöä toimintaa katsastuskonttorilla niin rekisterinumero ylös ja ilmoitus trafille niin saattavat vaatia valvontakatsastuksen ja toisesta kerrata taitaa paikkua määräaikainen lupien jäädyttäminen...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Katsastus-thread II
Collapse
X
-
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
-
-
Kokemus: Katsuri rupes 70-luvulla repimään (kiihdytys/jarrutus yli 2 kertaa) mun vajaa 400hp jenkkiä ja otin nuorena jangsterina herneen nenään. Kun katsuri pysähtyi, vedin avaimen pois virtalukosta ja otin paperit hänen kädestä ja totesin tylysti et tää loppuu nyt. Hän katsoi hölmönä kun sanoin et ulos kärrystä. Kaasutin saman tien toiselle paikkakunnalle 70km päähän ja leima tuli ilman nillitystä tai repimistä. Siihen aikaan valtio pyöritti katsastuslaitosta, jossa virkamiehet syynäs kärryjä ja porukka pelkäsi kusi sukassa oman auton leimaamista.
Eikö tänä päivänä onnistu keskeytetty katsastus, en tiedä kun ei ole ollut ongelmia leiman kanssa. Btw, jos löydät asiallisen katsurin, asioi hänen kanssaan.
Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
Winter - Fulltime 4wd
Comment
-
-
Olen pitkään käynyt samassa paikassa ja ollut tyytyväinen paikkaan ja palveluun, mutta nyt tuli pieni ryppy asiakassuhteeseen.
Reilu pari viikkoa sitten kun otin talvipulkan käyttöön, niin se tietysti piti katsastaa. Katsastuksessa tuli hylky käsijarrusta ja etupään puslan väljyydestä ”Alatukivarren laakerointi, välyksellinen, vasemmalla edessä sisempi". Jälkitarkastus viikko sitten hylättiin, kun väljyys olikin siinä taaemman varren puslassa. Jälkitarkastuksessa oli eri katsastaja eikä päästänyt autoa läpi. Siinä tilannetta kävi tutkimassa myös kolmas katsastaja, joka totesi, että hylkäyksen kuvaus ei ollut ihan täsmällinen.
Tänään sitten vaihdoin sen taaemman ohjaustukivarren ja kävin katsastamassa uudestaan. Nyt oli se ensimmäinen katsastaja. Hän nosti auton ylös ja silmämääräisesti tutki sitä (etummaista) alatukivartta, jolloin sanoin, että toisella kerralla se hylky tuli siitä taaemmasta (ohjaustukivarresta - vai mikähön se oikea termi on). Hän nopeasti vilkaisi sitäkin ja ryhtyi laskemaan autoa kokeilematta mitenkään mahdollista väjlyyttä. Siinä sitten kysyin, että eikö sitä tarvikaan kokeilla, niin hän vastasi, että ”Ei, sen kyllä näkee”. Vaikutti siltä, että papereiden perusteella hän totesi ongelman olleen alunperin siinä etummaisessa puslassa ja kun osa oli vaihdettu, niin mitäs sitä turhaan kokeilemaan.
Toki siinä etummaisessa puslassakin oli jo kulumaa, mutta kyllä suurempi ongelma taisi olla taaemmassa. Tai ehkä sittenkin tässä ekassa katsurissa, joka ei huomannut sen ohjautukivarren puslan kulumaa tai sitten oli kirjannut ongelman virheellisesti.
Mutta nyt sentään toimii ja on auto taas katsastettu ja käytössä.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Mulla on transitissa apparin peilin kaikki sähköt mykkänä ja siten myös siinä oleva vilkku. En nyt sitä itse pidä erityisesti liikenneturvallisuutta vaarantavana yksityiskohtana ja ei huvittaisi ryhtyä johtosarjaa vaihtamaan, koska en ole sieltä mitään vikaa löytänyt kuten ei vakio huoltoliikekään. Meneekö sivuvilkun vika korjauskehotuksena vai tuleeko hylky siitä?...
Comment
-
-
Originally posted by van cleef View PostMulla on transitissa apparin peilin kaikki sähköt mykkänä ja siten myös siinä oleva vilkku. En nyt sitä itse pidä erityisesti liikenneturvallisuutta vaarantavana yksityiskohtana ja ei huvittaisi ryhtyä johtosarjaa vaihtamaan, koska en ole sieltä mitään vikaa löytänyt kuten ei vakio huoltoliikekään. Meneekö sivuvilkun vika korjauskehotuksena vai tuleeko hylky siitä?
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostVieläkös porukka on saanut diisseleitä katsasteltua ilman nokipönttöjä? E60 suoralla downpipellä, joutuuko ehjän dpffän ostoon vai meneekö läpi jos vaikka tyhjätty pönttö paikallaan?
Comment
-
-
Hieman tass kyseenalastaisin leiman tarpeen. Ainakin hinnan.
Auto sisään, jarrut rullilla, iskarit täristimellä, auto ylös, nopeasti kävellen auton alta läpi ja hyvä on. Joo, on ehjä auto mutta silti voisi sen auton kunnon oikeasti tarkistaa.
Ja tästä hyvästä sai köyhtyä 74€ ja aikaa meni 10min siitä hetkestä kun avaimet luovutettiin kumminkin päin.
Noh, onpahan tiedossa konttori, kun ei nipota turhasta.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by |foder| View PostHieman tass kyseenalastaisin leiman tarpeen. Ainakin hinnan.
Auto sisään, jarrut rullilla, iskarit täristimellä, auto ylös, nopeasti kävellen auton alta läpi ja hyvä on. Joo, on ehjä auto mutta silti voisi sen auton kunnon oikeasti tarkistaa.
Ja tästä hyvästä sai köyhtyä 74€ ja aikaa meni 10min siitä hetkestä kun avaimet luovutettiin kumminkin päin.
Noh, onpahan tiedossa konttori, kun ei nipota turhasta.E39 523i Turbo
Comment
-
Comment