Announcement

Collapse
No announcement yet.

Katsastus-thread II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MajorDrake
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 7527
    • Jyväshyvä

    No jos havaitset moista löperöä toimintaa katsastuskonttorilla niin rekisterinumero ylös ja ilmoitus trafille niin saattavat vaatia valvontakatsastuksen ja toisesta kerrata taitaa paikkua määräaikainen lupien jäädyttäminen...
    M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
    Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
    Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

    Comment

    • kotu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 90
      • hesa

      Kokemus: Katsuri rupes 70-luvulla repimään (kiihdytys/jarrutus yli 2 kertaa) mun vajaa 400hp jenkkiä ja otin nuorena jangsterina herneen nenään. Kun katsuri pysähtyi, vedin avaimen pois virtalukosta ja otin paperit hänen kädestä ja totesin tylysti et tää loppuu nyt. Hän katsoi hölmönä kun sanoin et ulos kärrystä. Kaasutin saman tien toiselle paikkakunnalle 70km päähän ja leima tuli ilman nillitystä tai repimistä. Siihen aikaan valtio pyöritti katsastuslaitosta, jossa virkamiehet syynäs kärryjä ja porukka pelkäsi kusi sukassa oman auton leimaamista.

      Eikö tänä päivänä onnistu keskeytetty katsastus, en tiedä kun ei ole ollut ongelmia leiman kanssa. Btw, jos löydät asiallisen katsurin, asioi hänen kanssaan.

      Summer - no tbo, no nos ET11,1/210km/h with junk parts, street legal.
      Winter - Fulltime 4wd

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1850
        • Turku

        Olen pitkään käynyt samassa paikassa ja ollut tyytyväinen paikkaan ja palveluun, mutta nyt tuli pieni ryppy asiakassuhteeseen.

        Reilu pari viikkoa sitten kun otin talvipulkan käyttöön, niin se tietysti piti katsastaa. Katsastuksessa tuli hylky käsijarrusta ja etupään puslan väljyydestä ”Alatukivarren laakerointi, välyksellinen, vasemmalla edessä sisempi"​. Jälkitarkastus viikko sitten hylättiin, kun väljyys olikin siinä taaemman varren puslassa. Jälkitarkastuksessa oli eri katsastaja eikä päästänyt autoa läpi. Siinä tilannetta kävi tutkimassa myös kolmas katsastaja, joka totesi, että hylkäyksen kuvaus ei ollut ihan täsmällinen.

        Tänään sitten vaihdoin sen taaemman ohjaustukivarren ja kävin katsastamassa uudestaan. Nyt oli se ensimmäinen katsastaja. Hän nosti auton ylös ja silmämääräisesti tutki sitä (etummaista) alatukivartta, jolloin sanoin, että toisella kerralla se hylky tuli siitä taaemmasta (ohjaustukivarresta - vai mikähön se oikea termi on). Hän nopeasti vilkaisi sitäkin ja ryhtyi laskemaan autoa kokeilematta mitenkään mahdollista väjlyyttä. Siinä sitten kysyin, että eikö sitä tarvikaan kokeilla, niin hän vastasi, että ”Ei, sen kyllä näkee”. Vaikutti siltä, että papereiden perusteella hän totesi ongelman olleen alunperin siinä etummaisessa puslassa ja kun osa oli vaihdettu, niin mitäs sitä turhaan kokeilemaan.

        Toki siinä etummaisessa puslassakin oli jo kulumaa, mutta kyllä suurempi ongelma taisi olla taaemmassa. Tai ehkä sittenkin tässä ekassa katsurissa, joka ei huomannut sen ohjautukivarren puslan kulumaa tai sitten oli kirjannut ongelman virheellisesti.

        Mutta nyt sentään toimii ja on auto taas katsastettu ja käytössä.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • van cleef
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 1894
          • 01830

          Mulla on transitissa apparin peilin kaikki sähköt mykkänä ja siten myös siinä oleva vilkku. En nyt sitä itse pidä erityisesti liikenneturvallisuutta vaarantavana yksityiskohtana ja ei huvittaisi ryhtyä johtosarjaa vaihtamaan, koska en ole sieltä mitään vikaa löytänyt kuten ei vakio huoltoliikekään. Meneekö sivuvilkun vika korjauskehotuksena vai tuleeko hylky siitä?
          ...

          Comment

          • _ville
            BTCF Member
            • Sep 2013
            • 244
            • Pirkanmaa

            Originally posted by van cleef View Post
            Mulla on transitissa apparin peilin kaikki sähköt mykkänä ja siten myös siinä oleva vilkku. En nyt sitä itse pidä erityisesti liikenneturvallisuutta vaarantavana yksityiskohtana ja ei huvittaisi ryhtyä johtosarjaa vaihtamaan, koska en ole sieltä mitään vikaa löytänyt kuten ei vakio huoltoliikekään. Meneekö sivuvilkun vika korjauskehotuksena vai tuleeko hylky siitä?
            Kehotuksella menee

            Comment

            • van cleef
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 1894
              • 01830

              Hyvä homma, kiitti.
              ...

              Comment

              • Suorakuus
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 126
                • Etelä-Pohjanmaa

                Vieläkös porukka on saanut diisseleitä katsasteltua ilman nokipönttöjä? E60 suoralla downpipellä, joutuuko ehjän dpffän ostoon vai meneekö läpi jos vaikka tyhjätty pönttö paikallaan?

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6204
                  • Helsinki

                  Mitä lukenut netistä, riippuu ihan katsurista ja tuurista
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • ritariässä
                    BTCF Member
                    • Jan 2006
                    • 3598
                    • Raisio

                    Etsitään siis konttoria jossa laiton auto saa leiman.
                    G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                    Comment

                    • _ville
                      BTCF Member
                      • Sep 2013
                      • 244
                      • Pirkanmaa

                      Originally posted by Suorakuus View Post
                      Vieläkös porukka on saanut diisseleitä katsasteltua ilman nokipönttöjä? E60 suoralla downpipellä, joutuuko ehjän dpffän ostoon vai meneekö läpi jos vaikka tyhjätty pönttö paikallaan?
                      Ei pitäisi mennä missään suoralla eikä tyhjennetyllä. Toinen juttu on toki huomaako katsastaja tai haluaako huomata.

                      Comment

                      • naikou
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2010
                        • 1759
                        • vihti

                        Ei ennen eikä nykyäänkään saa olla nokilekassa tyhjennettyä pakoputkea paitsi niissä missä ei ole ollut loukkuja uutenakaan, eikä loukkua voi poistaa mitenkään huomaamattomasti koska sen kuulee jo äänestä
                        E39 523i Turbo

                        Comment

                        • |foder|
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 7087
                          • Forssa

                          Hieman tass kyseenalastaisin leiman tarpeen. Ainakin hinnan.
                          Auto sisään, jarrut rullilla, iskarit täristimellä, auto ylös, nopeasti kävellen auton alta läpi ja hyvä on. Joo, on ehjä auto mutta silti voisi sen auton kunnon oikeasti tarkistaa.
                          Ja tästä hyvästä sai köyhtyä 74€ ja aikaa meni 10min siitä hetkestä kun avaimet luovutettiin kumminkin päin.

                          Noh, onpahan tiedossa konttori, kun ei nipota turhasta.
                          Nyt:
                          E82 135i -11

                          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1759
                            • vihti

                            Originally posted by |foder| View Post
                            Hieman tass kyseenalastaisin leiman tarpeen. Ainakin hinnan.
                            Auto sisään, jarrut rullilla, iskarit täristimellä, auto ylös, nopeasti kävellen auton alta läpi ja hyvä on. Joo, on ehjä auto mutta silti voisi sen auton kunnon oikeasti tarkistaa.
                            Ja tästä hyvästä sai köyhtyä 74€ ja aikaa meni 10min siitä hetkestä kun avaimet luovutettiin kumminkin päin.

                            Noh, onpahan tiedossa konttori, kun ei nipota turhasta.
                            Kai niilläkin kehittyy tuossa hommassa jonkinlainen perstuntuma että minkälaisia autoja kannattaa vähän ”kilistellä, kolistella&ravistella, toki jos jotain vanhaa bemaria katsastaa niin näistähän löytyy aina jotain jos jaksaa etsiä
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎