Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pepemon
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 244
    • Rauma

    Originally posted by blacase View Post
    Tulli vertaa niitä kilsoja rekisteröintikatsastuksessa havaittuun mittarilukemaan jälkikäteen joten kiinni tuosta taitaa jäädä. En tiedä että kukaan olisi jäänyt mutta muistan nähneeni asiasta juttua ja löytyihän se netistäkin pienellä googlauksella:

    Olisko laittaa linkkiä ko. dokumenttiin? en itse Googlella löytänyt sitä.

    Toi 3.kohta vaan ei valitettavasti edes Tullin puolesta toimi niin kuin he itse ohjeistavat
    toimii vain tyyppihyväksytyillä autoilla.

    Olisihan se asiakkaallekin kiva yhdellä kertaa käydä konttorilla ja saada kilvet autoon mutta kun eivät ne osaa Tullissa veroja arpoa ilman katsastusta. Aina on lisäselvityspyyntöä postissa jossa pyydetään toimittamaan auton Suomalainen rekisteriote Tullille verotusta varten.

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7538
      • Jyväshyvä

      Originally posted by pepemon View Post
      Olisihan se asiakkaallekin kiva yhdellä kertaa käydä konttorilla ja saada kilvet autoon mutta kun eivät ne osaa Tullissa veroja arpoa ilman katsastusta. Aina on lisäselvityspyyntöä postissa jossa pyydetään toimittamaan auton Suomalainen rekisteriote Tullille verotusta varten.
      Riippuu auton iästä/tuontimaasta, uudempia ei tarvi katsastaa kun tyyppihyväksyntätiedot löytyy esim. Saksan otteilta ja näkevät sieltä päästöt...
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • pepemon
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 244
        • Rauma

        Originally posted by MajorDrake View Post
        Riippuu auton iästä/tuontimaasta, uudempia ei tarvi katsastaa kun tyyppihyväksyntätiedot löytyy esim. Saksan otteilta ja näkevät sieltä päästöt...
        Kuten mainitsin: "toimii vain tyyppihyväksytyillä autoilla."
        Itse kun toimiii oikeastaan ainoastaan ei-tyyppihyväksyttyjen parissa, on melko raivostuttavaa kun jaksavat noita selvityspyyntöjään aina lähetellä ja ohjeistavat vielä vastoin omia käytäntöjään.

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          Originally posted by pepemon View Post
          Kuten mainitsin: "toimii vain tyyppihyväksytyillä autoilla."
          Itse kun toimiii oikeastaan ainoastaan ei-tyyppihyväksyttyjen parissa, on melko raivostuttavaa kun jaksavat noita selvityspyyntöjään aina lähetellä ja ohjeistavat vielä vastoin omia käytäntöjään.


          Tuleehan tällaistakin tietoa. Tuolla edellisellä sivulla oli puhetta etteivät enää vaatisi katsastustodistusta verotukseen...
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • Bmw Master
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 13155
            • Kokomo

            Originally posted by bemu2000 View Post
            Tuleehan tällaistakin tietoa. Tuolla edellisellä sivulla oli puhetta etteivät enää vaatisi katsastustodistusta verotukseen...
            En ole ikinä katsastanut ennen veropäätöstä. Laput tulliin, veropäätöksen odottelu ja kun verot maksettu niin leimalle ja rekisteröinti.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8973
              • Kellokoski

              Toisaalta ketjun aihe on saksasta suomeen, joten esim japanintuonnit menee vähän ohi aiheesta, toki aiheellinen huomio kylläkin :think
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • SidiOus
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 523
                • Helsinki

                Auton välityspalkkio ja luotettavat välittäjät

                Näin äkkiseltään ei löytynyt ainakaan tuoretta hintatietoa välityspalkkioista. Eli kuinka paljon välittäjät tavallisesti veloittavat siitä, että hankkivat auton Saksasta hoitaen siellä päässä kaiken tarvittavan ja lähettävät sen Suomeen pääkaupunkiseudulle? Kuinka paljon auton sijainnilla Saksassa on vaikutusta tähän?

                Onko porukalla suositella välittäjiä joista on hyviä kokemuksia?

                Tämän voisi varmaan kysyä myös privalla, mutta ehkä muitakin kiinnostaa. Juhis millainen kuvio sinulla ja Blauweiss Importilla nykyään on autojen tuonnin suhteen?

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  Originally posted by SidiOus View Post
                  Näin äkkiseltään ei löytynyt ainakaan tuoretta hintatietoa välityspalkkioista. Eli kuinka paljon välittäjät tavallisesti veloittavat siitä, että hankkivat auton Saksasta hoitaen siellä päässä kaiken tarvittavan ja lähettävät sen Suomeen pääkaupunkiseudulle? Kuinka paljon auton sijainnilla Saksassa on vaikutusta tähän?

                  Onko porukalla suositella välittäjiä joista on hyviä kokemuksia?

                  Tämän voisi varmaan kysyä myös privalla, mutta ehkä muitakin kiinnostaa. Juhis millainen kuvio sinulla ja Blauweiss Importilla nykyään on autojen tuonnin suhteen?


                  Kokonaiskustannukset suomeen n.1500-2000€ luokassa. Ihan jostain Hampurista voi tulla 1200-1300€ luokkaan hyvällä tuurilla.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • Juhis
                    BTCF Honorary Member
                    • Jul 2002
                    • 19178
                    • -

                    Originally posted by SidiOus View Post
                    Tämän voisi varmaan kysyä myös privalla, mutta ehkä muitakin kiinnostaa. Juhis millainen kuvio sinulla ja Blauweiss Importilla nykyään on autojen tuonnin suhteen?
                    Kaikki tiedustelut suoraan yritykseni sähköpostiin tai jos sähköposti ei jostain syystä sovi, niin privaviestinä. En voi vastata tähän, koska yritysten mainostaminen on säännöissä tällä keskustelufoorumilla kielletty poislukien yritysosasto. Kiitos!

                    Lyhyesti voin kuitenkin vastata, että autojen toimitus onnistuu. Lisätiedot edellä mainituilla yhteydenottotavoilla.
                    All good things come to those who wait.

                    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                    Sound Factory Bar & Nightclub

                    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                    Comment

                    • pomo
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2013
                      • 429
                      • Oulu

                      Aika yleisesti hinnat on siellä 1200-2000 e välillä. Toinen asia on tietenkin se, kannattaako tuida. Jos haluaa jotain tiettyä, harvinaisempaa niin sitten kyllä. Cabrioletteja ainakaan e46 korissa ei minusta kannata. X-sarja vaikuttas olevan myös järkevä tuonti?
                      --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

                      E46 320 Cab

                      Comment

                      • jaki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2979
                        • Uusimaa

                        Originally posted by MajorDrake View Post
                        Eipä tuo pääongelmaa ratkaise, raha ei siirry samantien joten edelleenkin pitää odotella yönyli että auton saa matkaan tai maksaa käteisellä.
                        Vaan, kyllä tili Saksassa on toimiva ratkaisu.
                        1. myin auton Suomessa -> ostaja siirsi rahat suoraan Saksan tililleni
                        2. Parin päivän päästä reissuun, auto ostettiin yksityiseltä -> mentiin yhdessä DB:n konttoriin, tilisiirto ostajan tilile (Commerz Bank, eli eri pankki). Lappu myyjän kouraan ja autonavaimet minulle

                        Ja, pitää olla luova. Ko kylässä rekisteröintitoimistossa oli iltapäivän loppupäässä vain aikoja, jos oli varannnut etukäteen ajan. No, ei tietenkään oltu varattu, kun autosta ei ollut tietoakaan. Myyjä kakisteli, että taitaa mennä seuraavaan aamun. Sanoin, mennään sinne ja kerrotaan, että minulla on Fähre Ticket ostettu (ei ollut vielä tuossa vaiheessa, kun ei ollut tietoa onnistuuko koko homma) nyt pitää Finski pojan päästä jezt Suomeen. Virkailija totesi, että no, kyllä meidän pitää nyt tässä tapauksessa joustaa
                        BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                        Comment

                        • alttu
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2010
                          • 519
                          • Nummela

                          Tänään tuli verotuspäätös.

                          Myyjä hommasi Saksan päässä punapäiset 1kk kilvet oman firmansa nimiin. Eli saksalaisessa rekisteriotteessa auto on edelleen liikkeen nimissä, minulla ainoastaa kauppakirjat yms. todisteena omistajuudesta.
                          Verohakemuksen mukaanlaitoin normaalit liitteet, eikä näköjään mitään ongelmaa vaikka:

                          A) rekisteröintiä ei ollut suomessa aloitettu

                          B) auto on vielä saksan rekisterissä autoliikkeen nimissä

                          12.12. menee kilvet vanhaksi eli vero tänään maksuun ja loppuviikolla tekemään maahantuontikatsastus ja samalla suomikilvet kiinni, on se kätevää
                          F15 30d ///M-SPORT
                          Ex.
                          F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                          Comment

                          • jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2979
                            • Uusimaa

                            Originally posted by alttu View Post
                            Myyjä hommasi Saksan päässä punapäiset 1kk kilvet oman firmansa nimiin. Eli saksalaisessa rekisteriotteessa auto on edelleen liikkeen nimissä, minulla ainoastaa kauppakirjat yms. todisteena omistajuudesta.
                            Verohakemuksen mukaanlaitoin normaalit liitteet, eikä näköjään mitään ongelmaa vaikka:

                            A) rekisteröintiä ei ollut suomessa aloitettu

                            B) auto on vielä saksan rekisterissä autoliikkeen nimissä
                            Väärin. kun autoon laietaan ns tullikilvet (ne punapäät) auto poistetaan samalla suoraan Saksan reksisteristä.
                            Jos hommaa keltapäät, ei poisteta.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                            Comment

                            • alttu
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 519
                              • Nummela

                              Originally posted by jaki View Post
                              Väärin. kun autoon laietaan ns tullikilvet (ne punapäät) auto poistetaan samalla suoraan Saksan reksisteristä.
                              Jos hommaa keltapäät, ei poisteta.
                              Ok, eli korjataan, saksalaisella rekisteriotteella, (ei rekisterissä) omistajana on edelleen autoliike.

                              Pointti kuitenkin oli se, että maahantuontikatsastusta ei tarvitse aloittaa ennen kuin vero on maksettu ja eipä verottajaa pahemmin kiinnosta sekään kenen nimissä auto on, pääasia että saavat verottaa!
                              F15 30d ///M-SPORT
                              Ex.
                              F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by jaki View Post
                                Väärin. kun autoon laietaan ns tullikilvet (ne punapäät) auto poistetaan samalla suoraan Saksan reksisteristä.
                                Jos hommaa keltapäät, ei poisteta.
                                Hmm… Oletko tästä ihan varma.

                                Esim Ruotsi ei salli keltapäisillä ajoa maan läpi siksi, koska auto ei varsinaisesti ole "rekisteröity silloin mihinkään EU jäsenvaltioon". Tiedän, että Abmeldung tietenkin tehdään edellisen omistajan kilvistä joka tapauksessa, keltaiset taikka punaiset, mutta mun käsitys on ollut että punapäisten tapauksessa tehtävät erilaiset tarkistukset ovat yksi lisäperuste sille, että Saksa ottaa punapäisten tapauksessa auton mahdollisista "ongelmista" paljon enemmän vastuuta kuin keltaisten tapauksessa (mm. onko auto varastettu, onko autossa voimassaoleva katsastus ym).

                                Keltapäiset kilvet voi ottaa jommin kummin, joko niin että auto on kokonaan pois saksan rekisteristä tai niin, että se edelleen on rekisteröity jollekin toiselle. Jälkimmäisessä tapauksessa jos auto säilyy saksan rekisterissä niin keltaisille kilville pitää vain osoittaa sakalaisen vakuutusyhtiön liikennevakuutusnumero.


                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎