Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2979
    • Uusimaa

    Originally posted by Juhis View Post
    Saksalainen autoliike ei koskaan rekisteröi käytettyä autoa omiin nimiinsä, jollei auto ole heidän omassa käytössään ja autojobbarit vielä vähemmän. Auton omistaja on se, jolla on rekisteriotteen molemmat osat hallussaan. Mikäli saat asianmukaiset kauppakirjat sekä auton rekisteröityä vientikilpiin omiin nimiisi, tuskin mitään ongelmaa tulee Suomessakaan.
    Paitsi, että noissa liisareissa asia ei välttämättä ole noin yksinkertainen.
    Myyjälle voi olla ainoastaan kopio siitä ns ilmoitusosasta, koska orggis on panttina leasing- tai rahoitusfirmassa. Tätähän ne ei tietenkään missään etukäteen kerro, ellei tajua tarkasti kysyä. Itsellä pari kertaa sattunut moinen.
    Syy siihen on se, että leasing jäännösatvo on maksamatta, ja se maksetaan vasta, kun auto on myyty edelleen.

    Vaihtoehtoja tuollaisessa on käytännössä kolme:
    1. skippaat ko auton
    2. luotat myyjään ja odotat kotona orggispapereita myöhemmin tulevaksi
    3. olet Saksassa niin kauan, että saat originaalipaperit. Voi kestää seuraavan päivään tai muutaman viikon :think

    Itsellä kokemusta kohdista 2 ja 3.
    BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

    Comment

    • th2376
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 154

      Loistavaa toimintaa poijaat!!

      Kiitoksia Juhis noista rekisteriotteen kuvista, nyt homma hanskassa ainakin sen osalta!!

      Jakkille taas kiitokset tuon leasing -selvennyksen johdosta. Tässä tapauksessa myyjällä pitäisi olla originaalit versiot papereista joten ongelmia ei pitäisi tulla. Mutta tämä on hyvää tietoa vastaisuuden varalle..
      Ex BMW:

      E12 520/528i -78/80, E24 633Csi 3.5 -77, E21 323i -79, E28 528i -84, E28 524tdA -84, E34 524td -91, E34 524td -90, E32 735iA -87, E39 535i -97, K100 -83, E39 530dA -99, E39 530d -02, E60 530d -04, E60 530dA -06, E60 530d -08, F10 530dA X-drive -11, F10 525dA X-drive, G30 530e X-drive -20, G30 530e -17.

      Comment

      • Juhis
        BTCF Honorary Member
        • Jul 2002
        • 19178
        • -

        Originally posted by jaki View Post
        Paitsi, että noissa liisareissa asia ei välttämättä ole noin yksinkertainen.
        Myyjälle voi olla ainoastaan kopio siitä ns ilmoitusosasta, koska orggis on panttina leasing- tai rahoitusfirmassa. Tätähän ne ei tietenkään missään etukäteen kerro, ellei tajua tarkasti kysyä. Itsellä pari kertaa sattunut moinen.
        Syy siihen on se, että leasing jäännösatvo on maksamatta, ja se maksetaan vasta, kun auto on myyty edelleen.

        Vaihtoehtoja tuollaisessa on käytännössä kolme:
        1. skippaat ko auton
        2. luotat myyjään ja odotat kotona orggispapereita myöhemmin tulevaksi
        3. olet Saksassa niin kauan, että saat originaalipaperit. Voi kestää seuraavan päivään tai muutaman viikon :think

        Itsellä kokemusta kohdista 2 ja 3.
        Kuten sanoin auton omistaa se jolla on hallussa alkuperäiset paperit. Jos ne on pankilla tai rahoitusyhtiöllä, niin silloin myyjä ei autoa omista kokonaan. Leasing auto ei ole mikään poikkeustapaus. Samalla tavalla sekä autoliikkeellä tai yksityisellä voi olla velkaa ja Fahrzeugbrief panttina rahoittajalla.
        All good things come to those who wait.

        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

        Sound Factory Bar & Nightclub

        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

        Comment

        • -Jopi-
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 148
          • Joensuu / Jyväskylä

          Emäntä löysi auton Solingenista. Viime sunnuntaina katsomaan ja alustavat kaupat siinä samalla. Myyjä oli itsekin bemaristi ja suurinpiirtein koko sukukin ajoin vain bemarilla. Myyjä myös ajoi ennen rallia e30:llä ja nykyään e36:lla compactilla.

          Sovittiin, että hoitaa autoon uuden TÜV:n ja se hoitui maanantaina, joten tiistaina käytiin auto pois. Kuukauden punaiset kilvet oli 125e vakuutuksen kanssa. Kilpien ja paperihommien tekemiseen meni pari tuntia kun satuttiin juuri vähän ennen kello 13 taukoa paikalle. Yllätyksenä autoa ei tarvinnut jättää pariksi tunniksi konttorille, niinkuin isä oli joutunut tekemään kesällä, vaan päästiin lähtemään heti pois. Verot otetaan isän tililtä, jolla on saksalainen tili. Pieni 150 tuhannen asukkaan kylä, niin asiat hoitui helposti.
          Nyt:
          BMW E34 525i -90

          Exät:
          BWM E46 320i -01
          BMW E46 316i -99

          Comment

          • brainsurgery
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2011
            • 1355
            • Helsinki

            Ei kukaan satu olemaan menossa Düsseldorffin läheltä hakemaan autoa?

            Pitäisi yksi puskuri saada sieltä Suomeen eivätkä luvanneet lähettää. Noudolla onnistuisi

            Comment

            • Cunttory
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2004
              • 1772
              • Kuopio

              Aihetta liipaten, Ryan air lentää tänä iltana viimesen lennon Düsseldorfiin Lappeenrannasta.
              Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

              Comment

              • j328
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 310
                • Vantaa

                Kokemuksia




                Tästä kuulisi mielellään lisää lähiaikoina autoa tuovilta? Noudatetaanko tätä käytännössä vai saako kilvet edelleen vanhan kaavan mukaan?

                Comment

                • Cunttory
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2004
                  • 1772
                  • Kuopio

                  Ei tuossa ADACin sivulla taideta mainita että vientisäädökset itsessään muuttuis mitenkään...

                  Kertokaahan jos joku lähiaikoina on todennu sen.
                  Last edited by Cunttory; 01-04-2015, 22:24. Reason: arpomista
                  Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by j328 View Post
                    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/auto...san-lakimuutos


                    Tästä kuulisi mielellään lisää lähiaikoina autoa tuovilta? Noudatetaanko tätä käytännössä vai saako kilvet edelleen vanhan kaavan mukaan?
                    Loppu mikä loppu.

                    Comment

                    • jaki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2979
                      • Uusimaa

                      Originally posted by nullzwei View Post
                      Voin vahvistaa, että keltapäivät ei sa ilman auton papereita, eikä ilman Saksalaista osoitetta. Tämä eilen koettu Eisenach:ssa.
                      Aikaisemmin siis olen hakenut useammat keltapäät ilman mitään papereita jne.

                      Vittu mikä episodi kaikenkaikkiaan...:

                      1. Valitsin kilpipajan, jossa omistaja oli tietysti lomilla ja tiskiä hoiti joku eläkkeellä oleva täti, joka ei saanut mistään kirjaimesta selvää, soitti useammman kerran vakuutusyhtiön, ei käyttänyt tietokonetta siihen jne jne. Kaiken kruunasi se, kun annoin aluksi väärän osoitteen (vanhan), paha virhe. Nyt täti kaiveli jostakin viivottimen, että sai sillä siististi yliviivattua väärän osoitteen. Hommaan, johon normaalisti menee max 3 min, meni varmaan 30 min...
                      2. Kunhan olin vihdoin saanut vakuutuspaperin, jonotin zulassungsstellellä vajaan tunnin, kunnes kuulin tiskillä, että kilpiä ei tipu, piste. Sitten suunnitelmaan muutos ja ostin toisen auton jonka piti, jotta saatiin liikkeestä kaveri mukaan.
                      3. Lopun ruunasi rekisteritoimiston nuori kaveri oli ensimmäistä päivää töissä, luki joka paperia useamman minuutin, ei osannut käyttää rekisterijärjestelmäa, vaan tutki jokaista kenttää vähintään pari minuuttia jne.

                      Koko kilpiepisodiin meni melkein kaksi tuntia. Normaalisti tuosta on selvitty vajaassa puolessa tunnissa, kerran jopa vartissa
                      BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                      Comment

                      • alttu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 519
                        • Nummela

                        Onko täällä kellään kokemuksia henkilöautojen rahtipalveluista Saksasta Suomeen. Eli käytännössä, pelkästään auton nouto liikkeestä.
                        F15 30d ///M-SPORT
                        Ex.
                        F10 530xda ///M-SPORT, Audi A7 3.0tdiq S-line, F11 530xda///M-SPORT x4, F11 520da ///M-SPORT , E61 530da ///M-SPORT, E61 525da ///M-SPORT , E91 320d ///M-SPORT

                        Comment

                        • MMF
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 461
                          • Sipoo

                          Originally posted by alttu View Post
                          Onko täällä kellään kokemuksia henkilöautojen rahtipalveluista Saksasta Suomeen. Eli käytännössä, pelkästään auton nouto liikkeestä.
                          Pari autoa olen rahdannut, huonoja kokemuksia molemmat. Aikataulut ei pitänyt kummallakaan firmalla, monta viikkoa meni molemmilla kerroilla. Olin toki liikenteessä lyhyellä varoitusajalla mutta silti vitutti odotella. Nykyään ajan aina itse.
                          E70 X5 3.0D -07
                          W124 200d
                          Hiace 4wd

                          EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7544
                            • Jyväshyvä

                            Kävin viimeviikolla hakemassa 4 kpl Bimmereitä Saksasta,
                            keltapäisten kohdalla homma toimii seuraavasti:

                            A) Valtakirjalla paikallinen asukas voi hakea kilvet etukäteen
                            paikallisesta Zulassungstellestä, TüV pitää olla voimassa
                            (katsastus ja päästöt), pitää olla kauppakirja autosta

                            B) hakemalla itse, auton pitää olla ostettu samalta alueelta,
                            pitää olla kopiot otteista tai vähintään COC:stä,
                            TÜV laput pitää olla voimassa ja lisäksi pitää olla kauppakirja.

                            Berliinissä kilpien haku kesti kaikkineen perjantaina n. vajaa 2 tuntia,
                            oli jonossa enimmillään 33 henkeä ennen meitä.
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • baku
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 347
                              • Kausala

                              Noista keltapäisistä vielä kyssäri. Periaatteessahan ne on voimassa EU:n alueella, mutta jos vaihtoehtona on ajella via Baltikan tai Ruotsin kautta, niin kummassa on suuremmat mahdollisuudet joutua vaikeuksiin?

                              Ajelin viime vuonna muutaman auton via Baltikan kautta, mutta punapäisillä kilvillä kun silloin muutenkin olin Saksassa pitempään. Nyt olen Saksassa vaan ensi viikon puolelle välille ja jos innostun viikonvaihteessa autokauppaa vääntämään, niin ostan vain halvan auton jossa jo kilpikulutkin näyttelee jotain osaa. Viime vuonna jobbarit rokotti minulta n. 300e kuukauden punapäisistä, kun tarjosivat keltapäisiä n.70e:lla.

                              Mites sitten Suomessa tullin ja katsastuksen kanssa? Punapäisillä on auto Saksan papereissa omalla nimellä joten ei ongelmia, mutta keltapäisillä ei omaa nimeä näy papereissa vai näkyykö? Sillä vaan, että jos jobbarin kanssa kaupat teen, niin kauppakirjahan tulee jobbarin ja minun väliseksi eikä viimeisen rekisteriin merkityn omistajan väliseksi. Vai tulkitaanko asiaa samalla lailla kun Saksassa, eli kun auto on poistettu rekisteristä niin omistaja on se kenen hallussa on rekisteripaperit?
                              F20 116d
                              E63 645
                              E28 528
                              F30 320d x-drive
                              F31 335d x-drive

                              ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                              KTM 1290 Super Adventure
                              K1200S
                              ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                              Comment

                              • jumuli
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2010
                                • 496
                                • Seinäjoki

                                Originally posted by baku View Post
                                Noista keltapäisistä vielä kyssäri. Periaatteessahan ne on voimassa EU:n alueella, mutta jos vaihtoehtona on ajella via Baltikan tai Ruotsin kautta, niin kummassa on suuremmat mahdollisuudet joutua vaikeuksiin?

                                Ajelin viime vuonna muutaman auton via Baltikan kautta, mutta punapäisillä kilvillä kun silloin muutenkin olin Saksassa pitempään. Nyt olen Saksassa vaan ensi viikon puolelle välille ja jos innostun viikonvaihteessa autokauppaa vääntämään, niin ostan vain halvan auton jossa jo kilpikulutkin näyttelee jotain osaa. Viime vuonna jobbarit rokotti minulta n. 300e kuukauden punapäisistä, kun tarjosivat keltapäisiä n.70e:lla.

                                Mites sitten Suomessa tullin ja katsastuksen kanssa? Punapäisillä on auto Saksan papereissa omalla nimellä joten ei ongelmia, mutta keltapäisillä ei omaa nimeä näy papereissa vai näkyykö? Sillä vaan, että jos jobbarin kanssa kaupat teen, niin kauppakirjahan tulee jobbarin ja minun väliseksi eikä viimeisen rekisteriin merkityn omistajan väliseksi. Vai tulkitaanko asiaa samalla lailla kun Saksassa, eli kun auto on poistettu rekisteristä niin omistaja on se kenen hallussa on rekisteripaperit?
                                Ruotsissa keltapäisillä ei saisi ajaa, mutta itse tulin juuri viime viikolla sitä kautta pois ongelmitta ja olen tullut useasti ennenkin. Via Balticaa voit huoletta ajaa keltapäisillä

                                Ei siirtokilpien papereilla ole mitään tekemistä katsastuksien ja tullin kanssa.
                                Nyt
                                Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                                Ex
                                F25 30d M-sport GNA-500
                                E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                                F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                                E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                                F25 20d M-Sport UZV-655
                                Audi B8 S4 ILM-448
                                F31 330d M-Sport VYZ-717
                                E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                                E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                                F30 320d M-Sport VXU-494
                                E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                                E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                                E91 335d M-Sport NJN-958
                                E91 330d M-Sport GJB-752
                                E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                                E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎