Originally posted by Smistik
View Post
Taas on asiantuntevaa journalismiä, ei yrityksillä ole Saksassa tyhiä rekisteriotteita jos ei niiden painopajasta puhuta...
Zulassungstellessä (eli rekisteröintitoimistossa) kun virkailija vaihtuu tiskillä niin ottavat mukaan mm. sinettitarrat, ne on sillaisissa puulaatikoissa ja en usko että ne noin vain varastetaan, eiköhän ne ole kassakaapissa yöt...
Ts. riski siitä että ostaa auton jossa on "aidot" otteet mutta ne ei ole viralliset, on kohtuu pieni. Kuten jo aiemmin mainittiin,
kannattaa mennä myyjän kanssa hakemaan kilvet autoon niin selviää ongelma...
Lisäksi silmään pisti
"Saksassa rekisteritunnus on henkilökohtainen, ei autokohtainen. Siksi varastetun auton myyminen ilman (väärennettyjä) rekisteripapereita ei onnistu."
kyllähän ne kilvet ovat autokohtaiset. Vai mitä ne tuolla hakee? Kilvet voi ihan samalla tapaa kuin täälläkin siirtää seuraavalle omistajalle,
se vain ei ole yleinen käytäntö tuolla...
Comment