Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    Schwelmissä (meniköhän oikein) viimeksi kysyivät onko Finska vakuutusta ja jotta jos on niin hyväksytään kyllä.
    Toki sitä ei ollut, koska ei tullut otettua mutta sitten tultiinkin kohtaan osoitteen todentaminen..Ei meinannut kelvata edes trafin paperit !

    Lopulta kuitenkin kilvet sai kun käsi sydämellä vakuutti että auto lähtee Saksasta Suomeen.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • Tenojono
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 1753
      • Pohjanmaa

      Kuinka käytännös menee kun ostaja on Suomes ja sakemannilla Fahrzeubrief autosta missä ei ole kilpiä. Käykö suomen tai saksan päähän kopiot+ kauppakirja kaufvertrag. Tuleeko oikiat suomeen ja suomesta menee ilmo saksaan että rekattu tääl/poistavat heidän järjestelmästä. Vai pitääkö sakemanni käyä eka hoitaan ittensä ulos ja sitte lähettää paprut :think
      Paikan päälle en pääse ny hoitaan asiaa joten onko pakko olla välikäsi valtakirjal? Rahtifirmalle kävi ihan ilmoitettuna myyjä/ostaja tiedot
      Työmatkat: E46 preface 323 4d
      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7538
        • Jyväshyvä

        Originally posted by Tenojono View Post
        Kuinka käytännös menee kun ostaja on Suomes ja sakemannilla Fahrzeubrief autosta missä ei ole kilpiä. Käykö suomen tai saksan päähän kopiot+ kauppakirja kaufvertrag. Tuleeko oikiat suomeen ja suomesta menee ilmo saksaan että rekattu tääl/poistavat heidän järjestelmästä. Vai pitääkö sakemanni käyä eka hoitaan ittensä ulos ja sitte lähettää paprut :think
        Paikan päälle en pääse ny hoitaan asiaa joten onko pakko olla välikäsi valtakirjal? Rahtifirmalle kävi ihan ilmoitettuna myyjä/ostaja tiedot
        Olipa epäselvästi ilmaistu.

        Ei kilpiä=ei rekisterissä, ei ongelmaa.
        Jos kerran auto haetaan rekalla niin riittää kun myyjältä saan Brieffin (eli sen 2 -osan). Tietysti 1 osakin edesauttaa asiaa mutta ilmankin selviää.

        Jos auto on vielä ostettaessa Saksan kilvissä ja myyjä antaa ajaa niillä kotiin niin hän ei saa autoa pois kilvistä ennenkuin toimittaa
        myyjälle kilvet ja 1. osan. Tai jos se meni jo trafille niin suomalaisen rekisteröintikatsastustodistuksen tai mahdolisen rekisteriottene jos auto saatiin kilpiin samantien.

        Jos taas myyjä ei ole vielä poistanut kilvista eikä se onnistu samana iltana,
        pitää myyjältä saada 2. osa ja 1. osasta kopio. Myyjä saa 1. osalla ja kilvet palauttamalla auton kilvistä.
        Tällöin siis pitää olla itellä kilvet tai pistää auto kyytiin...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Antti-
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 163
          • Suomi

          Onko kukaan teistä ostanut tämän vuoden puolella dat-autohussilta autoa? Ovatko hommanneet kilvet ja vakuutukset sopivalla rahalla? Kaveri oli ollut juuri saksassa tosin eri paikasta ostanut auton niin oli ollut kuulemma ihan törkeän hankalaa ollut auton kilvittäminen.
          Kuulemma muuttunut lupien haku?.. tiedä häntä.

          Comment

          • Tenojono
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1753
            • Pohjanmaa

            Originally posted by MajorDrake View Post
            Olipa epäselvästi ilmaistu.

            Ei kilpiä=ei rekisterissä, ei ongelmaa.
            Jos kerran auto haetaan rekalla niin riittää kun myyjältä saan Brieffin (eli sen 2 -osan). Tietysti 1 osakin edesauttaa asiaa mutta ilmankin selviää.

            Jos auto on vielä ostettaessa Saksan kilvissä ja myyjä antaa ajaa niillä kotiin niin hän ei saa autoa pois kilvistä ennenkuin toimittaa
            myyjälle kilvet ja 1. osan. Tai jos se meni jo trafille niin suomalaisen rekisteröintikatsastustodistuksen tai mahdolisen rekisteriottene jos auto saatiin kilpiin samantien.

            Jos taas myyjä ei ole vielä poistanut kilvista eikä se onnistu samana iltana,
            pitää myyjältä saada 2. osa ja 1. osasta kopio. Myyjä saa 1. osalla ja kilvet palauttamalla auton kilvistä.
            Tällöin siis pitää olla itellä kilvet tai pistää auto kyytiin...
            Ei kilpiä. Ei katsastusta vuosikausiin.
            Kiitoksia eli tartten ne orggis brieffit ja myyjä ei tartte mitään.

            Antille: Dat Autohus viime vuonna ainaki pelitti hyvin.
            Tosin muista ettet kävele ulos ennenku saat auton paperit. Me ostettii liisari auto mitä ne ei ollu ehtiny vielä edes siirtää omiin nimii. Joten lupasivat toimittaa postilla. Kevyesti kypsytti odottaa brieffiä. Tosin ei välttämättä autohussin vika jos ei edelline omistaja yritys tehokkaasti toimittanu niitä lappui
            Työmatkat: E46 preface 323 4d
            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

            Comment

            • K2Ri
              BTCF Member
              • Oct 2007
              • 1829
              • London, UK & Germany

              Tämän huushollin autokanta on nyt päivittynyt ja olisi tarkoitus tuoda sigun E61 530i Suomeen isälleni käyttöautoksi. En ole koskaan aikaisemmin itse tuonut autoa Suomeen joten vinkit pähkinänkuoressa olisi suotavaa. Ei riitä millään aikaa plärätä koko viestiketjua läpi - pahoittelut siitä.

              Auto on alkujaan Saksassa ensirekisteröity ja vaimoni omistuksessa 2010 vuodesta lähtien: 2010 Saksassa ja 2011 eteenpäin muuttoautona Sveitsiin rekisteröitynä.
              1) Onko em. asialla mitään vaikutusta autoa tuodessa (rekisteröinti/katsastus, verot yms), eli kun auto tuodaan Suomeen ei EU-maasta?

              EDIT: Löysin tällaisen: "EU:n ulkopuolelta tuotavasta ajoneuvosta on suoritettava autoveron lisäksi tulli ja maahantuonnin arvonlisävero.
              Ajoneuvosta kannettavan tullin määrä on tullausarvosta:
              Henkilöauto 10%
              Maahantuonnin arvonlisävero on vuonna 2016 24 % tullausarvon ja tullin yhteismäärästä."


              2) Ajan auton todennäköisesti yksin täältä Sveitsistä Suomeen. Sveitsistä siirtokilvet, vai kannattaako ottaa Saksasta keltaiset kilvet? (Meillä on vielä auton "Saksan paperit" tallella, joten ehkä pystyisin saamaan siirtokilvet Saksastakin)
              Mitä dokumentteja tarvitsen matkalle mukaan? Varmaan järkevää tehdä vaimoni ja minun välille kauppakirja autosta, jotta auton omistajuus on mahdollisimman selvä virkavallalle tarvittaessa?

              3) Reitti ja hintatiedot: Tanskan ja Ruotsin läpi, vai lautalla Saksasta Suomeen?
              Jos vain mahdollista, tulisin mieluiten lautalla. Mikä on paras (edullinen) vaihtoehto tulla Syyskuun puolivälin tienoilla? Eli Saksa-Suomi: pelkkä meno, 1x auto ja 1-2 henkilöä, riippuen lentääkö isäni matkaseurakseni ennen reissuunlähtöä. Jos puolestaan Tanska-Ruotsi reitille päädyn, niin minkälaista rumbaa on luvassa raja-asemilla, kun on kyseessä siirtokilvillä oleva auto?

              4) Mitä tehdä lautan saapuessa Suomeen? Autossa Sveitsin/Saksan siirtokilvet, allekirjoittanut ratissa ja virallinen asuinkuntani on siis edelleen Suomessa. En ole tietenkään oikeutettu ajamaan ulkomaan kilvillä olevaa autoa Suomen rajojen sisäpuolella. Mitä minun pitää tehdä että tämä onnistuu?

              5) Kuinka paljon arviolta tulee olemaan autovero? Jotain 3000 - 4000 euron väliltä? Auto siis 180tkm ajettu E61 530i M-sport, rek. 29.12.2005 ja suht kattavasti varusteita.


              Originally posted by Tenojono View Post
              Ollut topicissa aiemminki mutta tarvitsen kyydin kahdelle autolle (Nicht fahrtauglich Not roadworthy) postiosoitteesta 73450 kotisuomeen.
              Onko heittää kenelle kannattaisi rimpuutella?
              Täältä kysyn ainakin http://www.se-makinen.fi/fi/yhteystiedot
              ja jos joku kysyy mitä tuli ostettua niin 2kpl lhd gt:tä vm-87
              Mitenkäs tämä tarina jatkui? Minkä hintaiseksi tulisi yhden auton rekkakyyditys Saksasta Suomeen?
              Last edited by K2Ri; 26-08-2016, 11:40.
              sigpic
              BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

              Comment

              • Tenojono
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 1753
                • Pohjanmaa

                Originally posted by K2Ri View Post
                Mitenkäs tämä tarina jatkui? Minkä hintaiseksi tulisi yhden auton rekkakyyditys Saksasta Suomeen?
                Tänään on rahti firma ilmoittanut noutopäiväksi. Vähän outo myyjä ja virolaine rahtari etten vielä juhlista. 600€ alv0 per auto toimitettuna Pohjanmaalle. Toiseksi halvin tarjous oli 800€ sis alv mutta toimitettuna eteläsuomeen.
                Yrityksen millä ei muiden autojen toimituksia samaan kyytiin tiedossa hinnat yli 1500/kpl. Eli neuvona on etsiä sellainen yritys joka on muutenkin autoja hakemassa ja tilaa on. Turvallisinta on käyttää luotettavaa auton hakijaa esim Juhis/Major. Tai sitten hoitaa itse paikanpäällä.
                Työmatkat: E46 preface 323 4d
                Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
                Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5224
                  • Hki 43

                  Originally posted by K2Ri View Post
                  Tämän huushollin autokanta on nyt päivittynyt ja olisi tarkoitus tuoda sigun E61 530i Suomeen isälleni käyttöautoksi. En ole koskaan aikaisemmin itse tuonut autoa Suomeen joten vinkit pähkinänkuoressa olisi suotavaa. Ei riitä millään aikaa plärätä koko viestiketjua läpi - pahoittelut siitä.

                  Auto on alkujaan Saksassa ensirekisteröity ja vaimoni omistuksessa 2010 vuodesta lähtien: 2010 Saksassa ja 2011 eteenpäin muuttoautona Sveitsiin rekisteröitynä.
                  1) Onko em. asialla mitään vaikutusta autoa tuodessa (rekisteröinti/katsastus, verot yms), eli kun auto tuodaan Suomeen ei EU-maasta?

                  EDIT: Löysin tällaisen: "EU:n ulkopuolelta tuotavasta ajoneuvosta on suoritettava autoveron lisäksi tulli ja maahantuonnin arvonlisävero.
                  Ajoneuvosta kannettavan tullin määrä on tullausarvosta:
                  Henkilöauto 10%
                  Maahantuonnin arvonlisävero on vuonna 2016 24 % tullausarvon ja tullin yhteismäärästä."


                  2) Ajan auton todennäköisesti yksin täältä Sveitsistä Suomeen. Sveitsistä siirtokilvet, vai kannattaako ottaa Saksasta keltaiset kilvet? (Meillä on vielä auton "Saksan paperit" tallella, joten ehkä pystyisin saamaan siirtokilvet Saksastakin)
                  Mitä dokumentteja tarvitsen matkalle mukaan? Varmaan järkevää tehdä vaimoni ja minun välille kauppakirja autosta, jotta auton omistajuus on mahdollisimman selvä virkavallalle tarvittaessa?

                  3) Reitti ja hintatiedot: Tanskan ja Ruotsin läpi, vai lautalla Saksasta Suomeen?
                  Jos vain mahdollista, tulisin mieluiten lautalla. Mikä on paras (edullinen) vaihtoehto tulla Syyskuun puolivälin tienoilla? Eli Saksa-Suomi: pelkkä meno, 1x auto ja 1-2 henkilöä, riippuen lentääkö isäni matkaseurakseni ennen reissuunlähtöä. Jos puolestaan Tanska-Ruotsi reitille päädyn, niin minkälaista rumbaa on luvassa raja-asemilla, kun on kyseessä siirtokilvillä oleva auto?

                  4) Mitä tehdä lautan saapuessa Suomeen? Autossa Sveitsin/Saksan siirtokilvet, allekirjoittanut ratissa ja virallinen asuinkuntani on siis edelleen Suomessa. En ole tietenkään oikeutettu ajamaan ulkomaan kilvillä olevaa autoa Suomen rajojen sisäpuolella. Mitä minun pitää tehdä että tämä onnistuu?

                  5) Kuinka paljon arviolta tulee olemaan autovero? Jotain 3000 - 4000 euron väliltä? Auto siis 180tkm ajettu E61 530i M-sport, rek. 29.12.2005 ja suht kattavasti varusteita.




                  Mitenkäs tämä tarina jatkui? Minkä hintaiseksi tulisi yhden auton rekkakyyditys Saksasta Suomeen?
                  1. Tulli ja alvi tulee Sveitsistä tuodessa, paitsi jos ei ole muuttoauto. Toisaalta voi olla niin, että tämä ei päde kun auto kuitenkin ollut EU:ssa kilvissä.

                  2. Etkö voi autoa ajaa niillä Sveitsin olemassa olevilla kilvillä Suomeen? En usko, että tulee ongelmia rajoilla tai muutenkaan, kun auto kerran perheenjäsenen nimissä.

                  3. Tanskan ja Ruotsin kautta toisiksi halvin, Via Baltica halvin, laivatarjouksia kannattaa katsoa Finnlinesilta.

                  4. Tee autosta käyttöönottoilmoitus Tullin sivuilla esim. laivassa ennen kuin ajat Suomessa. Sitten voit käydä konttorilla hakemassa Suomen "tarrakilvet".

                  5. Joku saa paremmin laskettua.
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • K2Ri
                    BTCF Member
                    • Oct 2007
                    • 1829
                    • London, UK & Germany

                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    1. Tulli ja alvi tulee Sveitsistä tuodessa, paitsi jos ei ole muuttoauto. Toisaalta voi olla niin, että tämä ei päde kun auto kuitenkin ollut EU:ssa kilvissä.

                    2. Etkö voi autoa ajaa niillä Sveitsin olemassa olevilla kilvillä Suomeen? En usko, että tulee ongelmia rajoilla tai muutenkaan, kun auto kerran perheenjäsenen nimissä.

                    3. Tanskan ja Ruotsin kautta toisiksi halvin, Via Baltica halvin, laivatarjouksia kannattaa katsoa Finnlinesilta.

                    4. Tee autosta käyttöönottoilmoitus Tullin sivuilla esim. laivassa ennen kuin ajat Suomessa. Sitten voit käydä konttorilla hakemassa Suomen "tarrakilvet".

                    5. Joku saa paremmin laskettua.

                    Kiitoksia vastauksista!

                    Hieman mietityttää tuo tullausarvo.. Kun kerran auto siirtyy perheen sisällä, niin menisköhän tuo Suomen tullissa läpi jos laittaisi kauppasummaksi jonkun ihan naurettavan alhaisen hinnan, vai ottaako ne siinä tapauksessa autolle jonkun poskettoman listahinnan millä määrittelee tullausarvon?

                    Nykyisillä Sveitsin kilvillä en voi ajaa, koska kilvet siirtyvät tämän viikon torstaina uuteen autoon ja samalla tämä E61 poistetaan rekisteristä.

                    Originally posted by Tenojono View Post
                    Toiseksi halvin tarjous oli 800€ sis alv mutta toimitettuna eteläsuomeen.
                    Tämä alkoi kuulostaa jo aika houkuttelevalta. Olisiko millään mahdollista saada kyseisen yrityksen tietoja näkyville?
                    Last edited by K2Ri; 29-08-2016, 15:32.
                    sigpic
                    BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      Originally posted by K2Ri View Post
                      Kiitoksia vastauksista!

                      Hieman mietityttää tuo tullausarvo.. Kun kerran auto siirtyy perheen sisällä, niin menisköhän tuo Suomen tullissa läpi jos laittaisi kauppasummaksi jonkun ihan naurettavan alhaisen hinnan, vai ottaako ne siinä tapauksessa autolle jonkun poskettoman listahinnan millä määrittelee tullausarvon?

                      Nykyisillä Sveitsin kilvillä en voi ajaa, koska kilvet siirtyvät tämän viikon torstaina uuteen autoon ja samalla tämä E61 poistetaan rekisteristä.



                      Tämä alkoi kuulostaa jo aika houkuttelevalta. Olisiko millään mahdollista saada kyseisen yrityksen tietoja näkyville?
                      Tullaa se auto takaisin EU-alueelle Saksassa..Tulee halvemmaksi. Finnlinesille (Grimaldi Group) soitat ja pyydät tarjouksen lautalle esim. Travemynde - Vuosaari.

                      Sitä miten tuo auton tullaus takaisin Saksassa menee, en tiedä..Alv siellä kuitenkin pienempi jne. Tästä syystä osatkin (Suomeen tulevat) monet kannattaa kierrättää Saksan kautta.

                      Autoon sitten punaiset kilvet Saksassa, vaikka 9pvää..Eteläisessä Saksassa halvimmat. Keltaisilla ei saa enää laillisesti ajaa kuin korjaamolle tai katsastukseen, joskin moni Suomalainen näyttää niillä ajelevan miten sattuu eikä ainakaan vielä ole kuullut kenenkään jääneen "poliisin haaviin".
                      Niillä punasilla saat Suomessa ajaa sen ajan loppuun, jonka jälkeen Suomalainen vakuutus, käyttööottoilmoitus, tarrat konttorilta ja veroilmoitus postiin. Jos ilmoitusta ei laita menee tarrat vanhaksi 5pvässä.
                      Last edited by Janzki; 29-08-2016, 17:44.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        Tuot saksan siirtokilvillä ja saksan papereilla. Ei puhu sveitsistä mitään niin mistä tulli tietää että auto tuli eu ulkopuolelta?

                        Edit. Ootko saanut aikanaan alvit pois kun veit eu:sta ulos?
                        Last edited by Bmw Master; 29-08-2016, 19:07.

                        Comment

                        • MajorDrake
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 7538
                          • Jyväshyvä

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          Tuot saksan siirtokilvillä ja saksan papereilla. Ei puhu sveitsistä mitään niin mistä tulli tietää että auto tuli eu ulkopuolelta?

                          Edit. Ootko saanut aikanaan alvit pois kun veit eu:sta ulos?
                          Olisihan se vääryys maksaa tullia autosta jonka on ite vienyt ensin eu:n ulkopuolelle (ja maksanut ehkä tullia sinne)...

                          Ei yksityinen saa alveja pois jos auto kävi jo omissa nimissä rekisterissä Saksassa... Ellei ollut exporti kilvillä.

                          Autohan voi tuoda muuttoautona ja eikös silloin säästy tullilta ja alvilta, autoverolta ei säästy enää kovin kauaa,
                          ainakaan jos se isäukolle oli menossa ja hän ei ollut matkassa mukana...
                          Last edited by MajorDrake; 29-08-2016, 21:28.
                          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                          Comment

                          • K2Ri
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1829
                            • London, UK & Germany

                            Originally posted by Janzki View Post
                            Tullaa se auto takaisin EU-alueelle Saksassa..Tulee halvemmaksi. Finnlinesille (Grimaldi Group) soitat ja pyydät tarjouksen lautalle esim. Travemynde - Vuosaari.

                            Sitä miten tuo auton tullaus takaisin Saksassa menee, en tiedä..Alv siellä kuitenkin pienempi jne. Tästä syystä osatkin (Suomeen tulevat) monet kannattaa kierrättää Saksan kautta.

                            Autoon sitten punaiset kilvet Saksassa, vaikka 9pvää..Eteläisessä Saksassa halvimmat. Keltaisilla ei saa enää laillisesti ajaa kuin korjaamolle tai katsastukseen, joskin moni Suomalainen näyttää niillä ajelevan miten sattuu eikä ainakaan vielä ole kuullut kenenkään jääneen "poliisin haaviin".
                            Niillä punasilla saat Suomessa ajaa sen ajan loppuun, jonka jälkeen Suomalainen vakuutus, käyttööottoilmoitus, tarrat konttorilta ja veroilmoitus postiin. Jos ilmoitusta ei laita menee tarrat vanhaksi 5pvässä.
                            Minkä hintaiset on Saksan punaset kilvet esim 9 päiväksi?

                            Eli niillä punasilla voi ajaa ihan rohkeasti Suomessa laivasta kotiovelle, eikä tarvi vielä siinä vaiheessa mitään kuponkeja täyttää tulliin?

                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            Tuot saksan siirtokilvillä ja saksan papereilla. Ei puhu sveitsistä mitään niin mistä tulli tietää että auto tuli eu ulkopuolelta?

                            Edit. Ootko saanut aikanaan alvit pois kun veit eu:sta ulos?
                            Tämä itselläkin kävi alkuun mielessä, mutta sitten kävi jännittämään että huonolla tsägällä saattaisi auton valmistenumerolla narahtaa tullissa kiinni..??

                            Vaimoni vei auton muuttoautona Saksasta Sveitsiin viitisen vuotta sitten. Ei tullut veroja maksettavaksi silloin.
                            sigpic
                            BMW: F31 320DA xDrive ///M-Sport '15 | E46 ///M3 Cabrio '01 | Cruise Bike

                            Comment

                            • Janzki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2005
                              • 4947
                              • Lohja

                              Originally posted by K2Ri View Post
                              Minkä hintaiset on Saksan punaset kilvet esim 9 päiväksi?
                              Riippuu täysin konttorista, naamakertoimesta jne..sanotaan luokkaa 100e niin ei varmaan kauaksi mene.

                              Originally posted by K2Ri View Post
                              Eli niillä punasilla voi ajaa ihan rohkeasti Suomessa laivasta kotiovelle, eikä tarvi vielä siinä vaiheessa mitään kuponkeja täyttää tulliin?
                              Kyllä. Vaikka kontti täynnä viinaa omaan käyttöön.
                              Sähköposti.
                              IG: janzki_

                              Comment

                              • Ale-ksi
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 275
                                • Finland

                                Eikö käyttöönottoilmoitus tarvitsisi saapuessa tehdä, kun kirjat on Suomessa ja tuskin menee ns. turistina...? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎