Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auto Saksasta Suomeen II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17797
    • Jämsä

    Originally posted by BeamR View Post
    Kysymyshän kuuluikin että mitä mahtoi syödä kun ei noissa kuluissa ollut, laivabuffa on 36€

    Käy syömässä burger kingissä tukholmassa kunnon mätöt ennen laivaan menoa n.19.00, niin kyllä sillä aamuun pärjää Esim. tolla mun ohjeella jää aika kivasti aikaa ajella tukholmaan ja käydä syömässä. Malmö laivassakin ehtii kivasti vetää halvan rahtari aamiaisen
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jakeluvesimies
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2010
      • 2726
      • On the road @ Laplandia

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Käy syömässä burger kingissä tukholmassa kunnon mätöt ennen laivaan menoa n.19.00, niin kyllä sillä aamuun pärjää Esim. tolla mun ohjeella jää aika kivasti aikaa ajella tukholmaan ja käydä syömässä. Malmö laivassakin ehtii kivasti vetää halvan rahtari aamiaisen
      Tai ikean pullit

      Comment

      • Driver22
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 2098
        • *

        Mitäs ne ne siirtokilvet maksaa... keltapäiset 5 päivän ~100e ja vientikilvet ~150e?
        F31 330D Xdrive M-Sport

        Comment

        • huru-ukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 4052
          • Inkoo/Portimao

          Originally posted by bemu2000 View Post
          Eikai sitä olla kotonakaan syömättä


          Laitetaan tähän vähän tämän päivän hintoja:

          Lento saksaan 50-200€
          Kilvet 150-200€
          bensa/diesel keskimäärin 100-150€
          tanska/ruotsi lautat 100-150€
          ruotsi-suomi laiva 50-100€
          1-2 hotelliyötä 50-150€

          Ohjeet zippinetto matkaajalle:

          auton katsoo läheltä Bremeniä tai hampuri tms. (esim. dat autohus)
          Lento ryanair Bremeniin 50€ molemmin puolin (esim. ensi maanantai 58€)
          Muutama kymppi bussi/junalippuihin
          Laiva Trave-Malmö lähtö 2.30 yöllä ja Malmö 11.11 146€ hytin kanssa
          Ajomatka tukholmaan n.800-900km polttoaineisiin 50-100€
          ehtii hyvin iltalaivaan tukholmaan vikingline esim. ensi viikolla 70€ sis. hytti + autopaikka
          kilvet autoon n.150-200€
          yht. 500-600€
          Terve,Mikko,pitkästä aikaa!

          Kuten totesit , niin ainahan tässä syödään enemmän ja vähemmän , oltiin sitten kotona tai reissussa. Ja useimmiten reisussa paremmin ja vaivattomammin kuin kotona , joten ne kulut ovat niitä makuasioita!
          Ryanair vaatii Tampereelle matkustamisen ja lentobussin rautatieasemalta ,mutta kun toimii ajoissa - kuten sinä - niin näyttää saavan vieläkin halvalla.(Oma halvin lentoni oli 22 euroa eli itse matkalle ei lentokenttäveron lisäksi juuri hintaa tullut ja - en käytä sitä esimerkkinä laskelmissani...)
          Junalippu (50km:n säteellä) on 12,30€ , mutta nyt kävi niin ,että lento kohdistui vikapaikkaan (kauas lopullisesta autosta,kun hankintakohde osoittautui myyjän viimeisessä tarkistuksessa vialliseksi,ja lentoliput oli jo kädessä)ja sieltä junamatka maksoi myöskin tarpeettoman paljon=86€, kun oikea kohde oli n.400km:n päässä...
          Travemünde on juuri nyt sesonkiaikana kallis lähtöpaikka ja Malmöstä 4-tien päähän pätkää en muista tarkkaan , mutta se on joitakin kymmeniä kilometrejä - ensin Helsinborgiin ja sitten siitä on Tukholmaan 565km.(Itse käytän useimmin Saksasta ulos Rügen/Sassnitz'ista ja sieltä Trelleborg'iin = 4h/HALVIMMILLAAN 33€ - nyt olisi ollut 76€,muttemme ehtineet klo19 lähtevään lauttaan).
          Monet taivastelevat , miten osaisivat Tukholman läpi Viking-terminaaliin?
          Ohje:4-tieltä Södermalm-liittymästä ulos ja sitä seuraten muutama kilometri ja tulee haarautuma,jossa suoraan eteenpäin lukee Stadsgården ja kilpeen ilmestyy myös opastava laivankuva.Tätä Stadsgården-reittiä pääsee Slussen'in alta suoraan laivaterminaaliin (koko matka 4-tieltä terminaaliin kestää n. 10min).AJANKOHTAINEN ONGELMA: Slussen'ia puretaan parhaillaan ,mutta varmasti sen työmaan (n. 1km terminaaliin jäljellä) ohi on riittävä opastus!?
          Halvin lautta olisi ollut ( pari viikkoa sitten tarkistettu) päivälautalla Turkuun (auto+1 eläkeläinen/S-kortillinen) 30€! Nyt matka Tukholma-Helsinki hytteineen kahdelta hengeltä ja autolta 97€...
          Ja liian pitkäksi aikaa annetuista kilvistä maksoimme turhaan ...

          Mutta laskelmat seurailevat Bemu2000 esittämiä - jossakin enemmän,jossakin vähemmän , mutta yhteiskulut liki samat. Niin , ja itsetehdyn matkan hauskuudella ei ole määriteltävää hintaa! Ja epävarmuus poistuu varmasti , jos uskaltaa täältä kysyä , onko kukaan muu lähdössä suunnitelemaasi aikaan - voiko liittyä seuraan?
          Last edited by huru-ukko; 04-08-2016, 10:12.

          Comment

          • zeniitti
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 575
            • 127.0.0.1

            Kuukauden kilvet oli noin 200e 1½kk sitten.

            Comment

            • huru-ukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 4052
              • Inkoo/Portimao

              Originally posted by Driver22 View Post
              Mitäs ne ne siirtokilvet maksaa... keltapäiset 5 päivän ~100e ja vientikilvet ~150e?
              Pahimmillaan/kalleimmillaan siis punapäiset 1 kk:n kilvet samanmittaisella vakuutuksella maksavat 120€. Keltapäisillä olen usein keplotellut Tanskan ohi suoraan Ruotsiin (Sassnits-Trelleborg) ja onnistunut siinä poliisinkin silmien alla , vaikka keltapäiset ovat tarkoitetut Saksan sisäisiin koeajoihin/siirtoihin.
              Huuhtikuussa toin oman autoni 9 pv:n punapäisillä kilvillä eli niitä ei tarvitse ottaa 2 viikoksi , kuten oli aikaisemmin...ja kilpien/vakuutuksen kattavuusajan lyhetessä ne myös ovat halvemmat!
              Suomeen saapuminen on ratkaisevasti helpottunut ,kun ei enää tarvitse jäädä Helsingin tai Turun satamassa notkumaan ja odottelemaan tullin maahantulokuittauksen kanssa , vaan saapi ajaa suoraan kotiin ja tehdä ilmoituksen/ilmoitukset netin kautta ja hakea sitten printatulla todistuksella tarrakilvet lähimmältä katsastusasemalta!
              PS: Tässä muiden kokemuksia lukiessani huomaan ,että kilpien/vakuutuksen hinnalla ei näytä olevan kiinteää taksaa läpi koko Saksan , vaan vaikka kysymys on samasta asiasta , niin hinta voi poiketa - miten suurissa raja-arvoissa ,sitä en tiedä , mutta kun varautuu niiden kulujen olevan 100-200€ ,niin ei suuresti ylläty!
              Last edited by huru-ukko; 04-08-2016, 07:04.

              Comment

              • huru-ukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 4052
                • Inkoo/Portimao

                Originally posted by nullzwei View Post
                Laiva Tukholmasta Turkuun 13€. Auto 44€. Matka 1200km 65litraa dieseliä 78€. Lautta 44€ Siirtokilvet 0€ lento Hki-Düsseldorf 90€ onnibus Hkiin 6€= repikää siitä.
                Et kai nyt ajattele , että tässä ollaan kilpailemassa auton noutoon liittyvistä kustannuksista niin ,että kuka on halvimmalla halvan onnistunut tuomaan ?
                Minä olen käsittänyt , että tässä yhteisen harrastuksen piiriin ajautuneet henkilöt haluavat vapaaehtoisesti auttaa toisiaan kaikessa mahdollisessa - pienimmästä suurimpaan askarruttavaan asiaan tarttuen ?
                Suomen tarjonta on useimmiten jo moneen kertaan kaluttua ja aika usein rimaa hipoen liikenteeseen katsastettua (tarkoitan tässä käytettyjä autoja ,vaikka olenhan minä myöskin uuden joskus noutanut suoraan Saksasta,tehtaan hallista...) , niin tunnen myötätuntoa heitä kohtaan ,jotka aikovat mennä tulevaa autoaan vastaan sen historian muodostamisessa eli hakemaan itse jonkun taloudellisiin resursseihinsa sopivimman 'unelman'.
                Olenhan minäkin tuonut auton saksalaisen omistajan kilvissä ja hänen vakuutuksellaan eli ne kustannukset olivat 0 euroa , mutta en pidä sitä esimerkkinä/ohjeena - se on diplomaatista sattumaa...jota sitäkin on joskus tarpeessa käytettävä.

                Comment

                • Driver22
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2098
                  • *

                  Originally posted by huru-ukko View Post
                  Pahimmillaan/kalleimmillaan siis punapäiset 1 kk:n kilvet samanmittaisella vakuutuksella maksavat 120€. Keltapäisillä olen usein keplotellut Tanskan ohi suoraan Ruotsiin (Sassnits-Trelleborg) ja onnistunut siinä poliisinkin silmien alla , vaikka keltapäiset ovat tarkoitetut Saksan sisäisiin koeajoihin/siirtoihin.
                  Huuhtikuussa toin oman autoni 9 pv:n punapäisillä kilvillä eli niitä ei tarvitse ottaa 2 viikoksi , kuten oli aikaisemmin...ja kilpien/vakuutuksen kattavuusajan lyhetessä ne myös ovat halvemmat!
                  Suomeen saapuminen on ratkaisevasti helpottunut ,kun ei enää tarvitse jäädä Helsingin tai Turun satamassa notkumaan ja odottelemaan tullin maahantulokuittauksen kanssa , vaan saapi ajaa suoraan kotiin ja tehdä ilmoituksen/ilmoitukset netin kautta ja hakea sitten printatulla todistuksella tarrakilvet lähimmältä katsastusasemalta!
                  PS: Tässä muiden kokemuksia lukiessani huomaan ,että kilpien/vakuutuksen hinnalla ei näytä olevan kiinteää taksaa läpi koko Saksan , vaan vaikka kysymys on samasta asiasta , niin hinta voi poiketa - miten suurissa raja-arvoissa ,sitä en tiedä , mutta kun varautuu niiden kulujen olevan 100-200€ ,niin ei suuresti ylläty!
                  Siis ei tarvisi kilpiä kuin pariksi päiväksi että pääsee pois maasta. Kuulemma nykyään ei ole enää ongelmaa ajaa Tanskan/Ruotsin läpi noilla keltaisilla kilvillä? Kuitenki heti suomessa tarrakilvet paikalleen. Toki jos punaiset kilvet muutamaksi päiväksi maksa juuri enempää niin väliäkös tuolla.
                  F31 330D Xdrive M-Sport

                  Comment

                  • huru-ukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 4052
                    • Inkoo/Portimao

                    Originally posted by Driver22 View Post
                    Siis ei tarvisi kilpiä kuin pariksi päiväksi että pääsee pois maasta. Kuulemma nykyään ei ole enää ongelmaa ajaa Tanskan/Ruotsin läpi noilla keltaisilla kilvillä? Kuitenki heti suomessa tarrakilvet paikalleen. Toki jos punaiset kilvet muutamaksi päiväksi maksa juuri enempää niin väliäkös tuolla.
                    Tallennan reissuiltani kaikki kuitit ja paperit , mutta juuri nyt en muista ,mihin keväisen 9pv:n kilpien&vakuutuksen kuitin tyhjensin matkakansiostani - etsin kuitit ja kerron myöhemmin! Mutta ei kannata enää keltaisin kilvin lähteä seikailemaan , kun punaisten kilpien kestoaikaa voi säädellä!

                    Pistin tuossa kokeeksi seuraavan (mahdollisen) reissuni budget-laskelman vaihe vaiheelta:
                    Matkustuspäivä 28.10.2016 (perjantai)
                    (junamatkan eläkeläislipulla jätän ja jään odottamaan erilaisia tarjouksia Hki-Tre-välille)
                    Lento Tampere-Bremen 21,99€ (2,5kk:n kuluttua)PS:Taitaakin olla taas tämän kesäkauden viimeisin Ryanair-lento Suomi-Saksa välillä ?
                    Juna Bremen-Hamburg 29,00€
                    Autokaupat tietyssä paikassa - yhteys ja keskustelu avattu yksityisen henkilön kanssa...
                    Kilvet ja vakuutus:
                    (Kfz Kennzechen) DKK24 KFZ Zulassungsservice,Zulasungsdienst
                    Langenhorner Chaussee 492,22419 Hamburg(Langenhorn)
                    (konttori on auki perjantainakin 07:15 - 18:30 !!!)

                    Sitten alkaa harkintavaihe:

                    1) Ajo Hamburg - Sassnitz (326km) - yöpyminen x€ , aamulautalla Trelleborg'iin 08:00-12:15
                    jatko hankala , kun ei sovi Tukholma-Suomi-välille (...aikaa liian vähän iltalaivalle ja 'liikaa' seuravalle aamulautalle) - hinta olisi 65€
                    2) Ajo Rostock'iin (~100km vähemmän kuin Sassnitz'iin ~ 220km)
                    Lautta Rostock-Trelleborg 19:00-00:30 (95€ ilman 'mukavuuksia')
                    (...tämä sopii hyvin , sillä Ruotsin yöliikenteessä ja hyvillä teillä ehtii laivasatamaan 641km:n matkan n. 7 tunnissa))
                    Lautta STHLM-TKU 29.10.(la) 07:45-19:50 (auto + eläkeläinen/S-etukortillinen) 32,00€

                    -Polttoainekulut Saksan päivitetyllä hinnalla (ysivitonen 1,21/litra) ~90€ ajotyylistä rippuen
                    -Syömiskulut 2 päivälle (pe+la) ~50€ lounas,laiva-ateria,laiva-aamiainen,päiväpöperö,kahvit

                    Kulut siis ilman rekisteröinti- ja vakuutuskuluja 320€! (Yleensä on muotia ostaa 'hupikilpiä' ja niitä he tekevät mielellään ~15€:n hintaan..)

                    M.O.T.
                    Last edited by huru-ukko; 04-08-2016, 10:20.

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Originally posted by huru-ukko View Post
                      Et kai nyt ajattele , että tässä ollaan kilpailemassa auton noutoon liittyvistä kustannuksista niin ,että kuka on halvimmalla halvan onnistunut tuomaan ?
                      Minä olen käsittänyt...
                      Tälle foorumille kun jotain kirjoittaa niin kirjoitus tulkitaan saman tien kirjoittajansa absoluuttiseksi kiveen hakatuksi ydinpommin kestäväksi provokatiiviseksi väitteeksi josta simsalabim muodostuu lukijan päässä oma absoluuttinen kiveen hakattu ydinpommin kestävä ainoa oikea käsitys. Ts. jos kirjoittajan ajatus poikkeaa piirunkin verran (saa ihan itse valita mitä piiruasteikkoa käyttää, tässä tapauksessa tykistön) lukijan ajatuksesta niin kyseessä on ei välttämättä sota ainakin diplomaattinen selkkaus.

                      Enkä todellakaan tarkoita huru-ukkoa.

                      Siis. Lopetin tekstinpätkän kahteen sanaan: "repikää siitä".

                      Ihan kiva että revitään.

                      nollaeuroiset "siirtokilvet" on osa kaupankäyntiä. Kuukauden punaisilla voi ajella kuukauden verran saksalaisella liikennevakuutuksella ja vasta sitten vaihtaa suomalaiseen. Keltaisten osalta voi "kirjoituttaa" käyttösopimuksen. Kolmas mahdollisuus on ajaa saksalaisilla (yksityisen myyjän) kilvillä auto kotiin. Neljäs vaihtoehto on tietenkin suomalaiset tarrakilvet, joitten käytöstä on kokemusta niin jonniin verran. Kriittisenä kuluttajana en suostu kumartamaan suomalaisia virkamiehiä tässäkään asiassa, lukijat saavat olla mursumaisesta mielipiteestäni mieltä mitä tahansa. Minulla on siitä vain positiivisia kokemuksia paitsi silloin kun niitä konttorilta hakee. Viides vaihtoehto... voisi olla (24h) keltaiset koekilvet :think.

                      PS. Jokainen meistä tietää miten takahudlariin sijoitetuilla tuotteilla voi miinustaa matkabudjettia kohtuullisemmaksi. Kokonaisuus on tässäkin asiassa osatekijöiden summa...
                      Last edited by nullzwei; 04-08-2016, 10:18.

                      Comment

                      • huru-ukko
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 4052
                        • Inkoo/Portimao

                        Originally posted by nullzwei View Post
                        Tälle foorumille kun jotain kirjoittaa niin kirjoitus tulkitaan saman tien kirjoittajansa absoluuttiseksi kiveen hakatuksi ydinpommin kestäväksi provokatiiviseksi väitteeksi josta simsalabim muodostuu lukijan päässä oma absoluuttinen kiveen hakattu ydinpommin kestävä ainoa oikea käsitys. Ts. jos kirjoittajan ajatus poikkeaa piirunkin verran (saa ihan itse valita mitä piiruasteikkoa käyttää, tässä tapauksessa tykistön) lukijan ajatuksesta niin kyseessä on ei välttämättä sota ainakin diplomaattinen selkkaus.

                        Enkä todellakaan tarkoita huru-ukkoa.

                        Siis. Lopetin tekstinpätkän kahteen sanaan: "repikää siitä".

                        Ihan kiva että revitään.

                        nollaeuroiset "siirtokilvet" on osa kaupankäyntiä. Kuukauden punaisilla voi ajella kuukauden verran saksalaisella liikennevakuutuksella ja vasta sitten vaihtaa suomalaiseen. Keltaisten osalta voi "kirjoituttaa" käyttösopimuksen. Kolmas mahdollisuus on ajaa saksalaisilla (yksityisen myyjän) kilvillä auto kotiin. Neljäs vaihtoehto on tietenkin suomalaiset tarrakilvet, joitten käytöstä on kokemusta niin jonniin verran. Kriittisenä kuluttajana en suostu kumartamaan suomalaisia virkamiehiä tässäkään asiassa, lukijat saavat olla mursumaisesta mielipiteestäni mieltä mitä tahansa. Minulla on siitä vain positiivisia kokemuksia paitsi silloin kun niitä konttorilta hakee. Viides vaihtoehto... voisi olla (24h) keltaiset koekilvet :think.

                        PS. Jokainen meistä tietää miten takahudlariin sijoitetuilla tuotteilla voi miinustaa matkabudjettia kohtuullisemmaksi. Kokonaisuus on tässäkin asiassa osatekijöiden summa...
                        Sinun kanssani sitä pitää olla aina hereillä!
                        Luulin vain , että kuuluit niihin , jotka jossakin baanalla ovat hujahtaneet ohi Suomen ruskeilla koe-kilvillä ? Eväät tähän touhuun kertyvät mistä milloinkin kääröstä...

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17546
                          • Turku

                          Originally posted by nullzwei View Post
                          Tälle foorumille kun jotain kirjoittaa niin kirjoitus tulkitaan saman tien kirjoittajansa absoluuttiseksi kiveen hakatuksi ydinpommin kestäväksi provokatiiviseksi väitteeksi josta simsalabim muodostuu lukijan päässä oma absoluuttinen kiveen hakattu ydinpommin kestävä ainoa oikea käsitys. Ts. jos kirjoittajan ajatus poikkeaa piirunkin verran (saa ihan itse valita mitä piiruasteikkoa käyttää, tässä tapauksessa tykistön) lukijan ajatuksesta niin kyseessä on ei välttämättä sota ainakin diplomaattinen selkkaus.
                          Tämä soveltuukin sitten kaikkiin topikkeihin :think
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • Driver22
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2098
                            • *

                            Mites sitten joskun on Greencard, eli todistus voimassa olevasta liikennevakuutuksesta, niin säästääkö siinä sitten jotain kilpiä hakiessa vai pitääkö ottaa sakemannien oma vakuutus joka tapauksessa
                            F31 330D Xdrive M-Sport

                            Comment

                            • huru-ukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 4052
                              • Inkoo/Portimao

                              Tuossa lukemattomia postauksia sitten kyseltiin kaverille tulleesta 16 euron laskusta Saksan tullilaitokselta.
                              Minäkin sain sellaisen ja sen kirjeen mukana oli erillinen SUOMENKIELINEN selvitys,mistä on kyse!
                              Kun sain noutamaani cabrioon punapäiset kilvet 04.04.2016 - 12.04.2016 väliseksi ajaksi
                              (siis 9 vuorokaudeksi valintani mukaan) , niin minut laskettiin verovelvolliseksi Saksaan näiksi 9 vuorokaudeksi! Jo 14.04.2016 tehdyssä päätöksessä on verojen määrä määrätty 0,00 euroksi , joka 'todetaan jo maksetuksi'.
                              Koko asian sisältö on kokonaisuudessaan kirjeen mukana suomeksi , joten ei tulle epäselvyyksiä?
                              Aikaisemman kyselyn kopiossa näkyi selvästi ajan pituudeksi n.1 kk , ja se merkitsi jo 16 euron veroa - vuositasolla siis 192 euroa . Kyseessä ei ollut vain yhden päivän vero ,kuten hämmästynyt oletus oli...
                              Tämä tullipaperikummajaisen suomenkielinen palvelu on mainio juttu!
                              Tuosta edellisestä kysymyksestä en minä ainakaan osaa muuta sanoa kuin että eikös liikennevakuutus ole ajoneuvokohtainen eli aikaisemmat vakuutukset eivät vaikuta uuden ajoneuvon vakuutuksiin - paitsi,jos on sitten Suomessa joitakin siirrettäviä bonuksia käytettävissä?
                              Last edited by huru-ukko; 04-08-2016, 16:05.

                              Comment

                              • nullzwei
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 11056
                                • ?

                                Originally posted by Driver22 View Post
                                Mites sitten joskun on Greencard, eli todistus voimassa olevasta liikennevakuutuksesta, niin säästääkö siinä sitten jotain kilpiä hakiessa vai pitääkö ottaa sakemannien oma vakuutus joka tapauksessa
                                Et säästä, sakemannien vakuutus, kaskon voit ottaa kotimaasta.
                                ---
                                EU-velvoitteiden mukaisesti mm. verot, tietullit ja sakkoluonteiset maksut tulee osoittaa maksajalleen tämän virallisella kotimaisella kielellä. Saksankieliset (mm) maksuvaatimukset voi työntää takkaan tai silppuriin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎