Kaikkihan on kovin suhteellista; kävi sähkömies laittamassa kolme pistorasiaa paikalleen, noin tunnin työ ja lasku 530€ sisältäen tarvikkeet tai kun kysyin tarjousta tv-ulkoantennin asennuksesta (edullisin 550€ ja työtäkin menee kaksi tuntia, asentajan tuskainen puhaltelu päälle). Jos tuota auton tuonnin työmäärää ja muuta siihen liittyvää suhteuttaa noihin sähkäreiden tms taksoihin, niin tuntihinnaksi taitaa jäädä aika reilusti alle "ammattiliiton minimikorvaus". Silti tuollaisia ensin mainittuja taksoja maksetaan ihan mukisematta.
Auto Saksasta Suomeen II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Jep, ja tämän kun suhteuttaa siihen että sähkärin hommiin opinnoiksi riittää että tunnistaa värit ja muistaa mikä se keltanen, sininen ja ruskea johto olikaan. Versus että pitäis osata kieliä ja vähän ymmärtää tekniikan ja kaupankäynninkin päälle.Originally posted by ossiv View PostKaikkihan on kovin suhteellista; kävi sähkömies laittamassa kolme pistorasiaa paikalleen, noin tunnin työ ja lasku 530€ sisältäen tarvikkeet tai kun kysyin tarjousta tv-ulkoantennin asennuksesta (edullisin 550€ ja työtäkin menee kaksi tuntia, asentajan tuskainen puhaltelu päälle). Jos tuota auton tuonnin työmäärää ja muuta siihen liittyvää suhteuttaa noihin sähkäreiden tms taksoihin, niin tuntihinnaksi taitaa jäädä aika reilusti alle "ammattiliiton minimikorvaus". Silti tuollaisia ensin mainittuja taksoja maksetaan ihan mukisematta.
Mitenkään sähkäreitä ja putkimiehiä väheksymättä, kyllä niissäkin osaajat tekee hienoa käsityötä mutta aika harvoin olen niihin osaajiin törnännyt. Sitäkin useammin niihin sankareihin jotka jättää jäysteet vesiputkiin ja särkee uudet hanat.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
Kerros mitä itse teet ammatikseks, niin palstalaiset voivat tilata sut ilmaiseksi hommiin. Ihan vain solidaarisuudesta varmasti ilmaiseksi teet, kun kerran ajetaan saman merkkisillä autoilla.Originally posted by 325E View PostOn se ihmeellistä kun kerranki aloittaa vilpittömän keskusteluketjun jossa omalle tytölleni haen autonhakuneuvoja ja ketään en ole haukkunut. Niin sitten markkinatalouden ahneat autonhaku bisnesmiehet BTCF:läiset alkavat syömään vilpitöntä asiaa jopa Moberaattorit joiden pitäisi olla puolueettomia BMW-henkisiä ihmisiä ja heidän joka pitäisi vaalia vapaata puolueetonta autonharrastus ja autonhaku toimintaa. Minusta jos pyydän apua miten halvalla saisi auton Saksasta. Niin ei siihen oikea bemariaatteinen henkilö saisi estää yksilön vapaata autontuontia, vaan auttaa kaikin tavoin jos kerran apua asiassa pyydetään. Niin haen autoa hintaluokassa 3000-4500€, voi olla tosiaankin tuon haun suhteen, että se pitänee auton haku kai tehdä itse. Nyt kun ilmeisesti syön kai autonhaku markkinoita koska etsiessäni halpaa hakijaa tai asiassa vaan hyvähenkistä BMW-auttajaa. Kaiken tämän estää BTCF moberaattorit (jotka itse tuovat autoja Saksasta joten heillä oma-lehmä ojassa) joten en katso heidän toimintaansa demokraattiseksi ja oikeudenmukaiseksi jota tämä BMW:n auton harrastajien porukka pitäisi olla, muutamat mobe ääliöt pilaa koko BTCF:n porukan maineen.
Comment
-
Originally posted by Loud View PostKerros mitä itse teet ammatikseks, niin palstalaiset voivat tilata sut ilmaiseksi hommiin. Ihan vain solidaarisuudesta varmasti ilmaiseksi teet, kun kerran ajetaan saman merkkisillä autoilla.
No nyt tuli repeilyä. Juu kyllä tänne myös voi talkoohommiin tulla oli käytännössä minkä alan ammattilainen hyvänsä...lukuunottamatta tiettyjä moraalisesti kyseenalaisia ammatteja tottakai.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Originally posted by TheRipper View Post
No nyt tuli repeilyä. Juu kyllä tänne myös voi talkoohommiin tulla oli käytännössä minkä alan ammattilainen hyvänsä...lukuunottamatta tiettyjä moraalisesti kyseenalaisia ammatteja tottakai.
Eikö tämä 325E ole se teeveestä tuttu kusiputken kehittäjä, nyt kun pyysit niin se tulee asentamaan sulle ne kusirännit vessanpönttöön 
Comment
-
Kallistelematta aiheeseen liityen peukkua mihinkään suuntaan, niin luulostelen että 325E nicillä kirjoittava kaveri tietää esimerkiksi Bemarin kansivirtauksista ja nokkakulmista enempi kuin kukaan teistä ilkkujista. Nettikirjoitukset on mitä on, ei niitä kaikki osaa suoltaa aina ympäristöön sopivaksi. Peace
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Jep voisitte lopettaa lapsellisen käytöksen..Originally posted by schwarze View PostKallistelematta aiheeseen liityen peukkua mihinkään suuntaan, niin luulostelen että 325E nicillä kirjoittava kaveri tietää esimerkiksi Bemarin kansivirtauksista ja nokkakulmista enempi kuin kukaan teistä ilkkujista. Nettikirjoitukset on mitä on, ei niitä kaikki osaa suoltaa aina ympäristöön sopivaksi. Peace

Comment
-
Onko Saksassa mitään yhtenäistä sivua mistä voisi tarkastella bussiaikatauluja tai junien? Dusseldorffin alue kyseessä
vai miten suosittelisitte liikkumaan, tietenkin vuokra-auto jos useamman päivän jää pyörimään. Ja miten onnistuuko yleensä vuokra-auton kanssa niin että sen palauttaa muualle kuin vuokrauspaikkaan, vaikkapa toiseen lähempään toimipisteeseen? Hinnat ei ainakaan ole pahoja, alkaen 40e/vrk.
Last edited by Driver22; 02-08-2016, 11:22.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
www.db.de tai paremminkin www.bahn.de (on myös englannin kielellä)Originally posted by Driver22 View PostOnko Saksassa mitään yhtenäistä sivua mistä voisi tarkastella bussiaikatauluja tai junien? Dusseldorffin alue kyseessä
vai miten suosittelisitte liikkumaan, tietenkin vuokra-auto jos useamman päivän jää pyörimään. Ja miten onnistuuko yleensä vuokra-auton kanssa niin että sen palauttaa muualle kuin vuokrauspaikkaan, vaikkapa toiseen lähempään toimipisteeseen? Hinnat ei ainakaan ole pahoja, alkaen 40e/vrk.
Vuokraamon auto. Jos 40 euron hyundai i10-päristimessä ei ole navia niin... oma mukaan.
Autovuokraamojen osalta kannattaa vaikkapa screenshotata se halvin tarjous ILMAN JOPA TUHANNEN EURON luottokorttideposittia ja ottaa auto screenshottia näyttäen- vasta tiskiltä. Ihan sama vaikka näyttäisit kilpailijan tarjousta, yleensä ne miettii uuden hinnan, erityisesti jos kyseessä useamman päivän vuokraus. Eikä ne vippaamojen autot sieltä kesken lopu. 60+ euron tarjous/pvä voi olla loppupelissä paljon edullisempi kuin se netin halvin, myös eri palautuspaikan osalta, erityisesti kun credit-card ei ole tonnin depositin takia ns piikissä, kuten voi käydä. Googlaa samalla tankstelle palautuspaikan läheltä, polttoaine voi maksaa "aika paljon" jos sen tekee vippaamo.Last edited by nullzwei; 02-08-2016, 11:39.
Comment
-
Mr.Speed
Originally posted by ossiv View PostKaikkihan on kovin suhteellista; kävi sähkömies laittamassa kolme pistorasiaa paikalleen, noin tunnin työ ja lasku 530€ sisältäen tarvikkeet tai kun kysyin tarjousta tv-ulkoantennin asennuksesta (edullisin 550€ ja työtäkin menee kaksi tuntia, asentajan tuskainen puhaltelu päälle). Jos tuota auton tuonnin työmäärää ja muuta siihen liittyvää suhteuttaa noihin sähkäreiden tms taksoihin, niin tuntihinnaksi taitaa jäädä aika reilusti alle "ammattiliiton minimikorvaus". Silti tuollaisia ensin mainittuja taksoja maksetaan ihan mukisematta.Tässähän tämä asenne maksullisesta ammattipalvelusta tulee niin hyvin ilmi. Ei osata tehdä itse, mutta ei kirveelläkään haluta myöskään maksaa pätevälle palvelun tarjoajalle. Varsinkin kun puhutaan verollisesta kuittikäteen kaupasta. Ok, välittäjällä Saksan kieli täytyy olla suhteellisen hyvin hallussa, sekä osata käydä kauppaa ja tunnistaa mahdollisimman hyvä yksilö joka sopii tilaajan asettamiin raameihin, sekä osata tietysti paperihommat yms. kun puhutaan avaimet käteen sopimuksesta.Originally posted by j-a View PostJep, ja tämän kun suhteuttaa siihen että sähkärin hommiin opinnoiksi riittää että tunnistaa värit ja muistaa mikä se keltanen, sininen ja ruskea johto olikaan. Versus että pitäis osata kieliä ja vähän ymmärtää tekniikan ja kaupankäynninkin päälle.
Kuivasti hymyilyttää tuo sähkömiehelle maksaminen. Palvelua voi, ja kannattaa kilpailuttaa, mutta yleensäkin jos tilaat ammattimiehen tuntitöinä tekemään vaikkapa niitä sähköasennuksia, niin toki sähkäri laskuttaa tarvikkeet, käytetyt tunnit ja kilometrit. Toki hän maksaa myös itse verot saamastaan palkasta. Se ei vielä ammattilaista tee että tietää muutaman värin päälle, ja miten joku jatkoroikka kytketään. (ja maallikko 99% todennäköisesti tekee senkin päin v***ua).
Toinen seikka on se jos saat ammattilaisen tekemään puolestasi jonkun palvelun "ohikulkumatkalla". Saat halvemmalla, mutta miten sitten kun joku asia, tai useampi asia meneekin pieleen?
Voit ehkä 1000€ välityspalkkiolla selvitä jos maksat "pimeästi" jollekin puolitutulle jolla on muutenkin asiaa saksanmaalle, ja hänellä sattuu olemaan vielä tieto/taitoa tuoda sieltä hyvä yksilö suomeen. Siinä on vielä sekin että kuinka isolta alalta sitä autoa aletaan etsimään? Jotain muutaman tonnin katiskaa ei ole mitään järkeä alkaa haetuttaan pitkin saksaa. Itse en alle 20k€ budjetin ala edes kyselemään. Ja kyllä, olen hankkinut kerran auton saksasta välittäjän kautta.
Comment
-
Mikäs se ois toisen maksama auto hakee valmiilla siirtokilvillä, lentolipuilla ja laivapaikalla jos joku semmosen diilin järjestää ja heittää rahat lähtiissä taskuun... Mutta ottaa riesaksi kaikki muu... ja sit Suomessa ei auto kelpaakaan
Comment
-
Mr.Speed
Itsellä oli sellainen diili että maksu suoritettiin sitten vasta kun auto oli suomessa, eli sain rauhassa tutkia ja käydä autoa läpi.. koeajo yms. ja jos tuntui että kelpaa niin maksoi auton välittäjälle. Jos kyseinen auto ei olisi kelvannut, niin välittäjä olisi myynyt sen muualle. Autohan oli viimeisen päälle hyvä, joten tietysti maksoin sen, ja ajelin sillä seuraavat 7 vuotta tyytyväisenä. Soppariin kuului tosin se että minä itse kävin tullin konttorissa tekemässä paperit, katsastin auton suomeen ja maksoin verot. Saksan kilvet oli jätetty saksaan, joten niistäkään ei tarvinnut huolehtia.Originally posted by jakeluvesimies View Post...heittää rahat lähtiissä taskuun... Mutta ottaa riesaksi kaikki muu... ja sit Suomessa ei auto kelpaakaan
Comment
-
Viittasin vähän tohon 325e asiaan tai ebay huutoon. Eli jos joku nyt tekis päätöksen ja kaupat suomesta käsin, haut minimikuluilla, niin mikäs sitä hakea korvausta vastaan, kun ei tuojalla riskiä kun katiska jo maksettu... ostajalle oppirahat
Comment
-
Mr.Speed
Itse viittasin aika vahvasti tuohon menneeseen keskusteluun, ja teki mieli lainata tuota teikäläisen kirjoitusta siinä mielessä, että ei kannata haukkua tai kyseenalaistaa sellaista tahoa joka tätä autojen tuontia mm.saksasta tekee enemmän tai vähemmän työkseen. Lisäksi kerroin omia kokemuksia. Jos haluaa ihan mini kuluilla selvitä, niin parempi ehkä lähteä itse jonkinlaisen loman kannalta katteleen mitä löytyy, tai toinen mahdollisuus on tietää omasta kaveripiiristä joku, jonka kanssa voipi sopia tosi asevelihintaan tällaisen casen.Originally posted by jakeluvesimies View PostViittasin vähän tohon 325e asiaan tai ebay huutoon. Eli jos joku nyt tekis päätöksen ja kaupat suomesta käsin, haut minimikuluilla, niin mikäs sitä hakea korvausta vastaan, kun ei tuojalla riskiä kun katiska jo maksettu... ostajalle oppirahat
Koitin tuossa vain sitä teroittaa että kun osaa hankkia hyvän tyypin joka tätä touhua tekee, ja vaikka se maksaa rahaa (ei nappi kauppaa) niin saat varmasti myös reilua ja rehellistä vastinetta.
Jos tätä clubin myyntipalstaa seuraa, niin täällä on useasti laidasta laitaan tosi mielenkiintoisia yksilöitä vanhemmista uudempiin kaupan.
Comment
Comment