Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 (1-sarja) Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• -samu-
    replied
    Originally posted by jannmann View Post
    Mittari heittää enemmän ja osa melko pienestä renkaan hinnanerosta?? (yleensä 55 sarjan on halvempia) hukkuu yli 3% huonontuneeseen kokonaisvälityssuhteeseen jos ajoa paljon varsinkin maantiellä.

Mitä renkaita oot ostamassa jos 55 sarjalainen on satasia kalliimpi sarja?
    Noista 205/50 ei siis tarvitsi maksaa mitään. Mittari heittoakaan ei taida niin merkittävästi tulla..?

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by -samu- View Post
    Kellään kokemuksia 16” 205/50 renkaista e87:ssa? Onko hyötyä maksaa satasia enemmän 55 profiilista?
    Mittari heittää enemmän ja osa melko pienestä renkaan hinnanerosta?? (yleensä 55 sarjan on halvempia) hukkuu yli 3% huonontuneeseen kokonaisvälityssuhteeseen jos ajoa paljon varsinkin maantiellä.

Mitä renkaita oot ostamassa jos 55 sarjalainen on satasia kalliimpi sarja?

Leave a comment:

• -samu-
    replied
    Kellään kokemuksia 16” 205/50 renkaista e87:ssa? Onko hyötyä maksaa satasia enemmän 55 profiilista?

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Rekisteriotteessa lukee että eteen kuuluisi 215/40 18" ja taakse 245/35 18", tosin ET:t on mitä on... Voisiko toimia jos laittaisi eteen 215/40 18" ja taakse 225/40 18" tuolla 8x18 ET38 vanteella?

Lueskelin tämän threadin läpi, mutta jäi silti hieman epäselväksi mitä pitäisi laittaa alle... Ei kellään olisi sattumalta jotain tuon kokoista alla ja vinkkiä mikä olisi etenkin eteen optimaalinen koko?
    Itse itselleni vastaten, tuli laitettua E88:n alle nuo 215/40 18" ja 225/40 18" renkaat 8x18 ET38 vanteella. Näyttäisi sopivan erittäin hyvin. Eteen en suosittelisi yhtään leveämpää, koska nämä ovat ihan pellin reunassa. Taakse olisi ehkä voinut laittaa hieman leveämmän renkaan.

Leave a comment:

• jani
    replied
    Meillä on edessä 8" vanteella 205/40-18" ja takana 8.5" vanteella 215/40-18" kumit, muistaakseni et35 molemmissa.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Voisiko toimia jos laittaisi eteen 215/40 18" ja taakse 225/40 18" tuolla 8x18 ET38 vanteella?

Lueskelin tämän threadin läpi, mutta jäi silti hieman epäselväksi mitä pitäisi laittaa alle... Ei kellään olisi sattumalta jotain tuon kokoista alla ja vinkkiä mikä olisi etenkin eteen optimaalinen koko?
    Minulla on juuri tuollainen rengasyhdistelmä edessä ja takana E81:ssä. Tosin takana on 8½ ET 37 ja edessä sorvattu 4mm eli ET nyt 38. Melko paljon madallettu.

Leave a comment:

• fransesco
    replied
    Moro

Minulla olisi kiikarissa 8x18 ET38 vanteet E88-malliseen autoon. Osaisiko joku sanoa minkä levyiset renkaat tuohon olisi hyvä laittaa?

Ajattelin aluksi 225/40 sekä eteen että taakse, mutta testattuani autoon toisen bimmerin 225/50 18" ET34-renkaita koemielessä, yllätyin kuinka ulos ne tulevat auton korista etenkin edessä. Vanne ehkä oli just korin rajamailla ja ok, mutta rengas pullottaa vähän liikaa korin ulkopuolelle. Onkohan näissä eroja, testattu rengas oli Nokialainen? Takana sopivat leveyden suhteen kuin nenä päähän ja olisi harmillista lähteä tuota muuttamaan.

Rekisteriotteessa lukee että eteen kuuluisi 215/40 18" ja taakse 245/35 18", tosin ET:t on mitä on... Voisiko toimia jos laittaisi eteen 215/40 18" ja taakse 225/40 18" tuolla 8x18 ET38 vanteella?

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Inttäminen on lasten ja vähämielisten hommaa, mutta vielä pari kuvaa 10" ET45 245/30R19 ja reilusti kuormattuna takajouset pohjassa:

Ei raavi, ja sormet menevät nippa ja nappa väliin.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Kuvan autossa 8,5" et35 215/35-19
    ja 9,5" et38 225/35-19
    Alusta on orkkis M-sport

Jos jotakuta himoittaa tollanen venysetti, niin voisin vaihtaa orkkis 18" settiin..
    Last edited by jannmann; 13-06-2019, 11:55.

Leave a comment:

• PekkaSavolainen
    replied
    Originally posted by myyriäinen View Post
    Heippa!
    Nyt oon miettinyt pääni puhki, että mikä olisi mahdollisesti hyvä koko pikku bemarin alle.. Olen miettinyt 18-19“ vanteita, mutta istuuko eteen 8,5"x19 ja taakse 9.5"x19 ja molemmissa et35 vai samoilla spekseillä 18" jos ei, niin mikä olisi kooltaan sitten hyvät? :think
    Ei tule mahtumaan. Mulla oli E81:ssä 19" noilla leveyksillä, vanteen laipasta sorvattiin 5mm jolloin et edessä 43 ja takana 50. Kaaret mankeloituna, turhan kapeilla kumeilla mahtuivat just ja just pyörimään.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Oma mielipide on, että 18" on ihannekoko tähän pikkukoriin.

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by myyriäinen View Post
    Heippa!
    Nyt oon miettinyt pääni puhki, että mikä olisi mahdollisesti hyvä koko pikku bemarin alle.. Olen miettinyt 18-19“ vanteita, mutta istuuko eteen 8,5"x19 ja taakse 9.5"x19 ja molemmissa et35 vai samoilla spekseillä 18" jos ei, niin mikä olisi kooltaan sitten hyvät? :think
    Rengaskoosta, pyöränkaarien muodosta (mankeloitu tai ei) ja alustan korkeudesta riippuen nuo joko menevät juuri ja juuri tai eivät. 18” ja 19” väliltä valinta on makuasia. Kuten olen useamman kerran tähän ketjuun omastani kertonut, on aika limitillä vakiokaariin ja m-sport alustaan 215/35/19 & 245/30/19 renkaat, kun vanteet ovat 9” et43 & 10” et45.

Leave a comment:

• myyriäinen
    replied
    E87 120d

Heippa!

Leave a comment:

• huupi
    replied
    Originally posted by Dinkke View Post
    Oikeesti:(

Myykää nyt joku perhana mulle ”concave” vanteet sopu hintaan, haen heti järki hintaset järki matkan päästä
    Näihin pitää olla niin ison ET:n vanteet, että ei niihin kovin kummoista concavea saa aikaan, Mulla on takana tuo 10" ET45, ja siinä nyt vähän on syvyyttä. Eteen sitä ei saa millään - 9" ET43 ja aivan rajoilla on mahtumisen kanssa niin sisä- kuin ulkokehältäkin. Katselet jotku tuollaiset x5:n vanteet tai sitten nelivetoisen E60:n, niin ei mielestäni paljoa pieleen mene.

Leave a comment:

• Dinkke
    replied
    Originally posted by huupi View Post
    Ei minkäänlaisia.
    Oikeesti:(

Myykää nyt joku perhana mulle ”concave” vanteet sopu hintaan, haen heti järki hintaset järki matkan päästä

Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎