Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17412
    • Turku

    Originally posted by Silmaauki View Post

    Oliko se modulin vaihto vaan valistunut arvaus, vai oliko matkan varrella vielä muita tutkimuksia tai analyysejä?

    hyvä, että tuli kuntoon.
    Kai voisi sanoa, että valistunut arvaus. Kahden ammatinharjoittajan kanssa tätä jumpattiin, jotka tälläkin foorumilla vaikuttavat. Kiitokset heille tämän maaliin saattamisesta. Vikakoodit luettiin vielä toistamiseen.
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2540
      • Pirkkala

      Ongelmia 116i:n kanssa ja nyt kaivataan vinkkejä sekä apua!

      Auto oli jokin aikaa sitten remontissa ja lauantaina moottorin vikavalo syttyi (keltainen) yllättäen. Auto nyki, tehot tippuivat eikä pysynyt käynnissä.

      Tänään auto saatiin samaan korjaamoon ja sieltä jo ilmoitettiinkin että edellisessä remontissa oli korkeapainepumpun kiinnitys jäänyt puolitiehen. Yksipulteista oli poikki ja ainakin yksi irronnut kokonaan.

      Vika oli korjaantunut kun korkeapainepumppu oli laitettu paikalleen.

      Nyt kuitenkin korjaamolta soitettiin, että auto alkoi uuselleen nykimään ja savuttamaan.

      Mitä on voinut rikkoutua?

      Vikakoodeista ei ole minulla tietoa. Toivottavasti saisi piakkoin lisää infoa. Kuulemma parin viikon jonot jne.

      Auto on vuoden 2008 116i. Ja kyseisessä korjaamossa on jokin aika sitten tehty jakopään remontti ja uusittu yksi suutin. Eli muutama kallis remontti jo takana.
      sigpic

      Comment

      • QUASIMODO
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 2540
        • Pirkkala

        Originally posted by QUASIMODO View Post
        Ongelmia 116i:n kanssa ja nyt kaivataan vinkkejä sekä apua!

        Auto oli jokin aikaa sitten remontissa ja lauantaina moottorin vikavalo syttyi (keltainen) yllättäen. Auto nyki, tehot tippuivat eikä pysynyt käynnissä.

        Tänään auto saatiin samaan korjaamoon ja sieltä jo ilmoitettiinkin että edellisessä remontissa oli korkeapainepumpun kiinnitys jäänyt puolitiehen. Yksipulteista oli poikki ja ainakin yksi irronnut kokonaan.

        Vika oli korjaantunut kun korkeapainepumppu oli laitettu paikalleen.

        Nyt kuitenkin korjaamolta soitettiin, että auto alkoi uuselleen nykimään ja savuttamaan.

        Mitä on voinut rikkoutua?

        Vikakoodeista ei ole minulla tietoa. Toivottavasti saisi piakkoin lisää infoa. Kuulemma parin viikon jonot jne.

        Auto on vuoden 2008 116i. Ja kyseisessä korjaamossa on jokin aika sitten tehty jakopään remontti ja uusittu yksi suutin. Eli muutama kallis remontti jo takana.
        Lisäkysymyksiä...

        Mikä pyörittää korkeapainepumppua?
        Mitä tapahtuu jos korkeapainepumppu irtoaa moottorin käydessä? Voiko sekoittaa jaon?

        Mitä aiemmissa remonteissa on voitu laiminlyödä tai tehdä väärin?

        Sininen savu ei kuulosta hyvältä.
        sigpic

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2546
          • Tampere

          Originally posted by QUASIMODO View Post
          Sininen savu ei kuulosta hyvältä.
          Samaa miletä. Korkeapainepumpun asenuksessa nokkien asento on huomioitava, kun nokka-akseli pyörittää pumppua moottorin käydessä. Näin ollen jos pumppu on päässyt liikkumaan paikaltaan kiinnityspulttien katkettua moottorin käydessä, niin jakoa olisi paikallaan tarkistella ja siihen on valmistajalla omat ohjearvonsa. Siellä voi pakonokka olla ottanut itseensä, mikäli mitatuissa toleransseissa ei pysytä.
          Last edited by JaniLap; 29-04-2024, 18:45.
          N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Webasto ja Eberspächer vikadiagnostiikka.
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2540
            • Pirkkala

            Kiitos JaniLap vastauksesta.

            Korjaamo jo myönsi, että edellisessä asennuksessa oli tehty virhe. Laittoivat uudet pultitkin jo tilaukseen.

            Kyselin, että eihän mitään voi hajota jos tuo irtoaa itsestään ajossa. Olivat sitä mieltä, että mitään ei pitäisi siitä aiheutua.
            Last edited by QUASIMODO; 29-04-2024, 21:05.
            sigpic

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎