Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Juu.

    Valvetronic-moottoriahan ei välttämättä tässä tartte opettaa. Tai onnistuu moottorin vaihto/irroitus ilman opetusta/läppäriä.
    Se pelaa sen anturitiedon mukaan. Toisin kuin esim. N55.
    Anturin perusteella tulee ääriasennot, yms. Käsittääkseni se ajaa juuri nämä ääriasennot kun virrat kääntää päälle.

    Se anturi ottaa helpolla itseensä, jos tiiviste vuotanut ja öljyä päässyt sisälle.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Jp__
      Newbiemmer
      • Jun 2018
      • 23
      • Kouvola

      Mikäs tuota N45 moottoria vaivaa kun käy välillä todella epätasaisesti ja pahiten kylmänä. Solenoidilta tullut vikakoodeja ja misfireä jokaiselta sylinteriltä. Lämpöisenä ja kierroksilla toimii. Tuossa videossa nokka käy ilmeisesti max. raja-arvon yli ja siksi poukkoilee. Jakopää tehty viime lokakuussa. https://youtube.com/shorts/yV_APq7XoFw?feature=share
      Last edited by Jp__; 17-04-2022, 07:39.

      Comment

      • peltone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 8075
        • Willähde

        Ei oma osaaminen riitä niin kysytään kaverin puolesta.

        E87 118i, 2008, N43. Mittarissa ~209tkm, koneremppa jo tehtynä.
        20km matka pihasta katsastuskonttorille. Konttorilla auto piti käynnistää kaasua vasten että edes käynnistyi.
        Pysyi kuulemma myös käynnissä vaivoin ja kierrokset seilas alhaalla ja sammuili pari kertaa.
        Ajo Motonettiin luetuttamaan vikakoodeja, niitä ei heidän laitteensa löytänyt. Tuon matkan jälkeen auto käy nyt normaalisti.

        Tuossa searchasin melko monta topiccia N43 vioista ja niitähän näköjään riittää, pääseekö kuitenkin tätä huonoa kuvausta vasten lähemmäs mitä tutkia?
        Onko livedata ainoa vaihtoehto?
        E30 316 -87
        E91 325i -06
        E61 530d -06
        F10 520d -14
        ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

        Comment

        • Jussi_koo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 42
          • Lahti

          Suuttimet 120d E87

          Löytyskö kellään hyölyn perältä suuttimia tai mitkä vaihtoehtoisesti käy, noilla numeroilla löytyy nihkeesti eikä oo tää puoli ihan vahvinta osaamista.
          Attached Files
          M550d

          Comment

          • -samu-
            Bimmer Rookie
            • Oct 2017
            • 31
            • Uusimaa

            Onko ihan normaalia, että m47 moottorilla ajotietokone näyttää pintakaasulla/tyhjäkäynnillä ajaessa kulutukseksi 40-99 litraa ja kaasu pohjassa laskee 6-15Litraan?
            EDIT: Oli jostain syystä vaihtunut kilsat ja litrat väärinpäin…
            Last edited by -samu-; 29-09-2022, 11:06.

            Comment

            • katajama
              Bimmer Rookie
              • Aug 2012
              • 105
              • Tampere

              Useampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.

              Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
              Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?

              Comment

              • isolohko
                BTCF Member
                • May 2004
                • 892
                • Kymenlaakso

                Originally posted by katajama View Post
                Useampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.

                Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
                Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?
                Tiedä parhaasta, kun riippuu siitä, mitä arvostaa, mutta Carlyn softa ja odb pulikka wifi/bluetooth on yksi vaihtoehto ja ”bmw läppärillä” loput.

                e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10923
                  • Joensuu

                  Originally posted by katajama View Post
                  Useampi vuosi ilman Bemaria..mutta nyt talouteen tulikin kakkosautoksi E87.

                  Aikanaan oli BMWScanner softa/piuha.. vieläkö sama on voimissaan vai mikä on paras kombo koodeihin ja koodailuihin?
                  Löytyykö jopa bluetooth/Android ratkaisuja?
                  Paras on inpa&ista koodeihin ja ncs koodailuun.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • mattotter
                    Newbiemmer
                    • Oct 2012
                    • 19
                    • Suomi

                    Originally posted by bmw320de46 View Post
                    Tervehdys,

                    Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

                    En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

                    Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?

                    HEi! Itse olen e82:ssa ratkaissut abs-kehän turvotuksen niin, että lisäsin 0,5mm prikan anturin ja rungon väliin. Tällä toimenpiteellä toimi n. 2vuotta. Nyt lisäsin uudestaan 1mm prikat ja taas toimii. Ei tarvi heti kehää vaihdella!
                    Ex: E21 323 -80, E36 316 -98&320 -91, E39 523 -97.
                    Nykyinen: E82 125i -08

                    Comment

                    • Hynto
                      Newbiemmer
                      • Mar 2018
                      • 12
                      • TRE/KPO

                      Tuossa renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin, että taka-apurungossa on suhteellisen kokoinen reikä ja siitä ympäriltä tavara on jo hyvin pehmeää eli tiedossa olisi apurungon vaihto. Onko tästä remontista muilla kokemuksia tai kommentteja?
                      F20 118d
                      E87 120d (EX)
                      E34 518i (EX)

                      Comment

                      • JarkkoMikael
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2010
                        • 163
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Hynto View Post
                        Tuossa renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin, että taka-apurungossa on suhteellisen kokoinen reikä ja siitä ympäriltä tavara on jo hyvin pehmeää eli tiedossa olisi apurungon vaihto. Onko tästä remontista muilla kokemuksia tai kommentteja?
                        No jopas sattui, juuri tuossa vapun pyhinä vaihdoin apurungon omaani (e87 vm -05). Onhan siinä hommaa mutta ihan tehtävissä, itse tein vielä pukkien varassa, jos on nosturi käytössä niin helpottaa kummasti. Hankin varaosan käytettynä jostain euroopan purkaamolta tukivarsineen halvemmalla kuin suomessa pelkästä ruosteisesta rungosta pyysivät. Googlettamalla varaosanumerolla löytyi osa https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=33316783713. Uusi kotimaasta 1400e, Puolasta n. 900e, tarvike n. 600e ja käytetty 175e tukivarsineen. Ainakin jarruputket kannattaa hankkia jo valmiiksi uudet, tuskin aukeaa ehjänä. Tai halvimmalla nekin saa kun teettää paikallisella varaosa liikkeellä kuparista 15e taisi kaksi putkea maksaa.

                        Itse hommaan sitten abs anturien liittimet auki sisälokarin takaa, jarruputket auki, vetoakselit perän puolelta, pakoputki, lämpösuoja, kardaani irti perästä. Koitin välttää käsijarruvaijerien irroitusta ja siksi jätin osat 11 ja vetarit kiinni olka-akseliin (wheel carrier) https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230 Otin jarrut ja levyt irti painon takia. Muut tukivarret irti olka-akselin puolelta. Sitten tunkkia alle ja runko perän kanssa ulos. Helpompi olisi ottaa koko paketti jos uskot että saat vaijerit irti jarrujen puolelta tai jaksat purkaa sisältä keskikonsolin. Kannattaa varautua jumittaviin pultteihin tukivarsissa ja kiristellä ohjeiden mukaan jne https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1362166. Siistin vielä käytetyn osan ennakkoon ettei ruostu heti uudestaan ja samalla vähän pohjaa. Olihan siinä hommaa mutta tein itse ja säästin.

                        Pyörien suuntaukseen vietävä sitten vielä myöhemmin.
                        Last edited by JarkkoMikael; 02-05-2023, 14:44.

                        Comment

                        • Hynto
                          Newbiemmer
                          • Mar 2018
                          • 12
                          • TRE/KPO

                          Originally posted by JarkkoMikael View Post
                          No jopas sattui, juuri tuossa vapun pyhinä vaihdoin apurungon omaani (e87 vm -05). Onhan siinä hommaa mutta ihan tehtävissä, itse tein vielä pukkien varassa, jos on nosturi käytössä niin helpottaa kummasti. Hankin varaosan käytettynä jostain euroopan purkaamolta tukivarsineen halvemmalla kuin suomessa pelkästä ruosteisesta rungosta pyysivät. Googlettamalla varaosanumerolla löytyi osa https://www.realoem.com/bmw/enUS/par...&q=33316783713. Uusi kotimaasta 1400e, Puolasta n. 900e, tarvike n. 600e ja käytetty 175e tukivarsineen. Ainakin jarruputket kannattaa hankkia jo valmiiksi uudet, tuskin aukeaa ehjänä. Tai halvimmalla nekin saa kun teettää paikallisella varaosa liikkeellä kuparista 15e taisi kaksi putkea maksaa.

                          Itse hommaan sitten abs anturien liittimet auki sisälokarin takaa, jarruputket auki, vetoakselit perän puolelta, pakoputki, lämpösuoja, kardaani irti perästä. Koitin välttää käsijarruvaijerien irroitusta ja siksi jätin osat 11 ja vetarit kiinni olka-akseliin (wheel carrier) https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=33_1230 Otin jarrut ja levyt irti painon takia. Muut tukivarret irti olka-akselin puolelta. Sitten tunkkia alle ja runko perän kanssa ulos. Helpompi olisi ottaa koko paketti jos uskot että saat vaijerit irti jarrujen puolelta tai jaksat purkaa sisältä keskikonsolin. Kannattaa varautua jumittaviin pultteihin tukivarsissa ja kiristellä ohjeiden mukaan jne https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1362166. Siistin vielä käytetyn osan ennakkoon ettei ruostu heti uudestaan ja samalla vähän pohjaa. Olihan siinä hommaa mutta tein itse ja säästin.

                          Pyörien suuntaukseen vietävä sitten vielä myöhemmin.
                          Kiitos kovasti vastauksesta ja kattavasta tietopaketista! Katselin kanssa, että euroopasta näytti saavan n. 100-200e hintaan ja tuohon postit päälle, jos ei täältä foorumilta löydy

                          Menikö remontissa kuinka monta tuntia? Osaatko arvioida yhtään työmäärää, että puhutaanko tuossa 5h vai 20h? Oliko sulla pultteja pahasti jumissa?
                          F20 118d
                          E87 120d (EX)
                          E34 518i (EX)

                          Comment

                          • JarkkoMikael
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2010
                            • 163
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Hynto View Post
                            Kiitos kovasti vastauksesta ja kattavasta tietopaketista! Katselin kanssa, että euroopasta näytti saavan n. 100-200e hintaan ja tuohon postit päälle, jos ei täältä foorumilta löydy

                            Menikö remontissa kuinka monta tuntia? Osaatko arvioida yhtään työmäärää, että puhutaanko tuossa 5h vai 20h? Oliko sulla pultteja pahasti jumissa?
                            Kai sen työpäivässä tekisi jos tuota pelkästään tekee. Itse tein siinä sivussa paljon muutakin niin meni enemmän aikaa.
                            Lähinnä nuo säätöpultit tukivarsista oli jumissa ja ne on vieläkin kiinni tuossa vanhassa rungossa kun sain tukivarsineen sen varaosan niin käytin niitä. Jarruputket myös meni molemmat poikki.

                            Comment

                            • MvB
                              Newbiemmer
                              • Jun 2023
                              • 1
                              • Hyvinkää

                              vm 2006 118I Kitinä pakitettaessa.

                              Ideoita kaivataan. Pakilla kitisevä ääni, hiukan samantyyppinen kun narinaheloista tulee mutta tulee selkeästi kardaanin pyörimisen tahdissa ja keskeltä autoa. Kardaanin tukilaakeri uusittu ei vaikutusta.
                              Vielä huomiona sellainen että tukilaakeri kun oli väärinpäin ei kitinää tullut mutta täristi tietysti reilusti. laakeri oikeinpäin tärinä loppui mutta kitinä palasi.
                              Löytyisikö kokemusta keltään vastaavasta?

                              Comment

                              • alpine3
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2010
                                • 1220
                                • Kajjjaani

                                Ristikkonivel? Suihkuta vaikka wd40 ja kokeile häviääkö hetkeksi.
                                BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
                                BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎