Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janitor
    Bimmer Rookie
    • Jan 2010
    • 51
    • Helsinki

    Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
    Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
    VW Jetta D Mk I
    VW CC
    Ford Anglia '64


    ex: E90 318iA '09
    ex: E38 735iA '97
    ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
    ex: E34 520i '88
    ex: VW Golf Mk II
    ex: VW Scirocco Mk III
    ex: Wintermode - Audi 80
    ex: A3 1.8T '00
    ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
    ja jotain muita...

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2629
      • .fi

      Originally posted by Janitor View Post
      Onko näihin ensimmäisiin 1-sarjalaisiin mahdollista laittaa vakionopeudensäädintä jälkikäteen, kuten esim. joihinkin VAGilaisiin.
      Eli romuttamolta hankkii viiksen, asentaa sen ja sitten vain softalla ottaa sen käyttöön? Toimiiko? Onko kellään kokemusta tai muuten vain tietoa?
      Toimii. Googlella löytynee paljon asiasta näillä hakusanoilla: "bmw e8x cruise control retrofit" (e8x==korimallis).

      mutuilen, koska en e8x tunne/tiedä, että vakkari vois olla ratin napeissa viiksen sijaankin, mutta perus vakkari jokatapauksessa hyvin yksinkertainen retrofit tämän ikäisiin.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Sille on oma viiksi. Kuten esim. e90, jolle löytyy helpommin ohjeita.

        Tuo oli eka joka tuli vastaan. Varmaan tuosta ketjusta löytyy koodaajakin joka hoitaa homman maalin vaikka etänä, jos iteltä kaapeli löytyy.
        Last edited by bemmeri; 09-11-2021, 15:16.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • alpine3
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2010
          • 1220
          • Kajjjaani

          Ei ole amerikan homma ohjelmoida, kunhan rauta on vaan yhteensopiva auton kanssa.
          BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
          BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

          Comment

          • Janitor
            Bimmer Rookie
            • Jan 2010
            • 51
            • Helsinki

            Kiitokset vastauksista.
            En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.
            VW Jetta D Mk I
            VW CC
            Ford Anglia '64


            ex: E90 318iA '09
            ex: E38 735iA '97
            ex: E46 330CiA Cab '02 "The Ultimate Driving Machine"
            ex: E34 520i '88
            ex: VW Golf Mk II
            ex: VW Scirocco Mk III
            ex: Wintermode - Audi 80
            ex: A3 1.8T '00
            ex Työkulkineet: Passat -20, Skodillak -17
            ja jotain muita...

            Comment

            • Laku
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 17407
              • Turku

              Kuten bemmeri totesi, vakkarille on oma viiksi E81/87:ssa kuten E6x:ssäkin.
              Näillä mennään:
              - BMW E81 118i since 2017
              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10923
                • Joensuu

                Originally posted by Janitor View Post
                Kiitokset vastauksista.
                En itsekään tiedä miten vakkari on ykkösessä toteutettu. Onko oma viiksi (kuten omassa E90 on) vai ratissa nappulat. Pelkkä vakkarin viiksi olisi helpompi toteutta kuin ratti.
                Viiksipaketti ja se ratin alapuolinen muovi vaihtoon kun siinä ei ole reikää viikselle.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Siirry
                  Newbiemmer
                  • Oct 2016
                  • 2
                  • Finland

                  Jarrupalojen varoitin

                  Monta jarrupalojen kuluneisuus anturia menee eteen / taakse?

                  Comment

                  • isolohko
                    BTCF Member
                    • May 2004
                    • 892
                    • Kymenlaakso

                    Originally posted by Siirry View Post
                    Monta jarrupalojen kuluneisuus anturia menee eteen / taakse?
                    yksi per akseli, eli toisessa kengässä.

                    e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                    Comment

                    • bmw320de46
                      Bimmer Rookie
                      • May 2005
                      • 68
                      • Pirkanmaa

                      116 E87 -08 luistonesto temppuilee

                      Tervehdys,

                      Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

                      En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

                      Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?

                      Comment

                      • Garash
                        BTCF Member
                        • Nov 2009
                        • 523
                        • Joensuu

                        Originally posted by bmw320de46 View Post
                        Tervehdys,

                        Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

                        En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

                        Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
                        Jos mahdollista käytä autoa nosturilla ja katso abs kehät, luultavasti turvonneet/ruosteessa joka aiheuttaa ongelman.
                        E30 325iA
                        F31 320xd

                        Comment

                        • Blvckvip
                          Newbiemmer
                          • Oct 2017
                          • 15
                          • Tampere

                          Originally posted by bmw320de46 View Post
                          Tervehdys,

                          Oireena luistonesto leikkaa moottorilta tehot pois heti kun antaa hieman kaasua..

                          En ole ISTAA paljoakaan käyttänyt, mutta ISTA ei anna mitään vikakoodea, ajettu pihamaalla sen verran piuha kiinni, että kaikista pyöristä tulee sama nopeustieto, eli voisi sen perusteella olettaa antureiden olevan ok...

                          Mistähän / miten löytäisi mikä on vikana?
                          Kuten tuossa mainittiin, tsekkaa abs-kehät. Mulla oli sama ongelma alkutalvena (oma ketju sille tuossa alempana), ensi hätään vaihdettiin uusi abs-anturi jota kehä oli syönyt reilusti. Samalla pieni prikka anturin alle niin ei ota heti kehään uudestaan kiinni. Toistaiseksi toiminut, *kopkop*
                          BMW F11 LCI 520d xDrive -16

                          Ex:
                          BMW E87 116i M-Sport -09
                          BMW E92 320d -09
                          E34 520i 91-93 x3
                          E36 sedan & coupe 316i-320i 91-94 x5

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3135
                            • 47200

                            Yleensä kun auto on käynnissä niin moottorin öljytilassahan on hento alipaine tai ylipaine jos vähän falskaa esim männänrenkaat enempi. Noh, nyt on niin kova alipaine että jostain alkaa vinkumaan, luultavasti kun vetää korvausilmaa jo tiivisteen välistä. Luultavasti kannen takapäästä huohotusletkun liittimestä. Öljykorkkiakaan ei saa käynnissä ollessa auki kun on niin kova se veto potilaana n52b30a eli 130i -07

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4181

                              2007 pitäis olla jo mustalla moottorinsuojalla, eli muovisella venttiilikopalla.
                              Huohotin on niissä siinä kopassa.

                              Venttiilikopan vaihto tiivisteineen on helpoin, samalla se haitariputki joka menee imusarjalle, hajoaa viimeistään irroituksessa.

                              Jos rakennella haluaa, niin saahan noihin korjaussarjaa, tosin nyt jättäisin väliin kun tulevat tuolta idän suunnalta (bmwvanos, yms.)


                              Ite ostin ebaystä halvimman tarvikekopan, jossa oli tiivisteet/pultit mukana. Ei ainakaan vielä ole ollut probleemia.



                              Edit. Näissä ei pitäisi olla kova alipaine. Kannattaa tarkistaa ekana valvetronikin toiminta. Inpalla, testolla, yms., tai vaikka carlyllä vikakoodit ja livedataa. Taitaahan se ajaa sen moottorin laidasta laitaan, kun kääntää virrat päälle, kuuluu semmoinen naksahdus/tms. ääni siitä moottorin päältä.
                              Jos ajaa/käyttää pelkkää kaasuläppää vikatilan takia, niin alipaine on suurempi (kun tyhjäkäynnillä venttiilin nosto suurempi, verrattuna normaalitilanteenseen missä se on minimissä).
                              Last edited by bemmeri; 27-02-2022, 07:24.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • pazq
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 3135
                                • 47200

                                Joo on muovikopalla. Vaihdettiin just valvetronikin moottori, sen anturi ja venakopan tiivisteet luultiin että siitä se vinkuminen johtui ja anto vikakoodia valvetronikkiin kans. Ja toimii kyllä kun opetettiin se uus moottori myös. Se vinkuminen tulee lämpimällä koneella ja silloin alkaa se hirveä alipainekin tulemaan. Liekö tavarat lämpenee sen verran ja tiivistyy entisestään. Venakoppaan on nyt jo tilattu se uus kalvo+kansi kun ei juuri kymppiä enempää maksanu

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎