Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • msalojaa
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2018
    • 364
    • Helsinki

    Originally posted by iGz View Post
    Onkos suosituksia jos vaihteli noita ahtoputkia parempiin alumiinisiin?
    Täällä oli jotain juttua: https://www.btcf.fi/forum/showthread...=380978&page=7
    G29 Z4
    Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

    Comment

    • iGz
      Bimmer Rookie
      • May 2015
      • 50
      • Vihti

      Originally posted by msalojaa View Post
      Näyttäisi JH-Partsilta saavan 400e kotiin toimitettuna molemmat :think

      E65 730dA -03 (ex)
      M135i Xdrive -13 (ex)

      Comment

      • msalojaa
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2018
        • 364
        • Helsinki

        Originally posted by iGz View Post
        Näyttäisi JH-Partsilta saavan 400e kotiin toimitettuna molemmat :think

        http://www.jhparts.nl/en/n55-f2x-f3x...pipe-copy.html
        Tarviiko toi boost pipe vaihtaa myös? En ole ainakaan itse nähnyt missään mainintaa ongelmista näissä.
        G29 Z4
        Ex: F21 M135i xDrive, E89 Z4, F56 Cooper S, E92 320d, E90 318d, ...

        Comment

        • tommi69
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 419
          • Helsinki

          Originally posted by msalojaa View Post
          Tarviiko toi boost pipe vaihtaa myös? En ole ainakaan itse nähnyt missään mainintaa ongelmista näissä.
          En minäkään. Kallis setti.
          M140 xDrive v.2017
          Kawasaki zH2 v.2020

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5403
            • S:t Karins

            Originally posted by msalojaa View Post
            Tarviiko toi boost pipe vaihtaa myös? En ole ainakaan itse nähnyt missään mainintaa ongelmista näissä.
            Ei tarvii, eteenkään vakioturbolla. Hybridillä tai stage 3 turbon kanssa on sitten eri juttu.
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • Norkin
              BTCF Member
              • Aug 2013
              • 106
              • Lempäälä

              Pwg

              Moro!

              Ilmoittaako MHD nuo teholukemat pyörätehoina? Kun N55 moottorille näyttää vakiotehoksi 306hp ja stage1 pwg:lle on 350hp. Onko tehonlisäys siis 44hp verrattuna vakioon vai 30hp kun vakiossa on moottoritehot sen 320hp?

              Onkohan MHD fiksuin ratkaisu vai kannattaisiko ottaa joku customsofta esim AJtechiltä? Millaisia lukemia pwg-malleista on saatu customsoftilla?

              Tesla Model 3 LR -20
              E36 Compact M43B16 turbo


              Ex:
              F11 530D xDrive M-sport
              F21 M135i xDrive -14
              E30 316 -85
              F01 730D -09
              E61 M5 -07 Silverstone II
              F21 M135i xDrive -13
              E92 335i -06
              F11 520d -11
              E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
              E91 320d -06
              E30 324td Touring -89
              Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
              4x Ford

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5403
                • S:t Karins

                MHD ilmoittaa tehot konetehona. Tuo ilmoitettu 306 hv lienee E Sarjan N55 tehot!?
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • BFI18
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 1456
                  • Turku

                  Originally posted by Norkin View Post
                  Moro!

                  Ilmoittaako MHD nuo teholukemat pyörätehoina? Kun N55 moottorille näyttää vakiotehoksi 306hp ja stage1 pwg:lle on 350hp. Onko tehonlisäys siis 44hp verrattuna vakioon vai 30hp kun vakiossa on moottoritehot sen 320hp?

                  Onkohan MHD fiksuin ratkaisu vai kannattaisiko ottaa joku customsofta esim AJtechiltä? Millaisia lukemia pwg-malleista on saatu customsoftilla?
                  Tuo 306hp on f-sarjan muissa malleissa (335i, 435i, 535i jne). Alkupään M135i on 320hp, joten 320 -> 350 tulisi mhd:n mukaan st1 pwg versioon. Omassa MHD on ainakin toiminut mainiosti ja asennus, pikkusäätäminen ym. helppoa. Sitten lisätehoon = s2 ja s2+ siirtyminenkin helppoa, jos tarvetta/halua.
                  Eikä hintakaan paha.
                  G26 i4 M50 Black Sapphire

                  Comment

                  • Norkin
                    BTCF Member
                    • Aug 2013
                    • 106
                    • Lempäälä

                    Kiitos vastauksesta! Miksköhän tuo MHD antaa noinkin miedon lisäyksen, kun ilmeisesti customsoftilla otetaan vakio pwg:stä jotain 390hv lukemia ilman ongelmia.. Se on kyllä totta, että MHD:llä on helppo sitten päivittää tehokkaampaan ohjelmaan jos/kun nälkä kasvaa

                    Tesla Model 3 LR -20
                    E36 Compact M43B16 turbo


                    Ex:
                    F11 530D xDrive M-sport
                    F21 M135i xDrive -14
                    E30 316 -85
                    F01 730D -09
                    E61 M5 -07 Silverstone II
                    F21 M135i xDrive -13
                    E92 335i -06
                    F11 520d -11
                    E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                    E91 320d -06
                    E30 324td Touring -89
                    Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                    4x Ford

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5403
                      • S:t Karins

                      Originally posted by Norkin View Post
                      Kiitos vastauksesta! Miksköhän tuo MHD antaa noinkin miedon lisäyksen, kun ilmeisesti customsoftilla otetaan vakio pwg:stä jotain 390hv lukemia ilman ongelmia.. Se on kyllä totta, että MHD:llä on helppo sitten päivittää tehokkaampaan ohjelmaan jos/kun nälkä kasvaa
                      Antaahan tuo MHD:kin sen 400 hv:
                      "Stage 2+
                      up to 400HP / 630NM on PWG cars"
                      ja viinasoftalla
                      "E25
                      up to 410HP / 650NM on PWG cars" ainakin nettisivujen mukaan
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Norkin
                        BTCF Member
                        • Aug 2013
                        • 106
                        • Lempäälä

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Antaahan tuo MHD:kin sen 400 hv:
                        "Stage 2+
                        up to 400HP / 630NM on PWG cars"
                        ja viinasoftalla
                        "E25
                        up to 410HP / 650NM on PWG cars" ainakin nettisivujen mukaan
                        Joo, mutta noihin softiin pitäisi vaihtaa downpipe ja välijäähy.

                        Tesla Model 3 LR -20
                        E36 Compact M43B16 turbo


                        Ex:
                        F11 530D xDrive M-sport
                        F21 M135i xDrive -14
                        E30 316 -85
                        F01 730D -09
                        E61 M5 -07 Silverstone II
                        F21 M135i xDrive -13
                        E92 335i -06
                        F11 520d -11
                        E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                        E91 320d -06
                        E30 324td Touring -89
                        Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                        4x Ford

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2084
                          • Naantali

                          Originally posted by Norkin View Post
                          Joo, mutta noihin softiin pitäisi vaihtaa downpipe ja välijäähy.
                          No meinaatko jos softan tekijä ottaa siitä 390hv ulos vakio downpipellä ja välijäähyllä että se on tervettä moottorille. Kyllä katillinen downpipe ahdistaa jo aika lailla noilla tehoilla. Välijäähy nyt vielä voi mennä jos ei radalla käy tai vedä pitkiä vetoja talla pohjassa.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Norkin
                            BTCF Member
                            • Aug 2013
                            • 106
                            • Lempäälä

                            Originally posted by miyli View Post
                            No meinaatko jos softan tekijä ottaa siitä 390hv ulos vakio downpipellä ja välijäähyllä että se on tervettä moottorille. Kyllä katillinen downpipe ahdistaa jo aika lailla noilla tehoilla. Välijäähy nyt vielä voi mennä jos ei radalla käy tai vedä pitkiä vetoja talla pohjassa.
                            Lähinnä kiinnostaa tuo pwg:n vaikutus kun puhutaan näistä miedoista tehonlisäyksistä. Yksi oikeasti arvostettu softan tekijä meinasi että ei tuo hukkaportin ohjaus oikeastaan vaikuta kun pysytään alle 400hp tehoissa. Onko ewg:ssä sitten parempi downpipe vai miksi siinä ei ahdista vielä nuo 370hp tehot mitkä stage 1:llä luvataan. Ymmärrän kyllä että MHD pelaa varman päälle kun on universaaleja softia, mutta lähinnä mietin että onko järkevämpi ottaa customsoftalla hieman enemmän suunnilleen samalla rahalla.

                            Tesla Model 3 LR -20
                            E36 Compact M43B16 turbo


                            Ex:
                            F11 530D xDrive M-sport
                            F21 M135i xDrive -14
                            E30 316 -85
                            F01 730D -09
                            E61 M5 -07 Silverstone II
                            F21 M135i xDrive -13
                            E92 335i -06
                            F11 520d -11
                            E61 535d -06 M-sport (377hp/766nm)
                            E91 320d -06
                            E30 324td Touring -89
                            Muita: Porsche Cayenne 958, MB (w205,w213),
                            4x Ford

                            Comment

                            • tommi69
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 419
                              • Helsinki

                              Jep. Ilman noita varmaan max 360hp.
                              M140 xDrive v.2017
                              Kawasaki zH2 v.2020

                              Comment

                              • tommi69
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 419
                                • Helsinki

                                Originally posted by Norkin View Post
                                Lähinnä kiinnostaa tuo pwg:n vaikutus kun puhutaan näistä miedoista tehonlisäyksistä. Yksi oikeasti arvostettu softan tekijä meinasi että ei tuo hukkaportin ohjaus oikeastaan vaikuta kun pysytään alle 400hp tehoissa. Onko ewg:ssä sitten parempi downpipe vai miksi siinä ei ahdista vielä nuo 370hp tehot mitkä stage 1:llä luvataan. Ymmärrän kyllä että MHD pelaa varman päälle kun on universaaleja softia, mutta lähinnä mietin että onko järkevämpi ottaa customsoftalla hieman enemmän suunnilleen samalla rahalla.
                                Tulee turbolle aika kova paine vakio catilla. Suosittelen sen vaihtamaan ihan ekaks.
                                M140 xDrive v.2017
                                Kawasaki zH2 v.2020

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎