Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BFI18
    BTCF Member
    • Aug 2012
    • 1456
    • Turku

    #61
    Originally posted by aimoo View Post
    onko forumlaisilla tietoa M135/M235 tyyppivioista?
    Halvimmat rupee olemaan siinä 35ke hujakoilla ja saattais venyä nippanappa.
    Raision autokeskuksessa tuli jo hieman tutustuttua M135. Tuntuu että jotenkin jakaa mielipiteitä paljon tämä ykkössarja, mutta itseä miellytti, ja menee perheellisen käytössä paremmin kuin E46 / 92 coupet.
    Tuo Raision AK:n musta M135i lienee alunperin maahantuojan auto, en ole varma tosin, mutta koeajo(i)ssa se on ainakin ollut:



    Aika hyvin kun 116tkm ajetulle autolle annetaan BPS- takuu vielä.

    N55 ainakin melko toimintavarma moottori. Mitä käyttäjiltä olen kuullut, ohjauksen hammastankoja on mennyt uusiksi, haulla F20/F30 steering rack löytyy infoa asiasta.

    Itsellä ollut vuoden/16 tkm sigun auto ja ei mitään ongelmia.
    Hauska peli kaikenkaikkiaan. Automaatti-xdrive on hyvä yhdistelmä ympärivuotiseen käyttöön ja hauskuuskaan ei xdriven myötä poistu mielestäni, päinvastoin. Ja on kyllä käytännöllisempi kuin ex E92, mikä nyt ei yllätä.

    Pieni koppa ja kuutoskone, vaihtoehtoja on muita vähän.
    Ajaessa tuntuu ihan ehtalta Bemarilta, eikä miltään pikkuautolta.

    Sitten vielä comfort/sport/sport+ ajomoodit oikeasti tuntuu ja kuulostaa eriltä, ei pelkästään ne keinotekoiset sisä-äänet vaan putkiston paukkeet vaihdoissa/moottorijarrutuksissa, ne on jotain mihin ei kyllästy ihan heti. Samoin hieno ajaa mutkatiellä ja liukkaalla.
    Voin suositella varauksetta.
    Last edited by BFI18; 21-12-2017, 21:28.
    G26 i4 M50 Black Sapphire

    Comment

    • Johto
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 378
      • Finnland

      #62
      Hyvinkään Laakkosen yksilö on ainakin maahantuojan entinen, Youtubesta löytyy siitä mm. teknavissa Risto Virtasen koeajo. Muita yksityisiä haltijoita taisi olla 3-4 kpl. Tuli tsekattua sen historia jokin aika sitten tarkemmin.

      No mutta repäsimpä itsekin ja ostin tälläisen itselleni joululahjaksi Saksasta saapui juuri sopivasti jouluksi viime viikolla. Sattui löytymään itselleni melko täydellinen setti, valkoinen 5-ovinen xDrive. Täytyy kyllä sanoa, että money well spent! Ihan huikee laitos ja itsellänikin on kuitenkin ns. ylempien mallien vertailupohjaa, ja silti melkein uskaltaisin sanoa, että ehkä paras kokonaisuus, mitä mulla on ollut. Pukki toi vielä lisäksi performance alcantararatin ja M2/M3/M4 vaihdeläpyskät siihen
      Mercedes-AMG C63 T-Modell.

      EX:F80 M3 Mineral Weiss
      EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #63
        Originally posted by Johto View Post
        Hyvinkään Laakkosen yksilö on ainakin maahantuojan entinen, Youtubesta löytyy siitä mm. teknavissa Risto Virtasen koeajo. Muita yksityisiä haltijoita taisi olla 3-4 kpl. Tuli tsekattua sen historia jokin aika sitten tarkemmin.

        No mutta repäsimpä itsekin ja ostin tälläisen itselleni joululahjaksi Saksasta saapui juuri sopivasti jouluksi viime viikolla. Sattui löytymään itselleni melko täydellinen setti, valkoinen 5-ovinen xDrive. Täytyy kyllä sanoa, että money well spent! Ihan huikee laitos ja itsellänikin on kuitenkin ns. ylempien mallien vertailupohjaa, ja silti melkein uskaltaisin sanoa, että ehkä paras kokonaisuus, mitä mulla on ollut. Pukki toi vielä lisäksi performance alcantararatin ja M2/M3/M4 vaihdeläpyskät siihen
        Onnea hankinnasta, kuvia kehiin
        Olikos kyseessä minkä ikäinen yksilö?

        Tuo performance- ratti kieltämättä tekis mieli itekin hommata.
        Eikös vaan olekin hauska peli päästellä tuo M-lite?
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • uusis
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2016
          • 192
          • finland

          #64
          Väittiäisin että jokainen tajuaa vasta koe ajettua kuinka huikee laitos tämä M135 onkaan uusi M ratti on mun mielestä aika täydellinen, ei tarvitse mitään performanceja

          Comment

          • Johto
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 378
            • Finnland

            #65
            Originally posted by BFI18 View Post
            Onnea hankinnasta, kuvia kehiin
            Olikos kyseessä minkä ikäinen yksilö?

            Tuo performance- ratti kieltämättä tekis mieli itekin hommata.
            Eikös vaan olekin hauska peli päästellä tuo M-lite?
            Kiitos! 2013 yksilö. Kuvia ei vielä kummoisia ole, käytännössä vain autoliikkeen kuvat, mutta niitä sattui ilmoituksessa olemaan kiitettävän runsaasti: https://flic.kr/s/aHskzpoxSe

            Varusteita ihan ok:sti, pro navi, H&K jne. Liikennemerkkien tunnistus on kyllä aivan loistava varuste, varsinkin kun tuppaa usein menemään maantiellä nopeuskyltit ohitse, niin mittaristosta voi nyt aina tarkistaa, että mites olikaan Nahat on aina ollut aikaisemmissa autoissa, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän alcantara-sisustaan, kestää aikaa ja kilometrejäkin kivemmin. Seuraaaksi olisi tarkoitus hankkia lisää performance hilppeitä sisustaan ratin kaveriksi, mm. ne tarpeettoman kalliit alcantara-koristelistat houkuttaisi Performance takavaimennin tässä onneksi olikin jo kiinni, niin ei tarvi sitä ostaa erikseen.

            Edit: Ainiin, hyvää Joulua https://youtu.be/esM5Oz6iIms
            Last edited by Johto; 27-12-2017, 14:04.
            Mercedes-AMG C63 T-Modell.

            EX:F80 M3 Mineral Weiss
            EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

            Comment

            • Tiik
              BTCF Member
              • Apr 2012
              • 497
              • Vantaa

              #66
              Oliko muuten ratti jälkikäteen verhoiltu vai ihan oikea Perffi? Itsekin olen noita seurannut, koska naarmuttivat Autokeskuksella asentamaani facelift M sporttia perkele. :think

              Mutta hauska pelihän tämä on tosiaan n. 4tkm ajokokemuksella omastakin mielestä. JB4 toi ruutia hyvin ja samalla sai ne keinotekoiset sisä-äänet poistettua pois. Kaikki ketkä tämän tulevat tekemään, tulevat yllättymään kuinka suuri osa äänistä on feikkiä...

              Nuo alcantarasisälirpakkeet himottavat myös minua, mutta toistaiseksi olen vielä malttanut. Jos ens kesälle saisi uuden 18" staggered kierroksen vanteita, decatin, dynotuksen ja muutaman ratakierroksen, niin olisin tyytyväinen.

              ps. 19" performancevanteet tulossa keväällä myyntiin.

              Comment

              • Johto
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 378
                • Finnland

                #67
                Originally posted by Tiik View Post
                Oliko muuten ratti jälkikäteen verhoiltu vai ihan oikea Perffi? Itsekin olen noita seurannut, koska naarmuttivat Autokeskuksella asentamaani facelift M sporttia perkele. :think
                Ratti on alkuperäinen BMW Performance. Ebaysta ostin. Ratin mukana tuli myös bägi, kun tarvitsen senkin, koska tuossa 2013 autossa on vielä se vanhan mallinen sporttiratti.

                Originally posted by Tiik View Post
                Mutta hauska pelihän tämä on tosiaan n. 4tkm ajokokemuksella omastakin mielestä. JB4 toi ruutia hyvin ja samalla sai ne keinotekoiset sisä-äänet poistettua pois. Kaikki ketkä tämän tulevat tekemään, tulevat yllättymään kuinka suuri osa äänistä on feikkiä...
                Carlyllä nuo äänet taitaa saada myös pois päältä. Itse tykkään kyllä niistä. Carlyllä koodasin ensimmäisenä auto start&stopin muistin päälle, niin ei tarvitse joka käynnistyksen yhteydessä start&stop -nappulaa painella päälle tai pois, vaan muistaa aina edellisen valinnan.
                Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                EX:F80 M3 Mineral Weiss
                EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                Comment

                • Tiik
                  BTCF Member
                  • Apr 2012
                  • 497
                  • Vantaa

                  #68
                  Originally posted by Johto View Post
                  Ratti on alkuperäinen BMW Performance. Ebaysta ostin. Ratin mukana tuli myös bägi, kun tarvitsen senkin, koska tuossa 2013 autossa on vielä se vanhan mallinen sporttiratti.

                  Carlyllä nuo äänet taitaa saada myös pois päältä. Itse tykkään kyllä niistä. Carlyllä koodasin ensimmäisenä auto start&stopin muistin päälle, niin ei tarvitse joka käynnistyksen yhteydessä start&stop -nappulaa painella päälle tai pois, vaan muistaa aina edellisen valinnan.
                  Itsekin katselin samanmoisia ratteja ja oli todella vaikeaa tietää, mikä oli aito ja minkä vain väitettiin olevan aito. Toki 2,5 kertainen hinta yleensä oli se suurin paljastava tekijä, mutta itse päädyin tuon epäselvyyden vuoksi lopulta ihan normi nahkaiseen versioon.

                  Toi carly on itselleni aivan nevöhööd, täytyy perehtyä. :think

                  Comment

                  • BFI18
                    BTCF Member
                    • Aug 2012
                    • 1456
                    • Turku

                    #69
                    Mitäs tuollaisesta F-sarjan nahkaisesta uudenmallisesta M-sport ratista läpysköillä pitää maksaa. Ebayssa 600 eur ylöspäin bägillä nopeasti katsottuna.
                    vanhanmallisen ratin airbag käynee suoraan uuteen?
                    G26 i4 M50 Black Sapphire

                    Comment

                    • Tiik
                      BTCF Member
                      • Apr 2012
                      • 497
                      • Vantaa

                      #70
                      Originally posted by BFI18 View Post
                      Mitäs tuollaisesta F-sarjan nahkaisesta uudenmallisesta M-sport ratista läpysköillä pitää maksaa. Ebayssa 600 eur ylöspäin bägillä nopeasti katsottuna.
                      vanhanmallisen ratin airbag käynee suoraan uuteen?
                      En tiedä kuinka uudesta puhut, mutta 2014-> malli, jossa pyöreä bägi on juuri n. 600€ koko setti. Olen niitä nyt 2 ostanut, molemmat saanut about tohon hintaan.

                      Mitä vanhanmallista nyt tarkoitat?

                      Comment

                      • Johto
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 378
                        • Finnland

                        #71
                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Mitäs tuollaisesta F-sarjan nahkaisesta uudenmallisesta M-sport ratista läpysköillä pitää maksaa. Ebayssa 600 eur ylöspäin bägillä nopeasti katsottuna.
                        vanhanmallisen ratin airbag käynee suoraan uuteen?
                        Vanhan mallin airbag ei käy suoraan uudempaan rattiin, se tekeekin ratin päivittämisestä hieman kalliimman. Täysin muististani heitettynä ratit ovat juuri tuota luokkaa ja bägi siihen päälle noin 500e.

                        Itse olen juuri päivittämässä

                        Tästä: https://flic.kr/p/DgWbqc

                        Tähän: https://flic.kr/p/HYGQHB
                        Mercedes-AMG C63 T-Modell.

                        EX:F80 M3 Mineral Weiss
                        EX: F20 M135i xDrive alpinweiss III E92 M3 alpinweiss III E92 335i M Sport alpinweiss III E46 M3

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #72
                          Originally posted by Tiik View Post
                          En tiedä kuinka uudesta puhut, mutta 2014-> malli, jossa pyöreä bägi on juuri n. 600€ koko setti. Olen niitä nyt 2 ostanut, molemmat saanut about tohon hintaan.

                          Mitä vanhanmallista nyt tarkoitat?
                          Juuri noin kuin Johto esittää alla, siis vanha f-mallin m-sport —> -14 alkaen eli uudemman malliseen.

                          Originally posted by Johto View Post
                          Vanhan mallin airbag ei käy suoraan uudempaan rattiin, se tekeekin ratin päivittämisestä hieman kalliimman. Täysin muististani heitettynä ratit ovat juuri tuota luokkaa ja bägi siihen päälle noin 500e.

                          Itse olen juuri päivittämässä

                          Tästä: https://flic.kr/p/DgWbqc

                          Tähän: https://flic.kr/p/HYGQHB
                          Just tätä tarkoitin.Tiikin esittämä 600e koko setti (ratti ja bägi)vois vielä upota, mutta 600 ratti ja 500 bägi päälle.. pidän vanhan ratin ja ajelen tyytyväisenä
                          Aika eri hintaisia löytyy..?

                          Kiitos tiedoista

                          Vähän kyllä vituttaa et oma on -14 mallia, mutta -13 puolella valmistettu ja näin ollen vanhemman mallinen ratti..
                          Last edited by BFI18; 06-01-2018, 23:26.
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • uusis
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2016
                            • 192
                            • finland

                            #73
                            Tuo vanhan mallin ratti on kyllä aika hirveä

                            Comment

                            • 4llu-
                              BTCF Member
                              • Jul 2010
                              • 1058
                              • Esbo

                              #74
                              Huomenna menossa katsomaan facelift M135i automaattia, mitä näistä kannattaa tsekata?
                              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                              Suzuki GSX-R 1000 -07

                              Ex. M140i -17
                              Ex. 430D -14
                              Ex. F20 M135i -15

                              Comment

                              • BFI18
                                BTCF Member
                                • Aug 2012
                                • 1456
                                • Turku

                                #75
                                Originally posted by uusis View Post
                                Tuo vanhan mallin ratti on kyllä aika hirveä
                                No on sitä rumempiakin nähty/koettu joten ei ns. dealbreaker mulle.

                                Originally posted by 4llu- View Post
                                Huomenna menossa katsomaan facelift M135i automaattia, mitä näistä kannattaa tsekata?
                                Ei tule mitään ihmeellistä mieleen, perusjutut tietty mitä huoltoja tehty/tulossa lähiaikoina. Nuo autot kun vielä on n.50k hinnoissa, en ostaisi ilman 2v BPS- takuuta tai muuta vastaavaa mistään pikkupuljusta, kuitenkin niin lähellä jo M135i LCI hinnat uutta M140i hintaa.
                                G26 i4 M50 Black Sapphire

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎