M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • tommi69
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Voi mennä samoilla, itse otin ulkonäkösyistä kapeamman eteen ja leveämmän taakse, kyllä noita vanteita löytyy lähes joka valmistajalta mitkä ykköseen menee, se että löytää vaan just sellasilla spekseillä kun haluaa, kun itse haluan että vanne on just eikä melkeen siinä kaaren tasalla niin on vähän vaikeampi löytää jos hyväksyy että vanteet jää reippaasti kaaren sisään niin vaihtoehtoja löytyy monia.

    Näin on. Mulla kesät tulee kaarelle: mut talveksi otin mitkä jää aavistuksen sisälle. Kesät mennään oz ja talvet rotiformeilla.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by zimmardi View Post
    Onko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.
    Voi mennä samoilla, itse otin ulkonäkösyistä kapeamman eteen ja leveämmän taakse, kyllä noita vanteita löytyy lähes joka valmistajalta mitkä ykköseen menee, se että löytää vaan just sellasilla spekseillä kun haluaa, kun itse haluan että vanne on just eikä melkeen siinä kaaren tasalla niin on vähän vaikeampi löytää jos hyväksyy että vanteet jää reippaasti kaaren sisään niin vaihtoehtoja löytyy monia.

    Leave a comment:


  • zimmardi
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Ei raavi kaariin ainakaan vakio korkeudella riippuu tietty aivan rengastuksesta, tuollaiselle setille hyvä olisi esim 225/35 & 255/30. Tuolla takavanteiden ET:llä vain tulee vanteesta riippuen puolat todella lähelle satulaa joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana.. Kuvia tulee tuonne mun showroom topicciin heti kun saan laskettua autoa metrillä alaspäin, ei tuosta vakio hirvitornista kehtaa kuvia ottaa
    Onko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by like_a_glove View Post
    MHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.
    Tätä en olekaan kokeillut koskaan vaikka MHD onkin. Onko linear se vaste mikä on Comfortissa ja DSC OFF vakiona eikä se sportin tosi äkäinen (edit: vai kumpikaan näistä)?
    Last edited by msalojaa; 03-03-2020, 17:57.

    Leave a comment:


  • like_a_glove
    replied
    MHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Eli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.
    Ei taida olla mahdollisuutta tuohon joo. Itsekin haluisin että voisi olla Sport+ ja dsc off päällä samaan aikaan, mutta näillä mennään

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by msalojaa View Post
    Noi on kaikki omia tilojaan Eco Pro, Comfort, Traction, Sport, Sport+, DCS OFF. Ja oliko nyt Sport ja Eco Pro joita pystyi vielä säätämään siitä keskinäytön kautta. En tiedä kuinka hyvin tämä taulukko pätee ihan uusimpiin autoihin, mutta ainakin omaani on suht tarkka: https://www.babybmw.net/viewtopic.ph...70384#p1170384.

    Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.

    Eli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.

    Leave a comment:


  • msalojaa
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Nyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois ), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin . Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.
    Noi on kaikki omia tilojaan Eco Pro, Comfort, Traction, Sport, Sport+, DCS OFF. Ja oliko nyt Sport ja Eco Pro joita pystyi vielä säätämään siitä keskinäytön kautta. En tiedä kuinka hyvin tämä taulukko pätee ihan uusimpiin autoihin, mutta ainakin omaani on suht tarkka: https://www.babybmw.net/viewtopic.ph...70384#p1170384.

    Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    M140i Sport+ ja DSC off ym.

    Nyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois ), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin . Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by zimmardi View Post
    Kuinka nuo vanteet mahtuvat alle? Mikä rengastus ja raapiiko kaaria? Pystykkö laittaa kuvia lopputuloksesta?
    Ei raavi kaariin ainakaan vakio korkeudella riippuu tietty aivan rengastuksesta, tuollaiselle setille hyvä olisi esim 225/35 & 255/30. Tuolla takavanteiden ET:llä vain tulee vanteesta riippuen puolat todella lähelle satulaa joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana.. Kuvia tulee tuonne mun showroom topicciin heti kun saan laskettua autoa metrillä alaspäin, ei tuosta vakio hirvitornista kehtaa kuvia ottaa

    Leave a comment:


  • zimmardi
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Hyvät ja laadukkaat osat olet laittamassa Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella

    Lainaus trafilta:

    "Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."

    Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
    Kuinka nuo vanteet mahtuvat alle? Mikä rengastus ja raapiiko kaaria? Pystykkö laittaa kuvia lopputuloksesta?

    Leave a comment:


  • Jussi140i
    replied
    Originally posted by like_a_glove View Post
    Varsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.

    Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.

    Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.

    B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.

    Tietysti samat lainalaisuudet koskevat kaikkia moottoreita, joten B58:ssa on varmasti myös riskit olemassa. Itse olen laittamassa Mosselmann:in ohjelmaa autoon enkä Jb4:sta, joten softan sisällä voi olla eroa joka vaikuttaa tohon MAF anturin älyyn. Ainakin sinne menee tieto siitä, että mulla olisi BMS:n Intake autossa + se Wagnerin Downpipe, ennenkuin tekevät autolle Stage 3 ohjelman.
    Vai onko se MAF:n softa/äly aina erillään, eikä sitä huomioida silloin, kun näitä viritys softia tehdään ??
    Varmaankin pitää ihan erikseen tätä kysyä Mosselmann:ilta

    Leave a comment:


  • Tommix
    replied
    Originally posted by like_a_glove View Post
    Varsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudellen skaalauksen, kun intake muutetaan.

    Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.

    Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.

    B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
    Totta turiset, ja MAF:n adaptaatioiden nollaus kestaa esim. MHD:llä 5 sek, eli helppo homma jopa tehdä.
    Itse nollaan aina adaptaatiot kun vaihdan vakion/Injen:n paikoilleen

    Leave a comment:


  • like_a_glove
    replied
    Varsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.

    Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.

    Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.

    B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
    Last edited by like_a_glove; 25-02-2020, 15:44.

    Leave a comment:


  • tommi69
    replied
    Originally posted by Jussi140i View Post
    Kiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.

    Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
    Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??
    Mulla on toi BMS ja jb4 ja hyvin pelittää

    Leave a comment:

Working...
X