Originally posted by 4llu-
View Post
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Näin on. Mulla kesät tulee kaarelle: mut talveksi otin mitkä jää aavistuksen sisälle. Kesät mennään oz ja talvet rotiformeilla.
-
Voi mennä samoilla, itse otin ulkonäkösyistä kapeamman eteen ja leveämmän taakse, kyllä noita vanteita löytyy lähes joka valmistajalta mitkä ykköseen menee, se että löytää vaan just sellasilla spekseillä kun haluaa, kun itse haluan että vanne on just eikä melkeen siinä kaaren tasalla niin on vähän vaikeampi löytääOriginally posted by zimmardi View PostOnko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.
jos hyväksyy että vanteet jää reippaasti kaaren sisään niin vaihtoehtoja löytyy monia.
Leave a comment:
-
Onko minkä merkkiset vanteet tulossa? Tarviiko xdrivessa käyttää aina takana leveempää vai voiko mennä samoilla? Jotenki tuntuu vaikeelta etsiä sopivia jos täytyy olla kapee/levee yhdistelmä.Originally posted by 4llu- View PostEi raavi kaariin ainakaan vakio korkeudella
riippuu tietty aivan rengastuksesta, tuollaiselle setille hyvä olisi esim 225/35 & 255/30. Tuolla takavanteiden ET:llä vain tulee vanteesta riippuen puolat todella lähelle satulaa joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana.. Kuvia tulee tuonne mun showroom topicciin heti kun saan laskettua autoa metrillä alaspäin, ei tuosta vakio hirvitornista kehtaa kuvia ottaa 
Leave a comment:
-
Tätä en olekaan kokeillut koskaan vaikka MHD onkin. Onko linear se vaste mikä on Comfortissa ja DSC OFF vakiona eikä se sportin tosi äkäinen (edit: vai kumpikaan näistä)?Originally posted by like_a_glove View PostMHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.Last edited by msalojaa; 03-03-2020, 17:57.
Leave a comment:
-
MHD softa ja sieltä "linear throttle" kohtaan täppä. Kaasun vaste sama kaikilla ajomodeilla.
Leave a comment:
-
Ei taida olla mahdollisuutta tuohon joo. Itsekin haluisin että voisi olla Sport+ ja dsc off päällä samaan aikaan, mutta näillä mennäänOriginally posted by Jussi140i View PostEli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.
Leave a comment:
-
Originally posted by msalojaa View PostNoi on kaikki omia tilojaan Eco Pro, Comfort, Traction, Sport, Sport+, DCS OFF. Ja oliko nyt Sport ja Eco Pro joita pystyi vielä säätämään siitä keskinäytön kautta. En tiedä kuinka hyvin tämä taulukko pätee ihan uusimpiin autoihin, mutta ainakin omaani on suht tarkka: https://www.babybmw.net/viewtopic.ph...70384#p1170384.
Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.
Eli siis ei ole mitään konstia yhdistää Sport+ dynamiikka DSC Off tilan kanssa. Harmi, itse tykkään että kaasunvaste olisi herkempi ja dynaamisempi. Se vaan jotenkin sopii omalle "Perstuntumalle" paremmin.
Leave a comment:
-
Noi on kaikki omia tilojaan Eco Pro, Comfort, Traction, Sport, Sport+, DCS OFF. Ja oliko nyt Sport ja Eco Pro joita pystyi vielä säätämään siitä keskinäytön kautta. En tiedä kuinka hyvin tämä taulukko pätee ihan uusimpiin autoihin, mutta ainakin omaani on suht tarkka: https://www.babybmw.net/viewtopic.ph...70384#p1170384.Originally posted by Jussi140i View PostNyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois
), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin
. Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.
Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.
Leave a comment:
-
M140i Sport+ ja DSC off ym.
Nyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois
), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin
. Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.
Leave a comment:
-
Ei raavi kaariin ainakaan vakio korkeudellaOriginally posted by zimmardi View PostKuinka nuo vanteet mahtuvat alle? Mikä rengastus ja raapiiko kaaria?
Pystykkö laittaa kuvia lopputuloksesta?
riippuu tietty aivan rengastuksesta, tuollaiselle setille hyvä olisi esim 225/35 & 255/30. Tuolla takavanteiden ET:llä vain tulee vanteesta riippuen puolat todella lähelle satulaa joten niiden kanssa kannattaa olla tarkkana.. Kuvia tulee tuonne mun showroom topicciin heti kun saan laskettua autoa metrillä alaspäin, ei tuosta vakio hirvitornista kehtaa kuvia ottaa
Leave a comment:
-
Kuinka nuo vanteet mahtuvat alle? Mikä rengastus ja raapiiko kaaria?Originally posted by 4llu- View PostHyvät ja laadukkaat osat olet laittamassa
Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella 
Lainaus trafilta:
"Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."
Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
Pystykkö laittaa kuvia lopputuloksesta?
Leave a comment:
-
Originally posted by like_a_glove View PostVarsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
Tietysti samat lainalaisuudet koskevat kaikkia moottoreita, joten B58:ssa on varmasti myös riskit olemassa. Itse olen laittamassa Mosselmann:in ohjelmaa autoon enkä Jb4:sta, joten softan sisällä voi olla eroa joka vaikuttaa tohon MAF anturin älyyn. Ainakin sinne menee tieto siitä, että mulla olisi BMS:n Intake autossa + se Wagnerin Downpipe, ennenkuin tekevät autolle Stage 3 ohjelman.
Vai onko se MAF:n softa/äly aina erillään, eikä sitä huomioida silloin, kun näitä viritys softia tehdään ??
Varmaankin pitää ihan erikseen tätä kysyä Mosselmann:ilta
Leave a comment:
-
Totta turiset, ja MAF:n adaptaatioiden nollaus kestaa esim. MHD:llä 5 sek, eli helppo homma jopa tehdä.Originally posted by like_a_glove View PostVarsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
Itse nollaan aina adaptaatiot kun vaihdan vakion/Injen:n paikoilleen
Leave a comment:
-
Varsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.Last edited by like_a_glove; 25-02-2020, 15:44.
Leave a comment:
-
Mulla on toi BMS ja jb4 ja hyvin pelittääOriginally posted by Jussi140i View PostKiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.
Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??
Leave a comment:
Leave a comment: