M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Johto
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Oliko muuten ratti jälkikäteen verhoiltu vai ihan oikea Perffi? Itsekin olen noita seurannut, koska naarmuttivat Autokeskuksella asentamaani facelift M sporttia perkele. :think
    Ratti on alkuperäinen BMW Performance. Ebaysta ostin. Ratin mukana tuli myös bägi, kun tarvitsen senkin, koska tuossa 2013 autossa on vielä se vanhan mallinen sporttiratti.

    Originally posted by Tiik View Post
    Mutta hauska pelihän tämä on tosiaan n. 4tkm ajokokemuksella omastakin mielestä. JB4 toi ruutia hyvin ja samalla sai ne keinotekoiset sisä-äänet poistettua pois. Kaikki ketkä tämän tulevat tekemään, tulevat yllättymään kuinka suuri osa äänistä on feikkiä...
    Carlyllä nuo äänet taitaa saada myös pois päältä. Itse tykkään kyllä niistä. Carlyllä koodasin ensimmäisenä auto start&stopin muistin päälle, niin ei tarvitse joka käynnistyksen yhteydessä start&stop -nappulaa painella päälle tai pois, vaan muistaa aina edellisen valinnan.

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Oliko muuten ratti jälkikäteen verhoiltu vai ihan oikea Perffi? Itsekin olen noita seurannut, koska naarmuttivat Autokeskuksella asentamaani facelift M sporttia perkele. :think

    Mutta hauska pelihän tämä on tosiaan n. 4tkm ajokokemuksella omastakin mielestä. JB4 toi ruutia hyvin ja samalla sai ne keinotekoiset sisä-äänet poistettua pois. Kaikki ketkä tämän tulevat tekemään, tulevat yllättymään kuinka suuri osa äänistä on feikkiä...

    Nuo alcantarasisälirpakkeet himottavat myös minua, mutta toistaiseksi olen vielä malttanut. Jos ens kesälle saisi uuden 18" staggered kierroksen vanteita, decatin, dynotuksen ja muutaman ratakierroksen, niin olisin tyytyväinen.

    ps. 19" performancevanteet tulossa keväällä myyntiin.

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Onnea hankinnasta, kuvia kehiin
    Olikos kyseessä minkä ikäinen yksilö?

    Tuo performance- ratti kieltämättä tekis mieli itekin hommata.
    Eikös vaan olekin hauska peli päästellä tuo M-lite?
    Kiitos! 2013 yksilö. Kuvia ei vielä kummoisia ole, käytännössä vain autoliikkeen kuvat, mutta niitä sattui ilmoituksessa olemaan kiitettävän runsaasti: https://flic.kr/s/aHskzpoxSe

    Varusteita ihan ok:sti, pro navi, H&K jne. Liikennemerkkien tunnistus on kyllä aivan loistava varuste, varsinkin kun tuppaa usein menemään maantiellä nopeuskyltit ohitse, niin mittaristosta voi nyt aina tarkistaa, että mites olikaan Nahat on aina ollut aikaisemmissa autoissa, mutta olen kyllä erittäin tyytyväinen tähän alcantara-sisustaan, kestää aikaa ja kilometrejäkin kivemmin. Seuraaaksi olisi tarkoitus hankkia lisää performance hilppeitä sisustaan ratin kaveriksi, mm. ne tarpeettoman kalliit alcantara-koristelistat houkuttaisi Performance takavaimennin tässä onneksi olikin jo kiinni, niin ei tarvi sitä ostaa erikseen.

    Edit: Ainiin, hyvää Joulua https://youtu.be/esM5Oz6iIms
    Last edited by Johto; 27-12-2017, 13:04.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Väittiäisin että jokainen tajuaa vasta koe ajettua kuinka huikee laitos tämä M135 onkaan uusi M ratti on mun mielestä aika täydellinen, ei tarvitse mitään performanceja

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Johto View Post
    Hyvinkään Laakkosen yksilö on ainakin maahantuojan entinen, Youtubesta löytyy siitä mm. teknavissa Risto Virtasen koeajo. Muita yksityisiä haltijoita taisi olla 3-4 kpl. Tuli tsekattua sen historia jokin aika sitten tarkemmin.

    No mutta repäsimpä itsekin ja ostin tälläisen itselleni joululahjaksi Saksasta saapui juuri sopivasti jouluksi viime viikolla. Sattui löytymään itselleni melko täydellinen setti, valkoinen 5-ovinen xDrive. Täytyy kyllä sanoa, että money well spent! Ihan huikee laitos ja itsellänikin on kuitenkin ns. ylempien mallien vertailupohjaa, ja silti melkein uskaltaisin sanoa, että ehkä paras kokonaisuus, mitä mulla on ollut. Pukki toi vielä lisäksi performance alcantararatin ja M2/M3/M4 vaihdeläpyskät siihen
    Onnea hankinnasta, kuvia kehiin
    Olikos kyseessä minkä ikäinen yksilö?

    Tuo performance- ratti kieltämättä tekis mieli itekin hommata.
    Eikös vaan olekin hauska peli päästellä tuo M-lite?

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Hyvinkään Laakkosen yksilö on ainakin maahantuojan entinen, Youtubesta löytyy siitä mm. teknavissa Risto Virtasen koeajo. Muita yksityisiä haltijoita taisi olla 3-4 kpl. Tuli tsekattua sen historia jokin aika sitten tarkemmin.

    No mutta repäsimpä itsekin ja ostin tälläisen itselleni joululahjaksi Saksasta saapui juuri sopivasti jouluksi viime viikolla. Sattui löytymään itselleni melko täydellinen setti, valkoinen 5-ovinen xDrive. Täytyy kyllä sanoa, että money well spent! Ihan huikee laitos ja itsellänikin on kuitenkin ns. ylempien mallien vertailupohjaa, ja silti melkein uskaltaisin sanoa, että ehkä paras kokonaisuus, mitä mulla on ollut. Pukki toi vielä lisäksi performance alcantararatin ja M2/M3/M4 vaihdeläpyskät siihen

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by aimoo View Post
    onko forumlaisilla tietoa M135/M235 tyyppivioista?
    Halvimmat rupee olemaan siinä 35ke hujakoilla ja saattais venyä nippanappa.
    Raision autokeskuksessa tuli jo hieman tutustuttua M135. Tuntuu että jotenkin jakaa mielipiteitä paljon tämä ykkössarja, mutta itseä miellytti, ja menee perheellisen käytössä paremmin kuin E46 / 92 coupet.
    Tuo Raision AK:n musta M135i lienee alunperin maahantuojan auto, en ole varma tosin, mutta koeajo(i)ssa se on ainakin ollut:



    Aika hyvin kun 116tkm ajetulle autolle annetaan BPS- takuu vielä.

    N55 ainakin melko toimintavarma moottori. Mitä käyttäjiltä olen kuullut, ohjauksen hammastankoja on mennyt uusiksi, haulla F20/F30 steering rack löytyy infoa asiasta.

    Itsellä ollut vuoden/16 tkm sigun auto ja ei mitään ongelmia.
    Hauska peli kaikenkaikkiaan. Automaatti-xdrive on hyvä yhdistelmä ympärivuotiseen käyttöön ja hauskuuskaan ei xdriven myötä poistu mielestäni, päinvastoin. Ja on kyllä käytännöllisempi kuin ex E92, mikä nyt ei yllätä.

    Pieni koppa ja kuutoskone, vaihtoehtoja on muita vähän.
    Ajaessa tuntuu ihan ehtalta Bemarilta, eikä miltään pikkuautolta.

    Sitten vielä comfort/sport/sport+ ajomoodit oikeasti tuntuu ja kuulostaa eriltä, ei pelkästään ne keinotekoiset sisä-äänet vaan putkiston paukkeet vaihdoissa/moottorijarrutuksissa, ne on jotain mihin ei kyllästy ihan heti. Samoin hieno ajaa mutkatiellä ja liukkaalla.
    Voin suositella varauksetta.
    Last edited by BFI18; 21-12-2017, 20:28.

    Leave a comment:


  • aimoo
    replied
    onko forumlaisilla tietoa M135/M235 tyyppivioista?
    Halvimmat rupee olemaan siinä 35ke hujakoilla ja saattais venyä nippanappa.
    Raision autokeskuksessa tuli jo hieman tutustuttua M135. Tuntuu että jotenkin jakaa mielipiteitä paljon tämä ykkössarja, mutta itseä miellytti, ja menee perheellisen käytössä paremmin kuin E46 / 92 coupet.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Mun mielestä ifissä on aina ollut suht kallista pitää bemaria

    Kun taas Fennia ei olis edes myöntänyt vakuutusta mun ex audi rs6 V10.
    Nauroin katketakseni sillon koska asiakaspalvelija halusi väkisin tehdä mulle tarjousta mikä ei sitten Fennian puolelta onnistunut koko autoon.

    Leave a comment:


  • 33d
    replied
    Originally posted by BFI18 View Post
    Tuttuun tapaan Fenniasta, kuten kaikki edellisetkin 6 Bemaria
    Lievä OT: vaikuttaako malli vai mikä niin paljon kun minulle soitti viime kesänä Fenniasta myyjä ja sanoi että heillä kova hintakilpailu menossa ja oikeastaan lupasi että heiltä saan halvimman vakuutuksen. Kovasti siinä viilasi tarjousta mutta ei yltänyt IFin hintaan mitä maksan nyt e90 330i:stä.

    Pyysin samalla IFiltä uuden tarjouksen ja tipautti vielä pikkasen nykyisestä. Pientä keskittämis- ja työetua on mukana mutta ei pitäisi niin paljoa vaikuttaa. Pankkihommien ohessa halusi Pohjola myös tehdä tarjouksen mutta keskustelu meni about että mallin kuultuaan tokaisi vaan "tässä on varmaan suht paljon tehoa vai mitä, että pidä vaan se vanha vakuutukses" Osakasko siis kyseessä

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Tiik View Post
    Mistä yhtiöstä olette muuten saaneet halvimmat vakuutukset M1xx autoihin? Jossain välissä olin lukevinani, että m135 -> m140 tapahtui merkittävä nousu vaukuutusmaksuissa?

    Itse löysin nyt halvimmalla Fenniasta.
    Originally posted by uusis View Post
    Fennia myös
    Tuttuun tapaan Fenniasta, kuten kaikki edellisetkin 6 Bemaria
    Last edited by BFI18; 14-11-2017, 19:18.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Fennia myös

    Leave a comment:


  • Tiik
    replied
    Mistä yhtiöstä olette muuten saaneet halvimmat vakuutukset M1xx autoihin? Jossain välissä olin lukevinani, että m135 -> m140 tapahtui merkittävä nousu vaukuutusmaksuissa?

    Itse löysin nyt halvimmalla Fenniasta.

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Burgertuning porukka tais kehua tätä uutta B58 todella hyväksi moottoriksi."viritys ystävällisempi mitä N55"
    Mutta niin uusi tuo on että tuskin hirveästi kokemuksia on.
    Kaverilla on 140 xDrive ja kovasti on tykännyt.verrata ei voi kunnolla mun autoon kun mulla M135 2014 takaveto.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by Johto View Post
    Onko jollakin kokemusta M135i:stä sekä M140i:stä? M140i xDriveä pääsin itse kokeilemaan viime talven xDrive-tourilla ja yllätti sekä vakuutti kyllä positiivisesti. Nyt on tuollainen M135i xDrive alkanut kiinnostamaan kakkosautoksi. Eroaako M135i ja M140i käytännössä kuinka paljon toisistaan? Selkein erohan taitaa olla moottori, joka tuossa välissä on vaihtunut. M140i:ssä päällimmäisenä jäi mieleen upea voimalinja, moottori, vaihteisto ja neliveto (oli jopa lunta maassa silloin) ja ajon sekä fiiliksen hauskuus yleisesti. Voimaa ja kulkua tuntui olevan tavallisiin ajotilanteisiin nähden niin pirusti. Tuossa kiertueen M140i:ssä oli vielä M Performance putkisto, niin äänetkin oli todella mukavat. Röpellys moottorijarrulla ja ylös- sekä alasvaihtessa saattaa monen mielestä olla ehkä lapsellista, mutta itse kyllä tykkäsin kovasti.

    Oletan, että M135i xDrive on käytännössä samanlainen näiltä osin, eikä suurempia eroja ole? M140i xDrivet ovat niin korkeissa hinnoissa vielä, etten näe järkeväksi sellaista hankkia M135i:n sijaan.
    Suurimpana erona N55 moottori 35i:ssä ja uudempi B58 moottori 40i:ssä.
    Lisäksi alustassa eroja uudemman hyväksi (kuulemma, ei varmuutta)?

    Samat röpellykset ja paukahdukset tulee 35i:stä, väittäisin että erot on ylipäänsä ajossa melko pienet. N55 vetää mukavasti ylös asti taas B58 hyytyy alempana vaikka tehoa ja varsinkin vääntöä on enemmän (olen ajanut vain 340xia b58 koneella), joka kyllä oli hitaampi perstuntumalta kun oma sigun auto.
    Hintaero näiden 35i/40i välillä on kyllä merkittävä vielä.

    Leave a comment:

Working...
X