Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ///THe
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 833
    • Espoo

    Originally posted by skuimur View Post
    Tuli käytyä koeajamassa m135i LCI nelikko ja ei reilun tunnin koeajolenkin aikana aiheuttanut hirveitä omistushaluja. Alla oli melkein 5 vuotta vanhat kesärenkaat ja näillä rengasmelu oli aika infernaalista. Onko kokemusta, väheneekö rengasmelu kuinka paljon uusilla laaturenkailla? Nykyinen A5 20" 265-leveillä renkailla tuntui tuon jälkeen jopa hiljaiselta.

    Toinen ihmetyksen aihe oli huoltovälit. Onko normaalia, että öljynvaihtoväli on melkein 40 tkm? Auto oli käynyt huollossa 37 tkm ja 76 tkm.

    Löylyä kyllä tuntui löytyvän hyvin ja vaihteisto oli sopivan karkea. Harmittavasti äänimaailma hukkui aika pahasti rengasmelun alle.
    Kyllä tarvii sanoa että itselläkin e61 535d 20" renkailla huomattavasti hiljaisempi kuin tuo M135i lci. M135i 19":lla oem kokoisilla uusilla hankookeilla jo ihan siedettävä, mutta kuluneilla renkailla kyllä helvetillinen melu.

    Näissähän on longlife huoltoväli ja on luokkaa 40tkm... itsesuosin kyllä lyhyempiä huoltovälejä varsinkin perus virien jälkeen.

    Siitä päästäänkin, että perusvireillä on kyllä mukava auto ajella mutta pitkälle matkalle lähtee mieluummin vitosfarkulla.
    F46 220d xDrive ///Msport
    Yamaha MT-09
    CRX 2gen +25psi

    Comment

    • Oksanen
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 642
      • Nokia

      Itse taas tykännyt tuosta kinneristä myös pitkällä matkalla, ihan oem kokoinen 18” rengastus jollain Haida-merkkisillä kuminkuvatuksilla eikä rengasmelu ole mitenkään häiritsevä.

      Ainoa asia mikä autossa haittaa on se ettei se vielä 3kk myynnissä olon jällkeenkään ole löytänyt uutta omistajaa. Tuossa pariin otteeseen heittänyt työreissun kemiin, sain jopa sähkötäpäri maastofillarin otettua mukaan. Vanteet piti ottaa pois mutta kyllä se sinne mahtu aivan uskomattoman romumäärän kanssa. Huoltovälit on kyllä tolkuttoman pitkät ja tosiaan jos meinaa viritellä tai muutenkaan alkaa harrastamaan vähä ratapäivillä kiertoa yms niin kyllähän se öljynvaihtoväli kannattaa tiputella sinne max 10tkm.

      Sinänsä E61 M5:n jälkeen noi käyttökustannukset kyllä nostaa hymyn huulille, huollot ei maksa mitään eikä myöskään käyttömaksut, ja ainettakaan tuota ei saa juomaan muuten kuin ihan nurkkapyörityksessä ja silloinkin saa olla raskaalla kaasujalalla.
      E28 535 1985 (S38B36+K31)

      E36 323 1996

      E46 Compact 2001

      Comment

      • Erkkipura
        Newbiemmer
        • Dec 2017
        • 22
        • Kaarina

        https://mtcmotorsport.co.uk/mtc-moto...ipe-combo42454 tekkeeköös näillä mitään :think ei ainaka hinnalla pilattu
        F31 330d -16
        Ex- f20 m135i xDrive Lci -15

        Comment

        • Heikkiher
          Bimmer Rookie
          • Mar 2009
          • 93
          • Vihti

          Originally posted by Erkkipura View Post
          https://mtcmotorsport.co.uk/mtc-moto...ipe-combo42454 tekkeeköös näillä mitään :think ei ainaka hinnalla pilattu
          F sarjan diisselissä itselläni MTC cooleri ja tyytyväinen ollut. Pidemmässä vedossa vertailtuna IAT lämmöt oli lopussa 22C alemmat kun vakiolla, sama ulkolämpötila. Istuvuus oli myös hyvä ja liitokset napsahti hyvin paikoilleen.

          Comment

          • M-Tech II
            BTCF Member
            • Jul 2014
            • 27
            • Vaasa

            Morjesta!

            Täällä tuore F20 ///M135i LCI XDrive -omistaja kyselee rengaspaineiden perään. Autosta kokemusta vasta niin vähän kuin 400km ja rengastus Contin kitkat 235/40/18.
            IDriven näytön mukaan edessä 2.1bar ja takana 2.2bar. Tuntuu hieman pieniltä paineet? Eikös joku suositus ole tälle autolle 2,5bar eteen ja 2,8bar taakse ja nimenomaan talvella?
            Viittaan siis ulkolaisiin forumeihin, joissa tuollaisia lukuja tullut. Oliko sitten eteen 37psi ja taakke 41psi.

            Millasia kokemuksia/ajatuksia teillä?

            Hirveen tyytyväinen olen ainakin tähän asti ollut autoon, 78tkm ajettu suomiauto ja kohtuu herkut, sekä ulkoväri Estoril Blau miellyttää kyllä silmää. 99% orginal.
            Last edited by M-Tech II; 18-01-2022, 14:04. Reason: Kiroitusvihreiden korjaamista..
            -=Freude am Fahren=-

            Nykyinen:
            F20 ///M135i XDrive '16 (Stage 2+ n.450hv/650Nm)

            Exät:
            E87 130i M-Sport '06
            E36 320i sedan '97

            Comment

            • ximmo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2023
              • 43
              • Helsinki

              Olkaa hyvät, tässä eka postaukseni tälle foorumille:

              Minulle tulee toukokuussa vuosi täyteen pre-LCI xDriven kanssa ja ajattelin kertoilla kokemuksiani. Kyseessä on minulle ensimmäinen BMW ja minulla ei ole erityistä merkkirakkautta mihinkään suuntaan, joten suhteellisen puolueettomia näkemyksiä tarinoin. Taustaksi: autoa etsiessäni pohdin LCI:n noutoa Saksasta, mutta ennen tarkempaa Saksan kiikarointia kävin koeajamassa tämän läheisestä puodista. Ilmoituksessa ei ollut mainintaa, että autossa olikin tehdasuusi moottori vuoden takuulla ja liike oli ajanut sen nätisti sisään, ei annettu koeajoille tuona aikana. Niinpä mielenkiintoni kääntyikin yllättäen kyseiseen autoon ja kun entisestäni sain suoraan sen mitä pyysin, niin homma oli helppo. Edellinen ajokkini oli Impreza WRX STi vuosimallia 2008 (jonkin verran laitettu) ja teen vertailua siihen, koska ajelin sillä lähes 6 vuotta ja sitä vanhempia en jaksa muistella.

              Lisätaustaa vielä sen verran, että heti BMW:n saatuani siihen tuli ECU Helsingissä laitettua uusi moottorin- ja laatikonohjaus sekä Zaero Designin lippasarja. BMS intaken sain käytettynä edullisesti ja pesun jälkeen se oli kuin uusi, joten kiinni vaan. Madallusjouset autossa oli jo, joten nyt ei ole liikaa maavaraa. Niin ja ikkunatummennukset laitoin myös. Lisäksi tässä on Msportin putkisto, josta liike osasi kertoa, että "sitä on jotenkin muokattu". Tiedä sitten, onko vai eikö. Hyvä nuotti siitä lähtee.

              • Kulkupuoli ok, ja nopeiden vaihtojen ansiosta Impreza manuaaleineen jäisi varmasti nollasta lähdettäessä.
              • Asfaltilla ajellessa, menee suoraan tai mutkitellen, BMW on mukavampi. Vastaavasti BMW:llä ei uskalla "mökkitiellä" ajaa ollenkaan samalla tavalla kuin Subarulla - mutta autojen suunnittelu on saattanut hieman suuntautua eri suuntiin, joten en hämmästy.
              • Ajotietokone, hifi etc. ominaisuudet ovat monta vuotta uudemmassa BMW:ssä ihan eri levelillä, eikä Imprezan suunnittelussa noita ole varmaan edes suuremmin mietitty. (Subarussa ei radiota paljon kuunneltu muutenkaan, kiitos Cobrasportin putkiston. )
              • Ja edelliseen liittyen, peruutuskamerat, parkkitutkat yms. modernit varusteet ovat jotain, mitä Imprezassa ei todellakaan ollut.
              • Yleinen käyttömukavuus BMW:ssä parempi. Impreza oli kaikin tavoin "raaempi" peli, selkeästi enemmän harrasteauto.
              • BMW:ssä on vähemmän korin/kabiinin nitinää ja natinaa, mutta koska Subarulla oli lähes tuplat kilometrejä mittarissa, niin huono vertailla - tosin oletan, että Subaru häviäisi vertailun uutenakin.
              • Istuimet Imprezassa olivat itseni mittaiselle ja levyiselle paremmat istua (Recarot), mutta niissähän ei mitään säätöjä ollut. Selkeästi enemmän "race-jakkarat".
              • Ilmastoinnin, lämmityksen yms. keskikonsolin käyttökytkimet olivat Subarussa paljon loogisemmat ja helpommat käyttää. Tuntuu, että BMW:ssä joutuu vuodenkin jälkeen aina zoomaamaan katsetta, että oikea painike löytyy.
              • Edelliseen liittyen sellainen huomio, että vakionopeussäädin on molemmissa ratissa ja yhtä helppo käyttää, mutta miksi ne ovat eri puolilla rattia? Mielestäni tästä olisi aikanaan pitänyt tehdä standardi samalla tavalla kuin esim. villkkuviiksen ja pyyhkijöiden katkaisijoista. Ei siitä mitään tulisi, jos nekin olisivat autosta riippuen eri puolella rattia.
              • Imprezan DCCD:lle on pakko antaa kehuja, eli kyseessä on säädettävä keskilukko. Sellainen olisi kiva tähänkin.
              • Kulutus on ajotietokoneen mukaan lähes tismalleen yhtä hirveä. Imprezassa siis 2.5L bokseri. 11 litraa satasella kertoo keskikulutukseksi (helsinkiläiselle).
              • Sisätilat aika lailla yhtä hyvät/huonot, (eurooppalainen 2008 Impreza on mallia hatchback).
              • Varaosien hintoja ei onneksi ole hirveästi tarvinnut tiirailla, joten en ota kantaa
              • Huollettavuus: kts. edellä ei onneksi ole tarvinnut suuremmin huoltaa. Tosin en kuuteen vuoteen Subaruunkaan laittanut kuin kulutusosia erinäisten tuning-palikoiden lisäksi. (Siinäkin oli vaihtomoottori, sattumaa vai ei? Asettaa paineita seuraavaan vaihtoon.)
              • Ulkonäkö: no eihän näistä kumpikaan ole mitään silmäkarkkia, sillä arvioisin coupet ja sporttiset sedanit noin lähtökohtaisesti hatchbackia kauniimmaksi korimalliksi. Näitä kahta vertailtaessa se on ihan kuskista kiinni, haluaako erottua vai upota massaan. Subaru on sen verran harvinainen, että se sai osakseen katseita noin 10x määrän mitä tämä BMW, joka ei juuri eroa muista ykkössarjalaisista.

              Yhteenvetona sanoisin, että yleinen autoilukokemus harppasi autoa vaihtaessa ysäriltä 2010-luvulle. Nämä ovat hyvin, hyvin erilaiset autot. Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen ollut: edelleen lähden hymy huulilla liikenteeseen.
              M135i xDrive

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎