Originally posted by msalojaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
-
-
[QUOTE=4llu-;4181247]Mulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat
Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think
N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssaEx: M140i xDrive /17
Comment
-
-
[QUOTE=Jussi140i;4181282]Originally posted by 4llu- View PostMulla on ihan vakio intake. N55 mulla oli BMS intake eikä ollut kyllä moitittavaa siinä. Mutta tuo B58 billet intake ei ihan parhaalta ratkaisulta vaikuta.. Esimerkiksi Pure turbosin testiautossa Pure 800 ahtimella penkitetty 670whp vakio intakella, joten se pitäisi olla jo vakiona aivan riittävä. Itsellä ollut suunnitelmissa MST Intake koska siinä tuo lämpökotelo on aivan huippu (https://www.mst-performance.com/products/bw-b5801) Mutta vähän kahden vaiheilla että laitanko ollenkaan kerta vakiokin riittää hyvin, ne imuäänet on toki kivat
Ahaa, toi pistää miettimään... :think MST-performancen versio näyttää kuvien perusteella pätevältä. Mutta eihän näiden toimivuudesta tiedä faktoja muutakuin käytännössä kokeilemalla. Se mikä on pistänyt silmään näissä Tuunauksissa on se tosiasia, että myös autot ovat aina yksilöitä. Saattaa olla yllättäviäkin eroja. . :think
N55 on toki eri kone ja ilmanotto erilainen/ eri paikassa. Mutta kyllä noi negatiiviset käyttäjäkokemukset herättää epäilyjä sen sopivuudesta myös B58:ssaHarraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
Syy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostSyy BMS:n ongelmiin N55:ssa on MAF:n kohta intakessa. Se tulee olla suorassa osassa putkea jotta virtaus on mahdollisimman stabiili. BMS:n mallissa MAF on mutkakohdassa. BMS:n intake toimii moitteetta JB4:n kanssa koska tällöin MAF ei ole käytössä ohjaamassa ecua vaan mennään nakutuksen tunnistuksella +kartoilla.
B58:ssa ei näyttäisi ym ongelmaa olevan.
Se että Pure on penkittänyt 670 hv vakioilmanotolla ei vielä kerro mitään sinänsä intaken hyödystä. Jos olisivat tuon vedon jälkeen vaihtaneet intaken ja dynottaneet uudestaan intakella niin mahdollinen hyöty olisi paljastunut.
Fakta on se ettei tuo intake ole se ihan ensimmäinen vaihtokohde tehon kasvattamisessa tosiaan.
Toisaalta jos ne viimeisimmät hv:t haluaa ulos "tappiin virityksessä" niin vähän hyötyä tuolla saa. Vuosi aikaa keväällä oltiin penkkipäivillä kahdella identtisella autolla ja identtisillä vireillä/polttoaineella. Ainoa ero oli että minulla oli intake. Autot penkitettiin peräkkäin ja tulokset oli 425 ja 445 hv.
Kiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.
Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??Ex: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by Jussi140i View PostKiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.
Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Jussi140i View PostKiitos Tommix vastauksesta. Joo on B58:ssa ainakin pieni suora kohta juuri anturin kohdalla.
Eli sinulla oli Intake ja tulos oli 20hv enemmän. Se on jo merkittävä ero :think
Mikä Intake sun autossa on - onko se siis kuitenkin BMS vai joku muu ??M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Varsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.Last edited by like_a_glove; 25-02-2020, 16:44.F22 M240i -16
Ex.F20 M135i -13
Ex.E91 335d -07
Comment
-
-
Originally posted by like_a_glove View PostVarsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
Itse nollaan aina adaptaatiot kun vaihdan vakion/Injen:n paikoilleenKäyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by like_a_glove View PostVarsinkin N55:en kanssa on maailmalla väläytelty että MAF vaatisi vähintäänkin uudelleen kalibroinnin, ellei jopa kokonaan uudeellen skaalauksen, kun intake muutetaan.
Heti kun joku virtauksessa muuttuu, niin jotain MAFf:lle ois hyvä tehdä. Näistä muutoksista nyt helpoimmin huomattavissa on putken koko, muoto vaikuttaa myös. Näillä intake kokeiluilla on aina mahdollisuus siihen että moottorinohjaus luulee saavansa vähemmän ilmaa mitä se todellisuudessa saa. Tämä sitten saattaa johtaa, liian laihaan seokseen ja moottorin sulamiseen.
Oma kokemus on BMS intakesta JB4:sen kanssa. 4K rpm kohdalta hävisi sellainen kuollut kohta kaasusta. Imuäänet todella rasittavat. Kun otin intaken pois jokusen viikon käytön jälkeen, oli auto hetken todella sekaisin. Tyhjäkäynti 2-3k rpm humpaten. Kaasuun jos koski niin sammui. Tätä kesti jokunen minuutti. Ei vakuuttanut, ei ole tulossa takaisin.
B58:in sielunelämään en pysty kantaa ottamaan.
Tietysti samat lainalaisuudet koskevat kaikkia moottoreita, joten B58:ssa on varmasti myös riskit olemassa. Itse olen laittamassa Mosselmann:in ohjelmaa autoon enkä Jb4:sta, joten softan sisällä voi olla eroa joka vaikuttaa tohon MAF anturin älyyn. Ainakin sinne menee tieto siitä, että mulla olisi BMS:n Intake autossa + se Wagnerin Downpipe, ennenkuin tekevät autolle Stage 3 ohjelman.
Vai onko se MAF:n softa/äly aina erillään, eikä sitä huomioida silloin, kun näitä viritys softia tehdään ??
Varmaankin pitää ihan erikseen tätä kysyä Mosselmann:iltaEx: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by 4llu- View PostHyvät ja laadukkaat osat olet laittamassa Katsastukseen liittyen, ei tarvitse huolestua, alle 10v vanhoista bensa autoista ei oteta enää katsastuksessa päästöjä ollenkaan. Ex. M135i:n kävin katsastamassa heti lakimuutoksen jälkeen katittomalla putkella
Lainaus trafilta:
"Uudessa mittamenettelyssä bensiinikäyttöisille ajoneuvoille, joiden käyttöönottopäivästä on katsastuspäivänä alle 10 vuotta, tehdään pelkkä OBD-mittaus. OBD-mittauksessa tarkastetaan merkkivalon toiminta, luetaan vikakoodit ja readinesskoodin avulla mitä valvottavia osajärjestelmiä ajoneuvossa on ja onko osajärjestelmätestit suoritettu vai ei."
Muuhun liittyen, itselle tulee huomenna uudet kesävanteet ykköseen. Eteen 8,5" et35 ja taakse 9,5" et 45, tulee hyvä fitment
Comment
-
-
Originally posted by zimmardi View PostKuinka nuo vanteet mahtuvat alle? Mikä rengastus ja raapiiko kaaria? Pystykkö laittaa kuvia lopputuloksesta?Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
Suzuki GSX-R 1000 -07
Ex. M140i -17
Ex. 430D -14
Ex. F20 M135i -15
Comment
-
-
M140i Sport+ ja DSC off ym.
Nyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois ), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin . Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.Ex: M140i xDrive /17
Comment
-
-
Originally posted by Jussi140i View PostNyt kun olen ajanut +2 vuotta M140i:llä ja sen perusteella havainnut, että kun ajan Sport+ moodilla ja yritän lisätä siihen DSC Off tilan (eli kaikki pois ), se ei onnistu. Auto selkeästi putoaa Comfort moodiin . Auton Dynamiikka (kaasun vaste ym.) muuttuu todella haastavaksi kovaan ajoon. Onko se todella niin , että Sport+ moodilla ei saa otettua ajonvakautusta ja luistonestoa kokonaan pois ? Vaan auto siirtyy tällöin myös Comfort moodiin ?? Luin että ainakin M135i:n käyttäjät ovat raportoinet sen olevan niin :think.
Mä itse asiassa en tykkää yhtään siitä Sport/Sport+ kaasunvasteesta ja oon säätänyt Sportin niin ettei se vaihda sitä, pelkästään jäykistää alustan ja ohjauksen.
Comment
-
Comment